فواید شگفت انگیز کشمش؛ از کاهش وزن تا درمان اختلال نعوظ در مردان

فواید کشمش در بدن

بور و کلسیم عناصری اند که در استحکام و قوی شدن استخوان ها نقش بسزایی دارند. جالب اینجاست که کشمش سرشار از این دو عنصر مهم می باشد. فواید کشمش برای بدن توسط خیلی از پزشکان و متخصصان تغذیه برای تقویت استخوان توصیه می گردد. چنانچه که چندین مطالعه پزشکی نیز ادعا کرده اند که کشمش خیس خورده تراکم و استحکام استخوان را بهبود می بخشد. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه در مورد کشمش، با ما باشید.

فواید کشمش برای بدن

اگر به دنبال میان ‌وعده‌های سالم هستید، کشمش می‌تواند انتخاب ایده‌آل شما باشد، زیرا انبار بسیاری از مواد مغذی قدرتمند است. شما می توانید کشمش را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا با تهیه غذاهای مختلف با کشمش آن را مصرف کنید.

کشمش چیست؟

باید گفت کشمش انگور خشکی است که سرشار از بسیاری از مواد مغذی مفید مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیتونوترینت ها، پلی فنل ها و فیبرهای غذایی می باشد. کشمش از طریق خشک کردن (در آفتاب یا با استفاده از خشک کن) انواع مختلف انگور تهیه می شود. در طی فرآیند خشک، ممکن است به رنگ سیاه، طلایی یا سبز تبدیل شوند. این میوه خشک در مقایسه با میوه های خشک دیگر فاقد چربی هستند.

عناصری که در تغذیه کشمش نقش مهمی دارد

قبل از شروع بحث در مورد فواید خوردن کشمش برای سلامتی، می خواهیم بدانید کشمش چه مواد مغذی را در خود جای داده است. 100 گرم کشمش حاوی:

کالری: 299

کلسترول: 0 میلی گرم

سدیم: 11 میلی گرم

پتاسیم: 749 میلی گرم

کربوهیدرات: 79 گرم

فیبر غذایی: 3.7 گرم

شکر: 59 گرم

پروتئین: 3.1 گرم

ویتامین C 3 درصد

ویتامین B6 10 درصد

آهن: 10 درصد

منیزیم: 8 درصد

کلسیم: 5 درصد

فواید مهم کشمش

هضم غذا را بهبود می بخشد

کشمش برای سیستم گوارش شما مفید است زیرا حاوی مقدار بیشتری فیبر است. علاوه بر این، آن ها همچنین ملین های طبیعی هستند. کشمش همچنین در برابر رفلاکس اسید، نفخ و باد شکم تاثیر شگفت انگیزی دارد. اگر بتوانید کشمش (کشمش خیس خورده) را در صبح مصرف کنید، یبوست شما را درمان خواهد کرد، حرکات روده شما را صاف کرده و سموم را از بدن شما دفع می کند.

بینایی شما را تقویت می کند

کشمش حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنلی مانند ویتامین A، کاروتنوئید و بتا کاروتن می باشد. بنابراین، آن ها بینایی شما را تقویت می کنند. همه این عناصر از چشم شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد که به احتمال زیاد منجر به مشکلات بینایی، تحلیل عضلانی و حتی آب مروارید می شود، محافظت می نماید.

فشار خون را کنترل می کند

همچنین توجه داشته باشید که کشمش حاوی مقدار خوبی پتاسیم است اما سدیم کمی دارد. بنابراین رگ های خونی شما را باز تر می کند. کشمش در متعادل کردن محتوای سدیم در بدن شما بسیار موثر است.

استخوان های خود را تقویت کنید

از آن جایی که کشمش سرشار از کلسیم است، استخوان های شما را محکم تر می کند. بور عنصر ضروری دیگری گفته می شود که سبب قوی شدن استخوان ها می گردد. چون کشمش سرشار از بور است. چندین مطالعه پزشکی ادعا کرده اند که کشمش خیس شده تراکم و استحکام استخوان شما را بهبود می بخشد.

برای کاهش وزن مفید است

کشمش از جمله میوه های کم کالری به حساب می آید و همچنین حاوی قند طبیعی است. این ها بدون افزایش کالری دریافتی روزانه وقتی هوس شیرینی می کنید، ایده آل هستند. در ضمن کشمش دارای فیبر است، بنابراین هورمون گرسنگی را سرکوب کرده و در طول روز حس سیری طولانی مدتی خواهید داشت. آن ها با کنترل سطح قند خون شما به کاهش وزن شما کمک می کنند.

بهبود ایمنی از فواید کشمش برای بدن 

این میوه های خشک طلایی ریز مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن و ویتامین C هستند. همه این عناصر سیستم ایمنی شما را بهبود می بخشند و به شما در مقابله با عفونت ها و بیماری ها کمک می کنند. علاوه بر این، کشمش دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است، بنابراین بدن شما را در برابر عفونت های مختلف تقویت می کند.

جلوگیری از کم خونی

کم خونی به دلیل کمبود آهن رخ می دهد. کشمش نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی دارد. کشمش سرشار از آهن، مس و ویتامین ها است که به تولید گلبول های قرمز خون و حمل اکسیژن در سراسر بدن نقش فوق العاده مؤثر دارد.

فواید کشمش برای بدن؛ درمان نفخ و اسیدیته

کشمش به دلیل مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم اسیدیته را به حداقل می رساند. کشمش همچنین عناصر سمی را از بدن خارج می کند. در نتیجه شرایطی مانند نفخ، کورک، بیماری های پوستی و مشکلات معده را بهبود می بخشد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

اسید اولئانولیک موجود در کشمش در جلوگیری از پوسیدگی دندان تاثیر گذار است. این اسید با از بین بردن میکروب ها، دندان ها و لثه های شما را سالم نگه می دارد. کشمش در برابر باکتری های مولد حفره دندان مفید است. کشمش سرشار از بور و کلسیم می باشد و در نهایت مانع از پوسیدگی و همچنین سفید شدن دندان ها می گردد.

مشکلات ناباروری را درمان کنید

کشمش سرشار از قند طبیعی است که انرژی را افزایش می دهد و در درمان اختلال نعوظ در مردان موثر است. بعلاوه کشمش حاوی آرژینین است که حرکت اسپرم را بهبود می بخشد و ناباروری را درمان می کند.

فواید کشمش برای بدن؛ بهبود سلامت قلب

مصرف منظم کشمش سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد. کشمش با کاهش تشکیل لخته های خون، سلامت قلب شما را نیز تضمین می نماید. این میوه همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی مختلف را به حداقل می رساند.

درمان مشکلات مو از فواید کشمش برای بدن 

کشمش برای حفظ درخشندگی موهای شما مفید است. این میوه از مشکلات مختلف مو مانند ریزش مو، خارش پوست سر، پوسته پوسته شدن و شوره سر جلوگیری می کند.

اگرچه ظاهر کشمش باعث می شود مورد علاقه شما نباشد. ولی نمی توان به این دلیل فواید بی حساب و بی نظیر کشمش را برای سلامتی نادیده گرفت. به دلیل فوایدی شگفت انگیز کشمش برای سلامت بدن مانند بهبود هضم، سلامت استخوان و سلامت قلب و پوست، باید کشمش را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کشمش جایگزین سالمی برای میل شما به شکر و شیرینی ها است. پس در خوردن این میوه بی نظیر تردید نکنید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه کادایف نان آلبالو به صورت آسان برای علاقمندان دسرهای میوه ای

خواص شگفت انگیز خوردن سیب

فواید و ویژگی های بی نظیر میوه خشک

همچنین: فواید باورنکردنی ترکیب شیره انگور و شیر و نوشیدن آن

فواید درمانی ترکیب شیر، آرده و شیره انگور که سلامتی شما را تضمین می کند!

از تبدیل کره بادام زمینی به الماس تا انفجار انگور؛ ۱۰ حقیقت جالب در مورد غذاها

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *