جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1
(1)

بسیاری از ما از شکستن، ایجاد شکاف، رشد آهسته ناخن ها و دیگر مشکلات مربوط به ناخن رنج می بریم. زیرا داشتن ناخن های محکم، زیبا و سالم آرزوی همه است. در واقع ناخن های سالم و زیبا در زیبا به نظر رسیدن دست ها به شدت تاثیر گذار است. معمولا در هنگام صحبت کردن یا دست دادن ناخن ها بسیار جلب توجه می کند. زمانی که ناخن ها شکسته، زرد و نامرتب باشد، ممکن است مخاطب ها در مورد بهداشت فردی ما دچار تردید شوند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب درمان خانگی به روش های خانگی موثر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها می پردازیم. با این روش ها، ناخن های زیبا و محکمی خواهید داشت.

۸ روش خانگی معجزه گر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها

۱.روغن نارگیل و عسل

سه قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری عسل را در مایکروویو حدود ۲۰ ثانیه گرم کنید. ناخن های خود را حدود ۱۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید. این کار را هر روز به مدت یک ماه انجام دهید و روز به روز شاهد نتیجه شگفت انگیز آن باشید. همچنین می‌توانید از این ترکیب به ناخن های تان بزنید و دستکش‌های نخی بپوشید و اجازه دهید ناخن‌های تان یک شب کامل بماند.

۲. روش های خانگی موثر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها، روغن زیتون و لیمو

یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای تقویت و رشد سریع تر ناخن ها ترکیب روغن زیتون و لیمو است. ناخن های خود را در مخلوطی از سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. این کار را هر روز تکرار کنید. استفاده از روغن زیتون گرم به انتهای ناخن ها نیز به عنوان یک درمان موثر برای رشد ناخن ها عمل می کند.

۳.گیاه دم اسب

یک قاشق چایخوری از ساقه های خشک شده دم اسب را در دو فنجان آب جوش اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه آن را دم کرده و در نهایت آن را به عنوان یک دمنوش گیاهی برای درمان ناخن های شکننده و تقویت رشد ناخن بنوشید. اگر طعم آن را دوست ندارید، مقداری عسل اضافه کنید. خیساندن ناخن ها در این مخلوط نیز می تواند به رشد ناخن های بلند و قوی کمک کند.

۴. ماساژ ناخن ها با روغن طبیعی

ناخن هایی که خشک و شکننده باشند به راحتی می شکنند و شکاف می خورند. بخاطر همین برای تقویت و جلوگیری از شکستن ناخن ها، می توانید آن ها را با روغن های درخت چای، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن بذر کتان، روغن دانه کدو تنبل یا روغن ویتامین E ماساژ دهید. این کار را هر روز حدود ۱۰ دقیقه انجام دهید.

۵.روش های خانگی موثر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها، تقویت گردش خون

بهبود گردش خون در ناخن ها را می توان با مالش ملایم بافر ناخن روی بستر ناخن انجام داد. این مالش ملایم به خوبی گردش خون را سرعت می بخشد و به مرور ناخن ها قوی تر می شود.

۶.ترک عادت جویدن ناخن ها

اگر ناخن‌هایتان را می‌جوید، با پیچاندن یک نوار چسب یا چسب دور هر یک از ناخن‌هایی که می‌جوید، می‌تواند به ترک این عادت مفید باشد. استفاده از لاک ناخن که طعم تلخی دارد نیز کمک کننده است.

۷.روش های خانگی موثر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها، رعایت بهداشت ناخن ها

همیشه ناخن های خود را تمیز نگه دارید تا از عفونت هایی که رشد ناخن ها را کند می کند جلوگیری گردد. زمانی که دست های تان را می شویید، ناخن ها را سریع خشک کنید. زیرا ناخن های خیس و مرطوب بیشتر مستعد عفونت هستند.

۸. روش های خانگی موثر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها، رژیم غذایی مناسب

کمبود مواد مغذی شایع ترین دلیل رشد کند ناخن است. کمبود ویتامین ناخن ها را کدر و شکننده می کند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها، آهن، روی، کلسیم و پروتئین (ناخن ها از پروتئین کراتین ساخته شده اند) برای ناخن های سالم بسیار مفید است. بنابراین، داشتن یک رژیم غذایی متعادل با میوه ها، سبزیجات و آجیل و همچنین غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، بادام، ماست، پنیر و دوغ می تواند برای تقویت ناخن های شما مفید باشد. داشتن ژله یا سایر غذاهای حاوی ژلاتین نیز به عنوان یک درمان طبیعی خوب برای رشد سریعتر ناخن ها در نظر گرفته می شود.مصرف کافی از ویتامین ها و مواد معدنی باعث تغذیه بدن و حمایت از ناخن ها جهت زیبایی بیشتر در شما می گردد. به عنوان مثال کپسول روی که اثر بخشی فوق العاده ای در رشد ناخن ها دارد.

لینک های مرتبط

آموزش طراحی لاک ناخن با طرح مرمری که هر دختری عاشقش می‌شود

 

طراحی ناخن با رنگ مشکی: نکات کلیدی برای طراحی ناخن شیک در سال نو

 

 درمان خانگی برای تقویت ناخن های شما و بهترین اسانس برای ناخن 

 

۱۶ بهترین مدل طرح ناخن آمبره برای سال جدید

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان