جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

چای زعفران یک چای گلی عجیب و غریب با فواید سلامتی چشمگیر و همچنین قیمت بسیار بالایی است. اما تاثیر آن بر سلامتی افراد، خیلی بیشتر از قیمت آن است.

ارزش غذایی چای زعفران

چای زعفران با 4 تا 5 رشته یا نخ زعفران قبل از خشک شدن یا پودر شدن آن تهیه می شود. غلظت بالایی از مواد و ترکیبات فعال خاص در این رشته ها وجود دارد، از جمله آنتوسیانین، آلفاکاروتن و بتاکاروتن، ویتامین های گروه B و انواع دیگر کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها.

فواید چای زعفران

مهمترین فواید چای زعفران شامل توانایی احتمالی آن برای بهبود خلق و خو، تسکین PMS، بهبود پوست، بهبود بینایی، تقویت حافظه، کاهش خطر سرطان و محافظت از سلامت قلب است.

داروی ضد افسردگی

مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده از زعفران می تواند بر تعادل هورمونی در مغز تأثیر بگذارد که می تواند تأثیرات قابل توجهی بر خلق و خو، اضطراب و علائم افسردگی داشته باشد. نوشیدن یک فنجان از این چای در صبح می تواند خلق و خوی شما را از همان ابتدا تثبیت کند.

تقویت کننده حافظه

چای زعفران

تاثیر این چای بر روی مغز نیز شامل اثرات آنتی اکسیدانی است. این می‌تواند رسوب پلاک را در مغز کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری‌ های عصبی را کاهش دهد.

پتانسیل ضد سرطان

آنتوسیانین ها و کاروتنوئیدها مانند کروستین موجود در این ادویه و متعاقباً در چای، قادرند رادیکال های آزاد، محصولات جانبی خطرناک متابولیسم سلولی را خنثی کنند. این می‌تواند سطح التهاب مزمن را کاهش دهد و متعاقبا خطر بیماری هایی مانند سرطان، آرتریت روماتوئید و بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

سلامت بینایی

بتاکاروتن به دلیل توانایی خود در محافظت از بینایی با جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و تاخیر در شروع آب مروارید شناخته شده است.

فشار خون

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که این چای می تواند فشار خون را کاهش دهد، در عین حال سطح تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش می دهد و شما را از تصلب شرایین و حملات قلبی در امان نگه می دارد.

درمان بیماری های پوستی

چای زعفرانی

آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی این چای می‌تواند به رفع بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما کمک کند.

درمان PMS

اثرات هورمونی چای زعفران می‌تواند به زنانی که هنگام عادت ماهانه دچار گرفتگی های دردناک یا نوسانات خلقی می شوند، کمک کند.

چگونه چای زعفران درست کنیم؟

تهیه چای زعفران در خانه بسیار آسان است، مشروط به این‌که بتوانید زعفران اصیل را پیدا کنید که حساب بانکی شما را خالی نکند. وقتی این چای در حد اعتدال نوشیده شود، هیچ عوارض جانبی ندارد. بنابراین می توانید 2 تا 3 فنجان در روز میل کنید.

طرز تهیه چای زعفران

یک چای معطر که گرم کننده و مجلل

شیر چای زعفرانی

مواد لازم:

4-5   رشته زعفران

1   فنجان آب صاف شده

یک قاشق چایخوری بادام له شده اختیاری

1/4   قاشق چایخوری هل اختیاری

عسل اختیاری

شیر یا شیر نارگیل اختیاری است

دستورالعمل:

  • آب را در یک کتری یا قابلمه بجوشانید.
  • رشته های زعفران را در فنجان چای مورد علاقه خود بریزید. اگر از بادام یا هل استفاده می کنید، می توانید آن را نیز اضافه کنید.
  • روی رشته های زعفران آب داغ بریزید.
  • 3 تا 4 دقیقه قبل از نوشیدن چای را بگذارید تا دم بکشد.
  • در صورت تمایل 1 قاشق چایخوری عسل برای طعم دادن به آن اضافه کنید. برای طعمی عجیب و غریب تر، می توانید شیر خام یا شیر نارگیل را به آن اضافه کنید.
  • حالا از چای زعفران خود لذت ببرید!

مطالب مرتبط:

خواص زعفران: هر روز یک ادویه طلایی با یک مزیت جدید کشف می شود

درد را فراموش کنید:دمنوش های گیاهی که برای تسکین دردهای پریود مفید هستند

۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

روش های خانگی ساده و فوق العاده کاربردی برای روشن کردن پوست + رفع تیرگی

بهترین پیشنهاد غذا برای افطاری (سبک و مقوی)

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان