محافظت از پوست در تابستان و نکات مهم برای جلوگیری از تحریکات پوستی!

توسطنگار ستوده

اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱
محافطت از پوست در تابستان

با نزدیک شدن به تابستان، تحریکات پوستی، جوش‌ها و بثورات خارش‌دار حضور خود را نشان می دهند.  مشکلات پوستی ناشی از افزایش اصطکاک لباس روی پوست، اغلب با بثورات، درد، سوزش یا احساس سوزش همراه است. این اثرات در طول تابستان نامطلوب است زیرا پوست رطوبت بیشتری را در نتیجه تعریق بیش از حد از دست می دهد و این پوست مرطوب، مستعد است که حالت طبیعی خود را از دست داده و حتی چروکیده شود. این مطلب از سری مطالب سلامت خبرنامه به بررسی مهمترین نگات برای جلوگیری از تحریکات پوستی و محافطت از پوست در تابستان می پردازد.

بیشتر بخوانید: روش خانگی برای بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک

محافظت از پوست در تابستان

خبر خوب این است که علامات ذکر شده یک مشکل جدی پزشکی نیست و به راحتی قابل پیشگیری است. چروکیدگی ناشی از پوشیدن لباس های نامناسب، سبب شکل گیری مشکلات پوستی می شود و با حل این مسئله و توجه به چند نکته، پوست سالمی داشته باشید.

در مورد خانم‌ها، سوتین و لباس‌های زیر می‌تواند باعث ایجاد جوش شود. چروکیدگی در افرادی که به دلیل مالش مکرر پوست بر روی لباس ها در تمرینات شدید شرکت می کنند، شایع تر است. افراد چاق نیز به ویژه در ناحیه کشاله ران، قسمت داخلی ران و غیره بیشتر مستعد چروکیدگی هستند.

آب و هوای مرطوب باعث تشدید بثورات پوستی می شود. مشکل این است که بسیاری از مردم این موضوع را ساده می گیرند یا مشکل را بی اهمیت جلوه می دهند. این مشکلات اگر در مراحل اولیه رسیدگی نشود، چروکیدگی ناشی از هر یک از سناریوهای بالا ممکن است منجر به پارگی پوست شود و بعداً ممکن است باعث عفونت شود که نیاز به مداخله پزشکی دارد.

در ادامه چند راه موثر برای مقابله با چروکیدگی و محافظت از پوست شما مورد بررسی قرار گرفته است:

پوست را تمیز و خشک نگه دارید.

پوست مرطوب یا عرق کرده بیشتر مستعد آسیب است. توصیه می شود از لباس های راحت استفاده کنید که می تواند به تمیز و خشک نگه داشتن پوست کمک کند.

رعایت عادات بهداشتی مناسب برای جلوگیری از عفونت های پوستی ضروری است.دوش گرفتن را از دست ندهید و حتما بدن خود را بعد از هر بار دوش گرفتن، خشک کنید. در صورت مشاهده هر نشانه ای از بثورات پوستی یا چروکیدگی، مراقب خشک نگه داشتن آن ناحیه باشید تا از تشکیل میکروب ها جلوگیری کنید.

محافظت از پوست در تابستان: لباس مناسب بپوشید

پارچه و لباس نقش مهمی در نحوه تنفس پوست و سازگاری با دما/محیط بیرون دارند. پوشیدن لباس های خیلی تنگ یا نامناسب، با پارچه های مصنوعی، باعث ایجاد جوش و کبودی می شود. برای افرادی که ورزش می کنند، توصیه می شود لباس هایی بپوشند که راحت بوده و از مواد عرق گیر مانند نایلون و پلی استر ساخته نشده باشد.

تکرار لباس‌هایی که عرق کرده‌اند و شسته نشده‌اند، هرگز یک عمل بهداشت شخصی خوب نیست و فقط باعث ایجاد مشکلات پوستی اضافی می‌شود.

استفاده از محصولات ضد ترک

استفاده از محصولات ضد چروک مانند ژل های پوست و کرم های ضد چروک در نواحی مستعد پوست مانند داخلی ران، کشاله ران، زیر بغل، زیر سینه، انگشتان پا و غیره می تواند خطر افتادگی را کاهش دهد.

در حالی که محصولات مبتنی بر ژل نفتی به طور معمول برای جلوگیری از ساییدگی که بسیار سریع فرسوده می شوند، استفاده می شود. محصولات مراقبت از پوست عصر جدید با فناوری محافظت از سد سیلیکونی، در جلوگیری از چروک شدن و محافظت طولانی مدت از پوست ثابت شده است.

محافظت از پوست در تابستان: هیدراته بمانید

نمک موجود در تعریق یا عرق شما که پس از تبخیر قسمت مایع باقی می‌ماند، یکی از دلایل اصلی این مشکل پوستی است و این باقیمانده نمک اغلب اصطکاک را تشدید می‌کند و پوست را ملتهب می‌کند. اگر چروکیدگی به‌موقع مدیریت نشود، می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و بسته به شدت، منجر به تورم، پوسته پوسته شدن، خونریزی یا حتی عفونت‌های پوستی شود. با هیدراته ماندن، نمک موجود در تعریق کاهش می یابد و در نتیجه خطر چروکیدگی را کاهش می دهد.

با یک متخصص مشورت کنید

علیرغم بهترین تلاش شما، ممکن است به دلایلی خارج از کنترل شما، چروکیدگی پوست رخ دهد. پوست خود را به طور مرتب از نظر علائم عفونت، قرمزی، تاول، ضایعات، خراشیدگی و بریدگی بررسی کنید. اگر تغییری در رنگ پوست خود مشاهده کردید، فورا به متخصص پوست مراجعه کنید. تاخیر در درمان ممکن است باعث گسترش عفونت و شکستن پوست سالم اطراف شود.

مطالب مرتبط:

۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

بهترین روتین مراقبت از پوست صبحگاهی زنان پرمشغله چیست: راهنمای گام به گام

روش های خانگی ساده و فوق العاده کاربردی برای روشن کردن پوست + رفع تیرگی 

۵ خواص شگفت انگیز خیار برای درمان بیماری ها + پوست و زیبایی

فواید آب برنج برای پوست:نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن صورتی درخشان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *