جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

ممکن است انجام برخی از این کارها برای کاهش وزن خنده دار به نظر بیاید. یا احساس کنید انجام این کارها دیوانگی است. اما این ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن در واقع می توانند برای شما مفید باشند.

مطمئنا شما روش های زیادی را برای کاهش وزن خود امتحان کرده اید که عموما به نتیجه دلخواه خود دست نیافته اید. پس این بار این 10 ترفند عجیب و غریب اما موثر در کاهش وزن را امتحان کنید. در آخر به آن تناسب اندامی که می‌خواهید، می‌رسید. با بخش رژیم و تناسب اندام خبرنامه همراه باشید.

مطالب مرتبط: ۱۱ درمان خانگی برای خلاص شدن از شر چربی های شکم

ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن

صبحانه بیشتر از شام بخورید

صبحانه بیشتر برای کاهش وزن

در مطالعه‌ای در مجله Obesity، یک گروه از زنان چاق ۷۰۰ کالری در صبحانه، ۵۰۰ کالری در ناهار و ۲۰۰ کالری در شام مصرف کردند. گروهی دیگر همان غذاها را می خوردند اما 200 کالری در صبح و 700 کالری در شب داشتند (ناهار ثابت ماند). پس از 13 ماه، افرادی که صبحانه بیشتر خورده بودند، 18 پوند وزن کم کرده بودند، در حالی که افرادی که صبحانه کمتر خورده بودند، تنها 7 پوند وزن کم کرده بودند. پس میزان صبحانه بیشتر به کاهش وزن کمک می‌کند.

مطالب مرتبط: فواید شگفت انگیز توت سفید برای سلامت قلب و کاهش وزن

برای انجام کارهای خود یا خرید بدوید

کاهش وزن با انجام دویدن

روزهای شلوغ کاری خود را به یک چالش تبدیل کنید. بله برای دریافت نامه خود از صندوق پستی، یک دور در خانه یا ساختمان خود یا از پله ها به بالا و پایین بدوید. می‌توانید برای خرید خود نیز این روش را امتحان کنید. در هر دور دویدن شما بین 35 تا 140 کالری می سوزانید.

یک آینه روبه روی صندلی خود روی میز آویزان کنید

آینه برای کاهش وزن

در مطالعه ای دیگر نشان داده شده که غذا خوردن جلوی آینه میزان غذا خوردن افراد را تقریبا یک سوم کاهش می دهد. با این روش شما به چشمان خود در آینه نگاه خواهید کرد، که این نگاه برخی از استانداردها و اهداف درونی شما را منعکس می کند. در واقع به شما یادآوری می کند که چرا در وهله اول سعی در کاهش وزن دارید.

مطالب مرتبط: دلایل افزایش وزن بعد از جراحی چیست؟

بو نکشید؛ ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن

ترفند های عجیب

یک آزمایش روی موش ها در تحقیقی انجام شد که در مجله Cell Metabolism منتشر شده بود. این مطالعه نشان داد که حس بویایی ممکن است نقش مهمی در نحوه کنترل بدن در مواقع گرسنگی و متابولیسم داشته باشد. موش هایی که حس بویایی نداشتند کالری بیشتری سوزاندند، وزن کم کردند. در حالی است که موش هایی که هنوز حس بویایی قوی و سالمی داشتند و دقیقا همان مقدار غذا می خوردند، حساسیت بهتری به انسولین نشان دادند. برای اثبات بیشتر این که بو بر چاقی تأثیر می گذارد، محققان موش های «فوق بویایی» را ساختند که حس بویایی قوی تری داشتند.

این موش ها اضافه وزن پیدا کردند و چاق شدند. هرچند تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی استفاده از حس بویایی انسان برای کنترل وزن نیاز است. اما می‌توان از این روش استفاده کرد. سعی کنید هنگام گرسنگی سراغ آشپزخانه نروید. یا در مکانی که بوی غذا شدید است وارد نشوید.

مطالب مرتبط: ۱۰ غذای سالم و موثر برای افزایش وزن + رژیم غذایی روزانه

از غذای خود عکس بگیرید؛ ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن

عکس از غذا برای کاهش وزن

قبل از خوردن هر لقمه، از آن عکس بگیرید. یک حساب بصری ممکن است به کاهش مصرف شما کمک کند. جوآن سالج بلیک، متخصص تغذیه، نویسنده کتاب «تغذیه و شما» می‌گوید: «گرفتن عکس‌ها و سپس نگاه کردن به آن‌ها می‌تواند باعث شود که افراد قبل از انجام این کار بایستند و فکر کنند». بلیک تاکید می‌کند که حتی سالاد رژیمی شما نیز ممکن است «نشان دهنده کالری اضافی پنیر در سالاد به شما باشد». پس از هر لقمه خود عکس بگیرید تا کمتر بخورید.

مطالب مرتبط: طرز تهیه سالاد میموزا یک سالاد کاملاً متفاوت شبیه کیک!

آب نبات بسته بندی شده بخورید

آب نبات پیچیده

بله، این یکی از ترفندهای عجیب کاهش وزن است که از آب نبات های بسته بندی شده استفاده کنید. یک مطالعه سوئیسی نشان داد که افراد زمانی که مجبور شدند ابتدا آب نبات را باز کنند، 30 درصد کمتر آب نبات خوردند. کندن ورق بسته بندی آب نبات ها نیاز زحمت زیاد دارد که باعث می شود کمتر از آن ها بخورید.

مطالب مرتبط: حرکات کششی: ۹ فایده حرکت کششی و مضرات آن برای بدن

به رنگ بشقاب خود فکر کنید

بشقاب رنگی در کاهش وزن

محققان دریافته‌اند که افراد ممکن است غذای کمتری را هنگام سرو در برخی بشقاب‌ها در مقایسه با دیگر ظروف بخورند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که افرادی که در بوفه به آن ها بشقاب سفید می دادند نسبت به زمانی که به آن ها بشقاب سیاه یا قرمز به همان اندازه داده می شد، غذای کمتری می خوردند. پس شما هم امتحان کنید.

مطالب مرتبط: ۱۴ بهترین خواص هندوانه برای سلامتی + کاهش وزن سریع

قبل از شام سوپ بخورید؛ ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن

سوپ موثر در کاهش وزن

شما ممکن است به مصرف سالاد قبل از شام به عنوان یک معیار کاهش کالری عادت داشته باشید، اما اگر سبزیجات برگدار غذای شما نیستند، تحقیقات نشان می دهد که می توانید قبل از شام سوپ بخورید. که باعث می‌شود هنگام سرو غذای اصلی میزان خوردن شما کاهش پیدا کند. یک تحقیق نشان داد افرادی که قبل از ناهار یک سوپ کم کالری و غلیظ می‌خوردند در مقایسه با افرادی که اصلا سوپ نمی‌خوردند، 20 درصد غذای کمتری در طول وعده غذایی می‌خوردند. به علاوه، افرادی که سوپ می‌خوردند، در آخر غذا حس گرسنگی یا سیری کمتری نداشتند.

مطالب مرتبط: کاهش وزن با دوچرخه سواری: ۱۰ نکته خواندنی برای ورزش صبحگاهی

اسموتی های خود را غلیظ تر کنید

اسموتی غلیظ

اسموتی‌ها یکی از کارآمدترین راه‌ها برای خوردن یک‌باره میوه‌ها و حتی سبزیجات هستند. اما یکی از عناصر اسموتی شما ممکن بیش از آنچه فکر می‌کنید روی دور کمر شما تأثیر بگذارد: تراکم نوشیدنی. تحقیقات در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که هر چه نوشیدنی غلیظ تر باشد، بدون توجه به میزان کالری اسموتی، فرد احساس سیری بیشتری می کند. این «پر خیالی» – یا احساس سیری به دلیل غلیظ بودن غذا، نه پرکالری – ممکن است به افراد کمک کند تا فکر کنند سیر شده و به کالری بیشتر نیاز ندارند.

مطالب مرتبط: دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

در اتاق تاریک تر بخوابید

کاهش وزن با اتاق تاریک

خواب کامل شبانه یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل اشتها و کاهش خطر افزایش وزن است. اما روشنایی اتاقی که در آن می‌خوابید ممکن است روی سایز شما نیز تأثیر بگذارد. طبق مطالعه‌ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا، موش‌هایی که در محیط‌هایی با نور روشن یا نور کم می‌خوابیدند در مقایسه با موش‌هایی که در تاریکی مطلق می‌خوابیدند، بیشتر غذا می‌خورند. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد موش‌هایی که با چراغ‌های روشن می‌خوابیدند، در زمان‌های عجیب و نامنظم غذا می‌خوردند. سپس سیگنال‌های متابولیکی را قطع می‌کردند که بر تعداد دفعات گرسنگی آن ها تأثیر می‌گذاشت. تمام نور اتاق خواب خود را قطع کنید. یا برای کمک به افزایش اهداف کاهش وزن، ماسک خواب ضد نور روی چشم هایتان بزنید. یا از یک چشم بند استفاده کنید.

امیدواریم این 10 ترفند عجیب و غریب برای کاهش وزن را هر چه زودتر امتحان کنید. تا در کمترین زمان بیشترین نتیجه را از آن بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان