جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
4
(1)

احتمالا شنیده اید که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است. و از هر کسی که چنین حرفی شنیده اید کاملا درست گفته است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن یک صبحانه سالم می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را برای بدن شما فراهم کند. تمرکز و عملکرد دقیق‌تر در کارهای روزمره، بهبود قدرت و استقامت و کاهش کلسترول نیز از فواید خوردن صبحانه است.

11 انتخاب برای صبحانه سالم در صرفه جویی از وقت شما

فکر نکنم بعد از مطالعه این مطلب باز هم بهانه ایی برای نخوردن صبحانه داشته باشید. این 11 دستورالعمل صبحانه سالم را بخوانید تا عادت بد نخوردن صبحانه را از بین ببرید.

مطالب مرتبط:

فواید زود بیدار شدن؛ از تمرکز بیشتر تا لذت بردن از آرامش صبحگاهی

۱۰ عادت خوب روزانه برای موفقیت در زندگی

  1. وعده صبحانه سالم با میوه و پنیر

وعده صبحانه سالم با میوه و پنیر

خوبی این دستورالعمل تهیه صبحانه این است که می‌شود از شب قبل آماده کرد. شستن مقداری میوه (مثلا سیب، موز یا هر دو!) به اندازه کافی آسان است. از شب قبل آن ها را بشویید و مقداری پنیر هم خورد کنید. صبح این مخلوط را میل کنید. صبحانه ایی که نیاز به زمان ندارد. میوه‌ها انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی را فراهم می‌کنند. که نه تنها به عملکرد صحیح بدن کمک می‌کنند، بلکه دارای خواص پیشگیرانه در برابر برخی بیماری‌ها و شرایط سلامتی هستند. طبق مطالعه محققان دانشگاه مینه‌سوتا، آن ها حاوی فیبر هستند که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. و برای مدیریت وزن شما مناسب است. علاوه بر این، پنیر حاوی مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، پروتئین، فسفر، روی، ویتامین A و ویتامین B12 است. که به حفظ سلامت و انرژی شما در طول روز کمک می کند.

  1. فرنی با جو دو سر برای صبحانه سالم

فرنی با جو دو سر برای صبحانه سالم

فرنی حاوی ارزش غذایی بالایی است و نیازی به زمان زیادی برای آماده سازی ندارد. دستور پختی که با شیر بادام، گلابی خرد شده، موز، دارچین، تکه‌های بادام، دانه‌های چیا و قطره‌ای عسل خام سرو می‌شود. می‌تواند جایگزینی مغذی و خوشمزه با فرنی کلاسیک به عنوان یک صبحانه کامل باشد. از نظر فواید سلامتی، فرنی حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای تنظیم اشتها مفید است. همچنین حاوی کربوهیدرات های پیچیده است که باعث می شود در طول روز پرانرژی باقی بمانید. حاوی مقدار زیادی آهن است که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند. افزودن میوه ها و سایر چاشنی های سالم نه تنها جایگزین های خوشمزه ای هستند، بلکه به تعداد مواد مغذی نیز می افزایند.

  1. آووکادو و نان تست با تخم مرغ برای یک صبحانه سالم

آووکادو و نان تست با تخم مرغ برای یک صبحانه سالم

این یک دستور العمل بسیار ساده است که می تواند تا حدودی از قبل آماده کنید. زمان زیادی طول نمی کشد که یک یا دو عدد تخم مرغ را از شب قبل بجوشانید و صبح آن ها را روی یک تکه نان تست با آووکادو بریزید. آووکادو دارای پروتئین و چربی اشباع سالم است و در ترکیب با نان تست، فیبر بسیار بالایی دارد. و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. همچنین سرشار از انواع مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم است.

لینک های مرتبط:

۱۸ فواید شگفت انگیز دانه کنجد برای سلامتی

توصیه ابن سینا: ۱۰ بهترین مواد غذایی که باعث افزایش انرژی و عملکرد بدن می‌شود!

۹ ماده غذایی و ویتامین که سلامت غده تیروئید را بهبود می دهد

  1. در وعده صبحانه سالم وافل کره بادام زمینی بخورید

در وعده صبحانه سالم وافل کره بادام زمینی بخورید

برای دوستداران وافل، ارزش استفاده از این جایگزین سالم، به جای صبحانه های کلاسیک بالا است. یک وافل غلات کامل یا سبوس دار با کره بادام زمینی سرشار از فیبر، چربی های اشباع شده و آنتی اکسیدان های قوی است. مانند ویتامین E، پتاسیم و ویتامین B6. حتی پاشیدن کمی بیشتر کشمش و دانه کنجد می تواند تعداد فیبر را افزایش دهد.

  1. آب سبزیجات سبز در صبحانه

آب سبزیجات سبز در صبحانه

جایگزین کردن اسموتی سبزیجات به جای اسموتی کلاسیک میوه در وعده صبحانه فوق العاده است. بدون نیاز به پخت و پز، فقط آن را خرد کرده و در آبمیوه گیری بریزید، سریع، مغذی و بسیار آسان. این دستور غذای پیشنهادی شامل اسفناج بچه، جعفری، کرفس، خیار، سیب، لیموترش، آووکادو و یک قاشق چای خوری اسپیرولینا است.  این اسموتی سرشار از مواد مغذی است. سبزیجات سرشار از فیبر هستند، شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. هضم سالم را بهبود می‌بخشد و کلسترول را کاهش می‌دهد. اسموتی این سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد مغذی میزان مصرفی روزانه بدن است. افزودن میوه ها طعم و مواد مغذی اضافی موجود در آن ها را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

طرز تهیه کوکی ساده ۲۰ دقیقه ای به صورت آسان و سریع برای پذیرایی از مهمانان!

۷ ماده غذایی غنی از ویتامین E که افزودنی عالی برای صبحانه های فصل سرما هستند

  1. وعده صبحانه کلوچه جو دوسر بخورید

وعده صبحانه کلوچه جو دوسر بخورید

دستور العمل هایی مانند کلوچه های جو دوسر را می توان از شب یا روز قبل تهیه کرد. نه تنها می‌توانید از این کلوچه ها در یک وعده صبحانه مصرف کنید بلکه می‌توانید برای چند روز خود نگهدارید. در دستور این کلوچه ها از شکر قهوه ای تیره استفاده می شود که حاوی مواد افزودنی صنعتی کمتری نسبت به شکر سفید است. همچنین حاوی مقدار زیادی کشمش است. جو دوسر سرشار از فیبر غذایی برای سیر نگه داشتن شما در طول روز و همچنین مواد معدنی است. تخم‌مرغ و شیر بدون چربی، پروتئین کم‌چرب را تامین می‌کنند. و می‌توانید مجموعه‌ای از میوه‌ها و سبزیجاتی را اضافه کنید، انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی برای شما انرژی کافی فراهم می‌کند.

  1. ساندویچ نان گندم در وعده صبحانه

ساندویچ نان گندم در وعده صبحانه

آماده شدن ساندویچ های نان گندم در صبح زمان زیادی نیاز ندارد. و می توانید تقریبا هر چیزی را در آن قرار دهید. مطالعات نشان داده اند که نان سبوس دار باعث تقویت روده های بزرگ می‌شود. و به کاهش خطر بیماری قلبی، کاهش خطر افزایش وزن و بهبود سلامت روان کمک می‌کند. ریختن مقداری کره بادام زمینی، کاهو، گوجه فرنگی، اسفناج و پنیر کوتیج نه تنها تنوع طعم را افزایش می دهد. بلکه خواص غذایی را نیز افزایش می دهد.

مطالب مرتبط:

نوشیدنی های چربی سوز: ۵ نوشیدنی عالی برای صبحانه که به کاهش وزن تان کمک می کنند

طرز تهیه پنکیک: یک صبحانه عالی و ساده با پنکیک

  1. پودینگ چیا ساده

پودینگ چیا ساده

مطالعات نشان می دهد که دانه های چیا مقدار زیادی مواد مغذی را با کالری بسیار کمی فراهم می کنند. چیا سرشار از آنتی اکسیدان است، کربوهیدرات کمی دارند و دارای فیبر بسیار بالایی است. آن ها پروتئین با کیفیت بالایی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند. دانه چیا حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم استخوان مانند کلسیم، فسفر، منیزیم و پروتئین هستند. مهمتر از همه، گنجاندن چیا در رژیم غذایی بسیار آسان است. سعی کنید این پودینگ چیا خوشمزه را شب قبل درست کنید و در وعده صبحانه در حین فعالیت صبحگاهی خود بخورید.

  1. توفو اسکرامبل با سبزی فریزر شده

توفو اسکرامبل با سبزی فریزر شده

از آن جایی که این دستور غذایی «فریزر پسند» است. پس مطمئنا این دستور غذا باید آن قدر آسان باشد که فقط هنگام خوردن صبحانه آن را گرم کنید. این صبحانه نیز به دلیل ارزش غذایی‌اش، باید شما را در تمام طول روز سیر و پرانرژی نگه دارد. این وعده خوشمزه صبحانه شامل انواع جایگزین های سالم غذایی است. که مقدار زیادی پروتئین و فیبر را در رژیم غذایی شما فراهم می کند.

  1. کویسادیلا صبحانه یخ زده

 

کویسادیلا صبحانه یخ زده

این دستور پخت صبحانه با استفاده از مایکروویو راهی سریع و سالم برای شروع یک صبح پرانرژی و روز به شدت فوق العاده و شلوغ است. تخم‌مرغ، لوبیا سیاه و پنیر پروتئین زیادی را برای شما فراهم می‌کنند تا در طول روز  پرانرژی باشید. با استفاده از تورتیلاهای کم کربوهیدرات و پنیر کم‌چرب، جذب کالری بدن خود کاهش دهید. خوبی این نوع دستور پخت در این است که شما در قرار دادن هر گونه مواد سالم در آن دست باز دارید. بنابراین صبحانه خود را هر چقدر که می خواهید به باب میل خود و طعم و ذایقه دوست داشتنی خود آماده کنید.

لینک های مرتبط:

۱۰ غذای سالم و موثر برای افزایش وزن + رژیم غذایی روزانه

۱۱ درمان خانگی موثر برای کم کاری غده تیروئید که معجزه می کند!

  1. ساندویچ کره بادام زمینی سیب

ساندویچ کره بادام زمینی سیب

این دستورالعمل بر خلاف هر ساندویچ کره بادام زمینی است که تا به حال دیده اید. به قول معروف، “یک سیب در روز دکتر را از شما دور نگه می دارد.” این امر منطقی است زیرا مطالعات نشان داده اند که سیب سرشار از ویتامین C و ویتامین B کمپلکس است. تا آن جایی که حتی می‌توان آن را جایگزین نان قرار داد. مقداری کره بادام زمینی و کشمش را لا به لای سیب برش شده بریزید تا صبحانه ایی سریع و مغذی و صبحی شاد و سالم داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان