جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

داشتن میل جنسی سالم با احساس سلامت جسمی و عاطفی مرتبط اس. بنابراین جای تعجب نیست که خوراکی های تقویت کننده میل جنسی در تقویت رابطه و زندگی جنسی شما نقش داشته باشند. یک رژیم غذایی مغذی می تواند از طرق مختلف به زندگی جنسی شما کمک کند:

خوراکی های تقویت کننده میل جنسی 

بهبود جریان خون و سلامت قلب

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی – و غذاهای کم چرب حاوی قند و چربی اشباع شده – همچنین می تواند به جلوگیری از اختلالاتی که بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد، مانند سندرم متابولیک و شرایط هورمونی کمک کند.

این شش غذا مملو از مواد مغذی هستند که می توانند میل جنسی شما را تقویت کرده و سلامت کلی شما را نیز بهبود بخشند.

  1. صدف، خوراکی های تقویت کننده میل جنسی 

احتمالا در مورد خواص تقویت کننده جنسی صدف شنیده اید. زیرا صدف ها سرشار از روی هستند. این ترکیب جریان خون را افزایش می دهد، که ممکن است به جریان خون در اندام های جنسی کمک کند. روی یا زینک ممکن است به ویژه در باروری مردان مهم باشد، زیرا به تنظیم سطح تستوسترون کمک کند.

بر اساس یک بررسی در سال 2018، کمبود روی بر سطح تستوسترون تاثیر منفی دارد. صدف ها حاوی روی بیشتری نسبت به هر منبع غذایی دیگری هستند و یک وعده 673 درصد از ارزش روزانه شما را تامین می کند.

منابع غیر غذاهای دریایی روی عبارتند از:

  • گوشت گاو
  • لوبیای پخته
  • دانه کدو تنبل
  • غلات غنی شده با روی

خلاصه: صدف ها سرشار از روی هستند. خوردن غذاهای حاوی روی می تواند میل جنسی شما را با کمک به بهبود جریان خون و سطح هورمون تقویت کند.

  1. گوشت های خاص

خوردن گوشت یا سایر غذاهای حاوی آمینو اسیدهای خاص می تواند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کند. غذاهای مختلف با پروتئین بالا – از جمله گوشت گاو و مرغ – حاوی ترکیباتی هستند که به بهبود جریان خون کمک می کنند، مانند:

  • کارنیتین
  • ال آرژنین
  • فلز روی

جریان خون صاف برای پاسخ به نیاز جنسی در افراد با هر جنسیت بسیار مهم است.

به طور خاص، یک منبع مورد اعتماد در سال 2019 نشان می دهد که مکمل های آرژنین می توانند به درمان اختلال نعوظ خفیف تا متوسط (ED) کمک کنند.  البته به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند برای قلب شما مضر باشد.

افزایش میل جنسی

مقداری پروتئین حیوانی مصرف کنید (در حد اعتدال، برای جلوگیری از افزایش خطر بیماری قلبی). این ماده برای کمک به عملکرد بهتر همه سیستم ها در اتاق خواب مفید است.

اگر از رژیم گیاه‌خواری پیروی می کنید، می توانید این مواد مغذی را از غلات کامل و محصولات لبنی از جمله شیر و پنیر دریافت کنید. کارنیتین و ال آرژنین آمینو اسیدهایی هستند که در غذاهای مختلف با پروتئین بالا یافت می شوند. غلات کامل و شیر به ویژه منابع خوبی از روی هستند.

خلاصه: برخی از غذاهای پر پروتئین، از جمله گوشت، حاوی اسیدهای آمینه هستند که جریان خون را بهبود می بخشد. برخی از اسیدهای آمینه حتی ممکن است به درمان ED کمک کنند.

  1. ماهی قزل آلا؛ خوراکی های تقویت کننده میل جنسی 

ماهی قزل آلا به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 مفید برای قلب شناخته شده است. همچنین ماهی با گوشت صورتی، و ساردین، ماهی تن و هالیبوت می توانند در حفظ سلامت بدن و زندگی جنسی شما نقش داشته باشند. بر اساس یک بررسی سال 2017، امگا 3 به جلوگیری از تجمع پلاک در شریان های شما کمک می کند. این ماده جریان خون سالم را در سراسر بدن شما تقویت می کند.

از سویی به حفظ عملکرد روان سیستم گردش خون کمک می‌کند. همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها که عملکرد جنسی را مختل می کنند، می‌شود.

یک بررسی بزرگ کاکرین در سال 2020 می گوید که اسیدهای چرب امگا 3 کمی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و مرگ را کاهش می دهد و تری گلیسیرید (چربی ها) در خون را کاهش می دهد.

ماهی همچنین منبع خوبی از پروتئین، ویتامین B12، ویتامین D و آهن است. همچنین حاوی روی است. برای کمک به حفظ سلامت قلب و بدن، حداقل دو وعده ماهی در هفته مصرف کنید.

خلاصه: ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا قلب شما را سالم نگه می دارد و باعث گردش خون سالم در بدن می شود.

  1. آجیل و دانه ها؛ خوراکی های تقویت کننده میل جنسی 

به جای آب نبات، یک مشت آجیل و دانه ها را میل کنید. بادام هندی و بادام سرشار از روی هستند. در حالی که مجموعه ای از میان وعده های سالم حاوی ال-آرژنین برای جریان خون شما هستند.

موارد زیر را امتحان کنید:

  • گردو
  • دانه کدو تنبل
  • همچنین دانه های آفتابگردان
  • فندق
  • بادام زمینی
  • گردو مضاعف مفید است، زیرا سرشار از امگا 3 است.

خلاصه: آجیل و دانه ها حاوی ترکیباتی از جمله روی، ال آرژنین و امگا 3 هستند. که می تواند به افزایش عملکرد جنسی شما کمک کند.

  1. سیب

سیب سرشار از ترکیبی به نام کورستین است. این آنتی اکسیدان، نوعی فلاونوئید است که ممکن تعدادی از فواید سلامتی را تا آن جایی که به رابطه جنسی بر می‌گردد، به همره داشته باشد.

کورستین در موارد زیر نقش دارد:

  • ترویج گردش خون

درمان ED یا اختلال عملکرد نعوظ؛ خوراکی های تقویت کننده میل جنسی 

مطالب مرتبط: 

از میل جنسی تا حافظه : ۱۱ تاثیر شگفت انگیز رنگ بر جسم و روح انسان

اینجا: از کاهش میل جنسی تا پیری پوست؛ ۷ تاثیر شگفت انگیزی که کمبود خواب روی بدن دارد

از افزایش میل جنسی تا مبارزه با سرطان؛ این دانه ها عامل سلامتی هستند

۱۶ بهترین مواد غذایی برای درمان بی میلی جنسی که شگفت انگیز است!

کنترل علائم پروستاتیت

بررسی در 2016 گزارش می دهد که کورستین می تواند فشار خون را با دوزهای بیشتر از 500 میلی گرم در روز کاهش دهد. فشار خون بالا می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود. زیرا آسیب عروق خونی باعث اختلال در جریان خون به اندام های تناسلی می شود. این یکی از علل اختلال عملکرد نعوظ است.

در واقع، مطالعه‌ای در سال 2016، کاهش 14 درصدی ED را در مردانی که میوه بیشتری مصرف می‌کردند، گزارش کرد. این ممکن است به دلیل محتوای فلاونوئید آن ها باشد.

در زنان، فشار خون بالا می تواند منجر به کاهش میل جنسی و علاقه کمتری به رابطه جنسی شود. به خصوص اگر باعث خستگی آن ها شود. کاهش جریان خون به واژن می تواند بر واکنش بدن آن ها به فعالیت جنسی تأثیر بگذارد. به طور کلی، یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها برای تقویت سلامت کلی شما و حفظ سلامت زندگی جنسی شما موثر است.

غذاهای سالم و سرشار از فلاونوئیدها عبارتند از:

  • سیب
  • توت فرنگی
  • بلوبری
  • انگور تیره رنگ
  • گیلاس
  • میوه های خانواده مرکبات

خلاصه: آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها (و همچنین سبزیجات)، به نام فلاونوئیدها، می توانند به مدیریت فشار خون بالا و درمان بیماری های مرتبط با عملکرد جنسی مانند ED کمک کنند.

  1. چغندر، خوراکی های تقویت کننده میل جنسی 

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که یک مکمل سالم برای هر رژیم غذایی محسوب می‌شود. آن ها همچنین سرشار از نیترات های غذایی هستند. به این معنی که می توانند به تقویت زندگی جنسی شما کمک کنند.

نیترات های غذایی رگ های خونی را منبسط می کنند، فرآیندی که به اتساع عروق معروف است و جریان خون را بهبود می بخشد. این ماده تاثیرات مفیدی بر انقباض عضلات دارد. به همین دلیل، برخی از ورزشکاران از نیترات برای افزایش عملکرد خود استفاده می کنند.

برخی مطالعات نشان می‌دهند که فقط یک دوز آب چغندر، یا دوزهای مصرفی آن در طی چند روز، می‌تواند عملکرد افراد را در ورزش‌های متناوب و با شدت بالا، با دوره‌های استراحت کوتاه، بهبود بخشد.

منبع معتبر تحقیقاتی همچنین نشان می دهد که نیترات های رژیم غذایی از آب چغندر می تواند به مدیریت فشار خون کمک کند. محققان می گویند که نیترات می تواند برای افراد دارای فشار خون سالم و افراد مبتلا به فشار خون مفید باشد.

همین مکانیسم‌ها در تئوری می‌توانند به بهبود جریان خون و استقامت در حین رابطه جنسی کمک کنند و در عین حال سلامت قلب شما را به طور کلی بهبود بخشند.

سایر غذاهای سرشار از نیترات عبارتند از:

  • اسفناج
  • کاهو
  • کرفس
  • تربچه

خلاصه: غذاهای غنی از نیترات، مانند چغندر و آب چغندر، می توانند به مدیریت فشار خون و بهبود گردش خون کمک کنند.

مطالب مرتبط:

فواید ترکیب شیر و دارچین: از افزایش میل جنسی تا بهبود درد مفاصل

افزایش میل جنسی زنان  با ۱۴ مواد خوراکی فوق العاده مغذی

درمان خانگی بی میلی جنسی زنان: ده گیاه که میل جنسی را در زنان افزایش می دهد

بی میلی جنسی مردان: ۶ عامل که سبب کاهش میل جنسی مردان می شود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان