حرکات کششی: 9 فایده حرکت کششی و مضرات آن برای بدن

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱ , ,
حرکات کششی

حرکات کششی ممکن است فواید مختلفی داشته باشد. افراد می توانند حرکات کششی را در هر مکان و در هر زمان انجام دهند. که بهتر است آن را صبح پس از بیدار شدن انجام دهند. انجام منظم این ورزش ممکن است به افزایش انعطاف پذیری و کاهش خطر آسیب به بدن کمک کند.

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که مردم هزاران سال است که حرکات کششی را تمرین می‌کنند. انجام حرکات کششی به طور منظم ممکن به کاهش استرس و درد بدن. افزایش انعطاف پذیری و بهبود وضعیت بدن در کنار سایر فواید کمک کند.

9 مزیت حرکات کششی

بهبود سلامت روحی و جسمی با حرکات کششی امکان پذیر است.

  1. حرکات کششی دامنه حرکتی را افزایش می دهد

اگر حرکات کششی منظم انجام شود، توانایی فرد را برای حرکت دادن مفصل در دامنه کامل حرکت آن بهبود بخشد. و به حرکت بیشتر، راحتی و کارایی در فعالیت‌های بدنی آزادی بیشتر می‌دهد. کشش استاتیک شامل کشش عضله و سپس نگه داشتن کشش است. در حالی که کشش پویا شامل افزایش تدریجی دامنه حرکت با هر کشش است. تحقیقات نشان می دهد که هم کشش استاتیک و هم کشش پویا ممکن است به گسترش دامنه حرکت. بهبود عملکرد با کاهش سفتی ماهیچه ها و افزایش قدرت عضلانی کمک کنند.

حرکات کششی

  1. انعطاف پذیری با حرکات کششی گسترش میابد

حرکات کششی اغلب می تواند به فرد کمک کند انعطاف پذیری خود را بهبود بخشد. که برای سلامت کلی او مفید است. انعطاف‌پذیری بهتر به فرد اجازه می‌دهد راحت‌تر حرکت کند و کارهای روزمره را راحت‌تر انجام دهد. همچنین ضد پیری است. و به کاهش تحرک، روی مفاصل و عضلات کمک کند.

  1. کاهش کمردرد با حرکات کششی

کمردرد، به خصوص در ناحیه کمر، شایع است و می تواند دامنه حرکتی فرد را کاهش دهد. حرکات کششی ممکن است به فرد در کاهش کمردرد کمک کند. علاوه بر این، ممکن است دامنه حرکتی آن ها را بهبود بخشد. که ممکن به جلوگیری از کمردرد در آینده مفید باشد.

مطالب مرتبط:

کاهش وزن با دوچرخه سواری: ۱۰ نکته خواندنی برای ورزش صبحگاهی

۱۰ نکته خواندنی و موثر برای افزایش قد بالاتنه

۱۴ کار که آدم های خلاق و مبتکر هر صبح انجام می‌دهند

۱۰ کاری که هر روز صبح قبل از ساعت ۱۰ باید انجام دهید

  1. خلق و خو و تمرکز را بهبود می بخشد

تحقیقات نشان می دهد که حرکات کششی ممکن است خلق و خو و عملکرد شناختی را بهبود بخشد. و به افراد کمک کند احساس آرامش و تمرکز بیشتری روی کارها داشته باشند. حتی افرادی که سطح فعالیت بدنی پایینی دارند نیز می توانند این پیشرفت ها را در اثر حرکات کششی تجربه کنند.

  1. بهبود عملکرد فیزیکی با حرکات کششی

کشش منظم ممکن است به فرد کمک کند تا در فعالیت های بدنی بهتر عمل کند. زیرا به آماده سازی عضلات برای حرکت کمک می کند. و انعطاف پذیری و دامنه حرکت را بهبود می بخشد.

  1. سردرد تنشی را تسکین می دهد

تحقیقاتی نشان می دهد که انجام حرکات کششی خاص ممکن به تسکین سردرد و بهبود اختلالات خواب در افراد کمک کند. حرکات کششی گردن و قسمت فوقانی پشت می تواند به ویژه منبع مورد اعتماد برای کاهش انواع سردرد مفید باشد.

  1. جریان خون را افزایش می دهد

حرکات کششی باعث افزایش جریان خون در عضلات می شود که سطح اکسیژن را افزایش می دهد. و باعث افزایش تعداد مواد مغذی در ماهیچه ها می‌شود. حرکت کششی ممکن به حذف مواد زائد متابولیک مانند اسید اوریک، دی اکسید کربن و آمونیاک نیز کمک کند.

تمرین کشش

  1. حرکات کششی استرس را از بین می برد

استرس می تواند باعث سفت شدن و منقبض شدن ماهیچه ها شود. و منجر به درد، به خصوص در گردن، شانه ها، پشت و سر می‌شود. حرکات کششی می تواند به شل شدن عضلاتی که در پاسخ به استرس سفت شده اند کمک کند.

  1. وضعیت بدن را بهبود می بخشد

عدم تعادل در ماهیچه ها می تواند منجر به وضعیت نامناسب بدن شود. تحقیقات نشان می‌دهد که حرکات کششی منظم ممکن است به تقویت گروه‌های عضلانی آسیب‌دیده و بهبود وضعیت بدن کمک کند.

خطرات حرکات کششی بیش از حد

اگر فردی در حرکت کششی صحیح، کشش خفیفی در عضله خود احساس کند خوب است. با این حال، اگر فردی احساس درد کند، ممکن است عضلات او بیش از حد کشش داشته باشد. و بیشتر از حد توانایی بر بدن خود فشار آورده باشد. کشش بیش از حد می تواند منجر به آسیب شود. که این آسیب به صورت کشیدگی یا رگ به رگ شدن ظاهر می شود. اگر فردی بیش از حد تاندون یا عضله را کشش دهد یا بیش از حد به آن فشار آورد، ممکن چنین مشکلی ایجاد شود. رگ به رگ شدن ناشی از کشیدگی بیش از حد یا پارگی رباط است.

بیشتر بخوانید:

فعال تر شدن در زندگی: شش روش ساده برای افزایش روحیه فعالیت در زندگی

معنای درد مچ دست شما بعد از استفاده از تلفن

فعالیت ورزشی برای تناسب اندام: چگونه برای ادامه برنامه ورزشی منظم با انگیزه بمانیم؟

رفع گرفتگی گردن: چگونه خشکی گردن را در یک دقیقه (یا کمتر) از بین ببریم

نکات ایمنی برای بدن

حرکات کششی ممکن است برای افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، ساده تر باشد. افرادی که تازه تمرینات کششی را انجام می دهند ممکن در معرض خطر بیشتری باشند. صرف نظر از توانایی بدنی، فرد می تواند خطر آسیب دیدگی خود را در حین انجام حرکات کششی کاهش دهد: اما چگونه؟

اجتناب از کشش بیش از حد: فرد نباید در طول کشش از سطح راحتی خود عبور کند، زیرا کشش هرگز نباید منجر به درد شود. اگر فردی در حین کشش احساس درد کند، باید تمرین را متوقف کند. و عضله خود را مالش دهد تا از آسیب جلوگیری کند.

محدود کردن مقدار کشش: گاهی کشش بیش از یک بار در روز هم فشار بی موردی بر عضلات وارد می‌کند. فرد باید گروه‌های مختلف ماهیچه‌ها را در زمان‌های مختلف کشش دهد تا از آسیب عضلات جلوگیری کند.

ورزش کششی

اجتناب از پرش: حرکات کششی که شامل پرش است، مانند کشش بالستیک، ممکن است ایمن نباشند. مگر این که یک متخصص آموزش دیده به کسی توصیه کرده باشد که آن را انجام دهد. کشش های جهشی می تواند باعث آسیب به رباط ها و تاندون ها شود.

گرم کاری بدن قبل از هر ورزشی

ابتدا بدن خود را گرم کنید: ماهیچه ها قبل از ورزش سرد و غیر قابل انعطاف هستند و آن را دشوارتر می کند. ممکن بعد از یک تمرین ورزشی یا گرم کردن کوتاه که شامل ورزش سبک قلبی عروقی است. حرکت کشش راحت تر و ایمن تر انجام شود. در اصل باید گفت برای هر ورزشی ابتدا بدن خود را گرم کنید.

مطالب مرتبط جالب:

پردرآمدترین ورزشکاران زن با رکورد ۱۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱

۱۰ جذاب ترین زنان ورزشکار در سال ۲۰۲۱

کاهش وزن با ورزش: ۶ نکته ساده که اثرگذاری تمرینات ورزشی را بیشتر کنید

ورزش برای پشت میز نشین ها: ۱۰ ترفند که تحرک بیشتری داشته باشید!

همچنین همیشه کشش برای یک فرد بی خطر نیست. یک فرد فقط باید طبق توصیه های پزشک خود ورزش کشش را انجام دهد:

  • مثل آسیب مزمن یا طولانی مدت
  • یا هم یک آسیب موجود یا حاد

 

حرکات ورزشی

ناتوانی یا وضعیتی که ممکن است مانع از انجام صحیح و ایمن کشش شود.

حرکات کششی فواید متعددی برای سلامتی دارد و ممکن است به عملکرد بهتر ذهنی و جسمی افراد کمک کند. فرد باید از کشش بیش از حد خودداری کند، زیرا به جای کشش احساس درد خواهد کرد. کشش بیش از حد می‌تواند منجر به کشیدگی یا آسیب دیدگی شود و مشکلات طولانی مدت ایجاد کند. همچنین فرد باید از کشش بیش از حد عضلات خود، کشش بیش از حد ماهیچه ها و جهش در حین کشش خودداری کند. یادتان نرود برای جلوگیری از آسیب دیدگی لازم است قبل از انجام حرکات کششی بدن خود را گرم کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *