جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
3.6
(28)

شاید اگر در مورد پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان با ویژگی‌های این ربات‌ها بخوانید، تعجب کنید. در حالی که برخی معتقدند داستان‌های ربات‌ها فقط در فیلم‌‌ها و بازی‌های ویدیویی وجود دارد. و در جهان واقعی اثری از آن نیست. اما حقیقت این است که بیشتر فیلم‌های رباتیک خیالی به واقعیت تبدیل شده. و نتایج آن با آن چه که در فیلم‌های علمی تخیلی تماشا می‌کنید فاصله زیادی ندارند.

از پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان این جا بخوانید:

این باور که هیچ رباتی در جهان وجود ندارد، در ذهن بسیاری از افراد با دانش اندکی در مورد فناوری مدرن است. ربات های هوش مصنوعی یک پیشرفت در روش موجود رباتیک است، شواهدی از شکاف بین ربات های قدیمی و ربات های مدرن. هوش مصنوعی یک نام تخیلی نیست بلکه تمایز واضح بین ربات های معمولی در مقابل ربات های پیشرفته است. با این حال، ربات‌های هوش مصنوعی تمایز واضحی از فناوری موجود ایجاد کرده است.

مطلب مرتبط: ۹ ربات شیطانی برتر که پتانسیل نابود کردن بشریت را دارند

سوفیا، ربات انسان نما

تا کنون بیش از پنجاه ربات هوش مصنوعی پیچیده برای انجام کارهای خاص با توجه به شرایط پیشامده جهان ساخته شده است.  نمونه ای از این ربات ها، ربات انسان نما سوفیا است. همچنین می توان به ربات جاروبرقی برای نظافت کف خانه و محل کار، ربات ظرفشویی برای شستن ظروف. ربات تنیس روی میز، ربات آرایش صورت برای زنان اشاره کرد. ما قصد داریم در مورد پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی که تاکنون توسط انسان ساخته شده است صحبت کنیم. این ربات‌ها به این معنی نیست که تنها ربات‌های پیشرفته و مدرن جهان هستند. بلکه آن‌هایی هستند که عملا با نتایج عالی برجسته در وظایف مورد انتظار خود آزمایش شده‌ و تجاری‌سازی شده‌اند. به این معنی که هر کسی می‌تواند  یک از آن را سفارش دهد. در حال حاضر لیست ربات های زیر به عنوان پیشرفته ترین ربات های موجود در بازار طبقه بندی شده اند.

مطلب مرتبط: ربات اجتماعی سوفیا برای کمک به مقابله با همه گیری به تولید انبوه می‌رسد

9 پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان بر اساس تجاری سازی

ربات دیجیت؛ ربات دوپای هوشمند از پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان

ربات دیجیت؛ ربات دوپای هوشمند از پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان

دیجیت در صدر لیست هوشمندترین ربات ها قرار می گیرد. زیرا اخیرا شواهد زیادی از عملکرد و کارایی باورنکردنی این ربات به ثبت رسیده است. این ربات یک انسان نما بدون سر است که رفتار و ظاهر انسان را تقلید می کند. اما دیجیت سر ندارد. این یک ربات فوق العاده است که توسط شرکت اجیلیتی رباتیکز ساخته شده و اخیرا رونمایی شده است. شگفت انگیزترین جنبه این ربات این است که از ابتدا تجاری سازی شده است. به این معنی که هر کسی می تواند یکی از آن ها را برای خود سفارش دهد. دیجیت یک ربات پیشرفته با هوش مصنوعی است. به طور خاص برای حمل بار از یک مکان به مکان دیگر به ویژه از خودروها ساخته شده است.

در طی یک آزمایش عملی دیجیت مسافت چند متری را با باری روی بازوهای خود طی کرد. دیجیت برای شرکت‌هایی که در زمینه خدمات تحویل بسته، رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و غیره فعالیت می‌کنند، ایده‌آل است.

مطلب مرتبط: انسان مصنوعی؛ نئون تولید جدید سامسونگ چه تغییراتی را در زندگی ایجاد می کند؟

ربات پپر؛ پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان

ربات پپر؛ پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی جهان

این دومین ربات پیشرفته است که بر اساس ویژگی هایی که ارائه می دهد در دسترس مردم قرار گرفته است. پپر اولین روبات انسان نمای اجتماعی است که می تواند میکروفون های چهار جهته را تشخیص دهد. و دریافت فرمان های صوتی را در هر جهت یا موقعیتی حتی در فاصله ای فراتر از شنوایی گوش انسان، تشخیص دهد.

ربات پپر دارای دوربین سه بعدی و دوربین های 2HD با قابلیت تشخیص چهره است. جالب این که این ربات می‌تواند از احساسات شما سر در بیاورد. توانایی ایجاد تغییرات سریع در جهت حرکت 360 درجه را دارا است. زیرا پاهای این ربات برای حرکات چرخشی طراحی شده است. دارای شبکه ای از حسگرها و صفحه نمایش اطلاعات است. می تواند مثل یک انسان برقصد و مثل یک انسان چشمک بزند.

این ربات چشمک زن در مقایسه از زمان تجاری سازی خود تاکنون، پرفروش ترین ربات است. در حال حاضر بیش از دو هزار شرکت از ربات های پپر برای خدمات متنوع استفاده می کنند. از کنترل ترافیک گرفته تا سوپرمارکت ها. و به عنوان نماینده فروش، خدمات بانکی، امنیت و بسیاری موارد دیگر از آن استفاده می‌شود.

ربات اطلس؛ ربات پیشرفته جهان

ربات اطلس؛ ربات پیشرفته جهان

اطلس ربات خاص ساخته شده توسط بوستون داینامیکس است. ربات اطلس پیشرفته ترین ربات انسان نما است که می تواند 360 درجه بچرخد، یا در آسمان بپرد، بدود و از روی موانع عبور کند. اطلس به خاطر قدرت فوق العاده اش، توانایی دویدن با سرعت بالا را دارد. حتی سرعت راه رفتن این ربات خیلی بیشتر از سرعت متوسط راه رفتن انسان ها است. از ثبات بالایی برخوردار است. این ربات می‌تواند در حالت ایستاده، وزن قابل توجه ایی را  نگهدارد. بر اساس طراحی، ربات اطلس دارای 24 مفصل هیدرولیک، 4.9 فوت ارتفاع (1.5 متر) و 80 کیلوگرم وزن می‌باشد. اطلس به عنوان بهترین ربات برای عملیات نجات اضطراری و واکنش سریع، در نظر گرفته شده است.

مطلب مرتبط: مارک زاکربرگ: ما در حال ساخت سریع ترین ابر کامپیوتر جهان هستیم

ربات اسپات، در فهرست پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی

ربات اسپات، در فهرست پیشرفته ترین ربات های هوش مصنوعی

اسپات نیز محصول شرکت بوستون داینامیکس است. این ربات سگ مانند می تواند عملکردهای مهمی مانند باز کردن درهای دفتر، سرو فنجان های چای، جاسوسی و جستجوی شغل را انجام دهد. او توانایی راه رفتن روی سطوح یا زمین ناهموار را دارد، جایی که انسان به دشواری می‌تواند راه برود. ربات اسپات می تواند مسافتی را در مدت زمان کوتاهی طی کند. مشخص شده است که سرعت راه رفتن منظم او 1.6 متر در ثانیه است.

اسپات دارای دوربین های 360 درجه است که به آن امکان می دهد بر موانع غلبه کند. و از هر گونه مانع در مسیر خود عبور کند. ربات اسپات “رابط برنامه نویسی اپلیکشن” که قابلیت برنامه ریزی را دارا است، دارد. می‌تواند ‌در دمای خیلی بالا یا پایین کار کنند. محدوده دمای فعالیت او از 4 درجه فارنهایت (15.6 درجه سانتیگراد) تا 113 درجه فارنهایت (45 درجه سانتیگراد) می‌باشد. اسپات قابلیت استفاده از باتری های قابل تعویض را دارد. همچنین او می‌تواند باری با وزن حداکثر 14 کیلوگرم را حمل کند. مجموعه‌ای از این ربات ها را می‌توان برای انجام اقدامات جمعی و کمکی مانند کشیدن کامیون‌ها، وسایل نقلیه، گاری ها به کار گرفت. این ربات زمانی که احساس خطر کند، واکنش های دینامیکی از خود بروز می دهد.

ربات اچ.آر.پی- اس.پی انسان نما

ربات اچ.آر.پی- اس.پی انسان نما

ربات HRP-SP انسان نما، رباتی با هوش مصنوعی مدرن است که توسط موسسه ملی پیشرفته علوم و فناوری پیشرفته ساخته شده است. این ربات برای کارهای فنی در نظر گرفته شده است. بیشتر برای تعمیر اجسام، نصب تخته های چوبی به دیوار و انجام سایر کارهای فنی مرتبط به آن. ربات انسان نمای HRP-SP با داشتن حسگرهای مختص به کارهای فنی، می تواند ابزار یک کار خاص را تشخیص دهد. و از دست خود برای گرفتن ابزار و انجام کار مورد نیاز استفاده کند. این ربات یکی از پیشرفته ترین ربات های دنیاست. AIST قبلا ربات های دیگری تولید کرده است، اما به نظر تنها این ربات از این شرکت در لیست پیشرفته ترین ربات های جهان قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: قابلیت ماهواره پکن-۳ در تصویربرداری با کیفیت از شهرهای آمریکا در عرض چند ثانیه

ربات انسان نمای سورنا

ربات انسان نمای سورنا

این چهارمین نسل ربات های سورنا است که توسط متخصصان دانشگاه رباتیک ساخته شده است. سورنا یکی از ربات هایی است که تحت آزمایشات زیادی قرار گرفته است. و پس از تست های زیاد دارای برنامه نویسی، نرم افزارهای پیچیده و ظاهری زیبا است.

ارتفاع سورنا 5.6 ​​فوت معادل 1.7 متر، و وزن 70 کیلوگرم است. توانایی راه رفتن با سرعت 0.43 مایل در ساعت معادل را دارد. چهارمین نسل سورنا توانایی حس اشیاء و تعامل با آن ها را دارد. به همان اندازه توانایی تعامل با محیط را نیز دارا است. همچنین می‌تواند با ابزارهای دستی مانند ماشین‌های دستی با نیروی برقی کار کند.

مطلب مرتبط: فناوری زنجیره بلوکی یا بلاک چین چیست؟

ربات آکوانات؛ ربات زیردریایی هوشمند

ربات آکوانات؛ ربات زیردریایی هوشمند

آکوانات یک زیردریایی بدون سرنشین و قابل تغییر است. رباتی که می تواند بر اساس وظیفه مورد نیاز، خود را به اشکال مختلف تغییر دهد. این ربات را می‌توان از سطح آب به دریا انداخت یا از زیر آب فعال کرد. آکوانات دارای موتور خودکششی است که او را قادر می سازد به راحتی در زیر آب حرکت کند. همان طور که از نام آن پیداست آکوانات یک ربات ویژه است که برای اکتشاف در زیر آب و انجام کارهای سخت ساخته شده است. ربات آکوانات توسط هوستون مکاترونیک طراحی و ساخته شده است. این ربات می تواند در دریچه ها و تاسیسات نفت زیر آب کار کند. آکوانات می تواند تا 124 مایل یعنی 200 کیلومتر راه طی کند. و سرعت 7 گره دریایی را معادل 13 کیلومتر در ساعت زیر آب را دارد. حداکثر عمق عملیاتی او 984 فوت (300 متر) در زیر سطح آب می باشد.

مطلب مرتبط: ارتش چین از یک دِرون زیرآبی به شکل یک ماهی واقعی رونمایی کرد

ربات هوشمند استونترونیک

ربات هوشمند استونترونیک

استونترونیک یک ربات پیشرفته است که برای اهداف ورزشی و سرگرمی ساخته شده است. این ربات پویاترین رباتی است که تا به حال توسط انسان ساخته شده است. زیرا می تواند پرش های بسیار بلند هم از جلو و هم از عقب را انجام دهد. از نظر دانشمندان استونترونیک را می توان به عنوان یک ربات پرنده نامید. طوری که بر اساس توانایی اش در انجام پرش های بسیار بلند و طولانی بدون آسیب رساندن به بدنش. یکی از بهترین ربات های جهان محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط: دیپ نوستالژی؛ سرویسی جذاب برای متحرک کردن عکس های قدیمی

ربات هندل با هوش مصنوعی فوق العاده

ربات هندل با هوش مصنوعی فوق العاده

یکی دیگر از ربات های پویا توسط بوستون داینامیکس ربات هندل است که ساخته و تجاری سازی شده است. یک ربات غیر انسان نما است که به طور خاص برای کار در انبارها و سایر مکان های مربوط به انتقال بار طراحی شده است. هندل دارای یک بازوی مکش داخلی است که خلاء ایجاد می کند تا بار را محکم بگیرد. این دسته دارای نرم‌افزاری است که به ربات امکان می‌دهد چمدان‌ها، جعبه‌ها و هر بار مجاور را به‌طور مستقل شناسایی کند. آن را بخش بندی کند و به صورت جدا انبار کند. به عبارت دیگر با بازوی خود که طراحی زبانه مانندی دارد با ایجاد خلاء روی بازوی خود بار را چسپانده و آن را انتقال می‌دهد.

هندل در عملیات بارگیری بسیار کارآمد است. برای مسافت های کمتر از 20 متر، این ربات می تواند تا 360 جعبه در ساعت را بارگیری کند. دم چرخان آن به عنوان متعادل کننده وزن و همچنین منبع انرژی عمل می کند. که به او امکان چرخش 360 درجه بدون از دست دادن تعادل می‌دهد. پایه های چرخ دستی دو طرف هندل سرعت و چرخش سریع آن را افزایش داده می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 28

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان