واقعیت های عجیب و جالب پیاز که قطعاً از آن بی خبریم!

توسطنگار ستوده

اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱
واقعیت های عجیب و جالب پیاز تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات

پیاز منبع فراوانی از کوئرستین است. کوئرستین، رشد سلول های سرطانی ریه را کاهش می دهد. تقریباً هر غذایی با استفاده از پیاز تهیه می شود. مقداری بسیار کمی پیاز همراه با سایر ادویه ها به بهتر شدن طعم غذا کمک می کند. شاید غذای بدون پیاز قابل تصور نباشد. در این مطلب کوتاه به واقعیت های عجیب و جالب پیاز اشاره خواهیم. واقعیت هایی که با شنیدن آنها بسیار متعجب خواهید شد. با خبرنامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۷ مهمترین حقایق جالب درباره سوسیس و کالباس که از آن بی خبریم!

پیاز چیست؟

پیاز ریشه مغذی بسیار مفیدی است. از بیماری های عفونی محافظت می کند. پیاز حاوی آهن، فیبر، پتاسیم، گوگرد، ویتامین های B و C است. انواع مختلفی از پیاز وجود دارد. پیاز خشک، پیاز سبز، پیاز سفید، پیاز قرمز. همه آنها مزایای متفاوت و زیادی دارند. این سبزی جزء اصلی تقریباً همه غذاهاست. پیاز را می توان به صورت پخته و خام در وعده های غذایی، سالاد مصرف کرد. این ریشه گیاهی به غذا و سالاد طعم می دهد. پیاز از جمله سبزیجاتی است که می توان آن را در تمام فصول یافت.

بیشتر بخوانید: ۱۰  ماده غذایی که مدتها بعد از تاریخ انقضای نوشته شده بر بسته بندی، قابل مصرف هستند!

واقعیت های عجیب و جالب پیاز

به عنوان ارز و پول استفاده می شد

پیاز در قرون وسطی به عنوان ارز برای کالاها و خدمات و همچنین برای پرداخت اجاره استفاده می شد.

می تواند در مبارزه با بیماری ها موثر باشد

پیاز منبع فراوانی از کوئرستین است. طبق مطالعه ای که توسط دولت ایالات متحده در سال 2016 منتشر شد، کوئرستین رشد سلول های سرطانی ریه را کاهش می دهد. این همه چیز نیست، پیاز همچنین می تواند آب مروارید را درمان کند.

از واقعیت های عجیب و جالب پیاز: ضرر برای سگ ها

صاحبان سگ های خانگی  می دانند که پیاز تنها چیزی است که هرگز نباید به حیوان خانگی خود بدهند. به این دلیل است که پیاز می تواند گلبول های قرمز سگ را تحت تأثیر قرار دهد. این می تواند باعث کم خونی در سگ ها شود و حتی در بسیاری از موارد برای آنها کشنده باشد. ضعف، استفراغ و از دست دادن اشتها از جمله علائم کم خونی در سگ است.

بزرگترین پیاز جهان

واقعیت های عجیب و جالب پیاز

بر اساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، بزرگترین پیاز توسط تونی گلاور از هاروگیت بریتانیا کاشته شده است. گلوور پیاز غول پیکری به وزن 8.5 کیلوگرم پرورش داده بود و در سال 2014 رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.

از واقعیت های عجیب و جالب پیاز: پیاز قدرت بدنی  را افزایش می دهد

همانطور که یونانیان باستان می گویند، پیاز قدرت می بخشد و به همین دلیل است که قبل و در طول جنگ ها به سربازان تغذیه می شد. اعتقاد آنها بر این واقعیت استوار بود که پیاز دارای آنتی اکسیدان هایی است که ایمنی ما را تقویت می کند.

ریشه های باستانی

بسیاری از باستان شناسان منشا پیاز را تا 5000 سال قبل از میلاد ردیابی کرده اند. بقایای آنها در سکونتگاه های دوران برنز پیدا شده است.

از واقعیت های عجیب و جالب پیاز: مصریان پیاز را می پرستیدند

پیاز توسط مصریان باستان پرستش می شد. بر اساس اعتقاد آنها حلقه های متحدالمرکز پیاز نشان دهنده دایره زندگی بود. آنها همچنین معتقد بودند که پیاز دارای قدرت جادویی است که برای جلب رضایت خدایان زندگی پس از مرگ مفید است و به همین دلیل پیازهای واقعی، گلی یا چوبی را در کنار اجساد فرمانروایان در تابوتخانه خود قرار می دادند.

نگاهی کلی به پیاز

واقعیت های عجیب و جالب پیاز

جزء لاینفک آشپزخانه، غذای اصلی غذا، پیازی که اشک در می آورد دارای خواص بی نظیر است. از مغز تا پوست این سبزی برای بدن مفید است و با فوایدش چشمان همه را خیره می کند. همانطور که اشاره شد یک وعده غذایی بدون پیاز در غذاهای ما تقریبا غیرممکن است. هم عطر و طعم غذا را تغییر می دهد و هم برای سلامتی مفید است. اما شاید بیشتر ماها ندانیم که پیاز به اندازه خودش مفید است؟

چه به صورت خام و چه پخته مصرف کنیم، ابتدا پیاز را از پوست آن جدا می کنیم. پوست پیازی که در سطل زباله می‌ریزیم در واقع آنقدر قوی است که با ویتامین‌های موجود در آن، بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند. مغز پیاز یک آنتی بیوتیک فوق العاده طبیعی است. از بیماری های قلبی گرفته تا بیماری های عفونی را درمان می کند.

امروز تلاش خواهیم کرد که بفهمیم که چه فوایدی در جوشاندن پوست پیاز و نوشیدن آن موجود است؟

خواص پوست پیاز برای سلامتی

ترکیبات میکروب کش موجود در پوست پیاز در پاکسازی عفونت های گلو مفید هستند. جوشاندن و نوشیدن پوست پیاز مشکلات دستگاه تنفسی را بهبود می بخشد. پوست پیاز همچنین به دلیل خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی در مراقبت از دندان و لثه بسیار موثر است. می توانید مراقبت از دهان خود را با نوشیدن آب پوست پیاز یا غرغره کردن کامل کنید.

آب پوست پیاز نیز یک تسکین دهنده درد است. با پوست پیاز می توانید از تورم دست و پا جلوگیری کنید. پوست پیاز که سرشار از آنتی اکسیدان است، با خاصیت ترمیم کننده سلولی، باعث التیام فوری زخم ها و آکنه می شود. با پوست پیاز می توانید قند خون را کنترل کنید. برای کسانی که بدنبال کاهش وزن هستند، مفید است. این نوشیدنی سبب سیری شما شده و به این ترتیب غذای کمتری مصرف می کنید. از طرفی با توانایی خود در ایجاد احساس سیری و تسریع در چربی سوزی نیز جلب توجه می کند. پوست پیاز بر هورمون های زنانه نیز اثر تنظیمی دارد.

مطلب مرتبط:

آب نیشکر بمب انرژی: ۱۵ فواید شگفت انگیز آب نیشکر برای سلامتی

۹ حقیقت جالب درباره هشتگ که نمی دانستید!

داستان سرپناههای عجیب و غریب برای بی خانمان ها در لندن عصر انقلاب صنعتی!

۱۰ حقیقت جالب درباره سیب زمینی که مطمئناً تاکنون نشنیده اید!

۵ راز جالب و مهم درباره پلک زدن که نمی دانستیم!

ارواح خانه های خالی از سکنه جهان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *