کاربرد لوله و اتصالات یو پی وی سی در دستگاه آب شیرین کن

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۱۰, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۱۰, ۱۴۰۱

پیشتر در رابطه با دستگاه آب شیرین کن و پکیج‌های تصفیه فاضلاب صحبت کردیم و قسمت‌های مختلف آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. در این مقاله به بررسی یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های دستگاه آب شیرین کن و پکیج‌های تصفیه فاضلاب، به نام لوله‌ها و اتصالات upvc خواهیم پرداخت. همچنین در حال حاضر در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب در اصفهان، لوله و اتصالات upvc  از جمله مهم‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود.

لوله و اتصالات upvc  در اصفهان، در حال حاضر مهم‌ترین بخش دستگاه‌های تصفیه فاضلاب و همچنین آب شیرین‌کن‌ها هستند که وظیفه اصلی گردش و نقل و انتقال صحیح آب را برعهده دارند. این لوله‌ها با کارایی بالا و ویژگی‌های منحصربفرد خود توانسته‌اند جایگزین لوله‌های فلزی، گالوانیزه و پلاستیکی در بخش‌های مختلف شهری و صنعتی شوند.

همه چیز در رابطه با لوله و اتصالات upvc

لوله upvc که نام علمی آن کلرید پلی وینیل بدون پلاستیک است، در حال حاضر در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته و توانسته حجم عظیمی از روند نقل و انتقال آب را در چرخه‌های مختلف بهبود ببخشد. سال‌ها قبل از لوله‌هایی با جنس استیل، فلزی، گالوانیزه و حتی پلاستیک در قسمت‌های مختلف دستگاه تصفیه فاضلاب و آب شیرین کن ‌ها استفاده می‌شد، اما مدت‌ها بعد به علت خوردگی و فرسایش سریع از بسیاری از چرخه‌ها حذف گردید. اما به خاطر داشته باشید که در حال حاضر نیز برخی از پیمانکارها در اجرای پروژه‌های خود، از لوله‌هایی فلزی و پلاستیکی استفاده می‌کنند.

موارد استفاده از لوله و اتصالات upvc

استفاده از لوله‌ها و اتصالات upvc  تنها به آب شیرین کن‌ها و پکیج‌های تصفیه فاضلاب‌ها محدود نمی‌شوند. بلکه از آن‌ها در لوله‌کشی استخرها و مجموعه‌های آبی، خطوط آب آشامیدنی، نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود.

مزایای لوله و اتصالات upvc

با ورود لوله و اتصالات یو پی وی سی به بازار، بسیاری از لوله و اتصالات با جنس‌های مختلف از عرصه رقابت کنار رفتند. این برتری بدون دلیل نبوده و ویژگی‌های منحصربفرد این محصول آن را به یک گزینه مناسب تبدیل کرد.

مزایای لوله و اتصالات upvc

    1. مقاومت بسیار بالای لوله و اتصالات upvc در مقابل خوردگی و فرسایش

این لوله‌ها و اتصالات در چرخه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این چرخه‌ها معمولا از بسیاری از ضدعفونی‌کننده‌ها و مواد شیمیایی قوی استفاده می‌شود. بنابراین مقاومت این لوله و اتصالات در مقابل مواد شیمیایی، ضدعفونی کننده‌ها و همچنین اشعه ماورای بنفش یک مزیت بسیار بزرگ برای این لوله‌ها است.

    1. عدم افت فشار درون لوله و اتصالات upvc طی گذشت زمان

رسوب حاصل از مواد مختلف موجود در آب جاری در لوله‌ها می‌تواند موجب افت فشار آب درون لوله‌ها شده و به مرور زمان کارایی سیستم را به شدت کاهش دهد‌. در لوله و اتصالات upvc  روند رسوب گذاری اتفاق نمی‌افتد و همین مسئله از کاهش فشار آب طی گذشت زمان جلوگیری می‌کند.

    1. مقاومت بالا در مقابل حرارت

بسیاری از لوله‌هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند نسبت به دما مقاوم نبوده و تنها قادر به تحمل طیف محدودی از دما بودند. اما این نوع از لوله و اتصالات بازه دمایی صفر تا 60 درجه را به راحتی انتقال می‌دهند.

    1. مقرون به صرفه و سبک

در لوله و اتصالات upvc  هزینه سرویس و نصب ارزان‌تر از سایر انواع لوله‌هاست. همچنین وزن این لوله‌ها در مقایسه با سایر موارد، بسیار کمتر است و همین مسئله نقل و انتقال و اتصال را راحت‌تر کرده است.

اتصالات upvc  زیر ذره‌بین

اتصالات upvc انواع بسیار متنوعی دارند که در قسمت‌های مختلف سیستم، اتصالات مربوطه را ایجاد می‌کنند. این تجهیزات در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانند نیاز تمام تجهیزات و صنایع مختلف را مرتفع سازند.

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اتصالات upvc  شامل:

    • زانوی 90 درجه: یکی از پرکاربردترین اتصالاتی است که برای اتصال یک لوله عمودی بر یک لوله افقی نقش دارد. زانوهای 90 درجه معمولا در تمامی سیستم‌ها به کار برده می‌شوند و در حال حاضر نیز در 8 سایز مختلف در بازار وجود دارند.
    • زانوی 45 درجه: از دیگر زانوهای پرمصرف در تجهیزات، زانوی 45 درجه است که معمولا برای تغییر مسیر آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • سه راهی: سه راهی‌ها از دیگر اتصالات پرمصرفی هستند که که برای تقسیم جریان اصلی آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    • درپوش: همانطور که از نام این نوع اتصالات مشخص لست، از آن‌ها به عنوان درپوشی برای بستن موقت مسیر آب استفاده می‌شود. به این نوع اتصالات اصطلاحا کپ نیز گفته می‌شود.
    • رینگ پلیمری: برای آب بندی اصولی تجهیزات و لوله کشی‌های ساختمانی از رینگ‌های پلیمری استفاده می‌شود. این نوع اتصالات نیز به سبب نصب سریع و قیمت پایین بسیار پرطرفدار هستند.

خرید لوله و اتصالات upvc  در اصفهان

در حال حاضر به طور کلی با ویژگی‌ها و مزایای لوله و اتصالات upvc  آشنا شدیم‌‌. اگر برای سیستم‌های مختلف آبی خود در بخش‌های مختلف به دنبال با کیفیت‌ترین لوله و اتصالات upvc هستید، ما در شرکت سپاهان پالایش اصفهان بهترین انواع این محصول را به شما عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید و همچنین دریافت مشاوره تخصصی، با ما در ارتباط باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *