9 مهمترین مشکلات سلامت، که نشان می دهد بیش از اندازه قند می خورید!

توسطنگار ستوده

فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱
نشانه های مصرف بیش از اندازه قند

چقدر علاقمند به مصرف شکر و خوردنی های شیرین هستید؟ آیا تاکنون فکر کرده اید که مصرف شکر شما متعادل است یا خیر؟در این مطلب 9 مهمترین نشانه های مصرف بیش از اندازه قند مورد بررسی قرار گرفته است. این نشانه ها از افسردگی گرفته تا افزایش وزن، نشان می دهد که باید مصرف قند خود را کاهش دهید. با بخش سلامت خبرنامه همراه باشید.

میزان متعادل مصرف قند

کارشناسان کاهش 10 درصدی قند در روز را توصیه می کنند که معادل حدود 6 قاشق چای خوری شکر در روز است. تخمین زده می شود که یک فرد به طور متوسط ​​حدود 4 برابر بیشتر از مقدار توصیه شده شکر مصرف می کند. این حدود 22 قاشق چایخوری شکر در روز (مصرف شکر به صورت مستقیم یا موجود در خوراکی ها) است.

کاهش مصرف شکر می تواند بسیار دشوار باشد، زیرا تقریباً در همه محصولات وجود دارد. بنابراین، برچسب غذاهایی که می خورید را با دقت بخوانید و مصرف محصولات تصفیه شده و فرآوری شده را کاهش دهید. برای کاهش مصرف قند، غذاهای تازه و پروتئین بدون چربی را انتخاب کنید.

در اینجا 9 نشانه وجود دارد که نشان می دهد قند بیش از حد مصرف می کنید.

نشانه های مصرف بیش از اندازه قند

از نشانه های مصرف بیش از اندازه قند، جوش ها

خوردن بیش از حد قند می تواند به پوست شما آسیب برساند و مشکلات آکنه را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که بین رژیم های غذایی با قند بالا و شدت مشکلات آکنه ارتباط وجود دارد. در مطالعات، شرکت‌کنندگانی که آکنه متوسط ​​یا شدید داشتند. مصرف مقادیر بیشتری شکر را نسبت به افرادی که آکنه خفیف داشتند یا اصلاً نداشتند، را گزارش کردند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

خستگی

اگر ناهار یا شامی می‌خورید که سرشار از قند است. و فاقد پروتئین، فیبر و چربی است که باعث می‌شود احساس سیری کنید. ممکن است بلافاصله بعد از غذا با کاهش شدید انرژی روبرو شوید. یک رژیم غذایی مغذی و متعادل به جلوگیری از کاهش شدید سطح قند خون شما کمک می کند. عدم جذب قند به دلیل دیابت یکی از دلایل پزشکی است که باعث می شود همیشه خسته باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ بهترین مواد غذایی رفع خستگی روزه داری که باید به آنها توجه کرد!

از نشانه های مصرف بیش از اندازه قند، دندان ضعیف

کبودی‌ها همیشه نشانه‌ای آشکار از علاقه شما به شیرینی‌جات بوده است. وقتی باکتری‌های موجود در دهان کربوهیدرات‌ها را هضم می‌کنند، اسیدی تولید می‌کنند که با بزاق شما ترکیب می‌شود و پلاک دندانی را تشکیل می‌دهد. اگر دندان های خود را به اندازه کافی مسواک نزنید، این پلاک روی دندان ها جمع شده و شروع به فرسایش مینای دندان می کند. این زمانی است که شکاف ها ظاهر می شوند. دندان های خود را بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و غذاهایی بخورید که به سلامت دندان های شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین غذاهای مفید برای سلامت دندان ها

فشار خون

سطح فشار خون شما در صورتی که 120/80 یا کمتر باشد طبیعی در نظر گرفته می شود. طبق تحقیقات، رژیم غذایی پر کربوهیدرات می تواند فشار خون شما را بالاتر از این مقدار افزایش دهد. در تحقیقات گسترده، متخصصان استدلال می‌کنند که محدود کردن مصرف قند مهم‌تر از کاهش مصرف سدیم برای حفظ سطح فشار خون سالم است. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و گلوکز فروکتوز به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: درمان فشار خون بالا: ۵ راهکار طبیعی برای کنترل فشار خون

از نشانه های مصرف بیش از اندازه قند، کلسترول بالا

افزایش چربی در گردش خون ممکن است نشان دهنده مصرف بیش از حد قند باشد. طبق تحقیقات، مقادیر بیش از حد قند می تواند کلسترول خوب (HDL) را کاهش داده و کلسترول بد (LDL) را افزایش دهد. اگرچه مکانیسم های تأثیر قند بر کلسترول و چربی های خون هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما مشخص است که گلوکز فروکتوز باعث می شود بدن تری گلیسیرید و کلسترول LDL ایجاد کند و در نتیجه کلسترول بد را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: کنترل سطح کلسترول: ۴ بهترین راه برای حفظ سلامت عروق

تنگی نفس بعد از ورزش

تغذیه مناسب برای عملکرد ورزش شما ضروری است. اگر تمرین شما سخت‌تر می‌شود، ممکن است یک رژیم غذایی با فروکتوز بالا مقصر باشد. اگر درست قبل از ورزش شدید سطح قند خون خود را افزایش دهید، ممکن است پس از آن احساس خستگی شدید کنید. خوردن بیش از حد قند ساده باعث افزایش و افت قند خون می شود. این باعث به خطر افتادن توانایی های فیزیکی و تلاش شما می شود.

بیشتر بخوانید: فعالیت ورزشی برای تناسب اندام: چگونه برای ادامه برنامه ورزشی منظم با انگیزه

از نشانه های مصرف بیش از اندازه قند، افزایش وزن

تغییرات ناگهانی در وزن شما ممکن است احساس شود. به خصوص اگر به سمت نوشیدنی های شیرین گرایش پیدا کنید. با توجه به تجزیه و تحلیل بسیاری از مطالعات، مشاهده می شود که نوشیدنی های شیرین به میزان بالایی در افزایش وزن نقش دارند. نوشیدنی های شیرین حاوی مقدار زیادی قند هستند. این نوشیدنی های شیرین به سادگی کالری های خالی را به کالری سایر غذاهایی که مصرف می کنید. اضافه می کنند تا گرسنگی شما را فرو نشاند. از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید و به آب، شیر، قهوه و چای روی آورید.

بیشتر بخوانید: ۳۰ ماده غذایی چاق کننده برای افزایش وزن سریع و ایمن

افسردگی

مطالعات متعددی ارتباط بین مصرف شکر و خطر ابتلا به افسردگی را نشان می دهد. رژیم غذایی که عمدتاً از کربوهیدرات های قندهای ساده تشکیل شده است با افسردگی مرتبط است. در مطالعه ای که نزدیک به 70000 زن را مورد بررسی قرار داد، مشاهده شد. که هر چه سطح قند خون شرکت کنندگان پس از خوردن یک غذای شیرین و تصفیه شده بالاتر باشد، خطر ابتلا به افسردگی بیشتر می شود. در مقابل، رژیم غذایی غنی از غلات کامل، میوه های تازه و سبزیجات به عنوان یک عامل محافظتی در برابر اختلالات خلقی نشان داده شده است. برخی از مواد مغذی از جمله امگا 3 موجود در ماهی های چرب نیز از افسردگی محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید: موز، میوه ضد افسردگی: ۶ بهترین خاصیت موز برای سلامت عمومی

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *