۵ خواص شگفت انگیز خیار برای درمان بیماری ها + پوست و زیبایی

خیار برای سفت کردن پوست دور چشم

سالانه هزاران تن خیار در سراسر جهان کشت می شود. زیرا خیار یکی از سبزیجات خوشمزه و پر کاربرد است. مثلا برای یک میان وعده کم کالری و کم سدیم پیشنهاد عالی است. زیرا خیار دوز خوبی از هیدراتاسیون، ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن می رساند. شما می توانید خیار را به شکل های مختلف مصرف نمایید. به علاوه مصرف خوراکی، از خیار برای پوست و زیبایی و درمان بیماری ها نیز استفاده می شود. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی به خواص خیار برای سلامتی و پوست و زیبایی می پردازیم. استفاده از خیار سلامت، جوانی و شادابی پوست را به شما هدیه می دهد.

 

خواص خیار برای سلامتی و پوست و زیبایی، آیا انواع مختلف خیار مواد مغذی یکسانی دارند؟

خیار میوه یی حاوی دانه ها است و از گل ها رشد می کند. با سایر محصولات آبدار مانند خربزه، کدو حلوایی و کدو سبز هم خانواده است. در میان ۱۰۰ نوع خیار، ۳ نوع آن به خاطر استفاده زیاد رکورد دارد که به ترتیب در مورد هر کدام آنها توضیح می دهیم.

۱.برش خیار (شامل کربی و پرشین). شمااحتمالا این نوع خیار را سبز تیره و با پوست سخت خواهید یافت. این نوع خیار دانه های زیادی دارند که باعث تلخی آن می شود. اما همچنین مواد مغذی بیشتری دارد.

۲.خیارشور (شامل غوره). معمولاً با تخمیر آن ها در محلول نمک یا سرکه به ترشی تبدیل می شوند. ترشی تاثیر زیادی بر میزان سودیم خیار دارد.

۳.خیار بدون آروغ (شامل خیار آسیایی و انگلیسی).با طعم ملایم یا حتی شیرین، تکه های بلندتر و باریک تری در پوشش الاستیکی آن می بینید. وجود کوکوربیتاسین به مشکلات گوارشی و آروغ زدن منجر می شود. این خیار ها بدون دانه هستند و معمولا طعم ملایم یا حتی شیرین دارند. عارضه های غیر ملایمی که بعد از خوردن این خیار با آن مواجه میشود، نیز عاری از فایده نیست .

بنابراین به نظر شما کدام یک حاوی بهترین مواد مغذی است؟ محققان می گویند مواد مغذی یک خیار بسته به نوع رشد، موقعیت جغرافیایی، زمان برداشت و تکنیک های فرآوری متفاوت دارد. از این رو، مهم نیست خیار خود را از کجا تهیه می کنید یا چطور پرورش میدهید. همه خیارها حاوی چندین عنصر برای تغذیه خوب هستند مانند آب، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی.

۵ خواص خیار برای پوست و زیبایی  + درمان بیماری ها

گفته میشود منشا خیار هندی است و طی قرن ها در طب سنتی هند اهمیت فراوانی دارد.بنابراین در طب سنتی و مواد آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی خیار بسیار پر کاربرد است. با وجود این که تعدادی معتقدند که خیار به عنوان خوراکی چندان درمان گر خوبی برای بیماری ها نیست.  اما شواهد علمی نشان می دهد که لذت بردن از خوردن خیار در رژیم غذایی شما می تواند به تغذیه سالم کمک کند.

1. خواص خیار برای سلامتی و پوست و زیبایی، خیار، با قدرت آبرسانی فوق العاده

خیار تقریباً 96 درصد آب است. یعنی خوردن یک خیار تقریبا اندازه نوشیدن یک لیوان بزرگ آب است. در واقع آب 60 درصد نیاز بدن ما را تامین می کند.  بنابراین هیدراته ماندن بدن مهم است. چون به حذف مواد زائد از بدن، تنظیم درجه حرارت، نرمی مفاصل و محافظت از بافت هایی مانند مغز کمک می کند. اما این فقط به خاطر محتوای آب خیار نیست که به وضعیت هایدروتاسیون شما کمک می کند. خیار همچنین حاوی پتاسیم است که به بدن شما کمک می کند تا تعادل الکترولیت و مایعات، انقباضات عضلانی، ضربان قلب و سایر فرآیند های بدن خود را حفظ کنید.

2. به هضم غذا کمک می کند

خیار حاوی دو چیز است آب و فیبر. این دو ماده نقش مهمی در داشتن اندام ایده آل تان دارد. به طور خاص، فیبر حاوی محلولی بنام پکتین است که به افزایش حرکات روده  کمک می کند.

3. خواص خیار برای سلامتی و پوست و زیبایی، تعادل ضربان قلب را حفظ می کند

هر چند خوردن یک خیار در روز شما را از پزشک دور نمی کند. اما مطمئنا بدون فایده هم نخواهد بود. سبزیجات و میوه های که منجر به سلامت قلب می شوند، به عنوان یک غذای طبیعی کم سدیم با پتاسیم محسوب می شوند. همچنین خیار برای کنترل فشار خون تان نیز انتخاب خوبی است. هنگامی که آن را به عنوان یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مصرف کنید. ممکن است شما را از فشار خون بالا در امان نگهدارد. تحقیقات بیشتر نشان داده است که کوکوربیتاسین های ایجاد کننده آروغ در خیار در جلوگیری از سخت شدن رگ ها نیز نقش مهمی دارد.گفته می شود، طی یک مطالعه کوچک در اندونزی روی 20 فرد مسن نیز ارتباطاتی بین نوشیدن آب خیار و کاهش فشار خون دیده شده است. در این مورد نیز، این اثر ممکن است که به دلیل مواد معدنی خیار (منیزیم، پتاسیم) و آب باشد.

4. خواص شگفت انگیز خیار برای سلامتی و پوست و زیبایی، کنترل کننده قند خون

شاخص های گلیسمی پایینی که در خیار وجود دارد برای کنترل دیابت موثر است. به این معنی که شما مقداری کربوهایدرت از خیار دریافت خواهید کرد. اما تأثیر قابل توجهی بر سطح گلوکز خون شما نخواهد داشت. چون با وجود فیبر در خیار اصلا نگرانی برای سلامت قلب و دیابت خود نداشته باشید. از فواید دیگر کوکوربیتاسین کمک به تنظیم انسولین و بهبود متابولیسم هورمون های مورد نیاز برای تنطیم قند خون است. برای اطمینان بیشتر خود مروری به مطالعه ی در سال ۲۰۲۰ روی موش های مبتلا به دیابت القا شده می پردازیم.  در این مطالعه مشخص شد که عصاره خیار قند خون را به سطوح غیر دیابتی کاهش می دهد.این ممکن است به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خیار باشد. اما برای این که مطمئن شویم به تحقیقات انسانی بیشتری نیاز داریم.

5.از استخوان ها و بافت های سالم حمایت می کند

با خوردن 1 فنجان برش های خیار، حدود 14 درصد از ارزش روزانه ویتامین K خود را دریافت خواهید کرد. ویتامین K برای ساخت پروتئین هایی سازنده استخوان و جلوگیری از  لخته شدن خون بسیار مهم است. همچنین به تنظیم کلسیم در بدن شما کمک می کند، که برای قوی بودن استخوان ها مهم است.

خواص خیار برای سلامتی و پوست و زیبایی، نحوه تهیه و نگهداری خیار در خواروبار فروشی ها

خیارهای برش خورده معمولاً با موم پوشانده می شوند تا به حفظ محتوای بالای آب آنها در داخل و محافظت از پوست در برابر آسیب کمک کند. خیارهای بدون آروغ معمولاً در بسته بندی پلاستیکی قرار دارند.برای طولانی‌ترین ماندگاری، خیارها را در کشوی یخچال و فریزر با رطوبت بالاتر نگهداری کنید. خیارها را با سیب یا گوجه فرنگی نگهداری نکنید. چون آن ها ماده شیمیایی تولید می کنند که باعث زرد شدن خیار می شود.

به این نکته باید همیشه توجه داشت: خیار در لیست گروه کاری محیط زیست (EWG) از انواع محصولات با بالاترین باقیمانده سم آفت کش، رتبه 17 را دارد. اگر نگران قرار گرفتن در معرض سم های باقی مانده هستید، خیارهای ارگانیک مصرف کنید و خوب بشویید. به علاوه قبل از خوردن خیار، آن را با آب گرم و برس محصول  کاملاً بشویید. سپس قبل از برش، قسمت های تغییر رنگ یا آسیب دیده را جدا کرده و سپس میل کنید.

خواص خیار برای سلامتی و پوست و زیبایی، خطرات ناشی از مصرف خیار که خیلی وقت ها نادیده می گیریم

چه چیزی در مورد یک خیار کوچک خوشمزه می تواند خطرناک باشد؟ حتی بهترین چیزها در زندگی با کمی ریسک همراه است. پس مراقب این نکات باشید.۱. ممکن است به خیار حساسیت داشته باشید.۲. پوشش مومی روی خیارها ممکن است باکتری های خطرناک را جذب کرده و به بدن شما انتقال دهد. ۳.حتما قبل از خوردن خیار آن را کاملا بشویید.

 

لینک های مرتبط:

۱۱ درمان خانگی برای پوستی تمیز، بدون لک و درخشان

۱۰ درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

اگر ماسک مخلوط لیمو و آسپرین برای پوست خود استفاده کنید….

مراقبت از پوست آقایان: ۵ ماده طبیعی و موثر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا

درمان فوری فشار خون با این نوشیدنی بسیار موثر

تاثیر سبک زندگی بر پوکی استخوان؛ چرا این موضوع را جدی بگیریم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *