جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

کدام یک بهتر است: کار کردن زیاد یا کار هوشمندانه؟

خواندن 5 دقیقه
1
(1)

این ایده که باید هوشمندانه کار کنید و نه زیاد، چیز جدیدی نیست. زیاد کار کردن به این معناست که باید ساعت‌های طولانی را صرف کار کنید، زودتر از همه شروع کنید و باید تا دیر وقت کار کنید. مثلا زمانی که بقیه در حال لذت بردن از بعدازظهرها و عصرهای خود هستند، شما مجبورید کار کنید. اما این رمز موفقیت نیست، چه بسیار افرادی که کم کار می‌کنند و موفق هستند و چه بسیار افرادی که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، اما به جایی نمی‌رسند. پس هوشمندانه کار کردن بسیار مهم است. اما چرا هوشمندانه کار کردن مهم است و اصلا هوشمندان کار کردن به چه معناست؟

کار هوشمندانه چیست و چه تفاوتی با زیاد کار کردن دارد؟

مهم‌ترین تفاوت‌های کار زیاد و کار هوشمندانه را می‌توان در موارد زیر دانست:

– زیاد کار کردن به معنای صرف مدت زمان بیشتر برای کار کردن است، اما کار هوشمندانه بر یافتن راه‌هایی که بتوان کارها را در مدت زمان کمتر انجام داد، دلالت دارد.

-در زیاد کار کردن، کمیت اهمیت دارد، اما در کار هوشمندانه، کیفیت مهمتر است.

– زیاد کار کردن، یک فرآیند ساده‌تر با رویکرد مستقیم برای تکمیل مقدار مشخصی از کار در یک زمان خاص است، اما در کار هوشمندانه یک فرآیند انعطاف‌پذیر با تأکید اساسی بر برنامه‌ریزی، واگذاری وظایف، سازماندهی یک تیم به روشی خاص و اولویت بندی برنامه‌ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده انتخاب می‌شود.

-وقتی نوبت به محدودیت‌های زمانی می‌رسد، زیاد کار کردن ممکن است راه مناسبی برای رسیدن به یک هدف تعیین شده نباشد، اما از آنجایی که هدف کار هوشمند مدیریت موثر زمان است، می‌تواند در مهلت مقرر و بدون کاهش کیفیت به اهداف نهایی دست یابد.

چرا هوشمندانه کار کردن بهتر است؟

با توجه به بررسی‌هایی که در مورد تفاوت‌های کار هوشمندانه و زیاد کار کردن صورت گرفت، می‌توان گفت کار هوشمندانه به چند دلیل بهتر از زیاد کار کردن است:

کار هوشمندانه از لحاظ روحی بهتر است

کار زیاد از نظر روحی و جسمی خسته کننده است و انرژی لازم برای حفظ چیزهایی که واقعاً در زندگی شما مهم هستند، مانند روابط خانوادگی، دوستی، تفریح و.. را از بین می‌برد. به جای اینکه خودتان را خسته کنید، راه‌هایی را برای واگذاری یا صرفه جویی در نیروی کار با همان نتیجه دلخواه، بیابید. این راه‌ها، همان کار هوشمندانه هستند. در این صورت هم شادتر خواهید بود و هم و استرس کمتری خواهید داشت.

هوشمندانه کار کردن، بهره‌وری را افزایش می‌دهد

هوشمندانه‌تر کار کردن، با ساده‌سازی فرآیندها و روش‌های کار، باعث صرفه‌جویی در نیروی کار و هزینه‌ها می‌شود. برای کار هوشمندانه، ببینید کجا می‌توانید وظایف را با هم ترکیب کنید. البته توجه کنید که گاهی اوقات انجام چند کار ایده بدی است. اما در برخی مواقع این روش پاسخگوی بسیاری از مشکلات است. با این حال، در صورت امکان، ترکیب وظایفی که از یک فرمت یا روش مشابه پیروی می‌کنند، می‌تواند در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی کند، بدون اینکه باعث خستگی شما شود.

زیاد کار کردن انگیزه، اعتماد به نفس و میل به ادامه کار را کاهش می‌دهد

چند بار تا به حال در یک کار شدید فیزیکی درگیر شده‌اید و شب‌ها با روحیه ضعیف، خسته و کوفته به خانه آمده‌اید؟ احتمالا برای بسیاری از شما این اتفاق افتاده است و قطعا این موضوع احساس خوبی نیست. زیرا باعث ایجاد احساس ضعف، خستگی و از دست دادن انگیزه برای ادامه کار می‌شود. یافتن راه‌هایی برای کار هوشمندانه‌تر می‌تواند با این امر مقابله کند و احساسات مثبت بیشتری را در مورد شغل، همکاران و خودتان ایجاد کند.

کار هوشمندانه باعث صرفه جویی در زمان می‌شود

تصور کنید با ماشین خود به راه افتاده و عجله دارید که سریع‌تر به یک قرار ملاقات مهم برسید. در حال وارد شدن به یک خیابان اصلی هستید که افسر راهنمایی و رانندگی، مانع از حرکت شما می‌شود. در اینجاست که متوجه می‌شود آن خیابان در طرح ترافیک بوده و شما مجاز به عبور از آن خیابان نبوده‌اید. حتما در این شرایط عصبانی شده و به زمین و زمان فحش می‌دهید، اما راه هوشمندانه این بود که با اطلاع از  ساعت طرح ترافیک از نواحی و مناطقی که در طرح بودند، می‌توانستید اطلاع پیدا کنید.

یا آنکه قرار است پولی را به حساب شخصی وارد کنید. از این رو تصمیم می‌گیرید سر راه به بانک مراجعه کرده و مبلغ مورد نظر را به حساب فرد مقابل وارد کنید. اما بعد از چند ساعت صف ایستادن، متوجه می‌شوید که مدارک خود را به همراه ندارید. این در حالیست که با آشنا بودن با راه‌های انتقال پول همچون درگاه پرداخت اینترنتی، می‌توانید این کار را با هزینه، دردسر و زمان بسیار کمتر انجام دهید. پس هوشمند کار کردن، گاه به معنای پیدا کردن راه‌های میانبر برای صرفه جویی در زمان است.

با کار هوشمندانه سریعتر به اهداف خود برسید

کار هوشمندانه در مواقعی به معنای دوری کردن از روش‌های سنتی و استفاده از روش‌های بداهه کار است. به کارگیری این روش‌ها باعث می‌شود تا زودتر به اهداف خود برسید. به خصوص آنکه کار هوشمندانه همانطور که گفته شد از نظر زمانی نیز باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

نقاط قوت شما را ایجاد می‌کند

زمانی که فرد دانش عمیقی در مورد هر کاری کسب می‌کند و راه‌هایی برای بهبود الگوی کار پیدا می‌کند تا به هدف خود به طور موثر و در زمان کمتری دست یابد، بر قدرت او افزوده می‌شود. این ویژگی به فرد کمک می‌کند تا در کار خود مهارت‌های لازم را کسب کند. از طرفی کار هوشمندانه قدرت ابتکار و خلاقیت افراد را افزایش می‌دهد. در واقع راه‌های درست و غلط برای انجام هر کاری وجود دارد، اما در موارد بسیار کمی یک راه درست مطلق وجود دارد. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از خلاقیت و کار هوشمندانه، برای افزایش عملکرد خود استفاده کنید!

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید کار هوشمندانه بهتر از زیاد کار کردن است، اما چیزی که فراموش می‌کنیم این است که کار هوشمندانه گاه ثمره کار زیاد است. پس زیاد کار کردن نیز همیشه بد نیست، اما در جایی که با دو گزینه زیاد کار کردن و کار هوشمندانه مواجه هستید، قطعا کار هوشمندانه بهتر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان