جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(2)

به دنبال راهنمایی برای راحتی پرواز در دوران قاعدگی هستید؟ پس با این مطلب همراه باشید. ما در مورد راحتی پرواز شما در زمان پریود صحبت می کنیم تا به شما در آماده سازی و سفر راحت کمک کنیم.

دو دلیل برای راحتی پرواز در دوران قاعدگی:

مطلب مرتبط: پریود نامنظم: ۱۰ روش خانگی فوق العاده موثر برای منظم شدن قاعدگی!

اول از همه، باید گفت تحمل قاعدگی در حالت عادی آسان نیست. چه رسد به زمانی که در حال پرواز به خارج از کشور در یک فضای محدود با یک اتاقک توالت کوچک درون آن هستید. همچنین، سفر هوایی می تواند ریتم طبیعی بدن شما را نیز مختل کند. این چیزی که ارزش دانستن دارد. زیرا گاهی اوقات می تواند بر قاعدگی شما تاثیر بگذارد.

چگونه پرواز می تواند بر قاعدگی شما تاثیر بگذارد

امیلی، یک خدمه پرواز برای ویرجین آتلانتیک بریتانیا توضیح می دهد که وقتی “ساعت منطقوی تغییر کند”. نظم ساعت بیولوژیکی بدن شما نیز از بین می رود. امیلی در حالی متوجه این موضوع شده که خودش تغییراتی در دوره قاعدگی اش تجربه کرده است. او توضیح می دهد: “در طول سال ها چرخه قاعدگی من بیشتر و بیشتر نامنظم شده است.” دکتر امیلی به او گفته که این به “ریتم شبانه روزی” کار او بستگی دارد.

مطلب مرتبط: درمان پریود نامنظم: ۲۶ درمان خانگی برای خانم هایی که قاعدگی نامنظم دارند

فرقی نمی‌کند شما خدمه پرواز باشید، یا یک سفر طولانی در پیش داشته باشید. تغییرات در روتین و/یا سفرهای طولانی مدت می تواند بر دوره و چرخه قاعدگی شما تاثیر بگذارد. این تغییر یعنی یا زودتر از زمان مورد انتظار پریود می‌شوید یا در جریان آن تاثیر می‌گذارد.

اگر به خارج از کشور می روید در این جا به چند نکته مهم برای مدیریت پریود خود در هواپیما توجه کنید:

تامپون، پد یا کاپ قاعدگی خود را در چمدان دستی خود حمل کنید

حتی اگر زمان پریود شما نیست، باز هم تامپون، پد یا کاپ قاعدگی خود را در چمدان دستی خود حمل کنید. این یک امر بدیهی است اما بدون شک ضروری است. اگر پروازی دارید، حتما وسایل مراقبت قاعدگی کافی برای پرواز داشته باشید. باید به این نکته توجه ویژه نمایید. این خوب است که برای هر چیزی آمادگی کامل داشته باشید. به علاوه، اگر شما به آن ها نیاز پیدا نکنید، ممکن است شخص دیگری وجود داشته باشد که به آن نیاز داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۱۲ درمان خانگی موثر برای تسکین سریع درد قاعدگی

متاسفانه بسیاری از خطوط هوایی در ارائه مراقبت های پریودی در حین پرواز کوتاهی می کنند. یا اگر انجام دهند، عرضه بسیار محدودی دارند. حتما در یک پرواز طولانی و خستگی پرواز، آخرین چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید پریود است. یا وقتی پریود هستید، وسط پرواز نوار بهداشتی یا هر چیزی که در این دوره استفاده می‌کنید، تمام شود. این یعنی یک کابوس وحشت ناک!

وسایل ضروری برای تسکین گرفتگی عضلات مناسب سفر

بیایید در مورد دردهای قاعدگی صحبت کنیم. اگر شما هم جز افرادی هستید که از گرفتگی های دردناک عضلات در پریود رنج می برید. مهم است به تسکین درد آن فکر کنید. در شرایطی که از درد پریود دولا شده و با نهایت درد صورتتان جمع شده است. گرم کردن یک بطری آب گرم یا حمام آب گرم برای شما یک گزینه عالی است. ولی اگر در حین پرواز پریود شوید یا پریود باشید، برای تسکین گرفتگی عضلات هنگام پرواز چه کاری می توانید انجام دهید؟

مطلب مرتبط: باید و نبایدهای خوراکی در دوران قاعدگی؛ برای کاهش درد چه بخوریم؟

برای مقابله با این درد، به گزینه هایی که می‌توانید در سفر با خود داشته باشید، فکر کنید. کرم تسکین درد موضعی یا چسب های تسکین گرفتگی عضلات می‌توند یکی از گزینه ها باشد.

تسکین نفخ قاعدگی، راحتی پرواز در دوران قاعدگی

برای تسکین درد گوارشی یا نفخ هنگام پریود در پرواز، از مصرف غذاها و نوشیدنی های التهابی خودداری کنید. این خوراکی ها شامل غذاها یا نوشیدنی های سرشار از نمک، شکر، لبنیات یا غلات سفید می شود. غذاهای فرآوری شده نیز از عوامل اصلی نفخ در دوران قاعدگی است.

توصیه می شود قبل از پرواز در فرودگاه غذای تازه بخورید. سپس آجیل های بدون نمک، کیسه های میوه خشک (از فرودگاه) و آب شیرین را برای نوشیدن در پرواز با خود داشته باشید. بدیهی است که اگر عازم یک پرواز طولانی مدت هستید، ممکن است در طول سفر غذا سرو شود. اما توصیه بالا به این معنا نیست که از خوردن غذای هواپیما اجتناب کنید و گرسنه بمانید! به هر حال از هر چیزی که دوست دارید لذت ببرید. فقط مراقب باشید که چه چیزی بر سیستم گوارش شما تاثیر می گذارد و باید هیدراته بمانید.

مطلب مرتبط: ۷ ماده خوراکی که درد قاعدگی را افزایش می دهند

راحتی پرواز در دوران قاعدگی؛ گزینه های تعویض تامپون یا پد مناسب سفر

تعویض تامپون یا پد در اواسط پرواز می تواند کمی مشکل باشد. به یاد داشته باشید همه توالت های هواپیماها یک سطل مخصوص برای وسایل استفاده شده قاعدگی ندارند. پس وقتی تعویض باید چیکار کنید؟

این جاست که گزینه هایی مانند حمل کیسه های کوچک زیپ دار مفید هستند. شما می‌توانید به سادگی کیسه را باز کنید، پد استفاده شده خود را داخل آن بریزید. دربش را ببندید و در سطل موجود توالت بیندازید. اگر توالتی وجود ندارد، کیسه مهر و موم شده را می توان در کیف دستی خود قرار دهید تا زمانی که به یکی از سطل آشغال ها برسید. در پروازهای طولانی مدت به یاد داشته باشید که هر 4 تا 6 ساعت یکبار تامپون خود را تعویض کنید.

مطلب مرتبط: قاعدگی یا عادت ماهیانه؛ ۹ استاتوس خواندنی کاربران افغان در مورد این تابوی اجتماعی در افغانستان

هنگام سفر لباس راحت بپوشید؛ راحتی پرواز در دوران قاعدگی 

مهم است که هنگام پرواز همیشه لباس راحت و گشاد بپوشید. مطمئنا تجربه این را دارید که یک ساعت بعد از پرواز، از پوشیدن شلوار جین با کمربند، پشیمان شده اید. اگر در دوره پریود هستید، پوشیدن لباس راحت خیلی مهم است. برای این که بدنتان در طول پرواز حس راحتی بکند، به دنبال گزینه های معمولی و راحت باشید. انتخاب های خوب عبارتند از یک کت و شلوار پنبه ای ارگانیک یا یک بلوز شلوار راحتی.

امیدواریم دفعه بعد که در دوران پریود خود پرواز دارید، این نکات به شما کمک کند تا بدون ناراحتی آماده شوید و پرواز کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان