جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

علاوه بر نوشیدن آب فراوان، می توانید از مواد طبیعی دیگری که باعث تکرر ادرار می شوند. همچنین به پاکسازی تمام سموم و مواد زائد کمک می‌کنند برای درمان خانگی پاکسازی کلیه ها استفاده کنید.

کلیه ها اندام های بسیار مهمی هستند زیرا تعادل شیمیایی خون را کنترل و تولید هورمون را تضمین می کنند. به همین دلیل است که ما این جا به چند درمان طبیعی باورنکردنی برای پاکسازی کلیه ها پرداخته ایم.

درمان خانگی پاکسازی کلیه ها

چرا کلیه ها بیمار می شوند؟

سنگ کلیه شایع است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله مایو کلینیک، تعداد افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند افزایش یافته است. این تا حد زیادی به دلیل زندگی شلوغی است که امروزه اغلب مردم دارند.

مردم به اندازه کافی آب نمی نوشند یا آن را با نوشیدنی های حاوی رنگ و نوشیدنی هایی با طعم های مصنوعی که مواد مغذی ارائه نمی کنند جایگزین نمی‌کنند. کلیه ها در این شرایط خوب کار نمی‌کنند.

بنابراین کریستال های ادرار تشکیل می شود که در نهایت به سنگ تبدیل می شود. این سنگ ها باعث درد کلیه می شوند که وقتی به توالت می روید بدتر می‌شود.

پاکسازی کلیه ها

بهتر است راهی پیدا کنید که به تدریج بتواند سنگ های کلیه را از بین ببرد. می توانید داروهای طبیعی تهیه کنید که به شما کمک می کند کلیه های خود را پاک سازی کنید.

چای گزنه؛ درمان خانگی پاکسازی کلیه ها

گزنه دارویی است که برای پاکسازی سموم و محافظت از کلیه ها استفاده می شود. برای پاکسازی خون و کاهش سموم تجمع یافته در کلیه ها، نوشیدن این چای را دو بار در روز توصیه می کنیم.

مواد مورد نیاز:

گزنه 1 قاشق غذاخوری (15 گرم)

2 فنجان آب (500 میلی لیتر)

دستورالعمل:

آب را گرم کرده و از روی حرارت بردارید. وقتی گزنه جوش آمد یک قاشق غذاخوری گزنه را اضافه کنید. صبح یک فنجان و بعد از ظهر یک فنجان بنوشید. این نوشیدنی به کاهش التهاب کلیه کمک می کند.

چای جعفری برای درمان خانگی پاکسازی کلیه ها

در حالی که بسیاری از مردم از جعفری برای تهیه غذا در خانه استفاده می کنند، برخی دیگر از آن برای پاکسازی کلیه ها استفاده می کنند.

مواد مورد نیاز:

1 قاشق غذاخوری جعفری (15 گرم)

4 فنجان آب (1 لیتر)

1 قاشق غذاخوری عسل (25 گرم)

دستورالعمل:

آب را گرم کنید وقتی به نقطه جوش رسید جعفری را به آن اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت 25 دقیقه بماند تا چای غلیظ تری به دست آید. سپس عسل را اضافه کنید تا طعم جعفری که ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد، ملایم شود. یادتان باشد عسل و چای جعفری را به خوبی مخلوط کنید و چند لحظه بگذارید بماند. چای را در یک بطری شیشه ای بریزید و در طول روز به مدت حداقل سه روز بنوشید.

آب لیمو

این یکی از داروهای واقعا خوب برای خلاص شدن از شر سنگ کلیه و درد ناشی از آن است. لیمو میوه ای با فواید بسیار برای سلامتی است. اگر با مواد دیگر همراه شود، اغلب به عنوان یک درمان احتمالی برای چندین مشکل بهداشتی و سلامتی توصیه می شود.

مواد مورد نیاز:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر (30 میلی لیتر)

4 قاشق غذاخوری آب لیمو (60 میلی لیتر)

2 فنجان آب (500 میلی لیتر)

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب (15 میلی لیتر)

دستورالعمل:

روغن زیتون را با ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. بعد از نیم ساعت، آب لیموی باقی مانده را با آب و یک قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید. اکنون می توانید مخلوط را بنوشید. این به کاهش علائم ناشی از سنگ کلیه کمک می کند زیرا به تدریج آنها را شل می کند.

توصیه می کنیم این روش را هر روز استفاده و تکرار کنید تا زمانی که دیگر احساس ناراحتی کلیه نکنید.

آب کرفس

کرفس دارویی دارای خواص ادرارآور است که به از بین بردن تمام سموم کمک می کند. همچنین به افزایش ادرار و به دفع مواد زائد کمک می کند. بنابراین، کرفس برای جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت نیز یک درمان خوب است.

مواد مورد نیاز:

3 قاشق غذاخوری چوب کرفس (45 گرم)

1 لیوان آب (200 میلی لیتر)

دستورالعمل:

گیره های کرفس را خوب تمیز و خرد کرده و همراه با آب در مخلوط کن بریزید. پس از مخلوط کردن نوشیدنی، بگذارید مدتی در دمای یکنواخت اتاق بماند. حداقل یک ماه باید روزانه یک لیوان آب کرفس بنوشید زیرا به تدریج کلیه های شما را پاکسازی می کند.

شما می توانید از این درمان ها برای تکمیل پاکسازی کلیه استفاده کنید، اما آب همیشه کلید سالم بودن خواهد بود. به یاد داشته باشید که تقریبا 2 لیتر آب در روز بنوشید. آب فواید زیادی برای بدن شما دارد و اگر به اندازه کافی از آن بنوشید به شما کمک می کند تا کلیه های خود را سالم نگه دارید.

مطالب مرتبط:

دمنوش برای پاکسازی کلیه: با این دو ترکیب ساده کلیه ها را سم زدایی کنید!

فایده قهوه برای کلیه، یافته های یک مطالعه جدید

پیوند کلیه خوک به انسان توسط جراحان آمریکایی با موفقیت انجام شد

سم زدایی طبیعی کلیه ها (گرده) با یک دمنوش ساده و بسیار موثر

مواد غذایی مفید برای کلیه: ۱۶ ماده غذایی که سلامت کلیه ها را بهبود می دهند

۵ بهترین نوشیدنی پاک کننده کلیه که حتما باید امتحان کنید

پاکسازی کلیه ها: ۱۰ دمنوش موثر که به بهبود سلامت کلیه کمک می کنند

۵ ماده غذایی که برای گرده (کلیه) سمی هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان