13 فایده شگفت انگیز بادمجان برای سلامتی

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۱۳, ۱۴۰۱
خواص بادمجان برای سلامتی

بادمجان سیاه یکی از بهترین مدافع بدن انسان در برابر بیماری هایی مانند سرطان و همچنین بسیاری از عفونت های احتمالی دیگر است. بر کسی پوشیده نیست که بادمجان سیاه با طیف گسترده ای از انواع خود، مکمل مناسبی برای تقریبا هر مشکلی در بدن است.در این مطلب 13 بهترین خواص بادمجان برای سلامتی مورد بررسی قرار گرفته است. بدین ترتیب اگر بادمجان را در رژیم غذایی خود قرار دهید، ضرر نمی‌کنید.

جالب اینجاست که بادمجان پبنگ تونگ بافتی مشابه گوجه فرنگی دارد و آن را برای خورش و در واقع کباب پز کردن مناسب می‌کند. ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که این میوه آبدار نه تنها سرشار از طعم است، بلکه در مورد فواید سلامتی نیز بسیار خوب عمل می‌کند.

مطلب مرتبط: 12 بهترین مواد غذایی دوستدار قلب که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید!

 

درباره 13 بهترین خواص بادمجان برای سلامتی

بادمجان ها که به بادمجان نیز معروف هستند، در غذاهای مختلف در سراسر دنیا استفاده می شود. اگرچه اغلب به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود، اما از نظر فنی یک میوه است. زیرا از یک شگوفه گل رشد می کند و حاوی دانه است. انواع مختلفی از نظر اندازه و رنگ دارد. و در حالی که بادمجان‌هایی با پوست بنفش و تیره رایج‌تر هستند، اما می‌توانند قرمز، سبز، زرد یا در واقع سیاه نیز پیدا کنید.

مطلب مرتبط: آلرژی + همه چیز درباره ی حساسیت فصلی

 

فهرست 7 مزیت سلامتی بادمجان

1. منبعی عالی از ویتامین ها و مواد معدنی

بادمجان منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، تیامین، نیاسین، منیزیم. منگنز، فسفر، بابی، فیبر، اسید فولیک، پتاسیم و فواید شگفت‌انگیز برای سلامتی هستند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی کاهش دهنده کلسترول که باید در برنامه غذایی تان بگنجانید

2. از خواص بادمجان برای سلامتی: به هضم غذا کمک می کند

محتوای فیبر بالا در بادمجان، که یک عنصر اساسی در حفظ یک رژیم غذایی متعادل است. راهی عالی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش شما است. این به این معنی است که اگر کنار یک غذا بادمجان داشته باشید، خوردن و هضم آن آسان تر است!

مطلب مرتبط: مهم ترین خواص درمانی کلم: از تقویت سیستم ایمنی تا بهبود دستگاه گوارش

3. بهبود سلامت قلب

فیبر موجود در بادمجان بیش از این که به فرآیند هضم کمک کند، به بهبود سلامت قلب شما نیز کمک می کند! به این دلیل است که فیبر باعث کاهش سطح کلسترول در بدن می‌شود و سلامت قلب شما را به همراه دارد. و از سویی با اتصال آن به مواد خورنده در دستگاه گوارش هضم خیلی راحت و آسان صورت می‌گیرد.

مطلب مرتبط: اگر به دنبال بهبود سلامت قلب تان هستید، این ۶۰ ماده خوراکی را در برنامه غذایی تان بگنجانید

4. ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

به لطف محتوای آنتی اکسیدانی آن، برخی از مطالعات نشان می دهد که بادمجان ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. در یک مطالعه، به خرگوش‌هایی با کلسترول بالا روزانه 0.3 اونس (10 میلی‌لیتر) آب بادمجان به مدت دو هفته داده شد. در پایان مطالعه، آن ها سطح پایین‌تری از کلسترول LDL و تری گلیسیرید داشتند. دو ماده خونی که می‌تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی در افراد شود.

مطلب مرتبط: فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی: اثرات شگفت انگیز ترکیب این دو ماده غذایی بر بدن

5. از خواص بادمجان برای سلامتی: ممکن است کنترل قند خون را تقویت کند

افزودن بادمجان به رژیم غذایی ممکن است به کنترل قند خون شما کمک کند. این خاصیت بادمجان در درجه اول به این دلیل است که بادمجان سرشار از فیبر است و به طور کامل از دستگاه گوارش عبور می کند. فیبر محلول می‌تواند از قند خون کاسته. و با کاهش سرعت هضم غذا وضعیت قند خون را ثابت نگه می دارد و از ضعف بدن جلوگیری می کند. از سویی فیبر محلول در بامجان با کاهش سرعت هضم غذا از یبوست نیز جلوگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: غذاهای فیبردار: ۵ بهترین ماده غذایی برای سلامت روده و پیشگیری از دیابت

6. ممکن است مزایای مبارزه با سرطان داشته باشد

بادمجان حاوی چندین ماده است که به طور ضمنی با سلول های سرطانی مبارزه می کند. این میوه می‌تواند برای پیشگیری از انواع بیماری های قلبی و سرطانی مفید باشد. از سویی چندین مطالعه نشان می‌دهد که خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر، مشابه بادمجان، ممکن است انواع خاصی از سرطان را پوشش دهد. از طرفی آنتی اکسیدان موجود در بادمجان می‌تواند از بدن شما در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند.

مطلب مرتبط: فواید درمانی ترکیب سیر و عسل: اگر هر روز صبح، یک قاشق عسل و سیر بخورید…

7. از خواص بادمجان برای سلامتی: ممکن است عملکرد شناختی را بهبود بخشد

فیتونوترینت های موجود در بادمجان ممکن است از غشای سلول های مغز در برابر آسیب محافظت کند. بادمجان‌ها همچنین می توانند انتقال پیام از یک سلول به سلول دیگر را تسهیل کنند و در نتیجه عملکرد حافظه را حفظ کنند. رادیکال های آزاد در مغز ممکن است مسئول دژنراسیون عصبی، آلزایمر و زوال عقل باشند. ناسونین، آنتی اکسیدان قوی در پوست بادمجان، ممکن است با از بین بردن این رادیکال های آزاد، مشکلات عصبی را مهار کند. این میوه کار عملکرد مغز را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش می دهد.

مطلب مرتبط: فواید شگفت انگیز دانه کنجد برای پوست و مو

8. ممکن است به کاهش وزن کمک کند

بادمجان آب زیاد و کالری کمی دارد. و این خاصیت بادمجان ممکن برای افرادی که به کاهش وزن فکر می‌کنند، ایده‌آل به نظر برسد. بافت اسفنجی چنین سبزیجاتی این ویژگی ها را تسهیل می کند. از این رو باید تا حد امکان بادمجان را به شکل خام مصرف کنید. فیبر موجود در بادمجان شما را سیر نگه می دارد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

مطلب مرتبط: ۱۴نکته موثر برای کاهش وزن سریع در ماه رمضان

9. از خواص بادمجان برای سلامتی: ممکن است به سلامت چشم شما کمک کند

بادمجان سرشار از لوتئین است. هر چند تحقیقات طولانی مدت بیشتری برای درک خاصیت اثرات بالقوه محافظت از بینایی بادمجان برای انسان نیاز است. اما آنتی اکسیدان موجود در بادمجان از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، که عامل اصلی نابینایی و اختلال بینایی است، جلوگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: ۲۵ روش طبیعی برای مراقبت روزانه از چشم ها

10. ممکن است باعث سلامت استخوان ها شود

بادمجان ممکن است به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک کند. این میوه حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که به تقویت استخوان کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین فواید درمانی ترکیب محلب و عسل برای کاهش دردهای استخوانی و مفصلی

11. از خواص بادمجان برای سلامتی: ممکن است به درمان کم خونی کمک کند

جهان طی دو دهه گذشته شاهد افزایش باورنکردنی افراد مبتلا به کم خونی بوده است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، امروزه حدود 1.62 میلیارد نفر به کم خونی مبتلا هستند. کمبود آهن یکی از علل اصلی کم خونی است که علائمی مانند سردرد، ضعف و مشکل در تمرکز را با خود به همراه دارد. برای همین، پزشکان رژیم غذایی غنی از آهن را برای مبارزه با کم خونی پیشنهاد می کنند. که در این میان بادمجان نیز می‌تواند مفید باشد.

مطلب مرتبط: تقویت سیستم ایمنی کودکان: ۲۸ ماده غذایی که سیستم ایمنی کودکان را قوی تر می کنند

12. ممکن است از نقایص مادرزادی جلوگیری کند

بادمجان حاوی اسید فولیک است که مصرف آن برای زنان باردار ضروری است. مصرف یک رژیم غذایی غنی از اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک کند. کمبود فولات منجر به ناهنجاری در مادر و جنین می شود.

مطلب مرتبط: ۱۲ رمز و راز داشتن چهره ای خیره کننده و زیبایی بدون آرایش

13. از خواص بادمجان برای سلامتی: ممکن است سلامت پوست را بهبود بخشد

بادمجان سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتوسیانین ها (ترکیبات طبیعی گیاهی) و آنتی اکسیدان ها است. هرچند تا کنون دلایل علمی بر این خاصیت بادمجان به ثبت نرسیده است. اما شواهد ناشی از این است که بادمجان ها ممکن است به بهبود درخشندگی پوست و کاهش سرعت پیری کمک کنند.

بادمجان در رژیم غذایی شما 

راه های زیاد وجود دارد تا بتوانید از خواص بادمجان برای سلامتی استفاده کنید. مثلا در هفته چندین بار بادمجان را در وعده های غذایی بگنجانید. از بین انواع مختلف دستور العمل های پخت بادمجان، دستور العمل های بادمجان کبابی همیشه علاقه مندان زیادی داشته است. خود من عاشق این هستم که چگونه قسمت بیرونی بادمجان به خوبی کبابی می شود. در حالی که داخل آن صاف و ابریشمی می شود.

مطلب مرتبط: پنج درمان طبیعی که برای سلامت روان و درمان افسردگی مفید هستند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *