جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
3
(4)

آیا تا به حال از روغن کنجد برای درمان آکنه استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، بد نیست این روش درمانی را امتحان کنید. تاثیر روغن کنجد برای درمان آکنه فوق العاده است. این روغن به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. جدای استفاده از روغن کنجد در پخت و پز، در طب سنتی نیز از آن برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود‌. روغن کنجد علاوه بر حفظ سلامت پوست، فواید بی شماری برای سلامت مو نیز دارد. اگر به دنبال درمان های طبیعی برای مقابله با آکنه هستید، می‌توانید از روغن کنجد استفاده کنید.

کنجد سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد. گردش خون را زیر پوست بهبود می‌بخشد و فواید متعدد تغذیوی برای پوست دارد. روغن استخراج شده از دانه‌های کنجد سرشار از امگا 6، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و ویتامین های B و E است. که به عنوان فرآورده های زیبایی استفاده می‌شود. بنابراین در این مطلب به فواید روغن دانه کنجد برای پوست و مو می پردازیم. شما با استفاده از کنجد پوست و موهای سالم و درخشانی خواهید داشت.

مطلب مرتبط: مدل موی کوتاه شیک و جذاب: ۱۳ مدل موی باب پیکسی برای بهار و تابستان

فواید روغن و دانه کنجد برای پوست

مزه دار کردن غذاها با طعم دهنده های ساده فواید روغن کنجد

فواید دانه کنجد برای پوست و مو، خواص شفابخش روغن کنجد

روغن دانه کنجد یک عامل ضد التهابی طبیعی است و خواص درمانی بسیار خوبی دارد. خواص ضد باکتریایی آن به خلاص شدن از شر پاتوژن های پوستی مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک. و همچنین قارچ های پوستی رایج مانند قارچ پای ورزشکاران کمک می‌کند. روغن دانه کنجد مخلوط با آب گرم می تواند عفونت های قارچی واژن را کنترل کند.

روغن کنجد درمان آفتاب سوختگی

هنگامی که در معرض باد یا آفتاب قرار گرفته‌اید، روغن کنجد می تواند آفتاب زدگی شما را درمان کند. از آسیب اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید به پوست شما جلوگیری می کند. و در نتیجه از ایجاد چین و چروک و رنگدانه ها جلوگیری می کند. برخی گزارش ها نشان می دهد که روغن کنجد ممکن است حاوی فیلترهای UV باشد.

فواید دانه کنجد برای پوست و مو، سم زدایی پوستی

برخی معتقدند آنتی اکسیدان های موجود در روغن دانه کنجد ممکن است به سم زدایی پوست شما کمک کند. مولکول‌های این روغن وقتی روی پوست استفاده می‌شود، سموم محلول در روغن را جذب می‌کند که با آب داغ و صابون قابل شستشو هستند. نصف فنجان روغن دانه کنجد را با نصف فنجان سرکه سیب و یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید. این مخلوط را باید هر شب پس از شستن روی صورت خود بمالید. شما باید روغن دانه کنجد را در رژیم زیبایی خود بگنجانید.

روغن کنجد مناسب برای نوزادان

پوست کودک، به ویژه ناحیه پوشک شده پای کودک، اغلب به دلیل اسیدی بودن مواد زائد بدن دچار بثورات می شود. شواهد نشان می دهد که روغن دانه کنجد ممکن است از پوست حساس کودک در برابر این بثورات محافظت کند. استفاده از آن بر روی بینی و گوش محافظت در برابر پاتوژن های رایج پوستی را فراهم می کند. همچنین با خشکی پوست مقابله می کند.

فواید دانه کنجد برای پوست و مو، پوست درخشان با روغن کنجد

خواص درمانی دانه کنجد

روغن دانه کنجد می تواند پوستی درخشان را برای شما فراهم کند. با نرم و لطیف نگه داشتن پوست، انعطاف پذیری پوست را حفظ می کند. و نواحی بریدگی های خفیف، خراش ها و ساییدگی ها را التیام می بخشد. روغن کنجد به سفت شدن پوست صورت، به ویژه ناحیه اطراف بینی کمک می کند. و بزرگ شدن منافذ را کنترل می کند. همچنین سمومی را که روی سطح و منافذ ایجاد می شوند خنثی می کند. شما می‌توانید روغن کنجد را برای درخشان شدن پوست امتحان کنید. صورت خود را با روغن کنجد کاملا ماساژ دهید. و قبل از شستن با آب گرم صورت خود را با پودر برنج یا حبوبات بشویید. بعد صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ صورتتان بسته شود.

درمان ترک پاشنه پا

اگر پاشنه های ترک خورده یا درد پا دارید. می توانید هر شب قبل از رفتن به رختخواب از روغن دانه کنجد استفاده کنید و بعد جوراب نخی بپوشید. این کار را باید چند روز انجام دهید تا پاهای نرم و لطیفی داشته باشید.

درمان آکنه

روغن کنجد حاوی کنجد است که دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل برای درمان التهاب آکنه حتما از این روغن استفاده کنید.

مسدود کننده منافذ

روغن کنجد تصفیه شده به عنوان مسدود کننده منافذ عمل می‌کند. از آن جایی که منافذ مسدود شده منجر به بروز آکنه می‌شود، این خاصیت غیر کومدوژنیک روغن کنجد به کاهش آکنه کمک می‌کند.

التیام زخم ها

این روغن دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. روغن کنجد می‌تواند زخم های ناشی از سوختگی را التیام بخشد.

کاهش علائم پیری

روغن کنجد دارای خواص ضد پیری است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که روغن کنجد در برابر 30 درصد اشعه ماوراء بنفش مقاومت دارد. این ویژگی نیز از ظاهر شدن چین و چروک و سایر علائم پیری روی صورت شما جلوگیری می‌کند. همچنین تاثیر فوق العاده‌ای بر پیشگیری از سرطان پوست دارد.

نحوه استفاده از روغن کنجد برای درمان آکنه

خواص درمانی دانه کنجد

سرکه سیب و روغن کنجد

سرکه سیب حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. به همین دلیل استفاده آن برای درمان آکنه توصیه می‌شود. از سوی دیگر، روغن کنجد در کاهش التهاب آن نیز تاثیرگذار است.

مواد لازم:

4 قاشق غذاخوری سرکه سیب

4 قاشق غذاخوری روغن کنجد

2 قاشق غذاخوری آب

نحوه استفاده از ترکیب سرکه، سیب و روغن کنجد

4 قاشق غذاخوری سرکه سیب و روغن کنجد را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. این مخلوط را برای 20 دقیقه روی صورت‌تان بمالید. سپس پوست‌تان را با آب معمولی بشویید. از این ماسک یک بار در روز استفاده کنید.

آرد برنج و روغن کنجد

آرد برنج به جذب چربی اضافی صورت کمک می‌کند و هنگامی که با روغن کنجد استفاده شود، آکنه را کاهش می‌دهد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری آرد برنج

2 قاشق غذاخوری روغن کنجد

نحوه استفاده از روغن کنجد و آرد برنج

فواید روغن کنجد

آرد برنج و روغن کنجد را در ظرفی با هم مخلوط کنید. خمیر را روی تمام صورت‌تان بمالید. ماسک را روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست‌تان را آب سرد بشویید. از این ترکیب هفته ای یک بار استفاده نکنید.

زردچوبه و روغن کنجد

زردچوبه به دلیل خواص ضد عفونی، کاربرد زیادی دارد. از این ماده در سایر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. متخصصین زیبایی زردچوبه را به دلیل این ویژگی‌اش بهترین گزینه برای درمان آکنه می‌دانند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری زردچوبه

4 تا 5 قاشق غذاخوری روغن کنجد

نحوه استفاده از این ماسک

زردچوبه و روغن کنجد را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس روی پوستتان بمالید و بعد از 30 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

نکته: لایه برداری ملایم پوست قبل از استفاده از ماسک صورت روغن کنجد، به اثربخشی آن می‌افزاید. به جای اسکراب های آماده، از اسکراب های طبیعی مانند پودر قهوه یا شکر قهوه ای نرم برای لایه برداری پوستتان استفاده کنید.

برای استفاده از روغن کنجد به این نکته توجه کنید

هرچند روغن کنجد به طور کلی برای همه افراد هیچ عارضه جانبی در پی ندارد. اما افراد با پوست چرب، باید به مقدار کم از آن استفاده کنند.

فواید دانه کنجد برای مو

روغن کنجد

دانه های کنجد سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی هستند که برای حفظ سلامت پوست سر و مو ضروری است. روغن دانه کنجد نیز مانند پوست، اثرات مفیدی بر روی پوست سر شما دارد. بنابراین با مشکلات مختلف پوست سر مبارزه می کند.

فواید دانه کنجد برای پوست سر به شرح زیر است:

فواید دانه کنجد برای پوست و مو، روغن دانه کنجد رشد مو را تشویق کنید

دانه کنجد حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است که ممکن است باعث رشد مو شود. روغن دانه کنجد حالت دهنده مو و تقویت کننده پوست سر است، و رشد مو را تحریک می کند. ماساژ منظم با روغن کنجد گرم به پوست سر شما نفوذ می کند و در نتیجه گردش خون را افزایش می دهد. روغن کنجد ریشه و ساقه موهای شما را تغذیه می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

پیشگیری از مشکلات پوست سر

دانه‌های کنجد سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که برای سلامت پوست سر حیاتی هستند. ماساژ پوست سر با روغن کنجد با خشکی، پوسته پوسته شدن. و مسدود شدن منافذی که باعث نازک شدن مو و ریزش مو می‌شود مقابله می‌کند. علاوه بر این، خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی آن به درمان عفونت های پوست سر و شوره سر کمک می‌کند. و پوست سر تحریک شده را تسکین می دهد.

ضد آفتاب طبیعی

روغن دانه کنجد با محافظت از موهای شما در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش خورشید. و آلودگی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای موهای شما عمل می‌کند.

فواید دانه کنجد برای پوست و مو، تهویه عمیق

روغن دانه کنجد به عنوان یک نرم کننده برای موهای خشک، آسیب دیده، انتهای دوشاخه یا موهای تحت درمان شیمیایی عمل می‌کند. رطوبت از دست رفته را بازیابی می کند و ساقه مو را تقویت می کند. و به موهای کدر و شکننده این امکان را می دهد تا درخشش، جهش، خاصیت ارتجاعی و نرمی خود را به دست آورند.

ویژگی های تیره کننده مو

تحریک رشد موها روغن کنجد

روغن دانه کنجد به دلیل ویژگی های تیره کننده مو شناخته شده است. که آن را برای افرادی که از سفیدی زودرس مو رنج می برند موثر می کند. می‌توان از آن با روغن‌های حامل مانند روغن زیتون یا بادام استفاده کرد تا به حداکثر مطلوبیت برسید.

فواید دانه کنجد برای پوست و مو، حقایق تغذیه ای دانه کنجد

تمام انواع دانه های کنجد بسیار مغذی هستند. آن ها دارای محتوای روغن بالای 40 درصد تا 60 درصد هستند. کنجد منبع غنی از مواد معدنی مانند مس و منگنز هستند. آن ها همچنین حاوی منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، سلنیوم، ویتامین B1 و روی هستند. و سرشار از فیبر غذایی و چربی های تک غیراشباع می‌باشد. ارزش غذایی دانه کنجد در زیر توضیح داده شده است.

  • کالری موجود در دانه کنجد: یک اونس دانه کنجد خام و خشک حاوی حدود 163 کالری و 14.11 گرم چربی است. از جمله 1.96 گرم چربی های اشباع شده است. همچنین دانه‌های کنجد بوداده حاوی 160 کالری و 13.61 گرم چربی. از جمله 1.09 گرم چربی های اشباع شده است. دانه های کنجد خام و بو داده بدون کلسترول هستند.
  • پروتئین: دانه‌های کنجد یک منبع گیاهی عالی پروتئین است. یک اونس دانه کنجد خام و خشک حاوی 5.03 گرم پروتئین است. در حالی که کنجد برشته شده حاوی 4.81 گرم پروتئین است. با این حال، نمی‌توان تنها به دانه‌های کنجد به‌عنوان منبع پروتئین اعتماد کرد، زیرا مقدار واقعی پروتئین به‌دست‌آمده بسیار کمتر است.
  • ویتامین ها: هم دانه‌های کنجد خام و هم بو داده فاقد ویتامین های A، C، D، E یا K هستند. یک اونس دانه کنجد خام یا بوداده حاوی 0.22 میلی گرم تیامین است که 19 درصد ارزش روزانه و 0.07 میلی گرم ریبوفلاوین است. که معادل 6 درصد ارزش روزانه غذایی برای بزرگسالان است.

روغن کنجد

  • مواد معدنی: یک اونس دانه کنجد خشک 291 میلی گرم کلسیم، 4.113 میلی گرم آهن و 9.77 میلی گرم سلنیوم فراهم می‌کند. که 29.1 درصد از ارزش روزانه کلسیم و 18 درصد از ارزش روزانه سلنیوم را برای بزرگسالان تامین می کند. همچنین 23 درصد و بیش از 50 درصد از مقدار توصیه شده روزانه آهن برای زنان و مردان را تامین می کند. دانه های کنجد بوداده نسبت به همتایان خام خود دارای محتوای مواد معدنی کمتری هستند.

کلام پایانی

استفاده از روغن کنجد برای درمان التهاب آکنه موثر است. همچنین این روغن برای درخشندگی و شفافیت پوست تاثیر فوق العاده‌ای دارد. این روغن از پیری زودرس جلوگیری کرده و پوست را صاف و شفاف نگه می‌دارد. اما افراد دارای پوست چرب باید از روغن کنجد در حد اعتدال استفاده کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان