پاکسازی ذهن و بدن؛ 5 روش شگفت انگیز برای سم زدایی جسم و روح

توسطفرشته فرهنگ

خرداد ۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۲, ۱۴۰۱ , ,
پاکسازی ذهن و بدن

آیا تا کنون به پاکسازی ذهن و بدن خود فکر کرده اید؟ بدن ما دائما در حال پردازش چیزهایی است که می خوریم و می نوشیم. در حالی که ذهن ما به طور مداوم برای پردازش افکار و احساسات ما کار می کند. با گذشت زمان، شما شاهد بروز اتفاقات یا جریانات جانبی این فرآیندها خواهید بود.

مطلب مرتبط: نقش یک مرد در زندگی زن؛ ۱۳ کاری که باید برای یک زندگی شاد انجام داد

پاکسازی ذهن و بدن

این اتفاقات می‌تواند باعث کندی ذهن و بدن شود و نسبت به گذشته موثریت نداشته باشد. چیزی شبیه به این است که لوله های آشپزخانه یا حمام شما در ابتدا کریستال تمیز و عاری از هرگونه زباله است. پس از استفاده دائم، ضایعات و جرم ها می تواند درون آن ها جا بگیرند. اگر به آن ها استراحت داده نشود و هر از چند گاهی تمیز نشود، می تواند منجر به گرفتگی لوله ها شود. پاکسازی منظم بدن و ذهن شما نیز فواید مشابهی دارد. این کار به بدن و ذهن کمک می کند تا قوی تر از همیشه فعالیت کنند. شارژ شده و به عملکرد عادی خود بازگردند. این جا پنج روش وجود دارد که می توانید برای فرایند پاکسازیی ذهن و بدن خود از امروز شروع کنید.

مطلب مرتبط: چطور یک زندگی جنسی شاد داشته باشیم؟

پاکسازی ذهن و بدن با یک رژیم ممکن است؟  

در حالی که پیروی از یک رژیم غذایی سالم با طیف وسیعی از غذاهای مغذی، ایده خوبی برای سلامتی بدن است. اما پاکسازی ها و سم زدایی های رژیمی برای بدن شما توصیه نمی‌شود. هیچ تحقیقی مبنی بر فایده رژیم سم زدایی وجود ندارد که نشان دهد این اقدامات سلامت بدن و ذهن شما را بهبود می بخشد. آن ها همچنین سموم بدن را از بین نمی برند زیرا (کبد، کلیه و پوست شما قبلا این کار را انجام داده است). برای افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند، این اقدامات سم زدایی در واقع می تواند مضر یا حتی خطرناک باشد.

مطلب مرتبط: هک کردن اکسی توسین – راه های آسان برای فعال کردن هورمون شادی در بدن

سم زدایی دیجیتال انجام دهید

انجام سم زدایی دیجیتال یا فاصله گرفتن از فناوری مزایای زیادی دارد. اگر همیشه از گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، سم زدایی دیجیتال می تواند به بهبود سلامت ذهنی کمک کند. همچنین دور شدن از وسایل الکترونیکی می تواند استرس را کاهش دهد، و برای بدن شما نیز مفید است. با گذاشتن همه وسایل الکترونیکی در خانه و لذت بردن از محیط بیرون از خانه. به دور از هر وسیله هوشمندی، می‌تواند اولین قدم برای شروع باشد. هنگامی که آماده این کار شدید، سعی کنید تلویزیون، کامپیوتر، تلفن و سایر وسایل الکترونیکی را برای یک روز کامل خاموش کنید. چنین روشی می تواند زمان تمایل شما به استفاده از وسیله هوشمند یا تعامل با آن را به صورت یک عادت کنترول کند. و عادت همیشه در دست داشتن آن را از سرتان بیرون کند. حتی یک استراحت کوتاه نیز می تواند به شادابی شما کمک کند.

مطلب مرتبط: اگر زندگی شادتری می خواهید، این ۶ تفکر سمی را کنار بگذارید

چند فعالیت بدون فناوری که که می‌توانند به پاکسازی روح شما کمک می‌کند عبارتند از:

  • در کلاس یوگا شرکت کنید.
  • چند حرکت کششی روی کف اتاق نشیمن خود انجام دهید.
  • یک مکان آرام برای نشستن پیدا کنید و به مدیتیشن ذهن آگاهی بپردازید.
  • به پارک بروید و قدم بزنید.
  • تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید.
  • یک حمام آب گرم بگیرید، و پخش موسیقی ملایم در پس زمینه آن نیز به آرامش بیشتر شما کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

تراشیدن زبان را امتحان کنید

در آیورودا – نوعی از طب جایگزین که در هندوستان انجام می شود – پوشش سطح زبان “آما” نامیده می شود. و بقایای متابولیک را منعکس می کند. استفاده از سوهان زبان برای خلاص شدن از شر این لایه روی سطح زبان، باعث کاهش باکتری های موجود دهان می‌شود. که به بهبود سلامت دهان کمک می کند. سلامت دهان و دندان نه تنها برای بدن، بلکه برای ذهن نیز مهم است. دهان تمیز و سالم توانایی صحبت کردن و لبخند زدن شما را بهبود می بخشد، حتی نشان دادن احساسات و عواطف با حالات مختلف چهره آسان تر است. روز خود را با تراشیدن آرام زبان خود شروع کنید. (نگران نباشید، درد ندارد!). لیسه های زبان را می توان با هزینه بسیار کم از داروخانه یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی خریداری کرد.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم

از برس بدن استفاده کنید

برس زدن خشک که گارشانا نیز نامیده می شود، تکنیک دیگری است که در طب آیورودا استفاده می شود. و فواید پاکسازی را برای بدن ارائه می دهد. این سیستم با تحریک سیستم لنفاوی عمل می کند. به طوری که سیستم ایمنی مهم است و از ما در برابر عفونت و بیماری محافظت می کند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک برس بدن است که با استفاده از آن پوست خود را به آرامی برس بزنید. پوست شما باید خشک باشد؛ شما نیازی به حمام کردن یا دوش گرفتن از قبل ندارید. از بالاتنه خود شروع کنید و به سمت پایین برس را حرکت دهید و مراقب باشید که برای جلوگیری از تحریک پوستتان، خیلی محکم برس نکشید. پس از اتمام کار، به طور معمول دوش بگیرید یا حمام کنید. سپس از لوسیون یا روغن بدن برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. برس زدن خشک یک راه سریع و ارزان برای احساس طراوت و تجدید شادابی روی پوست است.

مطلب مرتبط: ۶ مهمترین راهکارهای موثر برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

دوش کنتراست بگیرید

یکی دیگر از راه‌های جوان‌سازی بدن و ذهن، گرفتن دوش کنتراست است. کنتراست تراپی تکنیکی است که شامل تعویض آب سرد و گرم به صورت متناوب می‌شود. برخی از پزشکان این تمرین را به عنوان راهی برای تقویت گردش خون و بهبود انرژی شما توصیه می کنند. برای انجام این تکنیک در خانه، دوش خود را باز کنید و دمای آب را تا جایی که می توانید روی دمای گرم تنظیم کنید. دمایبرا آب باید گرم باشد، اما غیر قابل تحمل یا سوزنده نباشد. احتیاط کنید تا از سوختن خود یا آسیب رساندن به پوست خود جلوگیری کنید. پس از دو تا سه دقیقه ایستادن در آب گرم، دما آب را به سردترین دما برسانید. هرچند آب سرد نیز آزاردهنده خواهد بود، اما ممکن است نشاط آور نیز باشد.

قبل از این که دوباره دمای آب را به طرف گرم شدن ببرید، یک دقیقه زیر دوش آب سرد بایستید. و در نهایت این چرخه را دو تا سه بار تکرار کنید.

مطلب مرتبط: ۱۵ راه برای داشتن زندگی شاد تر و موفق تر

مشکلات خود را بنویسید

هنگامی که بدن و ذهن خود را پاکسازی می کنید. رها کردن افکار و احساساتی که ناخودآگاه جلوی بیرون آمدن آن ها را گرفته اید، نیز مفید است. سرکوب احساسات عواقب روحی و جسمی زیادی دارد، مانند افزایش خطر افسردگی و افزایش احتمال ابتلا به ناهنجاری قلبی. یک زمان را برای یاددآوری آن ها تعیین کنید. تا منبع احساسات درون ذهن خود را بشناسید و سپس آن ها را رها کنید.

یکی از گزینه ها این است که برای کسی که به شما صدمه زده یا ناامیدتان کرده نامه بنویسید. با استفاده از نامه توضیح دهید که اعمال او چه احساسی در شما ایجاد می کند. شما مجبور نیستید نامه را به مخاطب خود بفرستید! هدف این است که درک بهتری از احساساتی که ممکن است به طور ناخودآگاه سرکوب کرده باشید، به دست آورید. به آن ها اجازه دهید از بدن شما بیرون بروند تا نتوانند به آسیب رساندن به شما ادامه دهند.

مطلب مرتبط: نقش زن در زندگی مرد؛ ۱۷ کاری که باید برای یک ازدواج شاد انجام داد

پاکسازی ذهن و بدن؛ یادداشت های روزانه را فراموش نکنید

گزینه دیگر این است که از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید. به ذهن خود یک خروجی نشان دهید تا برای تمام احساسات، پشیمانی ها و نگرانی هایتان راهی به بیرون ایجاد شود. به دنبال درک احساس خود باشید و به جای این که سعی کنید این احساسات را سرکوب کنید، آن ها را مهار کنید. از آن ها برای پیشرفت در این دنیا به عنوان فردی باهوش تر استفاده کنید.

امتحان روش های مختلف برای پاکسازی ذهن و بدن می تواند راهی عالی برای احساس شادابی و نشاط باشد. با این حال، آن ها جایگزینی برای خودمراقبتی منظم نیستند. اطمینان از داشتن خواب کافی، انجام تمرینات بدنی منظم. و سایر اقدامات مهم مراقبت از خود، استراتژی‌های بلندمدتی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند قوی‌تر، سالم‌تر و با انگیزه‌تر باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.6 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *