جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

انگور قرمز با بیش از 200 گونه در سراسر جهان، کالری کمتری نسبت به نوع سبز خود دارد. این نوع انگور غنی شده با ویتامین C و مواد معدنی مهم مانند پتاسیم و کلسیم است. همچنین در انگور قرمز فولات، فسفر، منیزیم و آهن، نیز یافت می شود. از فواید انگور قرمز می توان به مزیت آن برای پوست، مو و سلامت کلی بدن نیز نام برد. برای دانستن بیشتر در مورد فواید و کاربردهای انگور قرمز ادامه مطلب را بخوانید.

فواید انگور قرمز

  1. ضد پیری

پوست و دانه انگور قرمز حاوی رسوراترول است که از پیری زودرس جلوگیری می کند. رسوراترول یک آنتی اکسیدان قوی است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

  1. فعالیت ضد باکتریایی

انگور قرمز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. بنابراین این میوه شما را از بسیاری از عفونت ها محافظت می کنند. خواص ضد ویروسی برای مبارزه با ویروس فلج اطفال و ویروس هرپس سیمپلکس نیز مفید است.

  1. سلامت پوست؛ فواید انگور قرمز

انگور و دانه های آن حاوی مقادیر خوبی از ویتامین های C و A هستند. این ویتامین ها به محافظت از پوست در برابر آلودگی و آسیب سموم کمک می کنند. همچنین در ترمیم کلاژن مفید هستند.

  1. اختلالات کلیوی

انگور قرمز برای کاهش اسید اوریک مفید است. انگور قرمز به حذف اسید از سیستم و کاهش فشار کاری کلیه ها کمک می کنند.

  1. آلزایمر؛ فواید انگور قرمز

رسوراترول، یکی از اجزای حیاتی انگور قرمز است که برای درمان بیماری آلزایمر مفید می باشد. انگور قرمز برای مبارزه با بیماری های عصبی بسیار مفید است.

  1. سبب تقویت بینایی شما می شود

مصرف مقدار مناسب انگور به کاهش سطح پروتئین التهابی و افزایش میزان پروتئین های محافظ در بدن  کمک می کند. سطوح آنتی اکسیدانی بالا در انگور برای مقابله با استرس کمک می کند.

  1. کم خونی

انگور قرمز حاوی فلاونوئید معروف به کوئرستین است. این یک اثر آنتی هیستامین همراه با اثر آنتی اکسیدانی می باشد. همچنین برای درمان کم خونی مفید است.

  1. قلب؛ فواید انگور قرمز

فلاونوئیدها و رسوراتول موجود در انگور قرمز به دلیل خواص پیشگیری از بیماری قلبی شناخته شده است. کمترین آمار از بیماری های قبلی در فرانسه ثبت شده است. زیرا مردم آن بیشتر انگور قرمز می خورند. انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها، فلاونوئیدها و رسوراترول هستند. این ها به کاهش خطر کلسترول بالا، فشار خون بالا، لخته شدن خون و بیماری های مرتبط با قلب کمک می کنند.

  1. قدرت مغز را بهبود می بخشد

رسوراترول جریان خون به مغز را تا 200 درصد افزایش می دهد. بنابراین رسوراترول خیلی زود به تقویت ذهن و توانایی مغز شما کمک می کند.

  1. سرطان؛ فواید انگور قرمز

رسوراترول تأثیر مثبتی در کنترل سرطان دارد و همچنین از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین، به محافظت در برابر سرطان پوستی کمک می کند. انگور قرمز همچنین در طول درمان سرطان از بدن در برابر تشعشعات محافظت می کند.

  1. حفظ سیستم ایمنی بدن

یکی از بهترین راه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از انگور قرمز است.

  1. کاهش وزن

انگور قرمز غنی ترین منبع ساپونین موجود در پوست بیرونی بدن است و به تجمع کلسترول کمک می کند. از جذب آن در خون جلوگیری کرده و به پیشگیری از چاقی و بیماری های قلبی کمک می کند.

  1. آسم؛ فواید انگور قرمز 

انگور قرمز دارای ارزش های درمانی برجسته ای است که می تواند آسم را درمان کند. انگور رطوبت ریه ها را افزایش می دهد که به نوبه خود آسم را درمان می کند.

  1. از آب مروارید جلوگیری می کند

فلاونوئیدهای موجود در انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند. که می توانند رادیکال های آزاد را کاهش داده و از آب مروارید جلوگیری کنند.

حقایق تغذیه انگور قرمز 

انگور قرمز نه تنها خوشمزه است، بلکه دارای خواص دارویی متعددی نیز می باشد. بسیاری از مواد مغذی و خواص آنتی اکسیدانی انگور قرمز به سلامت بدن کمک می کند. ویتامین های E و C و رسوراترول سلامت پوست را بهبود می بخشد و اختلالات کلیوی را به حداقل می رساند. از سویی انگور قرمز با اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر مبارزه می کند، بینایی را بهبود می بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. انگور قرمز در انواع مختلف موجود هست و کالری کمتری نسبت به انگور سبز دارند. این میوه خوشمزه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و از فواید آن ها لذت ببرید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه کادایف نان آلبالو به صورت آسان برای علاقمندان دسرهای میوه ای

خواص شگفت انگیز خوردن سیب

فواید و ویژگی های بی نظیر میوه خشک

همچنین: فواید باورنکردنی ترکیب شیره انگور و شیر و نوشیدن آن

فواید درمانی ترکیب شیر، آرده و شیره انگور که سلامتی شما را تضمین می کند!

از تبدیل کره بادام زمینی به الماس تا انفجار انگور؛ ۱۰ حقیقت جالب در مورد غذاها

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان