جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2
(5)

هل به عنوان “ملکه ادویه ها” شناخته می شود و از نظر کاربرد بهترین و دم درستی ترین ادویه است. در حالی که حتما با بسیاری از کاربردها و فواید هل سبز برای سلامتی آشنا هستید، آیا از فواید هل سیاه نیز آگاهی دارید؟ اگر نمی دانید اجازه دهید شما را با این نوع هل آشنا کنیم. در حالی که هل سبز کوچک است و با پوست نازکی دارد که به راحتی جدا می شود. برعکس هل سیاه معمولا ظاهری با اندازه بزرگتر، دانه های بزرگتر و پوست چروکیده ضخیم دارد.

فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامتی

در حالی که هل سبز کوچکتر طعم و مزه ظریفی دارد ولی هل سیاه طعم و عطر متفاوت تری دارد. آن ها بیشتر برای طعم دادن به برنج و سایر غذاهای خوش طعم استفاده می شوند. در حالی که انواع سبز معمولا برای دسر استفاده می شود. در حالی که هر دو نوع هل در غذاهای مختلف محبوب هستند. اما این هل سیاه است که در صنعت سلامت و زیبایی نیز کاربرد دارد. روغن استخراج شده از هل سیاه در رایحه درمانی و درمان بیماری های مختلف موثر است. برای دانستن فواید فراوان هل سیاه در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه با ما باشید.

فواید هل سیاه برای سلامتی

بسیاری از ما هنوز هیچ ایده ای در مورد این که هل سیاه چگونه به حفظ سلامتی ما کمک می کند، نداریم. این ادویه دارای تعدادی فواید دارویی است و برای استفاده از آن به عنوان یک درمان خانگی باید با آن ها آشنا شویم.

  1. سلامت دستگاه گوارش با هل سیاه

هل سیاه ممکن است تأثیر مثبتی بر دستگاه گوارش داشته باشد. با کمک خواص محرک خود می تواند غدد معده و روده را برای ترشح شیره های ضروری تحریک کند. همچنین به تنظیم روند ترشح اسید معده به منظور کنترل میزان آن نقش دارد. در نتیجه، احتمال ابتلا به زخم معده یا سایر اختلالات گوارشی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این ادویه همچنین برای درمان سوزش سر دل و گرفتگی معده که دو علامت شایع اختلالات گوارشی هستند، نیز مفید است.

خواص گوارشی این ماده برای درمان یبوست مزمن و بهبود اشتها نیز بسیار اهمیت دارد. به علاوه، هل سیاه به دلیل خاصیت نفخ‌ آور می‌تواند گازهای شکمی را تسکین دهد. این به شما کمک می کند تا از شر سوء هاضمه و همچنین نفخ ناشی از آن خلاص شوید.

  1. سلامت قلب و عروق

هل سیاه نیز تا حد زیادی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. کنترل ریتم طبیعی قلب یکی از مهمترین مزایای آن است که در نهایت فشار خون شما را کنترل می کند. قلب شما با مصرف منظم هل سیاه سالم می ماند. از سویی احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد. این ادویه همچنین برای محافظت از شما در برابر گرمازدگی یا آفتاب زدگی در تابستان سوزان بسیار موثر است.

  1. سلامت تنفسی از فواید هل سیاه

اگر از مشکلات تنفسی جدی رنج می برید، هل سیاه می تواند پاد زهری عالی برای شما باشد. تعدادی از اختلالات تنفسی از جمله آسم، سیاه سرفه، احتقان ریه، برونشیت، سل ریوی و غیره را می توان با این ادویه درمان کرد. دستگاه تنفسی شما را گرم می کند تا گردش هوا از طریق ریه ها راحت تر شود. علاوه بر این، هل سیاه به عنوان یک خلط آور عمل می کند و با عادی سازی جریان مخاطی از طریق دستگاه تنفسی به شما کمک می کند از سرفه، سرماخوردگی، گلودرد و غیره دوری بمانید.

  1. بهداشت دهان و دندان

بسیاری از اختلالات دندانی مانند عفونت دندان، عفونت لثه و غیره را می توان با هل سیاه درمان کرد. علاوه بر این، عطر قوی آن توانایی درمان بوی بد دهان را دارد.

  1. سلامت ادرار از فواید هل سیاه

هل سیاه یک ادرارآور موثر است، می تواند ادرار را تسهیل کرده و سیستم کلیوی شما را سالم نگه دارد. هل سیاه از رشد باکتری های عامل عفونت ادراری جلوگیری می کند.

  1. خواص ضد سرطانی هل سیاه

دو آنتی اکسیدان به نام های 3’-Diindolylmethane (DIM) و Indole-3-Carbinol (I3C) در هل سیاه وجود دارد که ممکن است به کنترل سرطان سینه، روده بزرگ، پروستات و تخمدان کمک کند. خواص ضد سرطانی ادویه همچنین باعث افزایش میزان گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان) در بدن می شود. همچنین از تولید و رشد سلول های سرطانی هم جلوگیری می کند.

  1. سم زدایی

مطالعات نشان داده است که هل سیاه می تواند تأثیر مثبتی بر روند سم زدایی در بدن داشته باشد. ممکن است کافئین را از خون حذف کند تا بتوانید از اثرات نامطلوب آلکالوئید در امان بمانید.

  1. خواص بیهوشی

روغن استخراج شده از هل سیاه یک بی حس کننده و آرام بخش قوی به حساب می آید. ممکن است درد حاد مانند سردرد را نیز مهار کند و تسکین فوری داشته باشد. از اسانس تهیه شده از ادویه نیز برای رفع استرس و خستگی استفاده می شود.

  1. خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی هل سیاه

طبق تحقیقات انجام یافته؛ هل سیاه ممکن است تقریبا 14 گونه مختلف میکروب ها را از بین ببرد. از این رو، مصرف هل سیاه سیستم ایمنی را تقویت می کند و از شما در برابر عفونت های باکتریایی یا ویروسی نیز محافظت خواهد کرد.

فواید هل سیاه برای پوست

شما می توانید با استفاده از هل سیاه به صورت خارجی و داخلی از پوست خود مراقبت کنید. برای این که بدانید چگونه این ادویه کوچک می تواند ظاهر شما را زیباتر کند، به خواندن ادامه دهید:

  1. در هل سیاه

هل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم است. از این رو، مصرف منظم این ادویه می تواند سیستم داخلی شما را از مواد سمی پاک کند و در نتیجه گردش خون را در سراسر سطح پوست بهبود بخشد و آن را سالم نگه دارد. بنابراین، اگر می ‌خواهید ظاهری زیبا، شاداب و جوان داشته باشید، مصرف هل سیاه را به طور مرتب ادامه دهید.

  1. این ادویه

گفته می شود هل سیاه از پیری جلوگیری می کند. همچنین ممکن است به شما کمک کند رنگ پوست روشن تری داشته باشید.

  1. هل سیاه

گمان می رود هل سیاه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن به عنوان یک درمان طبیعی برای “درماتیت تماسی” یا آلرژی پوستی مورد استفاده قرار بگیرد.

فواید هل سیاه برای مو

چه از هل سیاه برای آشپزی استفاده کنید و چه از روغن هل به صورت موضعی، از هر دو جهت می توانید برای موهای شما مفید باشد. درباره فواید هل سیاه برای مو بیشتر بدانید:

  1. هل سیاه برای سلامتی مو

این ادویه دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این خاصیت هل سیاه ممکن است به تغذیه پوست سر و تارهای مو کمک کند. در نتیجه، شما گیسوانی قوی، ضخیم و براق خواهید داشت.

  1. با هل سیاه

هل سیاه ذاتا خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد. مصرف آن نیز برای جلوگیری از تحریک و عفونت پوست سر مفید است.

در بسیاری از غذاها از هل سیاه برای طعم دادن به برنج و سایر غذاهای خوش طعم استفاده می کنند. این ادویه سرشار از مواد مغذی گیاهی است که بر سلامت کلی بدن شما تاثیرگذار است. همچنین هل سیاه به سلامت روده، قلب و دهان نیز کمک می کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد عفونی کننده، بی حس کننده و ضد سرطانی است. همچنین باعث سلامت پوست و مو می شود. علاوه بر این، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به تغذیه پوست سر و مو کمک می کند و علائم پیری زودرس را به تاخیر می اندازد. با این وجود، مصرف بیش از حد ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آن را محدود کرده و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

لینک های مرتبط

۳۶ غذای سرطان زا که باید از آن دوری کرد

۱۴ مزیت سلامتی شگفت انگیز انگور قرمز + ارزش غذایی

۷ مزیت فوق العاده لوبیا دریایی/ سفید + طرز تهیه آن

 فواید شگفت انگیز چای بابونه چیست؟

۵ اسموتی کم قند و معجزه آسا برای کاهش وزن سریع

 دانستنی ها؛ عجیب ترین نکته ها در مورد زرده تخم مرغ

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان