8 اشتباه رایج که تقریباً همه هنگام درست کردن سوپ در خانه مرتکب می شوند!

توسطامیر مهرابی

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱
اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ

سوپ ها جز جدایی ناپذیر بسیاری از سفره ها هستند. شاید بیشتر ما نتوانیم بدون خوردن سوپ سر سفره شروع به خوردن کنیم و بدون یک کاسه سوپ سیر، نمی شویم. به همین دلیل است که در آشپزخانه هر خانه ای یک قابلمه سوپ می جوشد و کاسه سوپ همیشه سر میز شام آماده است. همه فکر می کنند تهیه سوپ آسان است، اما معمولاً خانم ها 8 اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ مرتکب می شوند که ما به آنها در خبرنامه پرداخته ایم.

آب گوشت، مرغ یا سبزیجات را از قبل تهیه نمی کنید

اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ

چیزی که یک سوپ را مغذی و سیر کننده می کند و طعم متفاوتی به آن می بخشد، استفاده از سبزیجات، گوشت، آب مرغ به جای آب معمولی است. مهم ترین ترفند تهیه یک سوپ خوشمزه این است که آب آش را از قبل آماده کنید. بنابراین تهیه آن را به آخرین لحظه نگذارید و به یاد داشته باشید که آب گوشت های خانگی (اگر گوشت گوساله باشد) به طور متوسط ​​در 240-360 دقیقه و از استخوان گاو به طور متوسط ​​480-600 دقیقه تهیه می شود.

از اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ: در انتخاب قابلمه و قاشقی که استفاده می کنید توجهی نمی کنید.

اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ

سوپ هر چقدر هم خوب جا افتاده باشد، اگر قابلمه ای که انتخاب می کنید درست نباشد، نمی توانید یک سوپ خوشمزه به دست آورد. زیرا قابلمه ای که انتخاب می کنید هم بر روی رنگ و قوام سوپ تاثیر می گذارد و هم روی طعم آن. بلافاصله متوجه خواهید شد که سوپ هایی که در قابلمه های مسی یا استیل پخته می شوند خوشمزه تر هستند. نکته مهم دیگر استفاده از قاشق چوبی هنگام هم زدن سوپ است. سوپ هایی که به آرامی با قاشق چوبی با حرارت زیاد مخلوط می کنید خوشمزه تر می شوند. مطمئن باشید.

در سوپ ها روغن زیاد می ریزید

اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ

همانطور که راهی برای صرفه جویی در مصرف سوپ شور وجود دارد، یک راه عملی نیز برای صرفه جویی در مصرف سوپ هایی که خیلی چرب هستند و فکر می کنید نمی توانید آنها را جلوی مهمان بیاورید وجود دارد. یک برگ کاهو بزرگ را داخل قابلمه بریزید، صبر کنید تا روغن آن گرفته شود و آن را از قابلمه خارج کنید. ساده است.

وقتی سوپ سرد شد سس ماست را به سوپ اضافه می‌کنید و باعث بریده شدن آن می‌شوید.

اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در سوپ های شیر یا ماست با آن مواجه می شود، بریدن سوپ است. اگر ماست را سرد در حالی که سوپ داغ است اضافه کنید، باید آماده بریدن آن باشید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید شیری را که به همان میزان حرارت سوپ گرم شده است، اضافه کنید یا ماست مخلوط با آب داغ را اضافه کنید.

از اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ: سوپ ها را روی حرارت زیاد می پزید

یکی از پیش نیازهای خوشمزه بودن سوپ این است که آن را به آرامی با حرارت ملایم بپزید. یکی از بزرگترین اشتباهات این است که اجاق گاز را تا انتها بالا بیاورید. شما می خواهید سوپ فوراً پخته شود تا به شام ​​برسد. در حالی که سوپ باید به آرامی روی آتش پخته می شود. به این ترتیب مواد موجود در آن در مدت زمان بیشتری با یکدیگر جذب می شوند. لذا شما اطمینان حاصل می کنید که کل طعم در آن باقی می ماند. در غیر این صورت یک سوپ بی مزه خواهید داشت.

شما باعث تیره شدن سبزیجات می شوید.

اگر در حال درست کردن سوپ سبزیجات هستید و سبزیجات در حال پختن قهوه ای می شوند، راهی برای جلوگیری از این امر وجود دارد. سرکه ای که به مقدار بسیار کم اضافه می کنید از تیره شدن سبزی ها جلوگیری می کند و به شما اجازه می دهد سوپی درست کنید که هم از نظر طعم و هم از نظر ظاهر شما را راضی کند.

از اشتباهات رایج هنگام درست کردن سوپ: چاشنی را یکباره می ریزید.

اگر نمی خواهید چاشنی پخش شود باید آن را کم کم داخل سوپ بریزید. در یک حرکت، پرداختی که مستقیماً می ریزید تکه تکه می شود و ظاهر بدی پیدا می کند.

در حین پختن سوپ، ادویه هایی مانند نعناع و فلفل چیلی اضافه می کنید.

به جز ادویه هایی مانند نمک، باید حواستان باشد که در هنگام سرو ادویه های دیگر را اضافه کنید. زیرا این ادویه هایی که هنگام پختن اضافه می کنید نه تنها رنگ سوپ را خراب می کنند، بلکه طعم غالب آنها نیز می تواند باعث خراب شدن سوپ شود. همچنین، اجازه دهید یک نکته نهایی را ارائه دهیم.

لینک های مرتبط:

1.طرز تهیه سوپ قارچ همراه شیر، سوپی مقوی و رژیمی برای کاهش وزن!

2. طرز تهیه سوپ ماهلوتای ترکیه ای، یک سوپ مقوی و رژیمی

3.طرز تهیه سوپ سبزیجات به سبک رستورانی برای داشتن یک افطار سبک 

طرز تهیه سوپ سبزیجات یک سوپ خوشمزه و رژیمی برای کاهش وزن

4.طرز تهیه سوپ سیب زمینی خامه ای لذیذ و آسان

5.طرز تهیه سوپ بوقلمون خوشمزه و مقوی و بسیار آسان

6.طرز تهیه سوپ چغندر به روش ترکیه ای: سوپی خوشمزه و خوشرنگ 

7.سوپ عدس: خواص شگفت انگیز سوپ عدس برای سلامتی در فصل سرما

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *