جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
0
(0)

ممکن است پوست شما به دلایل مختلفی خشک باشد. در حالی که نه تنها خشک است، بلکه می تواند ظاهری کدر و با خطوط ظریف قابل مشاهده روی صورت نیز همراه باشد. یکی از راه‌ های کمک به آبرسانی پوست خشک، استفاده از ماسک‌های صورت یا بخار با درمان های خانگی است.

آبرسانی پوست خشک

در حالی که محصولات فراوانی در بازار وجود دارد اما شما می توانید آبرسانی خانگی برای خود درست کنید. این یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه و مراقبت دقیق تر از موادی به حساب می آید. که روی پوست خود استفاده می کنید. بنابراین اگر پوست خشک و کدر دارید، انواع ماسک های آبرسان را امتحان کنید که مطمئنا فوق العاده خواهند بود.

ماسک آبرسانی عسل اسپیرولینا و مانوکا

بسیاری از افراد این ماسک را به خاطر مواد مغذی و دستورالعمل راحت آن دوست دارند. استفاده از ماسک اسپیرولینا در بین افراد شایع می باشد. اسپرولینا مملو از آنتی اکسیدان هایی است که پتانسیل کمک به رفع خطوط و چین و چروک های ظریف روی صورت را دارد.

ماده دیگر این ماسک عسل مانوکا است که به طور بالقوه ممکن است التهاب و تحریک ناشی از آکنه را کاهش دهد. علاوه بر این، عسل مانوکا یک مرطوب کننده است، بنابراین پوست را مرطوب کرده و آن را نرم و لطیف می نماید.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری عسل مانوکا

1 قاشق چایخوری پودر اسپیرولینا

1 قاشق چایخوری آب یا گلاب یا هر گیاه معطر دیگر

هیدروسول

دستورالعمل

همه مواد را در یک شیشه یا کاسه با هم مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی مستقیما روی پوست خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک لایه بردار موز و جو دوسر

پوست خشک معمولا به معنای یک چیز است: پوسته پوسته شدن آن، و از زیبایی خبری نیست. در حالی که ممکن است پوست شما ظاهری پوسته پوسته شده یا خشک را نشان ندهد، اما صورت شما کدر می شود.

برداشتن و از بین بردن سلول های مرده روی پوست خشک ممکن است به ایجاد پوستی درخشان تر کمک کند. ناگفته نماند که ممکن است به پوست شما اجازه دهد تا مواد مغذی ناشی روغن ها زیبایی را بهتر جذب کند.

برای این درمان خانگی، بسیاری ها عاشق ترکیب بلغور جو دوسر، یک لایه بردار ملایم و عالی برای تسکین پوست خشک، و موز هستند. برخی ها مدعی اند که این ترکیب می تواند پوست شما را آبرسانی و مرطوب کنند.

مواد لازم

2/1 موز رسیده، له شده

1 قاشق غذاخوری جو دوسر

و 1 قاشق غذاخوری مایع انتخابی مانند آب، ماست یا گلاب

دستورالعمل

موز له شده را با جو دوسر ترکیب نمایید. همانطور که مخلوط می کنید، مقدار کمی آب، گلاب یا ماست را به آن اضافه کنید تا زمانی که به قوام و غلظت کافی یک اسکراب برسد. سپس با انگشتان خود این مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید 20-30 دقیقه بماند. با آب ولرم و حرکات دایره ای مخلوط را از روی صورت خود بشویید.

پوست

بخور صورت با گیاهان معطر

از روش بخور صورت اغلب قبل یا به جای استفاده از ماسک می توانید انجام دهید. بسته به چیزهایی که در دست دارید، می تواند گیاهان معطر آن را تغییر دهید، برای مثال، می‌توانید از گیاهان، چای و گل‌های خشک مختلف درون آب بخور استفاده کنید.

برای پوست خشک، انجام چند بار در ماه انجام بخور آب صورت حتمیست، زیرا باعث آبرسان به پوست می شود. بله، بخار صورت شما را خیس کرده و به پوست شما کمک می‌ کند تا روغن‌هایی را که بعد از آن می‌ زنید بهتر جذب کند.

مواد لازم

کالاندولا، به دلیل خواص درمانی آن

بابونه به دلیل خاصیت آرامش بخشی که دارد

رزماری، برای تقویت پوست

گلبرگ های رز، برای مرطوب کردن پوست

1 لیتر آب جوش

دستورالعمل

مقداری از گیاهان ذکر شده و آب در حال جوش را در یک ظرف قرار دهید. روی آن را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 5 ساعت دم بکشد. سپس سر خود را زیر حوله قرار دهید و حدود 10 دقیقه صورت خود را بخور دهید. از حوله یا “چادر” کوچک برای روی سر خود در حالی که صورت خود را روی ظرف گرفته اید مهم و ضروری است. پس از گذشت 10 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم و به آرامی آبکشی کنید.

حالا ماسک، روغن، سرم، بر دارید تا روی صورت خود استفاده کنید. ماسک های مغذی و آبرسان نیازی به هزینه گزافی ندارند

مثل همین دستورالعمل های ماسک های مغذی و آبرسان صورت و بخار که نیازی به خالی کردن کیف پول شما نداشت. می توانید خلاق باشید و از اقلامی که ممکن است در سوپرمارکت محل خانه خود پیدا کنید. یا حتی در آشپزخانه خود داشته باشید، استفاده نمایید.

آکنه؛ آبرسانی پوست خشک

آیا با آکنه، پوست چرب، چین و چروک یا لکه های پیری مشکل دارید؟ داشتن پوستی عالی فقط به ژن بستگی ندارد. همچنین شامل اتخاذ یک روتین خوب مراقبت از پوست است که شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن صورت شما می شود.

بلی، شما می توانید با استفاده از بسیاری از مواد در آشپزخانه – مانند آووکادو، بلغور جو دوسر، عسل، زردچوبه یا موز – یک ماسک صورت خانگی درست کنید. از لک گرفته تا پوست کدر و اینجا نگاهی به دستور العمل های ساده برای حل مشکلات رایج پوستی می اندازیم:

  1. ماسک آکنه؛ آبرسانی پوست خشک 

آکنه شایع ترین مشکل پوستی محسوب می شود. زیت ها زمانی ایجاد می شوند که چربی، سلول های مرده پوست و باکتری ها منافذ را مسدود کنند. آکنه شامل جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، جوش ها، ندول ها و کیست ها می شود. با این حال، پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به کشتن باکتری های روی پوست و جلوگیری از لک کمک کند.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ 2 تا 3 عدد

دستورالعمل

سفیده ها را از زرده جدا کرده و درون ظرفی بریزید. یک سواب پنبه ای را در کاسه سفیده تخم مرغ آغشته کرده و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند. با یک پارچه مرطوب صورت خود را بشویید و در آخر از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. ماسک هایپرپیگمانتاسیون

هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب به نواحی تیره پوست اشاره دارد که اغلب به دلیل آکنه، سن یا آسیب نور خورشید ایجاد می شود. درمان های پوستی می توانند به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک کنند، اما معمولا گران هستند. شما می توانید با استفاده از ماسک زردچوبه، که التهاب را نیز کاهش می دهد، در پول خود صرفه جویی کنید و رنگ پوست خود را یکدست نمایید.

مواد لازم

2/1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل خام

دستورالعمل

همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیری شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

  1. ماسک باز کننده منافذ

بلغور جو دوسر و جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارند که می تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و منافذ را باز نماید.

مواد لازم

2 قاشق چایخوری بلغور جو دوسر

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

دستورالعمل

بلغور جو دوسر و جوش شیرین را در یک کاسه با هم ترکیب کرده به آرامی چند قطره آب اضافه کنید تا یک خمیر ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. سپس با آب گرم صورت خود را بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. ماسک پوست چرب

پوست چرب زمانی بوجود می آید که منافذ پوست بیش از حد سبوم، که یک روغن طبیعی پوست محسوب می گردد، تولید کنند. روغن ها می توانند منافذ را ببندند و باعث آکنه و التهاب شوند. موز می تواند به جذب چربی روی پوست کمک کند، در حالی که لیمو به پاکسازی منافذ آن کمک می نماید.

مواد لازم

1 عدد موز

10 قطره آب لیمو

1 قاشق چایخوری روغن زیتون اضافی

دستورالعمل

موز را در ظرفی له کنید. آب لیمو و روغن زیتون را اضافه کرده تا خمیری مایع ایجاد شود. ماسک را روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

  1. ماسک آبرسانی پوست خشک

یک ماسک صورت آبرسان می تواند به پوست شما در حفظ رطوبت و کاهش تیرگی و خارش کمک کند.

مواد لازم

نصف خیار

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

دستورالعمل

خیار را مخلوط کرده و با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس صورت خود را با آب بشویید.

  1. ماسک چین و چروک

استفاده منظم از درمان های خانگی صورت می‌تواند ظاهر خطوط و چین و چروک‌های ظریف را کاهش دهد.  همچنین پوستی سفت‌ تر و محکم‌ تر ایجاد کند. از آووکادو و پودر کاکائو برای تحریک تولید کلاژن و از عسل برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست استفاده کنید.

مواد لازم

2 عدد آووکادو

1 قاشق غذاخوری عسل خام

2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

دستورالعمل

آووکادو را در ظرفی له کنید و سپس پودر کاکائو و عسل را به آن علاوه نمایید. ماسک را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک صورت چگونه برای پوست مفید است؟

ماسک صورت می تواند پوست شما را بازسازی و مرطوب کند. این روش های درمانی مؤثر هستند زیرا مواد می ‌توانند حدود 10 تا 30 دقیقه روی پوست شما بمانند. مواد مغذی و ویتامین ها به پوست شما نفوذ می کنند، منافذ شما را تمیز می نمایند و خارجی ترین لایه پوست مرده را از بین می برند. ماسک های صورت می توانند پوست را تمیز، سفت، لایه برداری، نرم و روشن کنند

ماسک های صورت؛ بایدها و نبایدها

در اینجا چند باید و نباید برای به حداکثر رساندن اثربخشی ماسک صورت آورده شده است.

باید ها؛ آبرسانی پوست خشک

  • بگذارید ماسک به مدت 10 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. این به مواد اجازه می دهد تا به پوست شما نفوذ کنند. باید قبل از رفتن به حمام یا وان از آن استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را با آب و یک پاک کننده ملایم بشویید. زیرا به نفوذ بهتر مواد درون ماسک به پوست کمک می کند.
  • بعد از شستن صورت بعد از استفاده از ماسک استفاده از کرم مرطوب کننده ضروریست.
  • شما می توانید از ماسک های بازار هم که مخصوص نوع پوست شما باشد، استفاده کنید. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، ماسکی بدون چربی انتخاب کنید که منافذ را مسدود نکند.
  • پس از برداشتن ماسک، آب سرد را روی صورت خود بپاشید تا منافذ پوست باز شود.

آبرسانی پوست خشک؛ نباید ها:

  • در صورت احساس تحریک پوست یا واکنش آلرژیک (قرمزی، خارش یا بثورات پوستی) از ماسک استفاده نکنید.
  • هر شب ماسک نزنید فقط یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید.
  • ماسک را برای مدت طولانی روی پوست نگذارید، در غیر این صورت ممکن است سبب تحریک پوست تان گردید.
  • هنگام شستشوی ماسک، پوست خود را اسکراب نکنید. این می تواند باعث تحریک و قرمزی آن شود.
  • با استفاده از مواد موجود در آشپزخانه خود می توانید یک ماسک صورت خانگی درست کنید و به صورت خود تغذیه و آبرسانی لازم را بدهید.

لینک های مرتبط

۴ ماسک تابستانی فوق العاده برای پوست خشک

۵ اسکراب خانگی ساده برای پوست های خشک

رژیم مخصوص پوست خشک: ۱۰ بهترین ماده خوراکی که رطوبت را به پوست برمی گرداند

روش خانگی برای بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک

بهترین اسکراب های خانگی برای داشتن پوست نرم و درخشان

۷ غذای فوق العاده موثر برای داشتن پوست، مو و ناخن های رویایی

۲۲ بهترین فایده جو دوسر برای پوست، مو و سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان