جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

زندگی همین جریانی است که هر روز با آن حرکت می کنید. اما این بدان معنا نیست که نمی ‌توانید برخی عادات و بهترین شیوه‌ها را برای یک زندگی خوب ایجاد کنید. احتمالا برای تان اتفاق افتاده که در شلوغی زندگی نتوانید به همه علائم و بیماری هایی که در وجود شما آشکار می شود، توجه نمایید.

در نتیجه این بیماری ها همچنان با ما هستند. یکی از آن علایم ناخوشایند همین سیاهی دور چشم و کیسه یی شدن زیر چشم است. اما هر مشکلی راه حلی دارد مانند درمان خانگی رفع سیاهی دور و کیسه های زیر چشم. بنابراین برای درمان سیاهی دور و کیسه های زیر چشم با این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

در این نوشتار 27 درمان متعدد برای رفع سیاهی و کیسه‌های زیر چشمی گنجانیده شده تا به شما در رفع و درمان آن کمک کند.

درمان خانگی رفع حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم 

چرا حلقه های تیره دور چشم ایجاد می شود؟

باید گفت حتی اگر عمرتان را صرف مراقبت دقیق از پوست خود کرده باشید، باز هم دیر یا زود علائم پیری بروز خواهد کرد. این علائم شامل کیسه های زیر چشم و حلقه های تیره دور آن می گردد. با گذشت زمان، پوست به طور طبیعی کلاژن را از دست می‌دهد و نازک‌تر می‌شود. بنابراین صرف نظر از این که چه نوع پوستی دارید یا از چه روتین مراقبتی استفاده می کنید. رگ ‌ها به ناچار از زیر پوست نازک اطراف چشم ‌تان ظاهر می‌شوند. همان‌طور که می دانیم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید روند تجزیه کلاژن را سرعت می بخشد. برای همین بهترین سلاح شما در برابر حفاظت از حلقه های زیر چشم، عادات منظم و مداوم استفاده از ضد آفتاب از سنین پایین است. همچنین استفاده از عینک آفتابی هنگام بیرون رفتن نیز به حفاظت از پوست اطراف چشم شما کمک می کند.

اما بهترین عادت ها نیز نمی توانند ژن های شما را تغییر دهند! ژنتیک بزرگترین عامل تعیین کننده نوع پوست و ظاهر شما با افزایش سن است. حلقه های تیره زیر چشم برای کسانی که پوست روشن یا نازکی را به ارث برده‌اند، بیشتر از بقیه ظاهر می‌شوند. زیرا وقتی خون ما در موی رگ‌های زیر چشم جمع می‌شود، از طریق پوست روشن‌تر بیشتر آشکار می شود. متاسفانه، با انباشته شدن خون بیشتر و بیشتر در این قسمت، موی رگ‌های ظریف شما در زیر وزن شروع به کشیده شدن می‌کنند. که منجر به نشت و تجمع خون بیشتر می‌شود، و در نهایت تیره ‌تر شدن حلقه‌های زیر چشم را در پی خواهد داشت.

بهترین روتین برای خلاص شدن از حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم

با این حال، در اکثر افراد، سیاهی زیر چشم و کیسه‌های زیر چشم نه ناشی از افزایش سن، تاثیرات آفتاب یا ژنتیک است. گاهی اوقات می تواند یک مورد ساده از آلرژی باشد. آلرژی های تمام سال مانند آلرژی به گرد و غبار یا آلرژی های فصلی که بسیاری از ما در بهار تجربه می کنیم. باعث ترشح هیستامین می شود که واکنش التهابی خواهد شد. این بدان معناست که رگ های خونی مانند رگ های زیر چشم، ملتهب و متورم می شود.

اما چگونه می توانم از شر کیسه های زیر چشم خلاص شوم؟

روتین های زیر را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما مؤثرتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که هنگام امتحان کردن یک روتین جدید صبور باشید. برای امتحان هر کدام از این روتین ها، هر روز به مدت 4 تا 6 هفته صبر کنید. اگر بعد از این مدت زمان، به نتایج دلخواه خود نرسیدید، به دنبال روتین دیگری بروید. تا زمانی که بتوانید حلقه های تیره دور و کیسه های زیر چشم را از بین ببرید.

بهترین روتین برای خلاص شدن از حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم

  1. کمپرس سرد

صبح و عصر، چندان تفاوتی ندارد. یک کمپرس سرد را برای حدود 10 دقیقه روی قسمت های تیره چشم قرار دهید. اگر مطمئن هستید که این ماسک در یخچال نگه داری می شود برای دوبار استفاده از آن دست به کار شوید. این ساده ترین ترفند برای تست حلقه های تیره دور چشم خواهد بود.

  1. خیار

همه ما شاهد استفاده از خیار به عنوان کمپرس سرد در تلویزیون و فیلم‌ها بوده‌ایم. توصیه خیلی از ماسک ها نیز همین میوه ی سبز است. اما آیا واقعا موثر است؟ در واقع، خیار دارای خاصیت روشن کنندگی است، از این رو می توانید از برش های خیار برای رفع طبیعی سیاهی دور چشم استفاده نمایید. برای امتحان این روش دو بار در روز، یک خیار تازه را به ورقه های ضخیم برش کرده و سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. آنگاه، برش ها را به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود بگذارید. بعد از استفاده، دور چشم خود را با آب گرم (اما نه داغ) بشویید.

  1. معجزه آب خیار همراه با آب لیمو

اگر برش های خیار برای شما کارساز نیست، تلاش نمایید تا به یک اندازه آب خیار و آب لیمو را با هم ترکیب کنید. سپس از یک تکه پنبه برای زدن آن روی حلقه های تیره دور چشم خود استفاده کنید. (حواس تان باشد تا آب لیمو را وارد چشم خود نکنید!) بگذارید محلول به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

  1. گلاب؛ درمان خانگی رفع حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم

گلاب نه تنها بوی فوق العاده ای دارد، بلکه توانایی جوان سازی پوست را داشته و از شل شدن آن جلوگیری می کند. این مواد مانند خیار، یک قابض ملایم است، پس می تواند به عنوان یک تونر پوست هم استفادده شود. کافیست پدهای پاک کننده آرایش پنبه ای را برای چند دقیقه در گلاب خیس کنید. سپس پدهای آرایشی خیس شده را روی پلک های بسته خود قرار دهید. از این روش دو بار در روز استفاده کنید و بگذارید پدهای آغشته به گلاب 15 دقیقه روی چشمان شما باقی بمانند.

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است، ماده ای بینظیر برای سلامت قلب و عروق، بینایی و پوست شما. لیکوپن می‌تواند به ایجاد پوستی نرم تر و انعطاف‌پذیرتر و همچنین کاهش حلقه های تیره دور چشم کمک کند. برای استفاده از فواید لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، مقدار مساوی آب گوجه فرنگی را با آب لیمو مخلوط نمایید.  سپس با پنبه آن را در ناحیه زیر چشم خود بمالید. اجازه دهید محلول به مدت 10 دقیقه دور چشم شما باقی بماند و بعد با آب گرم بشویید. نوشیدن روزانه یک معجون خوشمزه از آب گوجه فرنگی، آب لیمو و برگ نعنا نیز به بهبود سلامت کلی و همچنین پوست شما بی نهایت تاثیرگذار است.

  1. چای کیسه ای سرد

اگر کمپرس سرد یا ماسک برای استفاده ندارید، آن را با چای کیسه ای جایگزین نمایید. بسیاری از چای‌ها مانند چای سبز دارای مزایای آنتی اکسیدانی هستند که دارای خواص ضد التهابی می باشند. به تسکین موی رگ‌های تحت فشار در ناحیه زیر چشم کمک می‌کنند. برای استفاده از چای کیسه ای سرد به عنوان کمپرس، یک چای کیسه ای را در آب تمیز خیس کنید و سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. چای کیسه ای را روی چشمان خود قرار دهید. قبل از برداشتن و شستشوی چشم ها با آب گرم، بگذارید 10 دقیقه یا بیشتر روی آن باقی بماند. همچنین از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

  1. سیب زمینی

سیب زمینی منبع شگفت‌انگیزی از مقدار زیادی ویتامین C است. که در میان چیزهای دیگر برای سنتز کلاژن و ایجاد پوستی سالم‌تر و جوان‌تر فوق العاده است. برای این که از قدرت ویتامین C برای درمان کیسه های زیر چشم خود کار بگیرید، مقداری سیب زمینی را رنده نموده، آب آن را گرفته و مقداری پدهای پنبه ای را در آن خیس کنید. پدها را حدود 10 دقیقه روی چشمان خود قرار داده و سپس با آب گرم بشویید.

  1. شیر سرد؛ درمان خانگی رفع حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم

محصولات لبنی مانند شیر منبع عالی ویتامین A هستند. ویتامین A حاوی رتینوئیدهایی است که به روشن و جوان ماندن پوست کمک می کند. برای به دست آوردن فواید ویتامین A شیر، یک پد پنبه ای پاک کننده آرایش را برای مدتی در یک کاسه شیر سرد خیس نمایید. از پد استفاده کنید تا شیر را به کیسه های زیر چشم خود بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. این کار را 2 بار در روز انجام دهید و سپس با آب گرم بشویید.

  1. آب پرتقال

از آنجایی که آب پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C است، می تواند به رفع سیاهی زیر چشم اثربخشی فوق العاده ای داشته باشد. چند قطره گلیسیرین را به آب پرتقال علاوه نموده و سپس یک پد پنبه ای پاک کننده آرایش را خیس کنید تا روی پوست زیر چشم خود بمالید. این گونه شما از مزایای ویتامین های پرتقال و همچنین درخشش طبیعی گلیسیرین به پوست خود بهره مند خواهید شد.

  1. روغن ویتامین E

ویتامین E به مبارزه با اثر رادیکال های آزاد که باعث علائم پیری مانند چین و چروک می شوند کمک می کند. شب‌ها قبل از خواب، یک قطره روغن روی حلقه های تیره زیر چشم‌تان بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی پوستتان بماند و صبح با آب گرم بشویید.

لینک های مرتبط

۷ ترفند آرایشی برای پوست های چرب؛ راهنمای گام به گام

 ۲۱ بهترین آبمیوه و سبزیجات برای داشتن پوستی درخشان و سالم

آ نچه باید در مورد فواید و کاربرد شگفت انگیز پوست پرتقال بدانید

برای درمان جوش صورت از چه ترفند های خانگی استفاده می کنید؟

درمان فوری درد پریود با روش های خانگی فوق العاده موثر و ساده

حقایق عجیب در مورد ارزش غذایی تخم مرغ سفید و تخم مرغ قهوه ای

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان