جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 13 دقیقه
4
(1)

برای بسیاری از ما، چه کسانی که از خانه کار می‌کنند، چه آن هایی که تمام وقت یا پاره وقت جایی مشغول به کار هستند. با چالش ها و هنجارها زیادی رو به رو هستند. در واقع با وجود حواس‌پرتی‌ها، وقفه‌ها و درگیری ذهنی، مدیریت، جستجو و متعهد شدن به راه‌های جدید برای بهبود عملکرد کاری دشوار می‌شود.

با صرف نکردن زمان برای شناسایی بهبود عملکرد کاری ممکن با مشکلاتی مانند کاهش کیفیت کار، ارتباطات و پیشرفت حرفه ای مواجه شوید. چه نیروی کار تازه کار باشید، چه به دنبال ارتقاء شغلی هستید یا سعی در ایجاد تغییر شغلی دارید. یادگیری این که چگونه به طور مداوم مهارت خود را به طور حرفه ای توسعه دهید. نیاز به تمرینی با روش مثبت، الهام بخش و چالش برانگیز می‌خواهد. منتظر ارزیابی عملکرد سالانه خود نباشید یا بدتر از آن، تا زمانی که رئیس تان آن را مطرح کند، بلکه خودتان دست به کار شوید. این جا 12 روش برای بهبود عملکرد کاری و تشویق خود برای تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود در محل کار آورده شده است. آن را دنبال کنید.

مطلب مرتبط: راهکارهای عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهای دلخواه را با موفقیت انجام دهید؟

12 روش برای بهبود عملکرد کاری

  1. بهبود عملکرد کاری نیاز به تغیین نقاط عطف دارد

ما به طور طبیعی تمایل به ستاره شدن و ایجاد اهداف چالش برانگیز داریم. بد نیست هنگام تعیین اهداف برای بهبود عملکرد کاری جسور باشید. هیچ مشکلی نیست اگر پروژه های بزرگ، طاقت فرسا باشند. تعیین نقاط عطف می تواند به شما کمک کند به آن اهداف بلند دست یابید، چه شخصی، چه حرفه ای یا هر دو. با تقسیم پروژه های بزرگ، شخصی و حرفه ای و رسیدن به اهداف کوچکتر، به انگیزه بیشتری دست خواهید یافت. تنظیم معیارهای موفقیت فردی برای تجزیه و تحلیل هدف شما نیز برای افزایش سطح روحیه و انرژی بسیار مفید است. مسیر پیشرفت را دنبال کنید، به خود اجازه دهید از موفقیت خود “هرچند کوچک” لذت ببرید و آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهداف

  1. برنامه ریزی، سازماندهی و اولویت بندی یعنی بهبود عملکرد کاری

برنامه ریزی روزانه به همراه سازماندهی و اولویت بندی وظایف یا اهداف، برای بهبود عملکرد کاری شما ضروری است. هنگام تهیه لیست کارهای خود، منطقی فکر کنید و کارهای قابل انجام را لیست کنید. ایجاد اهداف واقع بینانه و دستیابی به اهداف بسیار بهتر از نتیجه عکس آن است. تهیه یک برنامه دقیق از قبل برای تشخیص کارهای ضروری و ارزشمندتر خیلی مهم است و شما با برنامه می‌توانید آن ها را تشخیص دهید. پس از برنامه ریزی، کار خود را با تقسیم پروژه های بزرگ به وظایف و بخش های کوچکتر سازماندهی کنید. و برای هر کدام یک تاریخ تعیین کنید و مطابق به آن اولویت بندی کنید. در نظر بگیرید که برای اتمام هر کدام چقدر زمان نیاز دارید تا بتوانید مطابق تاریخ تعیین شده کار خود را به اتمام برسانید.

برای این که بتوانید وظایف خود را اولویت بندی کنید و لیست کارهای خود را به طور موثر مدیریت کنید. مهم است برای کارهایی که موقعیت شما را به خطر می‌اندازد “نه” بگویید.

مطلب مرتبط: شکوفایی کسب و کار: کارگران شاد عامل اصلی موفقیت کسب و کارها هستند!

  1. متمرکز کار کنید و از حواس پرتی خودداری کنید

بسیاری از کارآفرینان و متخصصان جهان، حواس پرتی را دشمن شماره یک بهره وری نامیده اند. هرگز اهداف خود را از دست ندهید. هر بار که وسوسه شدید به سراغ فیس بوک یا کانال های یوتیوب مورد علاقه خود روید، به برنامه خود فکر کنید. قبل از شروع کار جدید، روی کار قبلی و تکمیل آن تمرکز کنید. آیا می دانید در یک روز چند بار کار را ها می کنید تا به چیزهایی بپردازید که هیچ ارزشی ندارد؟ بر اساس مطالعات مختلف، تخمین زده می شود که هر 6 تا 12 دقیقه یکبار شما دست از کار می‌کشید. این وقفه ها اشکال مختلفی دارند و یادگیری نحوه اجتناب از آن ها برای بهبود عملکرد کاری حیاتی است.

خواه احوال پرسی ساده از یک دوست باشد یا چک کردن صفحات اجتماعی تان. وقفه‌های مداوم می‌تواند باعث شود تمرکزتان را از دست بدهید. و زمانی را که قبلا برای انجام یک کار اختصاص داده‌اید تلف کنید. این گونه به ضرب‌الاجلی که تعیین کرده اید، نخواهید رسید.

مطلب مرتبط: کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

در اینجا چهار نکته برای مدیریت بهتر وقفه ها وجود دارد:

  • زمان تمرکز روی کار خود را برنامه ریزی کنید. با تعیین زمانی خاص برای یک کار، مانند یک جلسه تقویم و ساعت را مشخص کنید.
  • به تیم (یا خانواده) خود اجازه دهید بدانند که باید بگذارند به کار خود برسید. ارتباط و صحبت بهترین راه حل است. به تیم خود مبنی بر این که “آفلاین” خواهید بود اطلاع دهید. یا به اعضای خانواده بگویید چه زمانی نیاز به استراحت دارید. این گونه توانایی تمرکز روی کار را خواهید داشت.
  • اعلان های گوشی خود را بی صدا کنید. خواه 30 دقیقه یا چند ساعت باشد، خاموش کردن اعلان‌ها می‌تواند به شما در جلوگیری از سکتگی بین کار کمک کند. به‌روزرسانی وضعیت کاری‌تان برای این که به هم تیمی‌هایتان بفهمانید که چرا موقتا گوشی شما خاموش است، نیز می‌تواند به شما کمک کند.
  • ساعت جلسه را تنظیم کنید اگر بهترین وقت کار برای شما ساعاتی از صبح است، پس جلسات خود را به بعد از ظهر انتقال دهید. ساعات کاری خود را به روز کنید تا جلسات فقط در یک بازه زمانی مشخص انجام شوند.

مطلب مرتبط: موفقیت در کسب و کار: ۵ راهکار ساده جهت توسعه شخصیتی در محل کار

  1. از انجام چند کار در یک زمان خودداری کنید

اکثر مردم ادعا می کنند که در انجام چند وظیفه به طور همزمان متخصص هستند. اما تنها کاری که انجام چند کار باعث می‌شود، این است که کیفیت کار را پایین می‌آورد. اگرچه به نظر می رسد چند وظیفه ای کار کردن به شما امکان می دهد کارهای بیشتری انجام دهید. اما در واقع کاملا برعکس عمل می کند. هر زمان که شروع به انجام چندین کار هم زمان کردید، یک قدم به عقب بردارید و تعیین کنید کدام یک مهم تر است. و کاملا روی آن تمرکز کنید. کار کردن روی یک موضوع یا پروژه در یک زمان باعث می شود شما سریع تر، با استرس کمتر و اشتباهات کمتر آن را انجام دهید.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

از این نکات استفاده کنید تا چندوظیفگی را به حداقل برسانید:

  • به معنای واقعی کلمه عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. همه صبحات اجتماعی خود و اعلان های گوشی را خاموش کنید.
  • گوشی خود را دور از دسترس تان بگذارید. زیرا این طبیعی است که در طول روز وسوسه شوید تا آن را چک کنید. بنابراین آن را به جایی دیگر – مانند کوله پشتی یا کشوی میز – انتقال دهید.
  • اگر فکر می‌کنید در طول روز نیاز به تلفن دارید، پس اعلان های گوشی را بی صدا یا خاموش کنید. آن وقت شما در صورتی به سراغ گوشی می‌روید که تماس داشته باشید.
  • محل کار خود را تمیز کنید. یک فضای کاری به هم ریخته ممکن است تمرکز را سخت تر کند. روتین صبحگاهی خود را با جارو کردن سریع فضای کاری خود شروع کنید. تا یک روز کاری متمرکز و سازمان یافته را داشته باشید.
  • اما اگر هنوز فکر می‌کنید می‌توانید چندین کار را با هم انجام دهید، پس حرفی نیست. اما به خاطر داشته باشید، اگر متوجه شدید زمان زیادی را از دست داده اید. و ثبت کنید چه چیزی باعث حواس پرتی شما شده یا باعث شده از انجام چند کار باهم عقب بمانید. این کار تشخیص محرک‌ها یا عادت‌های حواس‌پرتی و نحوه کار بر روی حذف آن ها را آسان‌تر می‌کند.

مطلب مرتبط: ۴ درس‌ موفقیت از والت دیزنی برای کارآفرینان

  1. کارها را نیمه کاره رها نکنید تا به بهبود عملکرد کاری دست یابید

سعی کنید به یاد بیاورید که چند پروژه یا کار را شروع کرده و در نیمه راه رها کرده اید: تصمیمات سال نو، رژیم غذایی، یک ورزش جدید یا سرگرمی. همه آن ها برای مدتی عالی و جذاب هستند. و بعد جز لیست کارهایی می‌رود که کسل کننده است. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. وقتی کاری را شروع کردید، سعی کنید آن را تا آخر انجام دهید. با انجام هر پروژه تکمیل شده به خود انگیزه بدهید.

برای این که واقعا بهره وری خود را افزایش دهید، کار خود را با تکنیک پومودورو به یک بازی تبدیل کنید. این شما را به چالش می کشد تا کار خود را در فواصل 25 دقیقه ای تقسیم کنید. تا بر کارهای دلهره آور کنترل بیشتری داشته باشید. با تنظیم یک زمان سنج، ممکن است متوجه شوید که باید بیشتر مراقب زمان خود باشید. سریع تر کار کنید و عادت های نیمه کاره رها کردن کارها را کنار بگذارید.

مطلب مرتبط: ۱۰ درس موفقیت از مارک کیوبن، یکی از بزرگ ترین کارآفرینان عصر حاضر

  1. هر روز چیز جدیدی بخوانید

تغییر همیشه در اطراف ما اتفاق می افتد. خواندن بهترین راه برای یادگیری ابزارها، روندها و فناوری های جدید است که بر شرکت یا صنعت شما تاثیر می گذارد. و راهی عالی برای همگام شدن با رقبا است. برای بهبود مهارت های سخت، سعی کنید هر روز حداقل یک مقاله مرتبط با صنعت خود بخوانید. برای بهبود مهارت های ارتباطی خود، ماهانه یک کتاب در مورد موضوعاتی مانند ارتباطات، رهبری موثر یا تفکر خلاق بخوانید.

مطلب مرتبط: از بینش‌های خلاقانه زیر دوش تا تاثیر مثبت خیالبافی: ۷ حقیقت علمی درباره خلاقیت که بسیار شگفت انگیزند

  1. ارتباط موثر برقرار کنید

چه مدیر باشید چه نباشید، هدف نهایی خود را ایجاد یک کانال ارتباطی ثابت بین اعضای تیم خود قرار دهید.

ارتباط موثر در محل کار می تواند به اشکال زیر باشد:

  • عملکرد کاری خود را به طور مکرر ارزیابی کنید. تا هر بار که مجبور به تصمیم گیری هستید، در مورد اهداف و مسئولیت های خود حضور ذهن داشته باشید.
  • با صحبت کردن با همکاران خود و گوش دادن فعالانه به آن چه که آن ها می گویند، راه حل ایجاد کنید.
  • مطمئن شوید همه در هنگام طوفان فکری راه‌های جدید و بهبودیافته برای دستیابی به نتایج بهتر، می‌دانند نظرشان در تیم اهمیت دارد.
  • به خاطر داشته باشید که ارتباط یک خیابان دو طرفه است. هر زمان که در مورد چیزی احساس نامطمئن یا مبهم داشتید، بهتر است بپرسید تا حدس بزنید.

مطلب مرتبط: ۵ شیوه که خلاقیت درونتان را کشف کنید

  1. نقاط ضعف خود را بشناسید

هیچ راهی وجود ندارد که یک فرد در همه چیز خوب باشد. همه ما نقاط قوت و ضعفی داریم. نکته مهم در مورد تصدیق نقاط ضعف خود این است که می توانید فرصت های بهبود آن را شناسایی کنید. حتی اگر همیشه می توانید راه هایی برای بهبود پیدا کنید، روی شناسایی مواردی تمرکز کنید که عملکرد کاری شما را کاهش ندهند. بلکه به طور مداوم روی بهبود آن ها کار کنید. زمانی که می توانید به “عالی” برسید به “خیلی خوب” بسنده نکنید.

  1. و روی نقاط قوت خود کار کنید

علاوه بر شناخت نقاط ضعف، مهم است که نقاط قوت خود را نیز مشخص کنید. و برای پرورش و بهبود آن ها وقت بگذارید. بخوانید، بیاموزید، گوش دهید. هر کاری که می توانید انجام دهید تا هر روز بهترین نسخه از خود باشید.

مطلب مرتبط: ایده یک کسب و کار موفق: ۸ راه برای به دست آوردن یک ایده پرسود

  1. در خلاء کار نکنید – بازخورد بخواهید

بهترین راه برای سنجش نقاط قوت، ضعف و عملکرد کلی کار، صرفا درخواست بازخورد است. این نکته مهم نیست که در چه مرحله ای از حرفه خود هستید. از شروع کار تا جستجوی ارتقاء تا ایجاد تغییر شغلی. جستجوی منظم بازخورد به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت اشتباهات یا نقاط کور عملکرد کاری را در زمان درست تشخیص دهید. و به آنها رسیدگی کنید. بعلاوه، این فرصتی است برای یادگیری از دیگران، کسب مهارت های جدید و تمرین شنونده ای فعال بودن نتیجه خوبی دارد. چه از طرف مدیرتان باشد و چه از طرف یک یا دو نفر از همتایانتان، این مراحل و سوالات را در نظر بگیرید. تا بهتر متوجه شوید که چگونه می توانید عملکرد کاری را بهبود بخشید:

  • تصمیم بگیرید که در مورد چه زمینه هایی می خواهید بازخورد داشته باشید. این روش می تواند به مهارت های نرم (جنبه های غیرمستقیم نقش شما، مانند ارتباطات، برنامه ریزی، مدیریت زمان، یا کار تیمی). یا مهارت های سخت (جنبه های مستقیم نقش شما، مانند نوشتن، تجزیه و تحلیل داده‌ها، دانش نرم افزار یا مهارت های زبانی) مربوط باشد.
  • مشخص کنید که می خواهید با چه کسی صحبت کنید. شریک ایده آل برای این کار کسی است که به طور منظم با او کار می کنید. و کسی که پهنای باند ارائه بازخورد دقیق و قابل توجه را داشته باشد. به عنوان مثال، مدیر شما ممکن است منبع خوبی برای بازخورد مهارت های نرم باشد. در حالی که یک همتا ممکن است برای بازخورد مربوط به مهارت های سخت شما مناسب تر باشد.

مطلب مرتبط: شکوفایی کسب و کار: کارگران شاد عامل اصلی موفقیت کسب و کارها هستند!

نکات مهم برای بهبود عملکرد کاری و شغلی

  • سوالات خود را آماده کنید. برای دریافت بازخورد مفید، مهم است که به دقت آن چه را که می خواهید بپرسید، در نظر بگیرید. اگر از قبل ایده ای در مورد آن چه که می خواهید روی آن کار کنید دارید، سوالات دقیق تر را آماده کنید. اگر می خواهید بحث را باز کنید و یک ارزیابی کلی از عملکرد کاری خود داشته باشید، سؤالات باز ممکن گزینه بهتری باشند.
  • دفتر یادداشت بردارید، بازخوردها را یادداشت کنید تا بتوانید بعد هم به آن مراجعه کنید. و مراحلی را که برای بهبود عملکرد کاری خود انجام می دهید را پیگیری کنید.
  • حرف های خود منعکس کنید و پاسخ دهید. پس از درخواست و دریافت بازخورد، وقت خود را صرف تامل در مورد آن چه با شما به اشتراک گذاشته شده است، کنید. در مرحله بعد، برنامه ای از نحوه پیشرفت خود ایجاد کنید و برای هر زمینه بهبود نقاط عطف تعیین کنید.
  • شروع کنید و سپس دوباره تکرار کنید. این نکته مهم است که درخواست بازخورد نباید یک بار اتفاق بیفتد. با برنامه بهبود و نقاط عطف خود، این روند را دوباره تکرار کنید تا در مسیر بهبود مستمر باقی بمانید.

مطلب مرتبط: ایده های جالب استارتاپی که می توانند به کسب و کارهای موفق تبدیل شوند!

  1. زمانی که به استراحت نیاز دارید، استراحت کنید

اعتراف به این که نیاز به استراحت دارید یک ضعف نیست. فقط به این معنی است که از میزان توانایی و قدرت بدنی خود آگاه هستید و به اندازه کافی عاقل هستید که آن را بپذیرید. سطح استرس و فرسودگی شغلی با نرخ هشدار دهنده ای در حال افزایش است. کار کردن این نیست که تا بیش از حد مجاز و توانایی خود کار کنید. در این صورت بهره وری شما آسیب خواهد دید و به دلیل عملکرد ضعیف بیشتر استرس خواهید داشت. این یک چرخه معیوب است که نباید در آن گرفتار شوید. زمان استراحت به اندازه هر جنبه دیگری برای پیشرفت حرفه ای شما مهم است. گوشی، لپتاپ و هر چیز دیگر را خاموش کنی. به تفریح آخر هفته بروید، یک شب کامل بخوابید، جای کار خود را در صورت امکان تغییر دهید. و همیشه حفظ تعادل بین کار و زندگی را به یاد داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان