جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

اگرچه زگیل‌های ناشی از ویروس HPV که پوست را آلوده می‌کند، اغلب خود به خود از بین می‌روند، این فرآیند در برخی موارد ممکن است مدت زیادی طول بکشد. در اینجا 10 درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل مورد بررسی قرار گرفته است. با بخش سلامت خبرنامه همراه باشید.

زگیل چیست؟

زگیل ها به صورت برجستگی های کوچک روی سطح پوست ظاهر می شوند. اینها توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند که پوست را آلوده می کند. زگیل ها چند ماه پس از آلوده شدن پوست توسط ویروس HPV ظاهر می شوند. ایجاد زگیل خوش خیم است. HPV (به طور کلی انواع 1، 2 و 3) که در ایجاد زگیل نقش دارد. برخلاف ویروس‌های پاپیلومای پرخطر (HPV 16 و 18) که بر غشاهای مخاطی تأثیر می‌گذارند، باعث سرطان پوست و دهانه رحم نمی‌شود.

اکثر زگیل ها در عرض چند ماه خود به خود از بین می روند، اما برخی از آنها ممکن است سال ها طول بکشد تا ناپدید شوند. همچنین باید توجه داشت که بازگشت زگیل مکرر است.

زگیل چگونه ایجاد می شود؟

زگیل ها پس از ابتلای نوع دیگری از ویروس HPV به پوست ایجاد می شوند. اغلب ویروس ها در سطح ضایعه ای به زیر پوست نفوذ می کنند که سد محافظ پوست را می شکند.

ویروس هایی که باعث زگیل می شوند مسری هستند و پخش می شوند. ویروس های موجود در سلول های زگیل زمانی که فرد خارش می کند به پوست سرایت می کند. این انتشار ویروس ها روی پوست می تواند به خودی خود عفونی شود و زگیل های جدیدی را ایجاد کند. این ویروس همچنین می تواند از طریق تماس پوستی به فرد دیگری منتقل شود. ویروس‌هایی که در زگیل‌ها یافت می‌شوند روی سطوح تماس تجمع می‌یابند و سپس از طریق نواحی باز مانند بریدگی‌های کوچک پوست و زخم‌های فرد دیگری که با این سطوح تماس پیدا می‌کند، منتقل می‌شوند.

10 درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل

داروهای طبیعی فراوانی سالهاست که برای درمان زگیل استفاده می‌شوند. اگرچه شواهد علمی کمی برای تایید اثربخشی آنها وجود دارد، اما دشوار است که بدانیم آیا درمان زگیل به داروهای طبیعی بستگی دارد یا خیر؟ زیرا اکثر زگیل ها در عرض دو سال پس از ظهور، خود به خود ناپدید می شوند. با این حال می توانید آنها را امتحان کنید، زیرا هیچ عارضه ای ندارند.

از چسب زخم استفاده کنید

پوشاندن زگیل باعث نرمی آن می شود. گذاشتن نوار چسب روی زگیل برای چند هفته یک درمان رایج و بدون عوارض است. این راه حل تقریباً در همه موارد کار می کند. پوشاندن زگیل باعث محافظت از پوست و همچنین پاسخ ایمنی بدن می شود و درمان سریعی را ارائه می دهد.

مامیران بزرگ

مامیران بزرگ گیاهی با گل زرد است که اغلب در مناطق روستایی یافت می شود. آب سلندین را که با شکستن شاخه کوچکی از گیاه به دست می آید 2 تا 3 بار در روز بمالید تا زگیل از بین برود. آب سلندین تحریک‌کننده است، بنابراین از مصرف آن در اطراف زگیل خودداری کنید.

از درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل: سیر

سیر اثر ضد ویروسی دارد. هر روز عصر، یک برش بسیار نازک سیر را روی زگیل بگذارید و آن را با بانداژ محکم کنید. صبح آن را بیرون بیاورید. این کار را تا ناپدید شدن زگیل انجام دهید. این محلول به ویژه در مورد زگیل دست موثر است.

شیره انجیر

یک انجیر یا یک ساقه انجیر بردارید. شیره ای که از آن جاری می شود یک ماده سفید رنگ بسیار تحریک کننده است. این شیر انجیر که به عنوان اسید زدا عمل می کند می تواند زگیل را درمان کند. شیر انجیر را هر روز روی زگیل بمالید تا زمانی که زگیل از بین برود.

پوست موز

پوست موز حاوی اسید سالیسیلیک است که خاصیت ضد زگیل دارد. هر روز عصر، یک تکه پوست موز به اندازه زگیل را ببرید و روی زگیل قرار دهید. آن را با باند محکم کنید و بگذارید یک شب در آنجا بماند. صبح آن را بردارید و هر شب تا زمانی که زگیل از بین برود استفاده کنید.

از درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل: سرکه سیب

اسیدهای موجود در سرکه، دارای اثر خورنده هستند. سرکه سیب یک داروی طبیعی شناخته شده برای از بین بردن زگیل است. یک تکه پنبه را در سرکه سیب خیس کنید و هر روز عصر آن را با بانداژ روی زگیل بمالید تا زگیل از بین برود. مراقب باشید، این روش می تواند باعث درد خفیف شود.

لیمو

لیمو خاصیت ضد ویروسی دارد. پوست لیمو را به مدت 8 روز در سرکه سفید خیس کنید. هر روز عصر یکی از تکه های لیمو را روی زگیل بمالید و قسمت سفید آن را روی پوست قرار دهید و آن را با باند محکم کنید. صبح آن را بردارید و هر شب یک تکه پوست لیمو را با بانداژ بپوشانید.

پیاز و نمک

پیاز و نمک برای زگیل درمان خوبی است. یک پیاز را خالی کرده و آن را با نمک پر کنید. صبح و عصر زگیل های خود را با مایع پیاز بمالید. همچنین می توانید زگیل ها را با پیازچه بمالید. پیاز، سرشار از کورستین، خواص ضد ویروسی دارد. همچنین حاوی ترکیبات گوگردی است که می تواند زگیل را تحریک کند.

از درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل: روغن کرچک

مشخص است که اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک می تواند زگیل را درمان کند. روغن کرچک باید به مدت چند هفته به صورت روزانه استفاده شود. اغلب روغن کرچک با جوش شیرین ترکیب می شود تا از شر زگیل خلاص شود. اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک به سرعت زگیل ها را از بین می برد. جوش شیرین زگیل ها را خشک می کند.

پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی حاوی مواد محرکی است که می تواند زگیل را از بین ببرد. یک برگ پیچک انگلیسی را یک شب در سرکه خیس کنید و بعد از نرم شدن پوست در یک حمام گرم، آن را روی زگیل زیر بانداژ بمالید. این درمان باید هر روز تکرار شود تا زمانی که زگیل از بین برود. مراقب واکنش های آلرژیک احتمالی باشید.

لینک های مرتبط:

با فهمیدن خواص شگفت انگیز پوست موز، دیگر آن را دور نمی اندازید!

۷ بهترین فواید سیر که آن را به داروی معجزه گر تبدیل کرده +میزان مصرف مجاز

پوست لیمو را به این ۸ دلیل دور نریزید!

طب سوزنی کره ای یا سوجوک: اگر سیر را در انگشت شست خود بپیچید و صبر کنید…!

۱۲ فایده معجزه آسا شیر انجیر

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان