جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

سبک زندگی سالم می تواند راهی برای سلامتی شما تا آخر عمر باشد. از سوی دیگر، گرفتن تصمیمات سالم همیشه ساده نیست. برای مثال، پیدا کردن زمان و اشتیاق برای ورزش کردن و خوردن غذای سالم ممکن است دشوار باشد. مخصوصا برای زنان چون آن ها مسئولیت های زیادی را به عهده دارند از فرزندانشان گرفته تا اکثر مشاغل بیرونی. اما خوشبختانه، شما می توانید برخی از نکات بهداشتی برای سلامت زنان را به منظور حفظ تناسب اندام آن ها در طول روز دنبال کنید.

بهترین نکات بهداشتی برای سلامت زنان

  1. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

مصرف غذای کافی به این معنا نیست که شما سالم هستید. شما باید غذاهای مناسب را انتخاب کنید و وعده های غذایی خود را به طور متعادل در برنامه قرار دهید. گنجاندن پروتئین ها، مواد معدنی، آهن، ویتامین ها، کلسیم، کربوهیدرات ها و چربی در رژیم غذایی روزانه یک نیاز مهم به حساب می آید. بشقاب شما باید برای ایجاد یک برنامه غذایی متعادل شامل همه غذاها باشد. از گروه های غذایی اساسی مانند غلات کامل، حبوبات، شیر و محصولات لبنی ​​گرفته تا گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، سبزیجات و میوه ها.

  1. مراقب رژیم غذایی خود باشید

از چربی های ناسالم و سایر غذاهای فرآوری شده پر کالری و اشباع شده و چربی های ترانس دوری کنید. آن ها به تدریج بر سلامت شما تأثیر می گذارند و منجر به افزایش وزن، بیماری قلبی و سطح کلسترول بالا خواهند شد. غذاهای ناسالم نیز نقش مهمی در چاقی دوران کودکی دارند. از میوه های فصلی که سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بیشتر مصرف کنید. لازم نیست در همان ابتدا دسرهای خوشمزه را به کلی کنار بگذارید. کمی اعتدال و کنترل مصرف می تواند تضمین کند که مجبور نیستید آن ها را برای همیشه ترک کنید. پس سعی کنید سالم غذا بخورید.

  1. به طور منظم صبحانه بخورید

خوردن یک صبحانه با کیفیت خوب همیشه برای شروع افزایش متابولیسم شما اهمیت دارد. اعتقاد بر این است افرادی که صبحانه مناسب می خورند تمایل دارند کالری دریافتی خود را در بقیه روز کاهش دهند. نخوردن صبحانه برای کاهش وزن به یک مد در بین جوانان و نوجوانان تبدیل شده است. اما این عادت می تواند پیامدهای نامطلوب برای سلامتی فرد را به همراه داشته باشد. همیشه صبحانه خود را با گنجاندن غلات کامل، سبزیجات فصلی و منبع پروتئین کامل نگه دارید. صبحانه را با اضافه کردن چربی های سالم مانند مغزها و دانه ها به سالم ترین وعده غذایی در روز تغییر دهید.

  1. مصرف کافی مایعات؛ نکات بهداشتی برای سلامت زنان 

هر روز حداقل 8-10 لیوان آب بنوشید. آب نه تنها سموم را از سیستم بدن تان دفع می نماید، بلکه آسیب های پوست شما را نیز رفع می کند. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌ های سالم دیگری را در فواصل زمانی مکرر مصرف کنید. تا سطح هیدراتاسیون تان در حالت عادی اش قرار داشته باشد.

  1. حذف وعده غذایی آخر شب

طبق یک مطالعه بر روی کارگران شیفت شب، وعده های غذایی در اواخر شب یا وعده های غذایی شبانه می تواند منجر به چاقی و سایر عواقب مضر برای سلامتی شود. در تحقیق دیگر نیز به اثبات رسید که وعده های غذایی شب دارای اثرات ترموژنیک پایینی در مقایسه با وعده های غذایی بعدازظهر است. که منجر به افزایش وزن می شود. علاوه بر این، وعده‌های غذایی شبانه نسبت به صبح‌ها سیرکننده‌ تر هستند. همچنین، خوردن میان وعده در اواخر شب بدون شک منجر به سوء هاضمه هم می شود و خواب شما را مختل می کند.

  1. از نمک کمتر استفاده کنید؛ نکات بهداشتی برای سلامت زنان 

مصرف نمک خود را کاهش دهید، زیرا ممکن است منجر به افزایش فشار خون شود. همچنین می تواند تأثیر منفی بر سلامت قلب و عروق شما داشته باشد. طبق دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، محدود کردن مصرف سدیم به کمتر از 2300 میلی گرم در روز (1 قاشق چای خوری یا کمتر در روز) می تواند در این زمینه مزایای زیادی داشته باشد.

  1. برچسب های تغذیه را بررسی کنید

بررسی و درک برچسب های غذایی برای پیگیری مواد مغذی که روزانه مصرف می کنید بسیار مهم است. شما باید میزان چربی های اشباع شده، چربی های ترانس، شکر و نمک موجود در غذاهای بسته بندی شده را مورد بررسی قرار دهید.

  1. حفظ رعایت بهداشت

رعایت بهداشت کلی بدن برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است. همیشه از ضدعفونی‌ کننده‌ها یا صابون برای شستن دست‌ها قبل از تهیه یا صرف غذا استفاده کنید.

  1. ورزش کنید؛ نکات بهداشتی برای سلامت زنان

ورزش یک امر بی نهایت ضروری است. تمرینات هوازی، مانند پیاده روی یا دویدن، می تواند به تنظیم ضربان قلب شما کمک کند و در این صورت شما انرژی بیشتری را در طول روز دریافت می توانید. تمرینات بدنی راهی موثر برای تقویت سلامتی شما و حفظ جریان انرژی در سطح بهینه است. انجام حداقل 30 دقیقه ورزش در روز برای حفظ سلامتی شما در طولانی مدت کافی است. چندین مطالعه فعالیت بدنی را با طول عمر و کاهش خطر مرگ و میر، مرتبط دانسته اند.

  1. به طور مداوم برای ساعات طولانی ننشینید

خواه در خانه، محل کار، یا هر مکان دیگری، نشستن مداوم برای ساعات طولانی، بدون هیچ حرکتی، می تواند متابولیسم شما را کند کند. همچنین ماهیچه های شما را ضعیف نماید. پس هر چند ساعت یکبار بلند شوید و حرکت کنید. ضمنا هر از چند گاهی حرکات کششی انجام دهید.

  1. تمرین ورزش یوگا؛ نکات بهداشتی برای سلامت زنان

یوگا در رشد کلی ذهن و بدن، ورزشی بی نظیر تلقی می گردد. این یک تمرین دو در یک برای حفظ سلامت شما، هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی است. مبنی بر یک سری تحقیقات افرادی که حداقل 30 دقیقه در هفته یوگا انجام می دهند از وزن و BMI کمتری برخوردارند.

  1. داشتن خواب مناسب

هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید. خواب ذهن شما را آرام می کند و شما را سالم نگه می دارد. زیرا خواب کافی سطح بهره وری شما را افزایش داده و به شما کمک می کند تا وظایف خود را سریعتر انجام دهید. خواب مناسب برای حداقل 7-8 ساعت سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند. متابولیسم را افزایش می دهد و با رشد شناختی نیز همراه است.

کمبود خواب مستعد خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، عفونت و فشار خون بالا می باشد. از این رو، یک خواب آرام برای سالم ماندن و تناسب اندام بسیار مهم است و خواب آشفته می تواند اختلالات روحی و روانی را ایجاد نماید. پس برای داشتن یک خواب خوب و سالم در شب از برخی تمرینات که کمک تان می کند خوب بخوابید کار بگیرید.

  1. خوردن آگاهانه را دنبال کنید

وقتی گرسنه هستید بخورید و مطمئن شوید که فقط غذای سالم مصرف می نمایید. خوردن هر گونه غذای انباشته شده در یخچال می تواند خطرناک باشد. خوردن آگاهانه (توجه به آنچه می خورید) برای کاهش وزن و داشتن اندام ایده آل نیز بسیار مهم است.

  1. از تفکر بدبینانه بپرهیزید؛ نکات بهداشتی برای سلامت زنان

این، تا حد زیادی، سمی ترین دارویی است که بشر تاکنون شناخته است. طنز این عبارت این است که خود به خود به افراد القا شده است. بدبختی این است که فرد منفی گرا یعنی کسی که اندیشه منفی دارد نمی داند که درگیر این اختلال است. ایجاد یک نگرش خوش بینانه می تواند زندگی شما را به روش های شگفت انگیزی تغییر دهد. طبق مطالعه ای که روی افراد مسن انجام شد، افرادی که مثبت فکر می کنند یا مثبت اندیشان، زندگی سالمی دارند. تفاوت مکانیسم ها روی محور تناظر آن ها می باشد. افرادی که مثبت فکر می کنند از منظر روشن تری به زندگی نگاه می نمایند. طرز تفکر، رفتار و سبک زندگی آن ها همه به شیوه های مثبتی بر زندگی آن ها تأثیر می گذارد.

  1. از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار، دیر یا زود سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت. میزان مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماری های ریوی و مشکلات قلبی را افزایش می دهد. برای داشتن یک زندگی سالم، سیگار را ترک کنید.

نکات بهداشتی مناسب برای زنان به عنوان یک راهنمای مفید برای حفظ سبک زندگی سالم در برنامه آن ها خواهد بود. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، هیدراتاسیون کافی، کنترل مصرف نمک، بررسی برچسب مواد مغذی، رعایت بهداشت، ورزش منظم، خواب کافی و پرهیز از سیگار و الکل از جمله عواملی هستند که باعث ارتقای سلامت می شوند. اگرچه اتخاذ این عادات در ابتدا شاید چالش برانگیز باشد، اما زمانی که به آن ها پایبند باشید، از نتایج آن لذت خواهید برد.

لینک های مرتبط

روز جهانی بهداشت قاعدگی؛ ۵ نکته بهداشتی برای دوران قاعدگی زنان

دهانشویه خانگی: ۵ رسپی ساده که بهترین ترکیب را برای بهداشت دهان و دندان بسازید

6 باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

آیا ۱۵ مشهورترین زنان کارآفرین جهان را می‌شناسید؟

 سلامت زنان : ۸ مواد غذایی سالم و موثر برای مقابله با علائم یائسگی

جذاب ترین زنان نظامی در ارتش ۱۰ کشور جهان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان