جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
1
(1)

نوزادان همیشه پوست بسیار حساسی دارند زیرا بدن آنها هنوز در حال رشد است. با گذشت زمان، متوجه تغییرات قابل توجهی در پوست کودک خود خواهید شد. این تغییرات نتیجه رشد و تکامل او خواهد بود. عوامل خارجی، مانند تغییر آب و هوا یا انتقال از یک مکان به مکان دیگر، نیز بر پوست نوزادان تأثیر می گذارد. یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی که کودکان با آن مواجه می‌شوند، بثورات گرمایی است. از آنجایی که تابستان نزدیک است، باید بدانید که چگونه گرمای آن می تواند بر کودک شما تأثیر بگذارد. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به روشهای خانگی برای درمان گرمازدگی در کودکان می پردازیم. با این روش های ساده می توانید گرمازدگی در کودک تان را به خوبی درمان کنید.

راش حرارتی چیست؟

بثورات حرارتی یک اتفاق رایج در کودکان در فصل تابستان است. هرکسی در مقطعی با این موضوع دست و پنجه نرم می کند، اما معمولاً به دلیل داشتن پوست حساس در نوزادان منجر به ناراحتی شدید می گردد. بثورات حرارتی زمانی اتفاق می‌افتد که بدن زیاد عرق می‌کند، منافذ پوست مسدود می‌شوند و تعریق اضافی را دفع نمی‌کنند. بثورات حرارتی معمولاً در نوزادانی که در فضای گرم و مرطوب زندگی می کنند دیده می شود. همچنین بثورات گرمایی در هنگام تغییر آب و هوا بیشتر می شود. این به این دلیل است که پوست حساس کودک شما به راحتی با تغییر آب و هوا سازگار نمی شود.

علائم گرمازدگی در نوزادان

بثورات حرارتی به اشکال مختلفی در نوزادان دیده می شود. علائم شایع آن لکه های قرمز، تورم، خارش و تاول است. قسمت هایی که تحت تاثیر جوش های گرما قرار می گیرند چین های پوست مانند ناحیه گردن، چین های دست یا پا، شانه ها، زیر بغل، سینه، کشاله ران و حتی روی شکم هستند.اگر کودک شما راش گرما داشته است، فکر اولیه شما باید مراجعه به پزشک باشد. با این حال، می توانید از برخی درمان های خانگی برای تسکین بثورات یا حتی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از جوش استفاده کنید. بیایید نگاهی به برخی از درمان‌های خانگی موثر برای گرمازدگی بیاندازیم.

۱۰ روش خانگی موثر برای درمان گرمازدگی در نوزادان

 

1. روشهای خانگی برای درمان گرمازدگی در کودکان، کمپرس سرد

اگر کودک شما با بثورات دست و پنجه نرم می کند، می توانید برای تسکین سریع آن از کمپرس سرد استفاده کنید. می توانید یخ را در یک پارچه نرم بپیچید و آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید. کمپرس سرد می تواند احساس سوزش و خارش را در کمترین زمان کاهش دهد.

2. خیار

خیار همچنین باعث تسکین سریع جوش های حرارتی می شود. می توانید تکه های خیار یا خمیر خیار را مستقیماً روی پوست ظریف کودک خود قرار دهید. سعی کنید برش ها یا خمیر را مالش ندهید. فقط آنها را به آرامی فشار دهید تا مقداری از آب خیار به پوست کودک شما برسد. خیار خاصیت خنک کنندگی و آبرسانی دارد که خارش یا سوزش را آرام می کند و پوست کودک شما را آبرسانی می کند. می توانید باقی مانده خیار را با یک حوله نرم خیس شده در آب سرد پاک کنید.

3. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی است و برای تسکین بثورات پوستی کودک شما بسیار مفید است. به یاد داشته باشید که روغن درخت چای را مستقیماً روی پوست کودک خود استفاده نکنید و همیشه قبل از استفاده آن را رقیق کنید.

4.روشهای خانگی برای درمان گرمازدگی در کودکان،  گشنیز

خمیر گشنیز را می توان روی نواحی آسیب دیده روی پوست کودکتان نیز بمالید. شما می توانید این درمان را قبل از حمام کردن او امتحان کنید. فقط رب را چند دقیقه نگه دارید (5 تا 10 دقیقه باید موثر باشد) و سپس کودک خود را با آب ولرم حمام کنید.

5. آرد گرم (بسان)

آرد (بزان) را با مقداری آب مخلوط کرده و خمیر یکدستی به دست می آوریم. آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید حدود 3 تا 4 دقیقه بماند. سپس می توانید کودک خود را با آب ولرم حمام کنید یا خمیر آرد گرم را با یک حوله نرم و مرطوب پاک کنید.

6.روشهای خانگی برای درمان گرمازدگی در کودکان، اسانس بابونه

اسانس بابونه یکی دیگر از محصولاتی است که می توانید برای تسکین جوش های حرارتی در کودک خود استفاده کنید. دارای خواص ضد التهابی است که می تواند جوش های حرارتی را التیام بخشد. درست مانند روغن درخت چای، نباید مستقیماً از آن استفاده کنید. با این حال، می توانید از نسخه رقیق شده اسانس بابونه با افزودن یک یا دو قطره از روغن در 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل استفاده کنید. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی ناحیه آسیب دیده روی پوست کودک خود بمالید و بگذارید التیام یابد.

7. زمین فولر (مولتانی میتی)

زمین فولر دارای خواص ضد عفونی کننده و شفابخش نیز می باشد. سرشار از منیزیم، کوارتز، کلسیت و دولومیت است. از آنجایی که این یک عنصر طبیعی است، حتی اگر آن را برای نوزادان استفاده کنید، عوارض جانبی ندارد. می توانید آن را با آب صاف شده خنک و یا مقداری گلاب مخلوط کنید و روی جوش ها بمالید. بگذارید 4 تا 5 دقیقه بماند و آن را با یک پارچه نرم مرطوب پاک کنید.

8.روشهای خانگی برای درمان گرمازدگی در کودکان، عسل

عسل همچنین دارای خواص درمانی است و می تواند جوش های حرارتی را در مدت کوتاهی درمان کند. می توانید عسل را مستقیماً روی پوست کودک خود بمالید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه قبل از حمام کردن کودک بماند.

9. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر نیز دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی است. یک پارچه موسلین نرم بردارید، 1/2 فنجان بلغور جو دوسر را در آن بریزید و یک بسته ببندید. حالا بسته را در آب سرد خیس کنید و به آرامی روی پوست کودکتان بمالید. این دارو می‌تواند خارش را در مدت کوتاهی کاهش دهد و بهبودی سریع‌تری به همراه داشته باشد. برای تسکین بثورات، می توانید این فرآیند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

10. روشهای خانگی برای درمان گرمازدگی در کودکان، آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت خنک کنندگی و شفابخشی دارد و به محض مصرف می تواند خارش و ناراحتی را تسکین دهد. می توانید ژل آلوئه ورا را از بازار خریداری کنید یا در خانه مقداری ژل تازه از گیاه آلوئه ورا حذف کنید. اطمینان حاصل کنید که فقط از ژل شفاف استفاده می کنید و در حین برداشتن ژل آلوئه ورا تازه، اجزای سبز رنگی را که ممکن است خراشیده اید دور بریزید. کمی ژل آلوئه ورا را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید تا زمانی که می خواهید بماند. سپس، آن را با یک حوله نرم مرطوب پاک کنید یا به کودک خود حمام آرامش بخش بدهید.

نکات مهم دیگر

اکنون که راه‌حل‌ها را می‌دانید، بیایید نگاهی به مواردی که در حین استفاده از این درمان‌های خانگی برای التیام جوش‌های گرمایی روی پوست کوچولوی خود باید به خاطر بسپارید، بیاندازیم.

۱.کودک خود را در محیط خنک تر نگه دارید تا از جوش های حرارتی جلوگیری کنید یا آن را التیام دهید.

۲.از قرار دادن فرزندتان برای مدت طولانی مستقیماً زیر نور شدید خورشید خودداری کنید.

۳.از لباس های خیلی تنگ و گرم خودداری کنید. همیشه یک دسته از لباس‌های پنبه‌ای گشاد و تنفس‌پذیر را برای تابستان‌ها نگه دارید.

۴.هیچ یک از خمیرها/روغن های ذکر شده در درمان های خانگی بالا را مالش ندهید. فقط به آرامی آنها را هر جا که لازم است بکشید.

۵.اگر کودک شما عادت به سرماخوردگی دارد حتی در تابستان از کمپرس سرد خودداری کنید.

۶.برای حمام کردن نوزاد از آب ولرم استفاده کنید.

۷.برای خشک نگه داشتن پوست کودک از تالک/پودر بچه استفاده کنید.۸.برای نوزادان بزرگتر از غذاهایی استفاده کنید که خاصیت خنک کنندگی و آبرسانی دارند.

سخن آخر

کودکان به دلیل بدن ظریف شان مستعد ابتلا به بسیاری از مسائل بهداشتی هستند. وقتی متوجه شدید که کودکتان با جوش های گرما دست و پنجه نرم می کند، می توانید بلافاصله از یکی از راه حل های ذکر شده در بالا استفاده کنید و به تسکین ناراحتی او کمک کنید. همان طور که قبلا ذکر شد، می توانید غذاهایی را که دارای خواص خنک کنندگی هستند، در زمانی که کودک شما از شیر گرفته می شود، استفاده کنید. اگر با وجود تلاش برای درمان های خانگی، بثورات در عرض 2 تا 3 روز از بین نرفت، او را نزد یکی از متخصصین پوست خوب ببرید.

مطالب مرتبط

۸ توصیه مهم سلامتی در تابستان: از تناسب اندام تا پاکسازی بدن

۱۵ برترین مواد غذایی خنک کننده در تابستان که باید در برنامه غذایی تان

۵ نوشیدنی طراوت بخش تابستانی برای کاهش سریع وزن

تست شکم برای تعیین جنسیت نوزاد؛ روشی جالب برای پیش بینی جنسیت

پیش‌ بینی رنگ چشم نوزاد؛ آیا رنگ چشم کودک شما تغییر می کند؟

۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان