جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

20 فایده شگفت انگیز گردو برای سلامتی، عوارض جانبی + گنجاندن آن در رژیم غذایی

آنچه که در این مطلب میخوانید
فواید گردو
خواندن 15 دقیقه
1
(1)

گردو سرشار از آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. همه این مواد مغذی حکایت از فواید گردو دارد. گردو می تواند سیاه یا قهوه  ای باشد و هر دو گونه دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی هستند. آنها ممکن است سلامت قلب را تقویت کنند، خطر سرطان را کاهش دهند، از عملکرد مغز حمایت کنند و التهاب را کاهش دهند. در این مقاله به فواید گردو، انواع آن، مشخصات تغذیه ای، نحوه استفاده و خطرات آن می پردازیم. نگاهی بیاندازید.

فواید گردو برای سلامتی

  1. ممکن است سلامت قلب را ارتقا دهد

گردو به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 برای سیستم قلبی عروقی بسیار مفید است. خوردن چند عدد گردو در روز ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کند. اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش کلسترول بد در بدن و تشویق تولید کلسترول خوب شناخته شده است. آنها همچنین به کاهش التهاب و تقویت عملکرد عروق خونی کمک می کنند. در نتیجه، گردو می تواند سلامت قلب را تقویت کند.

  1. ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

گردو سرشار از ترکیبات گیاهی مانند اسیدهای چرب امگا 3، پلی فنول ها و اورولیتین ها است. این اجزای فعال زیستی ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند.

گردو ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها مانند سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات را کاهش دهد. انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان اظهار داشت که مصرف چند عدد گردو در روز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

  1. پشتیبان عملکرد مغز است

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو برای مغز نیز مفید است. خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری (مانند اسیدهای چرب امگا 3) ممکن است زوال شناختی را کاهش دهد. در یک مطالعه بر روی افراد مسن، مصرف روزانه گردو بهبود عملکرد شناختی را به ارمغان می آورد.

  1. سبب کاهش التهاب؛ فواید گردو

افراد مبتلا به بیماری های التهابی مانند آسم، آرتریت و اگ همزمان با‌ درمان های پزشکی می توانند از گردو استفاده کنند زیرا اسیدهای چرب گردو برای درمان این بیماری ها مفید است.

گردو ممکن است با التهاب مبارزه کند و خطر بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. پلی فنول های موجود در گردو به مبارزه با التهاب نیز کمک کند.

  1. باعث تقویت ایمنی بدن می شود

گردو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می دارد. از شروع بیماری ها جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که گردو را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

از طرفی گردو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مس و ویتامین B6 است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

  1. بهبود سلامت استخوان؛ فواید گردو

گردو حاوی یک اسید چرب ضروری به نام اسید آلفا لینولنیک است. این اسید و ترکیبات آن سبب قوی تر شدن و سالم تر ماندن استخوان‌ ها می شود. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو نیز می تواند کمک کننده در بهبود وضعیت استخوان ها شود. آن ها به مبارزه با التهاب و کاهش تحلیل استخوان در انسان کمک می کنند.

  1. خواب بهتری خواهید داشت؛ فواید گردو 

گردو ملاتونین دارد. این ترکیب برای بهتر خوابیدن مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است فشار خون را پایین نگه دارند و به کاهش استرس کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

  1. به سلامت زنان باردار کمک می کند

مصرف روزانه یک گردو ممکن است برای زنان باردار بسیار مفید باشد. گردو حاوی گروه های ویتامین B کمپلکس سالم مانند فولات، ریبوفلاوین و تیامین است. هرچند به تحقیقات بیشتری نیاز است اما گردو می تواند سلامتی مادر را در دوران بارداری افزایش دهد.

اسید فولیک موجود در گردو به ویژه برای زنان باردار و جنین ضروری است. اسید فولیک دارای خواص بیولوژیکی بسیار مفیدی است که استفاده از آن در دوران بارداری ضروری است.

  1. تقویت سیستم گوارش؛ فواید گردو

گردو سرشار از فیبر است. این ماده مغذی به عملکرد صحیح سیستم گوارش شما کمک می کند. همه انسان ها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش خود به غذاهای حاوی فیبر در رژیم روزانه خود نیاز دارند.

مصرف روزانه گردو ممکن است به کاهش مشکلات گوارشی و حفظ عملکرد صحیح روده کمک کند.

  1. درمان عفونت های قارچی؛ فواید گردو

شواهد نشان می دهد که گردو سیاه ممکن است به درمان عفونت های قارچی کمک کند. رشد کاندیدا چه در سیستم گوارشی و چه روی پوست می تواند به تشدید این بیماری کمک کند.

این عفونت ها طیفی از علائم ناراحت کننده از جمله خارش و سایر آلرژی ها را ایجاد می کنند. هرچند تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است. اما گردو سیاه می تواند به اندازه درمان های خاص در برابر عفونت های قارچی موثر باشد.

  1. به سم زدایی بدن کمک می کند

با این که تحقیقات محدودی در این زمینه وجود دارد. برخی ادعا می کنند که فیبر موجود در گردو ممکن است به پاکسازی سیستم کمک کند. این ماده مغذی ممکن است انگل های مضر بدن را نیز دفع کند.

گردو می تواند یک میان وعده سالم باشد. با این حال، از آن در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا ممکن است در بعضی افراد باعث آلرژی شود.

گردو برای پوستی سالم و زیبا

  1. از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند

گردو می تواند برای پوست مفید باشد زیرا سرشار از ویتامین B است. این ویتامین ها ممکن است به کاهش استرس و در نتیجه کاهش بدخلقی کمک کنند. سطوح پایین استرس ممکن است سلامت پوست را تقویت کند، اگرچه اطلاعات بیشتری در این زمینه ضروری است. افزایش سطح استرس ممکن است منجر به ایجاد چین و چروک و سایر علائم پیری شود.

همچنین ویتامین E (یک آنتی اکسیدان طبیعی) موجود در گردو است. که ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک کند. از سویی می تواند روند پیری را کندتر خواهد کرد.

  1. ممکن است به مرطوب کردن پوست کمک کند

استفاده از روغن گردو گرم ممکن است به کاهش خشکی پوست کمک کند. شواهد حکایتی نشان می دهد که روغن گردو ممکن است به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند. همچنین پوست را از درون تغذیه کند.

  1. کاهش حلقه های تیره دور چشم

استفاده منظم از روغن گردو گرم ممکن است حلقه های تیره دور چشم را کم رنگ و روشن کند. روغن می تواند پوست را تسکین دهد. همچنین ممکن است پف چشم را کاهش داده و ظاهر چشمان شما را زیباتر کند.

  1. کمک به درخشندگی پوست؛ فواید گردو

شواهد حکایتی نشان می دهد که گردو به درخشان شدن پوست شما کمک می کند. که می توانید از آن به عنوان پک صورت استفاده کنید. یا یک پک صورت خانگی بسازید:

نحوه درست کردن پک صورت با گردو

4 عدد گردو، 2 قاشق چایخوری جو، 1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق چایخوری خامه و 4 قطره روغن زیتون را در مخلوط کن بریزید. خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. آن را به صورت خود بمالید و بگذارید کامل خشک شود. در حین ماساژ با حرکات دورانی صورت خود را با آب گرم بشویید. این ماسک صورت به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. همچنین ممکن است علائم پیری را به تاخیر بیندازد. گردو همچنین ممکن است سلامت مو را تقویت کند.

گردو برای موهای سالم تر

عواملی مانند آلودگی، سبک زندگی پرمشغله و عادات غذایی نامناسب می تواند به مو آسیب برساند. با گنجاندن گردو در رژیم روزانه مراقبت از مو می توانید موهای سالم تری داشته باشید. گردو، چه مصرف شود و چه به عنوان روغن استفاده شود، ممکن است موها را قوی و درخشان نگه دارد.

  1. تقویت مو از فواید گردو

گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب است. آن ها ممکن است فولیکول های مو را تقویت کنند. در مطالعات روی موش ها، آن هایی که تحت درمان با روغن گردو قرار گرفتند، بهبود در رنگ و بافت موی آن ها ظاهر شده است. از سویی سبب کاهش ریزش موی آن ها شده است. هرچند مطالعات بیشتری برای مشاهده اثرات مشابه در انسان نیاز است.

  1. درمان شوره سر

روغن گردو به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن مورد استفاده زیاد قرار دارد. ممکن است به تحریک روغن طبیعی مو و به درمان شوره سر کمک کند. عصاره اتانولی برگ گردو خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین ممکن است از برگ ها برای درمان شوره سر نیز استفاده شود.

  1. سلامت و تقویت پوست سر

استفاده منظم از روغن گردو ممکن است پوست سر شما را مرطوب نگه دارد. همچنین ممکن است به درمان شوره سر کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای شناختن مزیت آن مورد نیاز است.

شواهد حکایتی نشان می دهد که روغن گردو ممکن است خواص ضد قارچی داشته باشد. از سویی ممکن است به جلوگیری از عفونت های ایجاد شده توسط کرم حلقوی کمک کنند.

  1. تقویت رنگدانه های مو؛ فواید گردو

پوست گردو ممکن است به عنوان یک عامل رنگ دهنده طبیعی عمل کند. از سویی حالت طبیعی موهای شما را تقویت کند. پروتئین های مهم موجود در روغن گردو ممکن است به تقویت و حفظ رنگ مو نیز موثر باشد.

  1. کاهش احتمال طاسی سر

استفاده منظم از روغن گردو برای کاهش احتمال طاسی موثر خوانده شده است. هرچند در این مورد به تحقیقات بیشتری نیاز است.

می توانید حداقل سه بار در هفته روغن گردو را به پوست سر و موهای خود بمالید. همچنین می توانید آن را همراه با روغن نارگیل یا زیتون استفاده کنید. با این حال، اگر روغن باعث ایجاد هر گونه حساسیت شد، مصرف را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.

همه این ها فواید گردو است. در حالی که اکثر آن ها هنوز توسط جامعه پزشکی تایید نشده اند، اما گنجاندن گردو در رژیم غذایی شما همیشه باعث سلامتی خواهد شد. آجیلی سرشار از چندین ماده مغذی است.

ارزش غذایی و فواید گردو برای بدن

گردو سرشار از فیبر و کربوهیدرات کمی است. این آجیل سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین ها، مواد معدنی با اجزای گیاهی است.

یک اونس گردو (28 گرم) 185 کالری دارد. همچنین حاوی 4 گرم پروتئین، 18 گرم چربی و 3 گرم کربوهیدرات است.

اگرچه گردو سرشار از مواد مغذی است، اما مصرف بیش از حد آن ها می تواند عوارض نامطلوبی نیز داشته باشد.

عوارض جانبی جدی گردو؛ فواید گردو

آگاهی از عوارض جانبی گردو بسیار مهم است. در برخی افراد، مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به آلرژی و تداخل دارویی شود. گردو همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را در برخی افراد افزایش دهد.

  1. بروز واکنش های آلرژیک

مطالعات نشان می دهد که افرادی که به آجیل (به ویژه اسپند) حساسیت دارند باید از گردو سیاه خودداری کنند. زیرا این افراد واکنش های آلرژیک دارند. واکنش های آلرژیک ممکن است شامل گرفتگی گلو یا قفسه سینه، کهیر و مشکل در تنفس باشد.

گردو ممکن است باعث آلرژی اولیه و ثانویه شود. آلرژی اولیه شامل مصرف مستقیم گردو یا محصولات آن است که می تواند منجر به آنافیلاکسی شود. آلرژی ثانویه شامل گرده است که به دلیل واکنش متقاطع با گردو بروز می کند و باعث خارش یا تورم دهان می شود.

  1. افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست

بسیاری از افراد برای درمان بریدگی ها و زخم های جزئی و اگزما، خمیر گردوی سیاه را به پوست خود می زنند. با این حال، گردو سیاه حاوی ژوگلون است، یک ترکیب شیمیایی که دارای خواص سمی خاصی است. اگرچه ژوگلون به دلیل خواص ضد سرطانی خود شناخته شده است. اما ماهیت پرواکسیدانی آن ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد.

  1. باعث تغییر در DNA سلولی می شود

ژوگلون موجود در گردو سیاه ممکن است بر فیبروبلاست ها (سلول هایی که پروتئین های کلاژن تولید می کنند.) تأثیر منفی بگذارد. این ترکیب ممکن است سطح p53 (نوعی پروتئین پوست) را کاهش دهد و به سلول های DNA آسیب برساند. با این حال، هیچ تحقیق مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

  1. ممکن است باعث بیماری التهابی اسبی شود

عصاره گردو سیاه برای اسب سمی است. باعث ایجاد یک بیماری التهابی به نام لامینیت اسب می شود. این عارضه باعث تجمع گلبول‌های سفید خون در سم‌ های اسب می‌شود که منجر به درد و لنگش او خواهد شد. با این حال شرایط التهابی مشابهی هنوز در انسان مشاهده نشده است.

  1. سبب کمبود آهن می شود

گردو سیاه حاوی فیتات است. این ها تاثیر زیادی بر توانایی بدن در جذب آهن دارند. مصرف گردو در صورت کمبود آهن ممکن است منجر به تشدید کمبود آهن شود.

  1. به کبد آسیب می زند

مصرف بیش از حد گردو سیاه ممکن است به کلیه ها آسیب برساند. هرچند تحقیقات زیادی انجام نشده اما ژوگلون موجود در گردو ممکن است نقشی در این زمینه ایفا کند.

  1. سبب خشک شدن مایعات بدن شود

گردو سیاه ممکن است مایعات بدن مانند مخاط را خشک کند. آن ها همچنین ممکن است باعث کم آبی بدن در طول بیماری شوند.

  1. ممکن است باعث بثورات پوستی شود

در صورت استفاده موضعی، گردو سیاه ممکن است منجر به بثورات پوستی شود. ترکیبات شیمیایی موجود در پوسته آجیل ممکن است پوست را تحریک کند. از سویی منجر به درماتیت تماسی (بثورات قرمز رنگ) شود.

  1. باعث ایجاد نقص مادرزادی شود

فیتات موجود در گردو ممکن است باعث کمبود آهن شود. زنان باردار در برابر کمبود آهن آسیب پذیرتر هستند. این ماده معدنی برای بارداری بسیار مهم است. کمبود آن ممکن است منجر به عوارض شدیدی شود.

اگرچه به تحقیقات بیشتری نیاز است اما کمبود آهن در دوران بارداری ممکن است باعث سقط جنین شود.

  1. ممکن است به سایر داروها واکنش نشان دهد

گردو سیاه ممکن است به سایر داروهایی که مصرف می کنید، تداخل داشته باشد. اگر دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف گردو سیاه یا مکمل های حاوی آن با پزشک خود مشورت کنید.

تانن موجود در آن ممکن است جذب داروها را کاهش دهد.

گردو در صورت مصرف بیش از حد ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد کند. همچنین مهم است که گردو مناسب را از بازار انتخاب کنید. در بخش بعدی، نحوه انتخاب و نگهداری گردو برای بهره مندی از حداکثر سود آن صحبت خواهیم کرد.

نحوه انتخاب گردو مناسب

گردو در سه اندازه مختلف وجود دارد – کوچک، متوسط ​​و بزرگ. پوسته ها را به طور کامل بررسی کنید. از پوسته هایی که دارای سوراخ و یا ترک هستند اجتناب کنید. اگر گردو پوسته پوسته شده را انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که مغز داخل آن چاق و ترد است.

نحوه نگهداری گردو؛ فواید گردو

می توانید گردو را در یک ظرف دربسته در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. گردوهای درون پوست با این روش نگهداری می توانند 3 ماه ماندگاری داشته باشند.

پس از جدا شدن پوست، گردو را می توان حداکثر به مدت شش ماه در یخچال نگهداری کرد. می توانید آن را در بسته بندی دربسته فریز کرده و به مدت یک سال بدون هیچ گونه آسیبی از آن استفاده کنید. گردو معمولا طعم غذا را به راحتی جذب می کند. هنگام نگهداری در یخچال یا انجماد، مطمئن شوید که آن ها را از مواد غذایی مانند پیاز، کلم یا ماهی دور نگه دارید.

استفاده در رژیم غذایی

می توانید روزانه یک اونس گردو میل کنید. یک اونس ممکن است شامل حدود 12 تا 14 نصف گردو باشد. گنجاندن گردو در رژیم غذایی و پخت و پز بسیار ساده است. می توانید از ایده های زیر استفاده کنید.

نکاتی برای آشپزی؛ فواید گردو

شما می توانید با خوردن میان وعده مستقیم از گردو یا گنجاندن آن به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود از فواید آن بهره مند شوید. در این جا چند ایده خوشمزه برای استفاده از این آجیل وجود دارد:

  • برای یک اسموتی سالم، 2 تا 3 عدد گردو را به همراه یک موز و مقداری ماست مخلوط کنید.
  • گردوها را با برشته کردن و سپس آسیاب کردن و با سیر، نمک، آبلیمو، روغن زیتون و کمی فلفل مخلوط کنید و روی نان تست مالیده و میل کنید.
  • با مخلوط کردن گردو، سیب مکعبی، فلفل دلمه ای قرمز و زرد و پیازچه یک سالاد خوشمزه درست کنید. یک سس وینگرت سیر کم چرب را نیز روی آن بریزید.
  • برای یک وعده غذایی پر پروتئین، یک غذای خوشمزه با کنسرو تن ماهی، آووکادو، کرفس و سیب تهیه کنید. گردوی برشته شده را داخل آن بریزید و ظرف مخلوط خود را با آبلیموی تازه طعم دار کنید.
  • یک مشت گردوی له شده و برشته شده را در بیسکویت بدون کره، بدون شکر، غلات کامل و جو دوسر و بادام بریزید.
  • گردو را می توان با کارامل، پنیر آبی، قارچ، پوره، سالادهای مختلف، پاستا پنه، کدو سبز، کشمش جفت کرد.
  • همیشه گردوها را پوست بگیرید یا فقط زمانی که قصد خوردن دارید آن ها را از پوست جدا کنید. این کار به حفظ طراوت گردو کمک می کند.

آنچه باید بدانید 

گردو آجیل غنی از مواد مغذی با خواص آنتی اکسیدانی غنی است. آن ها همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بسیاری از فواید سلامتی کمک می کند. این آجیل ممکن است سلامت قلب را تقویت کند، خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد. از طرفی از عملکرد مغز حمایت کند، التهاب را کاهش داده و سلامت ایمنی را تقویت کند. گردو همچنین به تاخیر در پیری پوست، مرطوب کردن پوست، کاهش تیرگی دور چشم و تقویت پوست سر کمک می کند. با این حال، مصرف بیش از حد ممکن است باعث ایجاد آلرژی و تداخل دارویی در برخی افراد شود. بنابراین، مصرف آن ها را محدود کنید و در صورت بروز هر گونه شرایط اورژانسی با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه کادایف نان آلبالو به صورت آسان برای علاقمندان دسرهای میوه ای

خواص شگفت انگیز خوردن سیب

فواید و ویژگی های بی نظیر میوه خشک

همچنین: فواید باورنکردنی ترکیب شیره انگور و شیر و نوشیدن آن

فواید درمانی ترکیب شیر، آرده و شیره انگور که سلامتی شما را تضمین می کند!

از تبدیل کره بادام زمینی به الماس تا انفجار انگور؛ ۱۰ حقیقت جالب در مورد غذاها

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان