جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

قهوه ضد گلوله جدیدترین نوشیدنی کاهش وزن با مقدار زیادی کره است. بله، چیزی که شنیدید درست است. دیو آسپری یکی از کسانی است که با نوشیدن این قهوه در رژیم غذایی کتوژنیک، وزن زیادی از دست داد. این نوشیدنی افزایش تمرکز و تقویت حافظه را به ارمغان می آورد.

آیا علم قهوه ضد گلوله را تایید می کند؟

اخیرا نگرانی های جدی در مورد اثرات طولانی مدت مصرف قهوه ضد گلوله به گوش می رسد. آیا واقعا برای کاهش وزن نیاز به نوشیدن قهوه ضد گلوله دارید؟ پس برای دانستن نکات بیشتر در مورد این ادعا در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه با ما باشید.

قهوه ضد گلوله چیست؟

قهوه ضد گلوله قهوه ای است که از مخلوط کردن قهوه، کره و روغن MCT یا تری گلیسیریدهای زنجیره ای متوسط تهیه می شود. این نسخه جدید و ارتقا یافته قهوه کره یا چای کره (کره یاک) است که نوشیدنی انرژی زا و محبوب در تبت می باشد.

در واقع، مصرف قهوه با کره یا هر منبع چربی دیگر، حتی قبل از مصرف این نوع قهوه به عنوان نوشیدنی وجود داشت. در حدود سال‌های 575 تا 850 میلادی، جنگجویان کوه‌ نشین قبیله گالا، اتیوپی، دانه‌های له شده قهوه را با چربی حیوانی ترکیب کرده بودند. آن ها از این ترکیب به عنوان یک میان وعده و منبع انرژی در طول جنگ و سفرهای طولانی استفاده می کردند. بنابراین این نوع قهوه یک کشف تازه و مفهوم جدیدی نیست.

قبلا تنها گروه های کوچکی در مورد آن می دانستند، اما اکنون، تمام دنیا از وجود این نوشیدنی چرب که ظاهرا فواید زیادی برای سلامتی دارد، آگاه هستند. قبل از این که به فواید یا عوارض قهوه ضد گلوله بپردازیم، اجازه دهید به شما بگوییم چگونه کمتر از 5 دقیقه قهوه ضد گلوله را در خانه آماده کنید.

دستور تهیه قهوه ضد گلوله

با این دستورالعمل می توانید قهوه ضد گلوله درست کنید:

مواد لازم

1 فنجان قهوه داغ تازه دم

1 قاشق غذاخوری روغن MCT یا روغن خالص نارگیل

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک گیاهی

دستورالعمل

تمام مواد را داخل مخلوط کن بریزید. خوب هم بزنید تا کمی کف کند و سپس بلافاصله سرو کنید.

این قهوه بسیار سریع و آسان درست می شود و طعم بسیار خوبی دارد. اما چه چیزی باعث می‌شود قهوه ضد گلوله قدرت جادویی به رژیم غذایی شما ببخشد؟ عملکرد آن در بدن به چه صورت است؟

عملکرد قهوه ضد گلوله در بدن

قهوه ضد گلوله با فشار آوردن بر بدن به چربی سوزی آن کمک می کند. این کار را با تحریک بدن به تبدیل چربی ذخیره شده و چربی رژیم غذایی به کتون انجام می دهد. این فرآیند کتوز نامیده می شود. زمانی اتفاق می‌افتد که مصرف کربوهیدرات ‌ها را برای مدت کافی محدود کرده باشید و ذخایر کربوهیدرات یا گلوکز شما نیز خالی شود. در نتیجه بدن شما به جای گلوکز (قند) از کتون ها به عنوان منبع سوخت استفاده خواهند کرد. آن وقت شما شروع به سوزاندن چربی می کنید و گرسنگی شما کاهش می یابد.

مطالعات حیوانی نشان داد که کتوز ممکن است طول عمر را افزایش دهد. گمان می رود که کتوز همچنین حافظه و توانایی های شناختی را نیز بهبود بخشد. اما آیا این کره یا روغن MCT است که به سوزاندن چربی کمک می کند؟ بیایید دریابیم که کدام ماده جادویی به میلیون ها رژیم غذایی افراد کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهند.

چگونه این نوشیدنی به کاهش وزن کمک می کند؟

قهوه ضد گلوله به روش های مختلف به کاهش وزن کمک می کند. راز آن در مواد تشکیل دهنده قهوه است. در این جا ما به نحوه عملکرد هر یک از مواد در بدن برای کمک به کاهش وزن پرداخته ایم:

قهوه

قهوه انباری از کافئین است. کافئین ممکن است با افزایش انرژی و سرکوب گرسنگی به کاهش وزن کمک کند. دانشمندان دریافته اند که کافئین ممکن است کتون های پلاسما را افزایش دهد که باعث کتوز می شود.

روغن MCT

MCT مخفف تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​است. MCT ها در مقایسه با تری گلیسیریدهای با زنجیره بلند سریع تر جذب می شوند. سپس با کارایی بیشتری به انرژی تبدیل می گردد و به کاهش چربی، افزایش سیری و افزایش تولید کتون کمک می کند. محققان همچنین شواهدی را یافتند که کتون های حاصل از MCT به احتمال زیاد به تقویت حافظه در بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کند. چند نوع MCT وجود دارد – C6، C8، C10 و C12 – که از نظر طول زنجیره نامگذاری شده اند. هرچه زنجیره کوتاه تر باشد، سریع تر حالت خود را به کتون را تغییر می دهد. برای کتوز بهینه بدون ایجاد ناراحتی معده، MCT ها را با ترکیبی از C8 و C10 به مصرف برسانید.

کره گیاهی

نوع کره گیاهی منبع عالی از ویتامین های A، K2 و E می باشد. غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است و حاوی آنتی اکسیدان های گلوتاتیون و سوپراکسید دیسموتاز است. ما به تاثیر کتوزیس و قهوه ضد گلوله برای کاهش وزن و درمان بیماری هایی مانند صرع، سرطان و آلزایمر می پردازیم. این داستان جنبه دیگری نیز دارد و آن عوارض جانبی خطرناک آن است.

5 دلیل که قهوه ضد گلوله ممکن است برای بدن شما خطرناک باشد

عوارض جانبی قهوه ضد گلوله

مواد تشکیل دهنده قهوه ضد گلوله، مانند کره و تری گلیسیرید های زنجیره متوسط، دشمن بدن و سلامتی ما هستند. که این گفته زیاد هم درست نیست. ما به مقدار معینی چربی اشباع شده و تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​نیاز داریم تا بدنمان به درستی عمل کند. در این جا دلایلی وجود دارد که نشان دهد این نوشیدنی می تواند برای بدن مضر باشد.

  1. قهوه ضد گلوله از نظر تغذیه سالم نیست

قهوه ضد گلوله بدن شما را به حالت چربی سوز تغییر می دهد، اما این لزوما به این معنا نیست که چیزی که مصرف می کنید دارای مواد مغذی است. بسیاری از افرادی که رژیم دارند قهوه ضد گلوله را به عنوان جایگزین وعده غذایی می نوشند و این احتمالا مانع از ورود تمام مواد مغذی ضروری به سیستم بدن آن ها می شود. این قهوه از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ریز و درشت کافی برخوردار است. که به عملکرد طبیعی بدن کمک کند.

  1. برای افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای دارند مناسب نیست

قهوه ضد گلوله فقط برای افرادی که رژیم‌های پرچرب و کم کربوهیدرات دارند، مانند رژیم کتوژنیک، نتیجه بخش است. افرادی که از رژیم های غذایی دیگری مانند مدیترانه و پالئو استفاده می کنند، به مصرف بیشتر کربوهیدرات ها (کربوهیدرات های خوب از سبزیجات و میوه ها و غلات کامل) عادت دارند. یک رژیم غذایی پرچرب و پر کربوهیدرات هرگز برای کاهش وزن موثر نیست.

  1. مقادیر بیش از حد چربی ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشد

مصرف مقدار مورد نیاز کره و چربی اشباع شده برای عملکرد طبیعی بدن لازم است. مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده از غذاهای فرآوری شده مانند روغن ها و کره مشابه مصرف قند از میوه ها و شکر تصفیه شده است. منابع مواد مغذی مهم هستند و هر چه غذاهای کامل بیشتری مصرف نمایید، بهتر است.

  1. سطح کلسترول بد را افزایش می دهد

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی پرچرب می تواند سطح کلسترول LDL (بد) را افزایش دهد. بنابراین، اگر می خواهید برای کاهش وزن بیش از یک ماه سرگرم رژیم غذایی پرچرب باشید، باید آزمایشات چربی خون خود را به طور منظم انجام دهید. تا سطح کلسترول تان تحت کنترل باشد.

  1. ممکن است کافئین را تحمل نکنید

اگر بدن تان با کافئین سازگاری ندارد، مصرف آن شاید عاقلانه نباشد. چون ممکن است بیش فعالی، بی خوابی و تپش قلب را تجربه نمایید.

از قهوه ضد گلوله خودداری کنید اگر:

  • شما هایی که از یک رژیم غذایی کم چرب، کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط ​​پیروی می کنید.
  • کسانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می کنند.
  • شما هایی که وضعیت پزشکی خاصی دارید که گرفتن رژیم غذایی پرچرب از سوی دکتر ممنوع شده است.
  • اشخاصی که در BMI بالای 30 درصد بسر می برند.

برای استفاده حداکثری از قهوه ضد گلوله، علاوه بر رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات، باید اصول کتوز، تمرین و چرخه کربوهیدرات را نیز رعایت کنید. این حقایق را به یاد داشته باشید. اصول تغذیه خود را در نظر گرفته و تصمیم بگیرید که چای ماچا یا قهوه ضد گلوله کدام یک بهترین گزینه برای شماست.

لینک های مرتبط

۱۰ چای چربی سوز که بیشتر از یک ساعت ورزش تاثیر دارند

با این ۵ چای، پیری را به تاخیر بیندازید!

۹ دمنوش خواب آور که شما را از بی خوابی نجات می‌ دهد

۸ ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می دهند

۶ برترین خواص چای آویشن برای سلامت جسم و روح

۵ اسموتی کم قند و معجزه آسا برای کاهش وزن سریع

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان