جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

رشد اقتصادی چین و افزایش تولیدات این کشور باعث شده که جزء یکی از تولیدکننده‌های بزرگ جهان باشد. واردات از چین موضوعی است که اخیراً مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. کشور ایران نیز از دیرباز یکی از شرکای ثابت تجاری چین است. استفاده از برخی کالاهای داخلی ممکن است مقرون به‌صرفه نباشد.

بنابراین برخی افراد ترجیح می‌دهند که کالاهای موردنیاز خود را از تولیدکننده‌های چینی خریداری کنند. اما این سؤال هنوز برای برخی افراد ممکن است وجود داشته باشد که بهترین راه برای واردات کدام است؟ خوشبختانه با وجود شرکت بازرگانی وانیکس، واردات از چین بدون گمرک با کمترین هزینه نیز قابل انجام است.

واردات از چین با وانیکس

چه و ویژگی‌هایی باعث شده که واردات از چین مورد توجه قرار بگیرد؟

چین توانسته با افزایش میزان تولید خود و صادرکردن آن به بسیاری از کشورها، بخش عظیمی از بازار جهانی را به توزیع کالاهای خود اختصاص دهد. اما دلیل این استقبال از کالاهای چینی چیست؟ در ادامه با بررسی و ویژگی‌های تولیدات چینی به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

قیمت کم محصول به نسبت سایر کشورها

عوامل مختلفی در تولید کالا نقش دارند و قیمت آن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. این عوامل شامل مواد اولیه، انرژی، نیروی کار و سرمایه هستند. کشور چین با دسترسی به همه این موارد، محصولات را به قیمت کمتری عرضه می‌کند.

جمعیت زیاد چین باعث شده که دستمزد نیروی کار در این کشور نیز کم و به‌صرفه باشد. همچنین رشد اقتصادی و افزایش سرمایه از دلایلی هستند که باعث کاهش قیمت کالاهای تولیدی می‌شوند. چین با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایلی که انرژی کمتری برای تولیدات مصرف می‌کند، نقش مؤثری در هزینه‌های تولید داشته است.

تنوع کیفیت

چین توانایی تولید بسیاری از محصولات را داشته و کشور ما یکی از واردکننده‌های انواع این محصولات است. برخی افراد به دلیل استفاده از برخی وسایل بی‌کیفیت چینی بر این باورند که همه محصولات این کشور کیفیت پایینی دارند.

اما این ذهنیت تا حدودی اشتباه است، چرا که چین با استفاده از فناوری روز دنیا در برخی کارخانه‌های خود محصولات باکیفیتی تولید می‌کند که قابل رقابت با دیگر نمونه‌های باکیفیت جهانی هستند؛ بنابراین با واردات توسط شرکت‌های بازرگانی معتبر می‌توانید از مزایای کالاهای با کیفیت این کشور بهره‌مند شوید.

سفارش محصولات

واردات از کشور چین علاوه برمزیت قیمت کم و تنوع محصولات مزایای دیگری نیز دارد. کارخانه‌ها می‌توانند کالاها را مطابق با سلیقه و نیاز مشتریان و به‌صورت سفارشی تولید کنند. همچنین تعداد زیاد نیروی کار و وجود امکانات تولیدی در این کشور موجب شده که توانایی ساخت حجم زیادی از محصولات را داشته باشند.

برای واردات از چین باید چه اقداماتی انجام داد؟

تولیدات گسترده در چین باعث شده که لقب کارخانه جهان به آن داده شود. برای خرید کالاها و واردکردن آنها به کشور باید مراحل خاصی طی شود. شرکت‌های بازرگانی به‌خوبی با روش‌های واردات آشنایی داشته و می‌توانند محصولات را از راه درست و قانونی در کمترین زمان به دست خریداران برسانند. در ادامه به بررسی برخی مراحل واردات می‌پردازیم.

مرحله اول: تشخیص نیاز بازار

واردکننده‌ها باید متناسب با نیاز بازار کالا خریداری و وارد کنند. واردات کالاهایی که برای آن مشتری وجود ندارد باعث ضرر به واردکننده می‌شود، زیرا عموماً سرمایه‌های زیادی برای خرید محصولات صرف می‌شود. لازم است که قبل از تصمیم به خرید کالا نیازهای بازار را بر اساس آمارها یا با اتکا به تجربیات مشاوران وانیکس تشخیص دهید.

مرحله دوم: آشنایی با تولیدکننده معتبر

پس از تصمیم به خرید کالا لازم است که تأمین آن از کارخانه‌های معتبر انجام شود. برای شناسایی این تأمین‌کننده‌ها لازم است که به چین رفته و از نزدیک روند تولید و کیفیت محصولات را بررسی کنید که باعث ایجاد هزینه‌های بیشتری می‌شود.

همچنین ممکن است بعداً اجناس باکیفیتی که به شما نشان داده‌اند را ارسال نکنند. شرکت‌های بازرگانی معتبر با داشتن نمایندگی در کشور چین بررسی‌های لازم را انجام داده و خرید کالا از تولیدکننده‌های معتبر انجام می‌شود.

مرحله سوم: ترخیص کالاها از گمرک

کالاها برای ورود به کشور وارد گمرک می‌شود و باید با ارائه مدارک از راه‌های قانونی اقدام به ترخیص آنها شود. درصورتی‌که که مدارک لازم را ارائه نداده یا از روش‌های قانونی وارد نشود، برگه ترخیص هم به واردکننده داده نمی‌شود.

همچنین تعرفه‌های گمرکی برای انواع کالاها متفاوت و پرهزینه است. شرکت‌های بازرگانی با واردات از چین بدون گمرک باعث کاهش هزینه‌ها و دردسرهای ترخیص می‌شوند.

خرید از چین بدون واسطه چگونه انجام می‌شود؟

برای خرید کالاها از چین لازم است که از معتبر بودن کارخانه‌های تولیدی و حمل‌ونقل آنها اطمینان حاصل شود. ممکن است به دلیل عدم تخصص و آشنایی با این شرکت‌ها امکان سنجش میزان اعتبار آنها برای برخی از واردکنندگان وجود نداشته باشد.

برخی افراد با داشتن گواهی‌های بازرگانی به‌عنوان واسطه این اقدامات را انجام می‌دهند که هزینه‌های زیادی از واردکننده می‌گیرند. شرکت بازرگانی وانیکس خرید از چین بدون واسطه را امکان‌پذیر کرده و موجب صرفه‌جویی در هزینه می‌شوند.

خرید از چین بدون واسطه

چه مشکلاتی ممکن است برای ورود کالا از چین و عبور از گمرکی به وجود بیاید؟

مبادلات تجاری در اکثر اوقات همراه با مشکلات خاص خود است. واردات از کشور چین نیز از این مقوله مستثنی نبوده و مشکلات مخصوص به خود را دارد که در ادامه بیان کرده‌ایم.

1. یکی از این مشکلات تأخیر در ارسال کالاهاست. به دلیل بی‌توجهی کارخانه‌های تولیدی به تاریخ ارسال یا مشکلات موجود در حمل‌ونقل ممکن است کالاها در زمان مقرر به دست خریداران نرسد.

2. عدم تطابق اجناس درخواستی و دریافتی یکی دیگر از مشکلاتی است که به هنگام واردات از چین اتفاق میفتد. در چنین مواقعی ابتدا بررسی کنید که اشتباهی در سفارش شما وجود نداشته باشد زیرا در بسیاری از مواقع به دلیل بیدقتی در سفارش چنین اشتباهاتی رخ می‌دهد.

3. بسیاری شرکت‌ها یا افراد با مجوز بازرگانی به‌عنوان واسطه اقدامات واردات از چین را انجام می‌دهند. اما برخی از این واسطه‌ها با دریافت هزینه‌های گزاف واردات را انجام می‌دهند. واردات با شرکت‌های معتبر خرید از چین بدون واسطه و کمترین هزینه انجام می‌شود.

4. ترخیص کالا از گمرک نیز ممکن است با حواشی و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی همراه باشد. روش‌های زمان‌بر و هزینه‌های زیاد از مشکلات ترخیص کالاها از گمرک است.

5. معیوب بودن اجناس از مشکلات عمده‌ای است که در کالاهایی وارداتی از چین ممکن است به وجود بیاید. علت آن می‌تواند اشتباهات تولیدی یا سهل‌انگاری در حمل‌ونقل آنها باشد.

شرکت بازرگانی وانیکس با وجود نمایندگان خود در این کشور بر مراحل تولید و حمل‌ونقل آن نظارت کرده و از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری می‌کنند.

چه قوانینی برای واردات از چین وجود دارد؟

چین یکی از کشورهایی است که بر مبادلات تجاری خود قوانین ویژه‌ای اعمال کرده است. دلیل آن نیز جلوگیری از کمترین خطا در صادرات کالاها و حمایت از تولیدات خود است.

برای واردات از چین بدون گمرک توسط شرکت بازرگانی وانیکس کلیک کنید

واردات از چین بدون گمرک

یکی از قوانینی که در این کشور وجود دارد راه‌های ارسال انواع کالاهاست که وسایل دارای باتری نمی‌توانند از راه هوایی از چین به کشورهای دیگر ارسال شوند.

چین به قوانین کپی‌رایت اهمیت زیادی داده و محصولاتی که از برندهای مشهور کپی کنند نمی‌توانند از طریق گمرک چین به سایر کشورها ارسال شوند.

اظهارنامه محصولات باید دقیقاً مطابق با خود محصول باشد و هرگونه مغایرت در آن مجوز خروج از کشور را دریافت نمی‌کند.

آنتن‌های مخابراتی، پهپادها و دیگر وسایل مشابه حتماً با داشتن مجوزهای خاص می‌توانند از چین خارج شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان