جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
33 بازدید

طرز تهیه آش رشته مجلسی و خوشمزه برای علاقمندان خوراکی های سنتی!

خواندن 3 دقیقه
3.3
(4)

ماه رمضان هر سال با آش رشته و زولبیا و بامیه حال و هوای خاصی پیدا می کند. یادم هست کوچکتر که بودم، منتظر ماه رمضان می شدم. چون در این ماه مادرم بیشتر از هر زمان دیگری زحمت می کشید و برای خانواده انواع و اقسام غذاها و خورشت ها و نان ها را آماده می کرد. آش رشته هم از همان غذاهایی بود که جزو ثابت سفره افطارها بود. امروز من امیر مهرابی به درخواست تعداد زیادی از خوانندگان خوب وب سایت خبرنامه، با طرز تهیه آش رشته مهمان خانه های شما هستم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت سیب زمینی که دارای طعمی رویایی و خاص است!

آش رشته از جمله سوپ ها و غذاهایی است که دستورالعمل های متفاوتی برای آن ذکر شده است. روشی که ما امروز آموزش می دهیم ساده ترین و سریعترین روش تهیه آش رشته در منرل است. برای داشتن عطر بهتر در آش لازم است، علاوه برسبزی آش که شامل اسفناج و گشنیز و جعفری و تره است، مقدار شوید و نعناع تازه نیز استفاده کنید. برخی علاقه دارند تا لوبیا و نخودهای آش شان زیاد باشد. لذا میزان استفاده از حبوباتی مثل نخود و لوبیا و عدس کاملا به سلیقه خود شما مربوط است.  ما برای آشی که برای شش نفر کفایت کند، از هر کدام از حبوبات 80 گرم استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته به شکل شیرینی: یک غذای چشم نواز برای سفره افطار

 

طرز تهیه آش رشته

 

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کیک راوانی یک کیک خوشمزه ترکیه ای به شیوه آسان

مواد لازم برای طرز تهیه آش رشته

  • 4 عدد پیاز متوسط
  • 2 حبه سیر
  • 70 گرم از حبوباتی نظیر نخود، لوبیا ، عدس (می توانید یک روز قبل حبوبات را خیس کنید.)
  • سبزی آش 1 کیلو
  • رشته آش 200 گرم
  • کشک به میزان دلخواه
  • روغن یک فنجان

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته گوشت و سیب زمینی، یک غذای مقوی و سالم برای ماه رمضان

طرز تهیه آش رشته

قبل: یکی از پیازها را ریز خرد کنید. سبزی آش و همچنین نعناع و شوید تازه را نیزه به همراه سبزیجات  ریز خرد کنید. نخود، لوبیا و عدس را از قبل بپزید. 5 فنجان آب را بجوشانید.

روغن را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیازهای خرد شده را با دو حبه سیر به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا شفاف شود.

نخود، لوبیا و عدس را به قابلمه اضافه کنید. نمک و زردچوبه را به اندازه کافی اضافه کنید و چند دقیقه دیگر بپزید و هم بزنید.

سپس سبزیجات را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. بگذارید تا کمی سبزی شما سرخ شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی شکرپاره ترکیه ای، یک شیرینی خوشمزه برای سفره های افطار!

آنقدر آب جوش اضافه کنید تا روی مخلوط را بپوشاند. بگذارید  تا آب بجوش آید، سپس حرارت را ملایم کنید و 25-30 دقیقه دیگر بگذارید با حرارت ملایم بپزد.

رشته ها را به قابلمه اضافه کنید و با حرارت ملایم به پخت ادامه دهید.

سه پیاز سایز کوچک باقی مانده را به صورت خلالی برش دهید و بگذارید تا سرخ و طلایی رنگ شوند. سپس آنها را از روغن بیرون بکشید و درون روغن کمی نعناع خشک بریزید و بگذارید کمی سرخ شود.

آش آماده شده را در کاسه های مورد نظرتان سرو کنید. روی آن را با کمی نعناع و پیاز سرخ شده و کشک زده شده تزئین کنید.

نوش جان.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان