مزیت های یادگیری زبان ترکی استانبولی

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۲۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۲۸, ۱۴۰۱

زبان ترکی استانبولی همواره یکی از جذاب ترین زبان ها برای یادگیری به عنوان زبان دوم در ایران بوده که این موضوع باعث شده یادگیری این زبان برای بسیاری از افراد جز اولویت های زبانی باشد.

به دلیل همسایگی کشور ترکیه با ایران و اینکه کشور ترکیه از دیرباز با کشور ایران در بسیاری از مسائل نقاط مشترک داشته، امروزه در خاورمیانه یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته محسوب می شود که در این خصوص یادگیری زبان ترکی را برای مردم ایران بیش از پیش مهم و مفید کرده است.

البته زبان ترکی با زبان فارسی نقاط مشترک زیادی دارند و همچنین برای ایرانی ها به دلیل اینکه یکی از زبان های مهم کشور زبان ترکی است این مسئله بیشتر مورد توجه بوده است البته بین زبان ترکی استانبولی و ترکی آذری تفاوت هایی وجود دارد.

امروزه نیز به دلایل گوناگون و مزیت های مختلف که در ادامه توضیح خواهیم داد این زبان برای بسیاری از افراد جذابیت بیش از پیش پیدا کرده و مورد توجه می باشد و باعث شده تا یادگیری این زبان مورد استقبال افراد زیادی باشد.

زبان ترکی استانبولی و ویژگی های آن

زبان ترکی از خانواده زبان Turkic است. در حالت کلی می توان زبان ترکی را به دو فاز تقسیم کرد. در زمان امپراطوری عثمانی، این زبان تلفیقی از زبان های ترکی، عربی و فارسی بود که در این دوران بسیاری از لغات اصیل ترکی از بین رفته است.

زمانی که آتاتورک باعث شد تا جمهوریت ترکیه تصویب شود تغییرات بسیاری در کشور ترکیه اعمال کرد. یکی از آن ها در مورد زبان ترکی بود. در آن زمان حروف الفبا عربی جایگزین الفبای لاتین شد و این باعث شد تا بسیاری از کلمات با لقب ترکی قدیم و جدید استفاده شوند.

یکی از ویژگی های این زبان آواهای هماهنگ، نداشتن جنسیت، آمدن فعل در آخر جمله است. به طور کلی در دنیا حدود ۶۰ میلیون ترکی زبان وجود دارند که زبان مادری شان ترکی است و حدود ۱۵ میلیون نفر زبان ترکی را به عنوان زبان دوم شان صحبت می کنند.

همچنین این زبان در کشورهایی چون آلمان، بلغارستان، انگلیس، یونان و … به صورت اقلیت قابل ملاحظه مورد استفاده است.

زبان ترکی استانبولی برای کسب و کار

همانطور که بیان شد به دلیل همسایگی کشور ترکیه با ایران و روابط این کشور به شکل های مختلف با جها باعث شده تا بسیاری از افراد بخواهند با شرکت های مختلف تجاری همکاری داشته باشند و یا یک شعبه در این کشور تاسیس نمایند.

در این خصوص بخاطر پتانسیل های موجود برای بهبود و توسعه کسب و کار دانستن زبان ترکی استانبولی بسیار مهم و کارگشا می باشد و می توانید روابط بهتر و صمیمی تری را برقرار نمایید و درکی بهتری از فرهنگ مردم ترکیه کسب کنید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی در زمینه گردشگری

کشور ترکیه از مدت ها به عنوان یکی از قطب های گردشگری منطقه شناخته می شود و افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای بازدید شهرهای مختلف به این کشور سفر می کنند که باعث شده تا صنعت توریسم یا گردشگری در این کشور یکی از مهم ترین نقاط قوت و اساسی این کشور در بحث کسب و کار و اقتصاد کشور ترکیه محسوب شود.

در نتیجه با یادگیری زبان ترکی استانبولی شما می توانید از این شانس برخوردار باشید که بتوانید به طرق مختلف در این زمینه فعالیت کنید و کسب و کار موفقی را داشته باشید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای تحصیل

بسیاری از افراد نیز برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به دنبال دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر در کشورهای خارجی می باشند.

در سال های اخیر دانشگاه های ترکیه در رشته های مختلف جایگاه های خوبی را کسب کرده اند که بسیاری مایل به تحصیل در این دانشگاه ها می باشند.

از این رو یادگیری زبان ترکی بسیار برای آن ها مهم و کاربردی است هر چند که ممکن است در برخی از مقاطع و رشته ها تدریس به زبان انگلیسی باشد اما یادگیری زبان ترکی برای زندگی کردن در این کشور بسیار ضروری است.

یادگیری زبان ترکی سخت است؟

شاید این سوال خیلی از افرادی باشد که می خواهند شروع به یادگیری زبان ترکی نمایند. نمی توان تنها با یک کلمه بله یا خیر به این سوال پاسخ داد چرا که این موضوع به عوامل مختلفی وابسته است.

از مهم ترین موارد زبان مادری افراد و نیز هدف شان از یادگیری است. چرا که اگر هدف جدی برای یادگیری داشته باشید هر زبانی را می توانید براحتی با تمام سختی هایش یاد بگیرید.

قواعد و ساختار آن زبان از دیگر مواردی است که می تواند نشان دهنده سختی یا آسانی یک زبان باشد که این مورد در زبان ترکی پیچیده نبوده و از جمله زبان های ساده در قواعد می باشد.

علاقه شما به یادگیری آن زبان می تواند باعث شود تا یک زبان را برای شما سخت و یا آسان نماید. پس در نتیجه میزان سختی یا آسانی زبان ترکی برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. اما در کل زبان ترکی جز زبان های آسان برای یادگیری بشمار می آید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا دارای یک دپارتمان جدا و تخصصی در زمینه کلاس زبان ترکی استانبولی است که زیر نظر اساتید معتبر و نیتیو زبان به آموزش زبان ترکی می پردازد.

کلاس های زبان ترکی استانبولی در موسسه زبان دهخدا به صورت گروهی و خصوصی به شکل آنلاین و حضوری برگزار می شوند. در این کلاس ها از بهترین و بروزترین امکانات آموزشی بهره گرفته شده و آموزش با مدرن ترین روش های تدریس برگزار می شود.

در حالت آنلاین نیز موسسه زبان دهخدا برای اینکه بتواند بهترین خدمات را به زبان آموزان ارائه نماید کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می کند تا شما بتوانید در بهترین حالت و بدون هیچ دغدغه ای تنها به یادگیری زبان ترکی بپردازید.

برای شرکت در این دوره ها تنها کافی است یک تعیین سطح رایگان شوید و با دریافت مشاوره شروع به یادگیری نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *