جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

۱۴ بهترین خواص هندوانه برای سلامتی + کاهش وزن سریع

آنچه که در این مطلب میخوانید
فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن
خواندن 14 دقیقه
0
(0)

همه ما می دانیم که هندوانه برای یک روز آفتابی و گرم، خیلی خنک و خوش مزه است. اما بیشتر از خنک نگه داشتن بدن، این میوه دارای فواید بی شمار برای سلامتی بدن است. در واقع فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن سریع بی نظیر است. زیرا هندوانه در کنترل دیابت و مبارزه با رادیکال‌های آزاد که بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌کند، بسیار موثر است. به علاوه در جلوگیری از خطرات ابتلا به بیماری های قلبی، حملات آسم و کاهش وزن به شما کمک می کند.

این میوه خوشمزه، حاوی ۴۵ کالری، ویتامین C و ویتامین A است که نقش مهمی در سلامت بدن شما دارد. بهترین خاصیت هندوانه این است که شما را هیدراته نگه می دارد. زیرا هندوانه از ۹۲ درصد آب تشکیل شده است. همچنین این میوه سالم اشتها را کاهش می دهد و در شما احساس سیری ایجاد می کند. در نتیجه مصرف مرتب آن باعث کاهش وزن می شود. در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن می پردازیم. شما با خوردن هندوانه به وزن ایده آل تان می رسید.

بیشتر بخوانید: چگونه در یک روز، بدون ضرر ۲ کیلو وزن کم کنیم؟

فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن ، تاریخچه هندوانه

حقایق بسیار جالبی در طول تاریخچه این میوه سالم وجود دارد. گفته می شود که اولین هندوانه حدود ۵۰۰۰ سال قبل در آفریقای جنوبی ظاهر شد و در مصر باستان این میوه حدود ۲۰۰۰ سال پ.م. ترویج یافته و به یک غذای روزمره تبدیل شد.

از اولین شواهد به دست آمده، وجود شکل هیروگلیف روی ساختمان ها بود که نشان می داد مصریان باستان هندوانه می کاشتند.اساسا با توجه به اهمیت این میوه، حتی کتاب مقدس مسیحیان نیز از آن  به عنوان یک مواد خوراکی اصلی که توسط بنی اسرائیل مصرف می شد، ذکر می کند. هندوانه پس از آفریقا، به اروپا رسید. جایی که در قرن هفتم با موفقیت گسترش پیدا کرد. بعدها در قرن دهم به چین راه یافت و در حال حاضر چین بزرگترین تولید کننده هندوانه در جهان است. اکنون ۱۲۰۰ گونه مختلف هندوانه در سراسر جهان وجود دارد که در ۹۶ کشور مختلف کشت می شود. ما در این مطلب به فواید بی نظیر هندوانه، طرز تهیه رسیپی ها، حقایق جالب و سوالات متداول در مورد هندوانه می پردازیم.  هندوانه های سالم آشنا می کنیم پس با ما باشید.

فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای جذب پروتئین: به این موارد در تغذیه روزانه توجه کنید!

۱۴خاصیت بی نظیر هندوانه برای سلامتی  و کاهش وزن

۱.فواید تغذیه ای هندوانه

هندوانه میوه ای کم کالری، آبرسان و غنی از ریزمغذی ها با مجموعه ای از ویتامین ها است. یک فنجان یا حدود ۱۵۰ گرم هندوانه حاوی حداقل ۰.۶ گرم فیبر، همراه با ۱۱.۵گرم کربوهیدرات است که البته حدود ۹ گرم آن قند است. اگرچه منبع خوبی از پروتئین نیست، اما هندوانه همچنان به یک رژیم غذایی غنی از پروتئین با حدود ۱ گرم پروتئین در هر ۱ فنجان محسوب می شود. هندوانه به ترتیب ۵ درصد و ۱۴ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و C را تامین می کند. همچنین حاوی ۴ درصد از پتاسیم و منیزیم مصرفی توصیه شده است.

۲.فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن، بدن را هیدراته نگه می دارد

این میوه سالم از ۹۲ درصد آب تشکیل شده است و  بدان معناست که شما کالری کمتری مصرف می کنید. یکی از قابلیت های این میوه مهار کم آبی بدن است. به همین خاطر با خیال راحت آن را به رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید. هیدراته ماندن اغلب می تواند از خشکی دهان جلوگیری کند و برای سلامت قلب و عروق مفید است. خوردن این میوه در تابستان شما را خنک نگه می دارد. همچین پوست تان را تمیز و درخشان می کند. بنابراین با مصرف یک فنجان هندوانه یا آب هندوانه در روز از مزیت تابستان سرد و خنک بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: اگر بعد از افطار شربت ریحان بنوشید، چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟!

۳. قند خون را کنترل می کند

این میوه آبدار به کلیه های شما کمک می کند تا ال سیترولین (اسید آمینه) را به ال آرژنین (اسید آمینه) تبدیل کنند. در واقع، این دو اسید آمینه از شما در برابر دیابت محافظت می کند. از نظر پزشکی، مکمل ال آرژنین هندوانه برای تنظیم متابولیسم گلوکز و انسولین در بدن بسیار مهم است.

۴. فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن ، کمک به کاهش وزن

اگر به این فکر می کنید که چگونه به طور طبیعی وزن خود را به حداقل برسانید. این میوه سالم را به رژیم کاهش وزن خود اضافه کنید. از آن جایی که این میوه عمدتاً از آب تشکیل شده است، احساس سیری به شما دست می دهد و این امر اشتهای شما را از خوردن میان وعده های مورد علاقه تان کم می کند. پس، اگر به دنبال وزن ایده آل هستید، این میوه ی رژیمی آبدار را به صورت منظم مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: فواید درمانی ترکیب سیر و عسل: اگر هر روز صبح، یک قاشق عسل و سیر بخورید….

۵.کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

لیکوپن ماده‌ای است که در هندوانه یافت می‌شود و رنگ قرمز را به میوه می‌دهد. حتی گوجه فرنگی هم این ماده را دارد، اما آیا می دانستید که این ماده در هندوانه بیشتر از گوجه فرنگی یافت می شود؟  لیکوپن توان تنزیل کلسترل را داشته و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید روزانه یک فنجان هندوانه یا آب هندوانه را مصرف کنید.

۶. شدت آسم را کاهش می دهد

هندوانه منبع خوبی از ویتامین C بوده که مسئول کاهش اثرات آسم است. یعنی این که با مصرف روزانه یک فنجان هندوانه با برخی از عوارض شدید آسم خداحافظی کنید. برای مبتلایان به آسم با سطوح پایین تر ویتامین C یک داروی خوب به حساب می آید. زیرا با مصرف مرتب هندوانه از تجربه بیشتر علائم آسم نجات می یابید. به زبان ساده تر، هندوانه حدود ۴۰ درصد ویتامین C دارد که برای مبتلایان به آسم بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:  در ماه مبارک رمضان اگر آب لیمو را به گردن خود بمالید….

۷.فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن ، جلوگیری از افتادن دندان ها

مصرف روزانه یک فنجان هندوانه می تواند از ابتلا به بیماری پریودنتال پیشگیری کند. بیماری که حدود ۲۵ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرارداده است. این بیماری با از دست دادن دندان، وجود عفونت مشخص می شود و همچنین با سایر بیماری های قلبی مرتبط است. مهمترین ماده ای که اثرات نامطلوب بیماری پریودنتال را کاهش می دهد ویتامین C است. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری هندوانه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن

۸. با التهاب مبارزه می کند

یکی از شایع ترین انواع بیماری های در حال حاضر که اکثر افراد با آن مواجه هستند، التهاب است. در واقع التهاب عامل بسیاری از بیماری های جدی مثل بیماری قلبی، سرطان و فیبرومیالژیا است. با این حال، یک راه ساده برای مبارزه با این نوع التهاب، افزودن هندوانه به رژیم غذایی روزمره است.

بیشتر بخوانید: ۱۴نکته موثر برای کاهش وزن سریع در ماه رمضان

۹.برای اعصاب مفید است

هندوانه منبع غنی پتاسیم است که عملکرد اعصاب را تنظیم می کند. به عبارت ساده تر، تکانه ها و پیام های الکتریکی را تسهیل می کند. باید به خاطر داشته باشید که پتاسیم کمتر در بدن انسان باعث بی حسی و گزگز کردن دست ها و پاها می شود. بنابراین اگر از گرفتگی ساق یا سرانگشتان پای خود رنج می برید، ممکن است علت آن کاهش پتاسیم در بدن شما باشد. بهتر است هر روز یک لیوان آب هندوانه بنوشید.

۱۰.از گرمازدگی جلوگیری می کند

گرمازدگی یک مشکل خطرناک است که بسیاری از مردم در ایالات متحده با آن روبرو هستند. این وضعیت می تواند تهدید کننده زندگی باشد. مشخصه اصلی گرما زدگی تب و بالا رفتن دمای بدن است. هندوانه حاوی الکترولیت هایی است که می تواند از گرمازدگی جلوگیری کند. در فصل گرما روزانه یک لیوان آب هندوانه بنوشید. این نوشیدنی بدن شما را خنک نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی!

۱۱. فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن، برای کلیه ها مفید است

بدن انسان در معرض سموم زیادی از مواد غذایی تا بعضی از مشکلات هوایی که تنفس می کنیم قرار دارد. این سموم توسط کلیه ها دفع می شوند و برای این که کلیه های خود را سالم نگه دارید تا عملکرد خوبی داشته باشند، باید هر روز ۱ لیوان آب هندوانه بنوشید. مواد مغذی اصلی در هندوانه کلسیم و پتاسیم است که به مبارزه با سموم و دفع آن ها از بدن کمک می کند.

۱۲.به سلامت چشم کمک کند

هندوانه حاوی ترکیبی گیاهی به نام لیکوپن است که در جلوگیری از تخریب بافت های چشم نقش مهمی دارد. لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان و کاهش دهنده التهاب در نظر گرفته می شود. در حالی که هنوز تحقیقات بیشتری برای مشاهده این که لیکوپن چگونه از چشم های سالم حفاظت می کند، مورد نیاز است. اما بنابر تجربیات علمی، هندوانه برای سلامت چشم ها بسیار مفید و موثر بیان شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون برای سلامت عمومی بدن

۱۳.فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن، درد عضلات را تسکین می دهد

طبق گفته متخصصان سلامت، هندوانه به شکل میوه یا آبمیوه عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد و درد پس از تمرین را کاهش می دهد. تصور می شود که اسید آمینه ای به نام سیترولین مربوط به این باشد. سیترولین در افزایش تولید اکسید نیتریک به بدن شما کمک کند و منجر به  گردش بهتر خون میشود. البته برای تایید این مزیت سلامتی به آزمایش بیشتری نیاز است. اما با این حال، بهتر است پس از ورزش یک لیوان آب هندوانه بنوشید. به یاد داشته باشید که آب هندوانه نباید سرد باشد. بلکه آب هندوانه را در دمای محیط بگذارید و وقتی ولرم گرف آن را بنوشید.

۱۴.فواید هندوانه برای دستگاه گوارش

هندوانه هم آب و هم فیبر دارد، این دو ماده مغذی برای یک سیستم گوارشی سلام ضروری هستند. رژیم غذایی کم فیبر منجر به یبوست و سایر مشکلات گوارشی می شود. بنابراین هندوانه و سایر غذاهای غنی از فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا مشکلات سوء هاضمه یا یبوست تان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: خواص ترکیب توت خشک و ماست: ترکیبی که سلامت روده را تضمین می کند!

انواع رسپی های هندوانهفواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن

ممکن است برخی افراد طعم هندوانه را دوست نداشته باشند. به این علت چند رسپی هندوانه معرفی می شود تا بتوانید روزانه هندوانه را بخشی از رژیم غذایی تان قرار دهید.با این رسپی ها قطعا هوس هندوانه می کنید.

 

۱.فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن ، پیتزا هندوانه

هندوانه آبدار را با مقداری ماست، نارگیل و انواع توت ها اضافه کنید. این دستور یک رژیم غذایی سالم است که به کاهش وزن شما کمک می کند.

مواد لازم:• ½ فنجان ماست • ¼ قاشق چایخوری عصاره وانیل• ۲ عدد هندوانه بزرگ• ⅔ فنجان توت فرنگی ورقه شده• ۲ قاشق غذاخوری پرک نارگیل شیرین نشده برشته شده

طرز تهیه پیتزای هندوانه وگان:اکنون که تمام مواد خود را آماده کرده اید، در این جا طرز تهیه این  پیتزا هندوانه خوشمزه، آبدار و سالم را به شما آموزش می دهیم. ابتدا باید ماست و وانیل را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. پس از انجام این کار، باید مخلوط ماست را روی گردی هندوانه بمالید. سپس آن را ۸ قاچ کنید. سپس آن را با مقداری توت فرنگی و زغال اخته پر کنید و مقداری رنده نارگیل روی آن بپاشید. پیتزای هندوانه تان آماده است.

۲.بستنی هندوانه

آیا تا به حال می دانستید که می توانید برای خودتان یک بستنی هندوانه خانگی درست کنید؟ خب، این بستنی خوشمزه و گرمازدایی در تابستان بسیار ساده است.

مواد لازم:•۲ فنجان توت فرنگی• ۲ فنجان هندوانه• ¼ فنجان آبلیمو• ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای روشن• ⅛ قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه بستنی هندوانه:لطفا، دستورالعمل های ذکر شده زیر را دنبال کنید تا یک طعم شیرین و سالم از بستنی هندوانه، به دست آورید.ابتدا باید توت فرنگی، هندوانه، آبلیمو و نمک را باهم یکجا کرده و مخلوطی از آن درست کنید. پس از انجام این کار، مخلوط را در قالب فریزر ریخته و چوب ها را داخل آن قرار دهید. سپس آن را به مدت ۶ ساعت در فریزر بگذارید. پس از این زمان به سراغ بستی هندوانه تان بروید و آن را میل کنید.

بیشتر بخوانید: خواص میوه ها و سبزیجات را بر اساس رنگ شان بشناسید!

 

برخی حقایق جالب و باورنکردنی در مورد هندوانه

هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است به این معنی که شما می توانید مقدار زیاد هندوانه را با دریافت کالری کمتر بخورید. همچنین، در این مطلب چند واقعیت مهم در مورد آنچه که باید بدانید وجود دارد.

۱.حدود ۱۲۰۰ نوع مختلف هندوانه در سراسر جهان وجود دارد.۲.هندوانه در طی ۴۰ سال گذشته در ژاپن به شکل جعبه یی پرورش داده می شود.۳.این میوه پرمصرف ترین میوه در ایالات متحده است.۴.هر فنجان یا ۱۵۰ گرم هندوانه فقط ۴۰ کالری دارد.۵.برخی از انواع هندوانه وجود دارد که برای پخته شدن به ۱۳۰ روز گرم نیاز دارد.۶.التهاب را در بدن کاهش می دهد.۷.فاقد کلسترول بد است که باعث شده تا این میوه سالم به یک عامل کاهش وزن خوب تبدیل شود.۸.در مصر باستان هندوانه ها را زیر قبر تدفین می گذاشتند که نشانه ای از تغذیه برای مقبره باشد.۹.این میوه سالم در قرن سیزدهم در اروپا و در قرن دهم در چین کشت شد.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب انار و عسل: معجزه طبیعت برای سلامت جسم و روح

 

فواید هندوانه برای سلامتی و کاهش وزن ، سوالات متداول در مورد هندوانه

تابستان بهترین زمان برای نوشیدن یک لیوان آب هندوانه سرد یا مقدار زیادی سالاد آن است. این میوه به عنوان یک عامل کاهش وزن عالی است. جدا از این که این میوه فواید زیادی برای شما به ارمغان می آورد، اگر بیش از حد مصرف شود، مضرات منفی نیز دارد. در این جا چند سوال متداول وجود دارد که برخی از مضرات مصرف بیش از حد این میوه را روشن می  کند.

۱.اگر زیاد هندوانه مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر هر روز بیش از حد هندوانه مصرف کنید، ممکن است در نهایت پتاسیم و لیکوپن زیادی در بدن شما به وجود آید. در حالی که، توصیه می شود هر روز بیش از ۳۰ میلی گرم لیکوپن مصرف نکنید. اگر بیشتر از آن باشد، ممکن است با اسهال، سوء هاضمه، نفخ و حالت تهوع مواجه شوید. بنابراین بهتر این است که هر روز یک فنجان یا ۱۵۰ گرم هندوانه مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید: فواید باورنکردنی ترکیب شیره انگور و شیر و نوشیدن آن

۲.آیا هندوانه برای کبد مفید است؟

بلکه این میوه سالم برای سلامت کبد مفید است. هندوانه به کبد کمک می کند تا آمونیاک را که ضایعاتی از پروتئین ها در بدن است، پردازش کند. همچنین به رفع فشار روی کلیه ها، مؤثر بوده و تولید الکترولیت را افزایش می دهد. بنابراین، مصرف یک فنجان هندوانه یا یک لیوان آب هندوانه که به سلامت کبد کمک می کند، توصیه می شود.

۳.فواید سلامتی هندوانه حاوی دانه چیست؟

رایج‌ترین نوع هندوانه، هندوانه‌ای است که در آن دانه‌هایی وجود دارد. گفته می شود این نوع هندوانه به دلیل داشتن کالری کم، آهن، منیزیم و فولات که برای بدن ضروری هستند، بسیار مفید است. همچنین به گفته پزشکان ۱ فنجان تخمه هندوانه حاوی ۱۰ گرم پروتئین بوده و قورت دادن این دانه ها بی خطر است. برخلاف این ادعا که گیاه هندوانه در شکم شما رشد می کند.بهترین زمان رشد هندوانه فصل تابستان است. این میوه بی نظیر برای کاهش وزن و رژیم غذایی بهترین پیشنهاد است. گذشته از این مصرف یک فنجان میوه هندوانه یا یک لیوان آب آن شما را به هضم سالم و سهولت در حرکات روده کمک می کند. پس از مزایای فوق العاده این میوه پرخاصیت بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: ۵ اثر معجزه آسا خوردن ۴ عدد زردآلو خشک بعد از افطار

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان