فواید و ویژگی های بی نظیر میوه خشک

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ , , , ,

قرار دادن میوه خشک در سبد خرید و در رژیم غذایی روزانه یکی از راه های عالی برای دریافت و کسب بعضی از آنتی اکسیدان های موثر و مفید مورد نیاز در بدن می باشد. ولیکن بعضی مواقع در دسترس بودن میوه های تازه دشوار و یا امکان پذیر نمی باشد و یا نگه داری و حمل آن بسیار دشوار می باشد. در این مواقع می توان از میوه های خشک شده که به روش های مختلف خشک میوه صورت پذیرفته و موجود در بازار که می توان آن را در هنگام ورزش ، در مدرسه ، در مسافرت ها و مهمانی ها و… استفاده نمود.

در این مقاله سعی داریم مزیت و ویژگی های بی نطیر مصرف میوه خشک را بیان کنیم. میوه‌های خشک سرشار از پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی و فیبر هستند. همچنین عناصر قوی‌تری را به بدن ما می‌ رسانند تا انرژی بسیار مورد نیاز را به ما بدهد ، به درخشندگی پوست ، تقویت ایمنی و کنترل سطح گردش خون نیز کمک می‌کند. برخی از فواید مصرف میوه خشک به صورت روزانه به شرح زیر می باشد.

1- گردش خون را افزایش می دهد.

انواع میوه های خشک می توانند با کاهش التهاب و آسیب اکسیداتیو در شریان ها به بهبود گردش خون کمک کنند. برخی از این محصولات سرشار از آهن و منیزیم و ویتامین هایی مانند A، B و E هستند که مصرف روزانه 5 تا 6 عدد  از آنها باعث تقویت و سلامت گلبول های قرمز می شوند.

2- باعث کاهش وزن می شود.

میوه های خشک سرشار از پروتئین ، مواد معدنی و فیبر هستند و به عنوان جایگزینی عالی برای غذاهای پر کالری عمل می کنند. زمانی که ورزش می کنید ، ماهیچه های شما برای جبران خستگی به انرژی نیاز دارند. بادام ، انجیل و کشمش زمانی که به مقدار لازم مصرف شوند ، به عضله سازی شما کمک می کنند و بدن شما را با انرژی تقویت می کند تا شما را در طول روز بیدار نگه دارد. آنها همچنین شما را به طور رضایت بخشی سیر نگه می دارند و از آن غذا های پر کالری دور نگه می دارند.

3- قلب شما را سالم نگه می دارد.

اسیدهای چرب امگا 3 طبیعی موجود بر پایه گیاهی است که شما را از انقباض کلسترول و سایر بیماری های مرتبط با قلب دور می کند. برخی از آجیل ها از جمله گردو و پسته برای قلب نیز مفید است زیرا به کاهش سطح کلسترول بدن کمک می کند.

4- سطح قند خون را کنترل می کند.

قند خون یا دیابت ، یکی از شایع ترین دلایل مرگ و میر در جهان است. بیمار مبتلا به دیابت اساسا از اختلال عملکرد لوزالمعده رنج می برد که به دلیل آن سطح انسولین در بدن حفظ نمی شود که منجر به شاخص گلیسمی بالا می شود. ویتامین E که در بسیاری از میوه های خشک وجود دارد ، به کاهش سرعت انتشار گلوکز در جریان خون کمک می کند و در نتیجه از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می کند.

5- جلوگیری از پیری.

اولین علائم پیری در پوست اطراف چشم ظاهر می شود. میوه های خشک و یا حبه میوه خشک و یا کیوبی سرشار از ویتامین E، A، B و بیوتین هستند که به تنظیم ساییدگی و پارگی پوست شما کمک می کند و به بازیابی سلامت آنها کمک می کند.

6- حافظه را بهبود می بخشد و عملکرد مغز را نیز بهبود می بخشد.

برخی از میوه های خشک شده به طور سنتی برای بهبود حافظه شناخته شده است. از سوی دیگر گردو به عنوان غذای مغز شناخته می شود و به مغز شما با عناصر ضروری برای بهبود عملکرد مغز و هماهنگی کلی بدن شما نیرو می دهد. پیشنهاد می شود آنها را به عنوان یک میان وعده خوش طعم در طول روز میل کنید.

7- چشمان سالم

غذاهایی که سرشار از ویتامین A و کاروتنوئید هستند ، حافظ و محافظ سلامت چشم شما هستند. میوه های خشک همانند گلابی خشک و آلو شابلون خشک که سرشار از این مواد مغذی در طبیعی ترین شکل آن هستند. در حالی که همه میوه های خشک فواید خاص خود را دارند.

8- استخوان ها را تقویت می کند.

بدن ما به مقادیر زیادی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد تا استخوان هایمان را سالم و قوی نگه دارد. زردآلو سرشار از کلسیم و پتاسیم است. کلسیم برای تشکیل و رشد استخوان مورد نیاز است. آلو شابلون خشک همچنین از تشکیل استخوان حمایت می کند و سلامت استخوان را افزایش می دهد.

به طور کلی انواع میوه های خشک از جمله کیوبی و میوه پفکی به بهبود تراکم استخوان کمک می‌کنند و استخوان‌ها را قوی‌تر می‌کنند و همچنین از آن‌ها در برابر سایش و پارگی بیش از حد محافظت می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *