جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

بسیاری از مردان به طور مخاطره آمیزی تصور می کنند که سالم تر از دیگران هستند. یک نظرسنجی ملی اخیر در ایالات متحده نشان داد که 33 درصد از مردان نیازی به معاینات سالانه جهت آگاهی از سلامت بدنشان ندارند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 65 درصد از مردان معتقدند که سالم تر از دیگران هستند. در حالی که بی توجهی مردان به سلامت بدن شان باعث بروز بسیاری از مشکلات می شود.

تقریبا 40 درصد از مردان که از آن ها مصاحبه گرفته شده، گفته اند که توصیه های پزشکی بدن را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند. پزشکان به مردم هشدار می دهند که برای معاینات منظم مراجعه کنند، زیرا باعث می شود مسائل ناشناخته و جزئی به شرایط جدی تر تبدیل نمی شوند.

بیشتر بخوانید: تمام آن چیزی که درباره نیمفومانیا یا تمایل جنسی شدید در زنان باید بدانید!

بی توجهی مردان به سلامت بدن

بر اساس یک نظرسنجی ملی که در اوایل ماه مه 2022 در ایالات متحده، یک سوم مردان فکر نمی کنند که نیاز به معاینه کردن کل بدنشان در طول سال داشته باشند.

نزدیک به دو سوم از افراد مورد بررسی معتقدند که “به طور طبیعی سالم تر از دیگران هستند”. علاوه بر این، تقریبا دو نفر از پنج شرکت‌کننده به اشتراک گذاشتند که اغلب برای مشاوره پزشکی به رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند.

این در حالی است که اکثر مردان با چنین توجیهاتی خود را فریب می دهند. دکتر توماس کلی، متخصص پزشکی خانواده در اورلاندو سلامت پزشکان در این تحقیق است. او می گوید از نظر آماری غیرممکن است که اکثر مردان سالم‌تر از دیگر مردان باشند.

پیشنهاد می شود: اهمیت تستوسترون بر سلامت جنسی و جسمی مردان

مشکلات کوچک، چالش های بزرگ

به گفته دکتر کلی: “حتی اگر فکر می‌کنید سالم هستید و هیچ علامتی از بیماری ندارید، ممکن است مشکلاتی کوچکی در بدن شما به وجود آید که به آن بی توجه هستید. همچنین در صورت عدم کنترل می‌تواند برای زندگی شما یک تهدید محسوب شود. مانند افزایش فشار خون که می تواند یک بمب ساعتی برای حمله قلبی یا سکته مغزی و همچنین سرطان روده بزرگ باشد. سرطان روده یکی از کشنده ترین و در عین حال قابل پیشگیری ترین سرطان های موجود است.

پیشنهاد می شود: چرا زنان رابطه جنسی را در شب و مردان رابطه را هنگام صبح دوست دارند؟

تصویر واقعی؛ بی توجهی مردان به سلامت بدن

اگرچه بخش قابل توجهی از مردان مورد بررسی معتقد بودند که آن ها سالم تر از سایر مردان هستند. اما واقعیت ها داستان متفاوتی را بیان می کنند. همان طور که دکتر کلی هشدار داد، گزارش‌های آمار حیاتی نشان از این دارد که بیماری قلبی و سرطان علت اصلی مرگ و میر مردان در ایالات متحده است.

این در حالی است که طبق این گزارش:

13.2 درصد از مردان 18 ساله و بالاتر در ایالات متحده در سلامتی “عادی یا ضعیف” هستند.

پیشنهاد می شود:بی میلی جنسی: پنج علت که زنان از رابطه جنسی گریزان اند

14.1 درصد از مردان 18 ساله و بالاتر سیگار می کشند.

40.5 درصد از مردان 20 ساله و بالاتر دچار چاقی می شوند.

51.9 درصد از مردان 20 ساله و بالاتر فشار خون بالا دارند و/یا داروهای فشار خون مصرف می کردند.

مردان در ایالات متحده به طور متوسط ​​5 سال زودتر از زنان می میرند. این ها نمونه تحقیق شده در ایالت متحده آمریکا است که برای بسیاری از کشورها صادق است.

پیشنهاد می شود:بی میلی جنسی مردان: ۶ عامل که سبب کاهش میل جنسی مردان می شود

نابرابری های شدید؛ بی توجهی مردان به سلامت بدن

هنگامی که صحبت از مراقبت های بهداشتی به میان می آید، اختلافات قابل توجهی بین مردان به وجود می آید.

در نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، 21 درصد از مردان سفیدپوست، 25 درصد از مردان سیاه پوست پزشک شخصی ندارند. که این مورد شامل 29 درصد از مردان آسیایی و بومی هاوایی یا جزایر اقیانوس آرام نیز می شود. از سویی 30 درصد از مردان سرخپوست آمریکایی و بومی آلاسکا و 42 درصد از اسپانیایی تبارها نیز این حرف را تایید کرده اند. مردان حاضر در نظرسنجی گزارش دادند که پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ندارند.

پیشنهاد می شود: عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 7 درصد از مردان سفیدپوست، 7 درصد از مردان آسیایی و بومی هاوایی به پزشک مراجعه نکرده اند. همچنین 12 درصد از مردان سیاه پوست، 14 درصد از مردان سرخپوست آمریکایی و بومی آلاسکا نیز این حرف را تایید کرده اند. 15 درصد از مردان اسپانیایی تبار نیز گفته اند که در سال گذشته به دلیل هزینه های بالا به پزشک مراجعه نمی کنند. این نکته توسط همه مردان حاضر در نظرسنجی تایید شده است.

مردها فکر می کنند “سوپرمرد” هستند

پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی برای مدت طولانی نگرش مردان به مراقبت های بهداشتی را مطالعه کرده اند. آن ها توجیهات زیادی برای عدم مراجعه به پزشک شنیده اند.

مطلب مرتبط: نظریه عشق مثلث استرنبرگ چیست و شما در روابط عاطفی تان کجای این مثلث قرار دارید؟

دکتر کلی گفت که مردان اغلب بر سلامت دیگران به جز خودشان تمرکز می کنند. تقریبا 40 درصد از مردان مورد بررسی حتی سلامت حیوانات خانگی را بر سلامت خود ترجیح می دهند.

هرچند عوامل متعددی پشت تردید مردها برای رسیدگی پزشکی دارد. اما بازرترین آن این است که بسیاری از مردان احساس می کنند یا می خواهند شکست ناپذیر به نظر برسند.

  • ما سوپرمن هستیم. نمی خواهیم هرگز بیمار شویم. ما به این باور هستیم که رفتن به دکتر برای ما بی معنی است.

دکتر کلی مشکوک بر این است که ترس، احساس اساسی در پشت بی میلی مردان باشد. او می‌گوید: «اگر برای مدتی است به دکتر مراجعه نکرده اید، یعنی نمی دانید واقعا باید چرا به پزشک مراجعه کنید.

مطلب مرتبط: ۸ مهمترین اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی

مردان با باور سنتی، به عنوان نان آور خانه فکر می کنند که نمی توانند برای مراجعه به پزشک، وقت بگذارند. نرفتن آن ها برای معاینات یعنی اگر چیزی را کشف کردند یعنی نگرانی. پس باید کار و زندگی را رها کنند و به فکر درمان باشند. آن ها می گویند پس بهتر است هیچ نگرانی با کشف مشکلات جزئی سلامتی به وجود نیاورند و به زندگی خود ادامه دهند.

بارقه های تغییر؛ اشتباه مردان نسبت به سلامت بدن

هرچند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نگرش مردان نسبت به مراقبت‌های بهداشتی در حال تغییر و بهبودی است. توجه بیشتر به سلامت و تندرستی مردان، آن ها را تشویق می‌کند تا سلامت خود را جدی‌تر بگیرند. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد زنان تا حد زیادی بر تعداد دفعات مراجعه مردان به پزشک تاثیر می‌گذارند. اگر مادران شان مرتبا به پزشک مراجعه کنند. احتمال بیشتری وجود دارد که پسرشان نیز ترغیب به انجام معاینات سلامتی کلی بدن خود پیدا کند.

مطلب مرتبط: تمام آن چیزی که درباره نیمفومانیا یا تمایل جنسی شدید در زنان باید بدانید!

حدود نیمی از این مردان توجه به مراقبت های بهداشتی و سلامتی خود را در سنین 18 تا 50 سالگی به تعویق می اندازند. با بالا رفتن سن و شروع مشکلاتی مانند کاهش عملکرد جنسی مردان، همسران شان ممکن است آن ها را وادار به مراجعه به پزشک و انجام معاینه کنند.

اولویت خودت باش؛ بی توجهی مردان به سلامت بدن

برای مراقبت از دیگران در زندگی‌تان، ابتدا باید از خودتان مراقبت کنید. این شامل قرار مراجعه به پزشک در هر سال از زندگی شما است. تا با مراقبت های اولیه بتوانید زندگی بهتری داشته باشید. ویزیت های پزشکی همراه با رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، نوشیدن آب فراوان مفید است. همچنین کاهش استرس می تواند کمک زیادی به حفظ و بهبود سلامت کلی بدن کند.

مطلب مرتبط: ۷ راهبرد روانشناختی برای تقویت روابط عاشقانه

هیچ وقت برای شروع آزمایشات و معاینات بدن دیر نیست. با این حال، هر چه زودتر به سلامت بدن خود دقت کنید. زندگی شادتر و بهتری خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان