جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

کانتورینگ و هایلایت کردن صورت به خودی خود یک مسئله مهم در آرایش شما است. پس هرگز بد خواهد بود اگر در مورد ترفند کانتور و هایلایت در فرم های مختلف صورت و محصولاتی که استفاده می کنید، بدانید. زیرا شکل صورت و محصولات مورد استفاده در بخش از آرایش مانند سایر وسایل متفاوت است. با دنبال کردن این راهنما و طی کردن چند مرحله، چهره شما مشخص تر و برجسته تر خواهد بود.

مطلب مرتبط: کانتور مناسب پوست صورت: تمام آنچه که باید در انتخاب کانتور توجه کنید!

ترفند کانتور و هایلایت در فرم های مختلف صورت

1. کانتورینگ برای فرم صورت مستطیل/ بیضی

کانتورینگ برای فرم صورت بیضی

صورت مستطیلی به این معنی است که طول صورت شما تقریبا دو برابر پهنای آن است. همچنین هیچ نقطه مشخصی برای چانه، فک یا خط موی شما وجود ندارد. برای این که صورت خود را گردتر نشان دهید، از رژگونه استفاده کنید تا عمق و بعد بیشتری به صورت خود اضافه کنید. رژگونه مورد علاقه خود را روی سیب های گونه و حتی زیر چانه خود بزنید، تا صورتی کاملا گرد داشته باشید. این گونه بیشترین ویژگی های ظاهری خود را برجسته خواهید کرد. به علاوه، از آن جایی که شکل صورت بیضی از قبل متقارن است، می‌توانید برای برجسته کردن ویژگی‌های چهره خود بر روی خطوط زیر استخوان گونه تمرکز بیشتری داشته باشید.

مطلب مرتبط: کانتور حرفه ای بینی: چگونه بینی خود را مانند یک فرد حرفه‌ای کانتور کنید

در امتداد خط موی خود، خط کانتور را پایین تر کشیده و توهم یک پیشانی کوچک تر را ایجاد کنید. زیر استخوان گونه از گوش شروع می شود و به وسط گونه ها ختم می شود.

هایلایت صورت

زیر چشمانتان به شکل مثلث وارونه هایلایتر بزنید و آن را روی صورت در همان قسمت، ترکیب کنید.

  1. کانتورینگ برای فرم صورت الماسی

کانتورینگ برای فرم صورت الماسی

صورت الماسی به این معنی است که گونه های شما پهن ترین قسمت صورت شما هستند و خط مو و چانه شما باریک می شود. صورت های الماسی شکل نیز به جای پهن تر بودن، درازتر هستند.

کانتور صورت الماسی

خط کانتور زیر استخوان گونه از گوش شروع می شود و به وسط گونه ها ختم می شود. سایه کانتور را خیلی به دهان خود نزدیک نکنید، زیرا این کار برعکس چیزی خواهد شد که شما به دنبال آن هستید.

مطلب مرتبط: کانتور بر اساس فرم چشم: چگونه چشمانی جذاب و گیرا داشته باشیم!

هایلایت صورت؛ ترفند کانتور و هایلایت در فرم های مختلف صورت

هایلایتر زیر چشم‌هایتان به شکل مثلث وارونه است، که آن را مطابق به جایی که کانتور کرده‌اید پایین کشیده می‌شود. و همچنین خط کانتور را وسط پیشانی و چانه خود بکشید تا صورت خود را باریک تر جلوه دهید.

  1. کانتورینگ برای صورت به شکل قلب

کانتورینگ برای صورت به شکل قلب

شکل صورت قلب مانند به این معنی است که چانه شما باریک و نوک تیز است. و گونه های شما باریک تر از خط رویش مو است. همچنین ممکن است در بیشتر موارد گونه هایتان برجسته تر از صورتتان نیز باشد.

کانتور؛ ترفند کانتور و هایلایت صورت

برای متعادل کردن نیمه پهن‌تر بالای صورت با نیمه باریک‌تر پایینی صورت، در امتداد دو طرف پیشانی و شقیقه‌ها خط بکشید.

هایلایت صورت قلب مانند

زیر چشمانتان به شکل مثلث وارونه سایه هایلایتر بزنید. در وسط پیشانی و چانه خود این قسمت ها را با هایلایت پهن تر کنید.

مطلب مرتبط: ۱۲ بهترین نکات آرایش صورت که شما را در سال ببر متفاوت نشان خواهد داد!

  1. کانتورینگ برای فرم صورت گرد

کانتور صورت گرد

فرم صورت گرد به این معنی است که طول و عرض صورت شما تقریبا برابر است. و هیچ نقطه مشخصی در امتداد خط فک، چانه یا پیشانی خود ندارید.

برای کانتور صورت گرد

برای لاغرتر جلوه دادن این ناحیه، اطراف دو طرف پیشانی و شقیقه های خود را خط کانتور بکشید. زیر استخوان گونه از گوش تا وسط گونه ها و سپس تا خط فک پایین آمده را خط بکشید تا کمی طول به صورت شما اضافه شود. در واقع به این صورت است که شما برای برجسته کردن گونه های خود، باید دقیقا زیر آن ها را کانتور کنید. گونه های خود را بمکید یا صورت (نماد) اردک را در آینه به خود بگیرد تا با اسفنج آرایشی محل مناسبی برای کشیدن خطوط کانتور پیدا کنید. همچنین در امتداد پیشانی‌تان خط بکشید و آن را از شقیقه پایین بیاورید – آن را به‌عنوان حرف «C» در هر طرف صورت‌تان در نظر بگیرید. و باید برس ترکیب کنید.

مطلب مرتبط: ترفند های برتر آرایشی با ۲۴ نکته که باید به آن توجه کنید

هایلایت صورت گرد؛ ترفند کانتور و هایلایت صورت

زیر چشمانتان به شکل مثلث وارونه کانتور کنید. و قسمت وسط پیشانی و چانه خود را نیز پهن تر جلوه دهید.

نکته حرفه ای: البته که نباید ابروها را فراموش کنید. ابروهای قوس دار و زاویه دار ابعاد بیشتری به چهره شما می بخشد تا به شکستن برخی از منحنی های صورت کمک کند. یک مداد ابرو بردارید آن را کمی پرتر و تیره تر کنید.

  1. کانتورینگ برای شکل مربع صورت

شکل مربع صورت به این معنی است که طول و عرض صورت شما تقریبا یکسان است (اگر برای یک مستطیل کمی بلندتر نباشد). و خط مو و خط فک شما تقریبا یکنواخت است.

مطلب مرتبط: ۲۴ ترفند زیبایی که امتحان خود را پس داده‌اند

. کانتورینگ برای شکل مربع صورت

کانتور صورت مربعی

اگر صورت شما مربع شکل است (مانند کتی هولمز). یعنی شقیقه ها، گونه ها و خطوط فک شما زوایای مشخصی دارند که عملا از مرکز صورت فاصله دارند، یعنی صورت مربعی شکل دارید. هنگام کانتورینگ صورت مربعی، هدف شکستن لبه های مشخص شده و گرد کردن زاویه های صورت شماست. شما بای دور محیط صورت خود را کانتور کنید و به خوبی ترکیب کنید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

برای لاغری و گرد کردن صورت، اطراف دو طرف پیشانی و شقیقه های خود را خط کانتور بکشید. در امتداد خط رویش موها، توهم پیشانی کوچک‌تری را ایجاد کنید. زیر استخوان گونه نیز خط کانتور از گوش شروع می شود و به وسط گونه ها ختم می شود. این گونه برای لاغری بیشتر استخوان فک نیز، زیر آن سایه بی اندازید.

مطلب مرتبط: ۱۲ رمز و راز داشتن چهره ای خیره کننده و زیبایی بدون آرایش

فقط نکات برجسته هایلایت صورت با ترفند کانتور و هایلایت صورت

برای کشیده شدن صورت، پیشانی، چانه و پل بینی خود را برجسته کنید. فراموش نکنید که زیر چشم و درست زیر گوشه های دهان خود مقداری هایلایتر بزنید که به افزایش طول صورت کمک می کند. هنگامی که به دلخواه خود هایلایت زدید، وقت آن است که صورت زاویه دار خود را کانتور کنید. به آرامی در امتداد خط فک، استخوان گونه و پیشانی خود خط سایه بزنید و آن را ترکیب کنید. نیازی نیست که با کانتور کردن خط مو یا شقیقه‌های خود وقت زیادی صرف کنید.  زیر چشمانتان را به شکل مثلث وارونه هایلایت کنید، همچنین از هایلایتر وسط پیشانی و چانه خود نیز استفاده کنید.

نکات اصلی در کانتور و هایلایت صورت در هر فرم و شکلی، لاغر جلوه دادن بخش های بزرگتر صورت، برجسته تر نشان دادن و مشخص کردن استخوان گونه است. در حالی که از سایه های هایلایت برای جلو آوردن هر قسمت از صورت و روشن کردن ناحیه تیره زیر چشم است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان