جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

پلک زدن به اندازه نفس کشیدن طبیعی است. حدود 10 تا 15 بار در دقیقه اتفاق می افتد و ما حدود 10 درصد از ساعات بیداری خود را صرف انجام آن می کنیم. در هنگام پلک زدن چشمانمان را می‌بندیم! به نظر می رسد پلک زدن عملکردهای بسیار بیشتری نسبت به تمیز کردن چشم ها یا مرطوب نگه داشتن آنها و اکسیژن رسانی به آنها دارد. در این مطلب به 5 مهمترین دانستنی های جالب درباره پلک زدن یا چشمک زدن می پردازیم. تا پایان با خبرنامه همراه باشید.

پلک می زنیم تا مغزمان استراحت کند.

دانستنی های جالب درباره پلک زدن

از نظر فیزیکی پلک زدن بسیار مهم است. کره چشم را تمیز و مرطوب می کند تا از عفونت جلوگیری کند. چشمها را تغذیه کند و دید ما را شفاف نگه دارد. اما ما می توانستیم همه اینها را داشته باشیم و کمتر پلک بزنیم. به نظر می رسد پلک زدن و استراحت دادن به مغز به هم مرتبط هستند

پلک زدن (به طور کلی) مانند یک مکث مغزی، یک استراحت بیدار، بین افکار است. مغز ما از این چند ثانیه استفاده می‌کند تا به ذهن فرصتی بدهد که سرگردان نشود و «آفلاین» شود. مانند یک چرت فوق العاده سریع که به تمرکز کردن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جالب ترین واقعیت ها درباره لبخند

از دانستنی های جالب درباره پلک زدن: وقتی عاشق می شویم کمتر پلک می زنیم.

دانستنی های جالب درباره پلک زدن

بیشتر بخوانید: درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

ما تمایل داریم پلک زدن و یا چشمک زدن خود را بر اساس علایق خود همگام کنیم و نگاه مستقیم به چشمان دیگران یکی از جنبه های بیشتر تعاملات انسانی است. اما خیره شدن چیز دیگری است. ظاهراً، اگر تماس چشمی قوی با یک قرار داشته باشید، ممکن است متوجه شوید که احساسات شما تشدید می شود.

خیره شدن به چشمان کسی، به خصوص اگر او را جذاب می‌دانید (و نه در موقعیتی ناخوشایند)، می‌تواند هورمون‌های مرتبط با اشتیاق و محبت را ترشح کند. ما به طور خاص در مورد فن اتیلامین و اکسی توسین، 2 هورمون قوی مرتبط با پیوند صحبت می کنیم. تماس چشمی پلک زدن و فعالیت مغز را همگام می کند، که نشان دهنده اتصال واقعی 2 نفر به یک “سیستم متصل منفرد” است.

بیشتر بخوانید: شوخی با اسم جدید فیسبوک: جالب ترین میم ها و جوک های کاربران توییتر

پلک زدن می تواند نشانه هایی برای فریب دادن باشد.

دانستنی های جالب درباره پلک زدن

استدلال می‌شود که دروغگوها بیشتر پلک می‌زنند، زیرا برای اکثر مردم، دروغ گفتن یک فعالیت استرس‌زا است. از نظر شناختی یک نیاز است و یک واکنش “پرواز یا مبارزه” ایجاد می کند که باعث افزایش چشمک زدن خودکار می شود. اساساً مغز بیش از حد مشغول پردازش اطلاعات فریبنده است.

برخی هستند که استدلال می کنند که دقیقا برعکس این موضوع صادق است و دروغگویان آگاه در طول دروغ خود کمتر از حد معمول پلک می زنند و حتی به چشمان دیگران خیره می شوند تا آنها را متقاعد کنند که راست می گویند. در این حالت پلک زدن تا 8 برابر کمتر از حد معمول اتفاق می افتد. اما اکثر تحقیقات از این فرضیه حمایت می کنند که افزایش نرخ پلک زدن نشانه ای غیرکلامی برای فریب است.

بیشتر بخوانید: حقایق جالب در مورد قهوه: از کشف قهوه توسط بزها تا گرانترین قهوه در مدفوع گربه

از دانستنی های جالب درباره پلک زدن: پلک زدن یک طرفه ممکن است به اشتباه درک شود.

هیچ کس نمی تواند دقیقاً بگوید چرا این پلک زدن یک طرفه را انجام می دهیم که به آن چشمک می گویند، اما برای بسیاری از ما، این می تواند یک سیگنال معاشقه باشد و می تواند یک واکنش سرخوشی هورمونی ایجاد کند. تماس چشمی و پیشنهاد غیرکلامی می تواند بسیار جذاب باشد، به ویژه وقتی که از طرف شخصی که ما نسبت به او احساسی داریم، می آید.

همچنین می تواند نشانه ای از محبت لطیف باشد یا فقط قصد ایجاد خنده را داشته باشد. با این حال، طبق فرهنگ، می‌توان آن را تشویقی به تمسخر، علامت ورزشی، بیانی بی‌رحمانه یا صرفاً مبتذل خواند. بنابراین اگر در حال سفر هستید و مطمئن نیستید، شاید بهتر است این کار را نکنید.

بیشتر بخوانید: ۹ معروف ترین آتشفشان های جهان

ما می توانیم پلک زدن خود را آموزش دهیم.

دانستنی های جالب درباره پلک زدن

یک راه درست و نادرست برای پلک زدن وجود دارد. وقتی آنطور که باید پلک نمی‌زنیم، یا وقتی در محیط‌های خشک یا بادخیز قرار می‌گیریم، ممکن است در چشم احساس سوزش داشته باشیم و به دنبال آن تاری دید ایجاد شود. حتی ممکن است متوجه نشویم که آنقدر که باید پلک نمی‌زنیم تا زمانی که آن را احساس کنیم.

پلک زدن صحیح به معنای بسته شدن کامل پلک ها با هر بار پلک زدن است. و مزایای آن بسیار زیاد است، از احتمال کمتر عفونت، قرمزی یا خارش کمتر، و دید واضح تر. پلک زدن را امتحان کنید. این تمرین یک دقیقه ای را 5 بار در روز امتحان کنید:

به هر جهت (بالا / پایین / چپ / راست / مستقیم) نگاه کنید و در هر موقعیت 10 بار پلک بزنید. پلک را مجبور نکنید، فقط مطمئن شوید که هر بار چشم کاملا بسته شده و سپس باز می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عجیب ترین بیماری های عجیب و ناشناخته 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان