جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 11 دقیقه
3.7
(3)

هر ازدواجی بلا استثنا ایراداتی دارد. اما اگر ارزش‌های اصلی اعتماد، تعهد، دوستی و احترام متقابل وجود داشته باشد، زوج‌ها برای کنار هم ماندن تلاش می‌کنند. اما اگر یکی از آن ها به طور مرتب احساس کند که مورد سوءظن قرار گرفته، مورد بی احترامی قرار می گیرد. یا حتی همسر شما همیشه با حسی بدتر از این ها مانند ترس زندگی کند، این نشانه هایی از یک رابطه سمی است.

9 نشانه هایی از یک رابطه سمی که باید بدانید

اگر شریک زندگی شما نگران امنیت خود در زندگی است. وقت آن است که این رابطه را ترک کنید. در همه موارد، هر زوج باید برای حل مسائل بین خود تلاش کنند – یا راه درست را انتخاب کنند. در واقع “هرچه مدت طولانی تری مجبور به تحمل رفتار یکدیگر شوید، ترک یا ترمیم مجدد رابطه سخت تر می شود.” حتی اگر از خود می‌پرسید: “آیا ازدواج من درست است یا خیر؟” باید گفت برای ادامه این زندگی مشترک فکر کنید.

روابط سمی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. اغلب اتفاقی که باعث می‌شود نتوانید درست و غلط رابطه را تشخیص دهید. سال های اولیه یک رابطه است که می تواند نشانه ها را مبهم جلوه دهد. همه در هنگام خواستگاری گرفتار گردباد می شوند. عشق هیجان انگیز است، همه چیز جدید و آینده روشن به نظر می رسد. به دلیل پررنگ بودن این موضوع، باعث می‌شود شما سایر علائم هشداردهنده یک رابطه سمی را نادیده بگیرید. اما، دیر یا زود پرده از این عاشقانه های هیجان انگیز برداشته می‌شود و نور درخشان آن محو شود. و در این پرتو است که می توان عیوب یک ازدواج را دید و تسکین داد یا به کل از آن بیرون آمد.

مطلب مرتبط:

نشانه های دوست سمی: ۱۳ نشانه که یک دوست سمی و یک رابطه ناسالم دارید

تست نیازهای یک رابطه: آنچه دیدید، نیازهای پنهانی شما در رابطه عاطفی را فاش می کند!

۶ مهمترین نشانه‌ های عشق واقعی و دروغین مردان در یک رابطه عاطفی

فواید رابطه جنسی سالم: وقتی رابطه جنسی سالم متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

به هشدارها در یک رابطه سمی دقت کنید

درک این که چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه ناسالم می شود. به همان اندازه مهم است که چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه سالم می شود. در حالی که برخی نشانه هایی از یک رابطه سمی، مانند احساس ناامنی به هر نحوی، هشداری پررنگ است که باید به آن توجه کرد. با این حال، مسائل دیگری هم وجود دارد که می‌توان آن‌ها را زودتر قبل از شروع نابودی ریشه زندگی مشترک ریشه‌یابی کرد.

بدون دانستن نشانه‌هایی از یک رابطه مسموم، زوج‌ها نمی‌توانند به دنبال راه‌حل باشند. یا تصمیم بگیرند که چه زمانی باید زندگی مشترکشان را ترک کنند. اگر نه، آن ها به عنوان یک هنجار پذیرفته می شوند. در این مطلب خبرنامه بدون ترتیب خاصی به گفته درمانگران و مشاوران، 10 نشانه از یک رابطه سمی را لیست کرده‌اند. که به شما در زندگی مشترک تان کمک بزرگی خواهد بود.

  1. نادیده گرفتن یا تحقیر دائمی از نشانه هایی از یک رابطه سمی

گشودن زبان تحقیر با کلمات تند، توهین و جیغ زدن، چنین رفتارهایی نشانه ای از یک رابطه سمی یا ازدواج است. کلمات تحقیرآمیز جایی در یک رابطه سالم ندارند و اصلا نباید اتفاق بیفتند، چه برسد به این که در حضور دیگران انجام شود. اگر فردی دائما شریک زندگی خود را در مقابل افراد دیگر، به ویژه سایر اعضای خانواده تحقیر کند. او را مورد تمسخر قرار می دهد و طوری رفتار می‌کند که همسرش قابل احترام نیست. باعث تخریب تصویر اعتماد به نفس و امنیت آن ها خواهد شد. اگر همسرتان همیشه از جملاتی مانند «هیچ‌کس شما را نمی‌خواهد.» یا «باید خوشحال باشید که من با شما هستم، زیرا هیچ‌کس دیگری شما را نمی‌خواهد.» یا «تو خیلی احمقی» استفاده می‌کند، باید حتما به این رابطه و ادامه آن فکر کنید. زیرا  ممکن است در نهایت آن ها را باور کنید و آن زمان ترک این رابطه سمی سخت می‌شود.

  1. از نشانه هایی از یک رابطه سمی یعنی سکوت اغلب به عنوان یک سلاح استفاده شود

پس از مشاجره، پیش گرفتن یک دوره “خاموشی” اغلب یک حرکت بسیار هوشمندانه است. پیاده روی پس از مشاجره، یا توافق برای صحبت نکردن تا زمانی که هر دو احساسات خود را تحت کنترل درآورند. برای فکر کردن به آن چه انجام داده اید مفید است و می‌تواند از تشدید درگیری جلوگیری کند. اما افسانه “درمان خاموش” داستان متفاوتی دارد و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. هنگامی که یکی از شما در زندگی مشترک به طور مکرر از این تاکتیک استفاده می کند. در واقع سعی دارید تا بر دیگری کنترل داشته باشد.

اگر شخصی مکررا عادت کند که ساعت ها یا حتی روزها از صحبت کردن با شریک زندگی خود امتناع کند. یعنی او شرایط بحث و گفتگو را به جانب مقابل دیکته می کند. این طبیعی است که گاهی از شریک زندگی خود ناراحت، ناامید و حتی عصبانی باشید. با این حال وقتی شریک زندگی خود را نادیده می گیرید و از صحبت با او برای بیش از یک یا دو ساعت امتناع می کنید، توهین آمیز است.

  1. دور کردن و جداسازی شریک زندگی از فضای خارج از رابطه

به دلایلی مانند حس ناامنی یا کنترل، یک فرد ممکن سعی کند شریک زندگی خود را از سایر افراد و فعالیت‌ها جدا کند. تا او را در نزدیکی خود نگه دارد. بدون بررسی، این مورد نشانه هایی از یک رابطه سمی است و در مرز توهین و تحقیر قرار دارد. چنین رفتار سمی اغلب می تواند به شکل عشق و مراقبت باشد، با این که طرف گناهکار می گوید: “من فقط تو را آنقدر دوست دارم که دوست دارم همیشه برای خودم باشی.” با این حال، این یک وسیله کنترلی است که به طور مکرر انجام می شود. و هدف آن منزوی نگه داشتن شریک زندگی‌اش از روابط خارج از این رابطه است. این رفتار می‌تواند شکل خصمانه‌تری نیز به خود بگیرد، با یک نفر، بد خانواده و دوستان شریک زندگی خود را بگوید. یا عمدا به آن ها دروغ می‌گوید، یا چیزهایی می‌گوید که حسادت شما را برانگیزد.

لینک های مرتبط:

۵ رفتار سمی که نابودگر زندگی مسترک تان هستند

۶ ویژگی زنان بتا که سبب می‌شود آنها موجوداتی دوست داشتنی باشند

ویژگی زنان آلفا: ۸ نشانه که شما یک زن آلفا هستید

  1. در رابطه سمی یکی از دو نفر بر امور مالی تسلط کامل دارد

غیرعادی نیست که یکی از طرفین در ازدواج کنترل بیشتری بر امور مالی داشته باشد. به خصوص اگر یکی از آن ها کار و درآمد خوبی نداشته باشد. با این حال، زمانی که یکی از شرکا آشکارا از مشارکت در مسائل مالی امتناع می ورزد. یا تا آن جا پیش می رود که همه مخارج را ریز به ریز یادداشت می‌گیرد. و از جانب مقابل حساب می‌پرسد، می توانید خیلی ساده به رابطه ناسالم خود پی ببرید. در یک رابطه سالم، شرکا از مخارج آگاه هستند و میزان آزادی مالی دارند. مسمومیت مالی در یک رابطه اغلب به این دلیل است که یکی از طرفین روی تمام پول و حساب و کتاب ها کنترول می‌کند. آن ها ممکن است چیزی مانند “تو نمی‌توانی مسئولیت نگهداری از پول را به عهده بگیری یا خیلی احمق هستی” بگویند.

  1. از نشانه هایی از یک رابطه سمی یعنی یکی از شرکا احساس ناامنی می کند – از نظر فیزیکی یا عاطفی

اگر هر یک از شما در زندگی مشترک خود احساس ناامنی فیزیکی می کند، باید به دنبال راهی برای فرار آماده کند. هیچ رابطه سالمی چنین احساس را در شما ایجاد نمی‌کند. ایمنی عاطفی و ایمنی تعهد نیز مهم است. اگر به یکی از شریک‌ها این حس داده شود که نمی‌تواند احساسات خود را با دیگری به اشتراک بگذارد. یا این که رابطه آن ها آنقدر شکننده است که حتی کوچک‌ترین اختلاف نظر باعث ایجاد مشکل بزرگی می‌شود. یعنی یک رابطه سمی بین شما وجود دارد.

اگر در بیان افکار و احساسات خود به همسرتان احساس امنیت نمی‌کنید، رابطه شما فاقد امنیت عاطفی است. یا اگر نگران این هستید که شریک زندگی‌تان چندان پایبند به دوام این رابطه ندارد و نسبت به طول عمر رابطه بی‌قرار است. یعنی ازدواج شما فاقد امنیت تعهد است. این دو ایمنی پایه و اساس یک ازدواج سالم هستند، بدون این ها، رابطه می تواند ناپایدار باشد. درست مثل بادکنکی که هر لحظه احتمال می‌رود بترکد و یا از دست فرد رها شود.

  1. در رابطه سمی یک نفر همیشه سرزنش را به گردن دیگری می اندازد

آیا شخص A اغلب شخص B را به خاطر هر چیزی سرزنش می کند؟. حتی به خاطر چیزهایی که تقصیر شخص B نیست؟. یا این که شخص A هم مقدار کمی از مسئولیت را می پذیرد، اما به نحوی آن را به شخص B برمی گرداند؟ مثلا بگوید می‌دانی چرا من به جلسه نرسیدم؟ چون تو مرا دیر از خواب بیدار کردی؟ یا چون تو لباسم را زودتر اتو نکرده بودی؟. اگر چنین است، پس شخص B مقصر نیست، حداقل نه همیشه و در همه موارد. در یک رابطه مثبت و سالم، هر دو طرف زمانی که واقعا مقصر هستند، تقصیر خود را می‌پذیرند.

یکی از موضوعات یک رابطه سمی این است که یک فرد دائماً در رابطه احساس می کند که مقصر است و سزاوار سرزنش. حتی برای چیزهایی که مقصر نیست. و گاهی تا جایی پیش می‌رود که طرف فکر می‌کند مسبب ناراحتی شریک زندگی خود شده. چنین رفتاری او را به فردی تبدیل می‌کند که هر حرکتش با استرس است. و همه چیز را به دلخواه همسرش انجام می‌دهد تا مبادا باز مورد سرزنش قرار گیرد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

 رابطه جنسی: تعداد دفعات مناسب برای رابطه جنسی در زوجین

۷ نشانه که نشان می دهد، شما با یک مرد کودک وارد رابطه شده اید

۵ زنی که مردان نباید با آن ها وارد رابطه شوند

حفظ رابطه عاشقانه: ۷ ایده برای حفظ هیجان و تازگی در یک رابطه

  1. دوستان و خانواده مدام می گویند رابطه سمی در پیش داری

اگر اغلب از خانواده و دوستان خود می‌شنوید که این یک رابطه سمی است، پس حتما ارزش شنیدن دارد. یکی از چیزهایی که بارها و بارها به آن برخورد کرده ایم این است که دوستان و خانواده افراد اغلب می‌خواهند از یک رابطه حمایت کنند. حتی اگر یکی از افراد در زندگی مشترک خود میل چندانی به ازدواج نداشته باشد. در حالی که همه فکر می‌کنند این رابطه خوب بین آن ها در جریان است. چنین تلاشی سالم و حمایت کننده است. یکی از موارد ثابت یک رابطه سمی این است که دوستان و خانواده عدم حمایت صریح خود را نشان دهند. و بگویند که این رابطه یک رابطه ناسالم است.

  1. نشانه هایی از یک رابطه سمی این است که هیچ وقت رابطه شما اولویت شما نیست

اغلب در یک ازدواج، یکی از این دو نفر حرفی می‌زنند که در انجام آن کاملا متفاوت عمل می‌کنند. آن ها می گویند که اولویت شان در زندگی خودشان هستند و خانواده و رابطه ایی که در آن زندگی می‌کنند. اما بعد به طور مداوم اولویت ها تغییر می‌کند و چیزهای دیگر جایگزین آن می‌شود. چه کار، چه علایق بیرونی، چه دوستان و خانواده های شان همه در اولویت هر دو جا می‌گیرند و یکدیگر را فراموش می‌کنند. به دلیل عدم تطابق بین گفته ها و اعمال، بین آن ها و حتی خانواده هایشان رنجش بیشتر می شود و ازدواج شان به یک رابطه سمی تبدیل می‌شود.

  1. در یک رابطه سمی طعنه به زبان اصلی تبدیل شده است

این مورد به زوج هایی که گاهی عاشقانه به یکدیگر طعنه می‌زنند و هر از گاهی بعضی عبارات را به کار می‌گیرند. بلکه صورت صحبت با آن هایی است که از طعنه به عنوان زبان اصلی صحبت خود استفاده می کنند. هر چند به کار بردن این کلمات بی ضرر به نظر می رسد. و فقط یک ضربه کوچک است. و می توان آن را به عنوان اذیت استفاده کرد. با این حال، طعنه یک وسیله منفعلانه-پرخاشگرانه است که یکی از طرفین پیام سمی را به دیگری منتقل می کند. و اگر واقعا چنین باشد، تبدیل به یک مشکل بزرگ می‌شود. گفتن “تو خیلی احمقی” با خنده ممکن شبیه شوخی به نظر برسد، اما وقتی به شوخی ثابتی مبدل شود برای رابطه شما خوب نیست.

طعنه – که اغلب خصومت پنهان است – تمایل دارد ارتباط و صمیمیت را در یک رابطه از بین ببرد. و با گذشت زمان، رنجش‌ها می‌تواند باعث شود گیرنده طعنه از آن تفسیر سمی داشته باشد و عمیقا عصبانی و تلخ شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان