جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

مقابله با افتادگی  پلک دشوار است، اما می توانید تکنیک ها و درمان های خانگی برای رفع افتادگی پلک را امتحان کنید. که باعث بهبود افتادگی پلک می شود. قبل از این که هزاران دلار برای جراحی یا بوتاکس هزینه کنید، تلاش برای درمان افتادگی پلک با درمان های خانگی، مقرون به صرفه تر است. روش ها و تمرینات طبیعی برای عضلات پلک شما وجود دارد که اگر به درستی انجام شود می تواند برای رفع آن بسیار موثر باشد.

درمان های خانگی برای رفع افتادگی پلک

  1. آبرسانی به پلک ها

در اغلب موارد، افتادگی پلک ها به دلیل کمبود مصرف مایعات کافی، خستگی یا استرس می باشد. در طول روز به مقادیر زیاد مایعات، آب، آب میوه تازه و گیاهان دارویی مثل دمنوش بنوشید. هرگز تشنه نخوابید، همیشه اول صبح یک لیوان آب بنوشید. کاهش مصرف غذاهای شور و نوشیدنی هایی مثل قهوه نیز بخش مهمی از بهترین درمان خانگی افتادگی پلک است.

  1. خیار و سیب زمینی

افتادگی پلک یا مقابله با آن دشوار است، اما می توانید تکنیک ها و درمان های طبیعی را امتحان کنید که سبب بهبود افتادگی پلک می شود. خیار حاوی پانتوتنیک اسید است که می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. همچنین منبع خوبی از پتاسیم و ویتامین C است که هر دو می توانند با احیای پوست به درمان افتادگی پلک کمک کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری خیار را برش دهید و روی چشمان خود قرار دهید. سپس برای تاثیر خواص درمانی خیار روی پلک به خود استراحت دهید و چند دقیقه ای بنشینید.

سیب زمینی خام ممکن است راه حلی عجیب برای رفع افتادگی پلک به نظر برسد، اما بسیاری از مردم از این روش راضی هستند. آنزیم ها و مواد قابض موجود در سیب زمینی به مبارزه با التهاب، سفت شدن پوست و کاهش پف بیشتر کمک می کند. سیب زمینی های سفید را برش دهید و برای چند دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

  1. درمان های خانگی برای رفع افتادگی پلک؛ چای کیسه ای

همچنین می توانید چای کیسه ای بابونه را روی پلک های خود قرار دهید. بابونه حاوی مواد ضد التهابی است که می تواند افتادگی پلک را درمان کند. برای استفاده حداکثر از این محلول، چای کیسه ای بابونه خیس شده را به مدت حدود 20 دقیقه در یخچال قرار دهید، سپس آن ها را برای 20 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. این روش را به روتین خود اضافه کنید تا در کوتاه ترین زمان از مزایای زیاد آن برخوردار شوید. اگر چای بابونه نمی خورید، چای سبز نیز به همین خوبی عمل می کند. چای سبز حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند مشکل افتادگی پلک چشم را برطرف کند. چای سبز همچنین حاوی پلی فنول است که می تواند به خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک کند.

نوشیدن چای علاوه بر قرار دادن کیسه های چای به طور مستقیم روی چشمان شما می تواند به رفع افتادگی یا کلاهک چشم نیز کمک کند. فقط مطمئن شوید که به طور منظم از آن استفاده می کنید تا خیلی زود به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

  1. تمرینات یا ورزش چشم

برای درمان طبیعی افتادگی پلک، ماهیچه های پلک را تمرین دهید. انگشت خود را زیر ابروی خود قرار دهید. پلک ها را به آرامی بالا بیاورید، سپس قبل از رها کردن پوست، به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این تمرین زمانی بهترین نتیجه را دارد که حداقل سه بار در روز تکرار شود. یکی دیگر از ورزش‌های عالی برای تقویت پلک‌ها، قرار دادن انگشتان روی شقیقه‌ها و کشیدن آرام پوست به سمت گوش است. هنگامی که پوست شما سفت شد، ده بار پشت سر هم چشمان خود را با حرکات سریع متوالی باز و بسته کنید. انجام این تمرینات همراه با هیدراتاسیون و تغذیه مناسب می تواند یک درمان طبیعی برای بهبود افتادگی یا کلاهک پلک باشد.

  1. درمان های خانگی برای رفع افتادگی پلک؛ قالب های یخ

همان طور که قبلا ذکر کردیم، می توانید برای بهبود افتادگی پلک یا کلاهک پلک خود آب بنوشید. همچنین می توانید آب را به شکل تکه های یخ روی چشمان خود قرار دهید تا به این بهبود سریع تر رفع افتادگی پلک کمک کنید. تکه های یخ می توانند به کاهش سوزش و التهاب کمک کنند و همچنین می توانند به سفت شدن پوستی که خاصیت ارتجاعی اش را از دست داده است مفید باشد. علاوه بر این، رگ‌ های خونی را منقبض می‌کنند که می‌تواند به جلوگیری از افتادگی پلک کمک کند.

  1. لوسیون خانگی

گاهی اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید مقداری رطوبت برای جلوگیری از افتادگی یا کلاهک پلک است مثل استفاده از یک مرطوب کننده. اگر می خواهید آن را در خانه درست کنید، توصیه می کنیم آلوئه ورا، ماست، بلغور جو دوسر و خیار پوست گرفته را با هم ترکیب کنید. مواد را به مخلوط کن اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس آن را روی چشم خود قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند، در آخر با آب صورت خود را بشویید.

  1. روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از راه حل های عالی برای رفع افتادگی پلک ها است. زیرا حاوی ترکیبی قوی از آنتی اکسیدان ها است. مقداری روغن زیتون را حرارت دهید تا به دمای ولرم برسد. هنگامی که روغن زیتون به دمای مناسب رسید، کمی از آن را روی پلک های خود ماساژ دهید و اجازه دهید محلول یک شب روی صورت شما بماند. سپس صبح صورت خود را با آب سرد بشویید. این روش به جوان سازی پلک های شما و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. روغن زیتون همچنین می تواند به مرطوب کردن پوست شما و جلوگیری از خشکی آن نیز کمک کند.

  1. درمان های خانگی برای رفع افتادگی پلک؛ انگور بخورید

انگور نه تنها یک میان وعده خوشمزه است، بلکه برای سلامت پلک های شما نیز مفید است. انگور حاوی مقدار زیادی رسوراترول است که روند پیری سلولی را کند می کند. افزودن انگور به رژیم غذایی می تواند افتادگی پلک های شما رفع می کند. ظاهر پلک را به روز اولش برگرداند. اگر به دنبال تنوع هستید، سعی کنید انگور خود را فریز کنید یا با مقداری پنیر و زیتون ورقه شده سرو کنید.

  1. رژیم غذایی خود را تصحیح کنید

آن چه می خورید می تواند تأثیر زیادی بر ظاهر شما داشته باشد. اگر به دنبال بهبود ظاهر پلک خود هستید، باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اگر رژیم غذایی شما مملو از غذاهای شیرین و فرآوری شده است، سعی کنید از غذاهای کامل و طبیعی بیشتری استفاده کنید. سبزیجات تازه، میوه ها، آجیل و تخم مرغ همگی افزودنی های عالی هستند. علاوه بر این، شما باید به دنبال غذاهایی باشید که سطح بالایی از ویتامین B12 و رسوراترول داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم، انگور یک منبع عالی از رسوراترول است. برخی از غذاهای دیگر با سطوح بالای رسوراترول عبارتند از:

  • پسته کران بری
  • بادام زمینی بلوبری
  • سفید کاکائو

غذاهایی که منابع خوبی از ویتامین B12 هستند عبارتند از:

  • صدف ها
  • گوشت گاو
  • ماهی قزل آلا
  • مخمر تغذیه ای
  • ماهی تن ساردین غلات غنی شده.

با این حال، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

  1. خواب خود را بهبود بخشید

بهبود خواب یکی دیگر از راه های عالی برای رفع افتاگی پلک یا کلاهک است. نیازهای خواب هر فرد متفاوت است، اما بیشتر بزرگسالان بین 7 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند. اگر دائما احساس خستگی می کنید، این احتمال وجود دارد که روی پلک های شما تاثیر بگذارد. ترفندهای زیادی وجود دارد که می توانید برای داشتن خواب باکیفیت تر از آن ها استفاده کنید، از جمله:

ایجاد یک روتین قبل از خواب، به این معنا که به بدن شما سیگنال می دهد که زمان خواب فرا رسیده است.

خاموش کردن همه وسایل الکترونیکی یک ساعت قبل از خواب. یا جلوگیری از مصرف ملاتونین یا نوشیدن چای قبل از خواب، اجتناب از مصرف کافئین در اواخر روز. انجام یوگای سبک یا مدیتیشن قبل از خواب، خوابیدن در اتاق کمی سرد. بیدار شدن و خوابیدن در ساعت معینی هر روز کمک می کند دچار افتادگی چشم نشوید.

  1. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند به پوست شما از جمله پوست پلک های شما آسیب برساند. همیشه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب‌ استفاده کنید. اگر قرار است برای مدت طولانی بیرون باشید، مطمئن شوید که در طول روز دوباره از کرم زد آفتاب استفاده می کنید. همچنین استفاده از کلاه و عینک آفتابی با محافظ اشعه ماوراء بنفش برای محافظت از پلک ها ایده خوبی است.

با انجام دادن این دستورالعمل ها با پلک های افتاده خداحافظی کنید. همان طور که می بینید راه حل های زیادی برای رفع کلاهک یا افتادگی پلک وجود دارد. شما با امتحان یکی از این راه حل ها شاهد بهبود ظاهر چشم خود خواهید بود.

لینک های مرتبط

فواید شگفت انگیز چای بابونه چیست؟

چای گیاهی برتر برای حفظ سلامت کبد

۶ برترین خواص چای آویشن برای سلامت جسم و روح

چای خوش طعم و خوش رنگ: بهترین روش دم کردن چای کدام است؟

چای-دمنوش کیسه ای و فله ای، کدام بهتر است+نکات مهم برای تهیه دمنوش ها

دمنوش دارچین برای لاغری؛ شیوه تهیه چای دارچین برای کاهش وزن!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان