5 جالب ترین واقعیت ها درباره کلم بروکلی که نمی دانستید!

توسطنگار ستوده

اردیبهشت ۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۸, ۱۴۰۱
واقعیت های جالب درباره کلم بروکلی مواد غذایی برای پیشگیری از عفونت مجاری ادراری

کلم بروکلی از جمله سبزیجاتی است که این روزها خیلی درباره آن صحبت می شود. برخی از مردم آن را دوست دارند، برخی از آن متنفرند، و برخی آنقدر از آن متنفرند که سعی می کنند آن را به طور کلی ممنوع کنند. امروز  می خواهیم درباره این سبزی پر خاصیت و واقعیت های جالب درباره کلم بروکلی صحبت کنیم. تا پایان مقاله با خبرنامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عجیب ترین بیماری های عجیب و ناشناخته 

درباره کلم بروکلی

گیاه کلم بروکلی پسر عموی دور کلم معمولی است، زیرا آن نیز از خانواده Brassicaceae است. قسمت های اصلی خوراکی و پرخاصیت کلم بروکلی، در واقع ساقه ها هستند. اما امروز برعکس بیشتر وقت ها در صورت استفاده ما ساقه ها رو دور می ریزیم. کلم بروکلی چیست و چرا اینقدر بحث برانگیز است؟ بهتر است دقیق تر نگاه کنیم و بفهمیم!

بیشتر بخوانید: علت زود خراب شدن موز در منزل: چرا موز اینقدر زود سیاه می شود؟

کلم بروکلی برای رومی ها بسیار ارزشمند بود.

تاریخچه کلم بروکلی بسیار فراتر از آن چیزی است که فکر می کنید. مانند بسیاری از سبزیجات دیگری که امروزه می خوریم، کلم بروکلی از ترکیبی از گیاهان مختلف بوجود آمده است. سپس به صورت انتخابی پرورش داده شد تا تبدیل به سبزی امروزی شود.

تاریخچه این سبزی به اتروسک ها، تمدن ایتالیایی باستانی که قبل از امپراتوری روم بود، باز می گردد. قوم اتروسک این سبزی را در حدود قرن ششم قبل از میلاد کشت می کردند. رومی ها بسیاری از جنبه های فرهنگ اتروسک را پذیرفتند، از جمله عشق آنها به کلم بروکلی.

از واقعیت های جالب درباره کلم بروکلی: انگلستان آن را مارچوبه ایتالیایی نامید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، کلم بروکلی بخشی از همان خانواده کلم است. خانواده بزرگی که شامل گل کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ و …است. با وجود این، زمانی که این سبزی برای اولین بار به انگلستان راه یافت، با مارچوبه همراه بود. در واقع، علیرغم اینکه غذای مورد علاقه رومیان بود، به نظر می رسد که زمان زیادی طول کشیده تا فراتر از ایتالیا گسترش یابد.

اولین گزارش از وجود این سبزی در اروپا به کشور فرانسه و اواخر دهه 1500 باز می گردد. بیش از 200 سال بعد، هنوز در انگلستان نسبتا ناشناخته بود و در فرهنگ لغت معروف باغبانی به آن “مارچوبه ایتالیایی” می گفتند.

این گیاه در  1920 در ایالات متحده رایج شد.

یکی از اولین رکوردهایی که ما در رابطه با کلم بروکلی در ایالات متحده داریم به سومین رئیس جمهور ایالات متحده، توماس جفرسون، برمی گردد.

جفرسون، اغلب دانه‌های گیاهی را از برخی از دوستانش در اروپا به دست می آورد. یکی از این بسته‌های بذری که او دریافت کرد، بذر کلم بروکلی بود که به کاشت آن در ملک خود در ویرجینیا در 27 می 1767 اشاره دارد.

خیلی بعد در دهه 1920 بود که وقتی مهاجران ایتالیایی آن را آوردند و مرتباً آن را مصرف کردند، کلم بروکلی به یک سبزی رایج در آمریکا تبدیل شد. حتی در آن زمان، تقریباً به طور انحصاری توسط مهاجران ایتالیایی و نوادگان آنها برای دهه‌ها خورده می‌شد و کم کم عمومیت پیدا کرد.

جورج اچ دبلیو بوش مصرف بروکلی را در ایر فورس وان ممنوع کرد.

برخی از مردم از کلم بروکلی متنفرند، و سپس افرادی هستند که آنقدر از کلم بروکلی متنفرند که علناً اعلام می کنند که دیگر هرگز نمی خواهند این سبزی را ببینند. باور کنید یا نه، آن مرد چهل و یکمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جورج اچ دبلیو بوش بود.

بوش در یک کنفرانس مطبوعاتی رسمی، گفت: شوخی نمی کنم،. من کلم بروکلی را دوست ندارم و از کودکی دوست نداشتم و مادرم مرا مجبور کرد آن را بخورم. اکنون من رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هستم. لذا دیگر کلم بروکلی نخواهم خورد. او این اظهارات را در پاسخ به این سوال که چرا این سبزی را از تمام پروازهای ایر فورس وان ممنوع کرده است، بیان کرد.

از واقعیت های جالب درباره کلم بروکلی: کلم بروکلی واقعا برای سلامتی شما مفید است!

اول از همه، اگر بدانید که چگونه کلم بروکلی را خوب بپزید، می تواند کاملاً خوشمزه باشد. حقیقت این است که کلم بروکلی فوق‌العاده برای شما مفید است، به قدری خوب که اصطلاح «ابر غذا» اغلب در ارتباط با آن مطرح می‌شود.دسرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین C است و منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین B6، پتاسیم و کلسیم و بسیار مواد دیگر است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است، برای هضم غذا مفید است و حتی ادعا می شود که به پیشگیری از سرطان کمک می کند!

چیزی به نام سبزی بد وجود ندارد، اما قطعا چیزی به نام آشپز بد وجود دارد. اگر هرگز طرفدار سبزی‌هایی مانند بروکلی نبوده‌اید، شاید بروید و از دوستی که آشپزی را دوست دارد بخواهید مقداری را برایتان بپزد و سرو کند.

لینک های مرتبط:

آب نیشکر بمب انرژی: ۱۵ فواید شگفت انگیز آب نیشکر برای سلامتی

۹ حقیقت جالب درباره هشتگ که نمی دانستید!

داستان سرپناههای عجیب و غریب برای بی خانمان ها در لندن عصر انقلاب صنعتی!

۱۰ حقیقت جالب درباره سیب زمینی که مطمئناً تاکنون نشنیده اید!

۵ راز جالب و مهم درباره پلک زدن که نمی دانستیم!

ارواح خانه های خالی از سکنه جهان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *