جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

یک متخصص سلامت روان در چه مواردی می‌تواند کمک کند؟ چیزهای زیادی وجود دارد که یک متخصص سلامت روان می‌تواند انجام دهد. از مشکلات سلامت روان گرفته تا کسانی که نمی‌دانند درونشان چه می‌گذرد. برای دیدن یک روانشناس، لازم نیست مشکل حاد یا خطرناکی داشته باشید! بسیاری از مسائلی که در درمان به آن‌ها پرداخته می‌شود، مسائل رایج و عادی، و گاهی پیچیده است. اما درمان برای همه است! در این مطلب به بررسی دلایل اصلی مراجعه به روانشناس اشاره شده است. با خبرنامه همراه باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطلب مرتبط: روانشناسی عشق: ۷ عامل که باعث میشود کسی عاشق تان شود

روانشناس را ببنید، اگر توانایی و عملکرد شما مختل شده است

گاهی اوقات مسائل روانی یا عاطفی می تواند مانع تحصیل یا کار شود. همچنین ممکن است از تعهدات اجتماعی کنار بکشیم یا از آن اجتناب کنیم. ممکن است در روابط اجتماعی یا عاشقانه با مشکلاتی روبرو شویم. حتی ممکن است با دوستان درگیری داشته باشیم، یا ممکن است حفظ آن روابط برایمان سخت باشد. اگر هر مشکل احساسی مانع توانایی شما برای عملکرد در هر جنبه ای از زندگی شما می شود، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که تا به دنبال تغییر باشید. شما دیگر مجبور نیستید این گونه زندگی کنید و حتما برای تغییر وضعیت راه حلی وجود دارد.

مطلب مرتبط: روانشناسی ارتباط چشمی: چطور ذهن و روح دونفر با زل زدن به هم جادو می شود؟

از دلایل اصلی مراجعه به روانشناس، مراجعه به روانشناس پس از یک تجربه آسیب زا

گاهی اوقات تجربه چیزی آسیب زا می تواند بر زندگی و رفاه عاطفی افراد تأثیر بگذارد. با حمایت یک متخصص می توان آن را با روشی ایمن مدیریت و پردازش کرد. و فرد را قادر خواهد ساخت تا با این موضوع در زندگی خود  بهتر کنار بیاید. برخی از انواع تروما شامل تجربه مستقیم یا غیرمستقیم آزار جنسی، سوء استفاده عاطفی، غفلت، خشونت فیزیکی، تصادفات رانندگی، مرگ ناگهانی. یا غیرمنتظره، جنگ، نابرابری یا تشخیص جدی سلامت جسمانی است. برای مراجعه به روانشناس لزوما لازم نیست چیزی آسیب زا را تجربه کرده باشید. اما اگر تجربه کرده اید، درمان با روانشناسی می تواند در پردازش آن تروما کمک کند.

مطلب مرتبط: افزایش بهره وری و بهبود سلامت روان با یک تمرین دو دقیقه ای ساده!

زمانی که به لحاظ عاطفی پریشان هستید

نمونه هایی از این وضعیت ممکن نوسانات خلقی قابل توجهی باشد که احساس می کنید برای شما ناراحت کننده هستند. شاید این احساسات برای شما طاقت فرسا به نظر برسد یا این که شما نتوانید با آن کنار بیایید. شما خود را فراموش کنید یا حس حقارت و پوچی کنید. همچنین ممکن است در موقعیت ها یا شرایط احساسی دشواری قرار بگیرید و با آن دست و پنجه نرم کنید. صرف نظر از این که این احساس چیست، اگر حس می کنید برای مدیریت آن یا مقابله با این احساسات به حمایت نیاز دارید. درمان روانکاوی یا مراجعه به روانشناس می تواند راهی عالی برای یادگیری برخی از استراتژی های جدید باشد.

مطلب مرتبط: پنج درمان طبیعی که برای سلامت روان و درمان افسردگی مفید هستند

زمانی که از راهبردهای مقابله ای غیرمفید استفاده می کنید

گاهی اوقات وقتی با هر مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنیم، هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا احساس بهتری داشته باشیم. متاسفانه، این کار می‌تواند عواقب منفی بر سلامتی و شادی ما داشته باشد. و به احتمال زیاد این راه حل بلندمدتی برای مقابله با احساسات نیست. برخی از راهبردهای رایج غیرمفید مقابله ممکن است شامل الکل، مواد مخدر، پرخوری، قمار، رابطه جنسی یا سیگار کشیدن باشد. البته، هیچ یک از این ها به تنهایی دلیلی بر مشکل سلامت روان نیست. اما اگر به تنها راهبرد مقابله با مشکلات تبدیل شوند یا روی زندگی، روابط، وضعیت مالی، سلامتی یا بر رفاه روانی شما تأثیر بگذارند. باید حتما با یک متخصص سلامت روان جهت ایجاد تغییرات در درون خود صحبت کنید.

مطلب مرتبط: ۷ راه آسان ارتقاء سلامت روان با استفاده از تلفن همراه که کارشناسان تضمین می‌کنند

از دلایل اصلی مراجعه به روانشناس، مشکلات در روابط (زوجی یا فردی)

رفتن و مراجعه به یک روانشناس می تواند در رابطه احساسی دونفر یا خود فرد برای حل مشکلات مهم است. اگر می‌خواهید ارتباط بهتری بین هم برقرار کنید، اگر می‌خواهید همسرتان را بهتر بشناسید. یا اگر می‌خواهید خودتان را بهتر بشناسید، مراجعه به روانشناسی جهت تضمین سلامت روان شما می‌تواند مفید باشد. گاهی اوقات افراد مجرد در صورت تلاش برای فراموش کردن یک رابطه، به روانشناس مراجعه می‌کنند. اگر می خواهید تجربیات سخت یا رویدادهای آسیب زا را که ممکن است بر رابطه شما تأثیر بگذارد پردازش کنید. این درمان برای شما مفید خواهد بود.

مطلب مرتبط: از درمان ناتوانی جنسی تا بهبود سلامت روان؛ ۴ برترین خواص لبو برای مردان!

خودسازی

مراجعه به یک متخصص سلامت روان فقط برای یک مشکل یا یک اختلال نیست. گاهی اوقات دید حرفه‌ای به معنای درک بهتر خود، نحوه نگاه کردن به جهان، حمایت خود در ایجاد روابط. یا مدیریت استرس در محل کار، ایجاد اعتماد به نفس یا حتی تبدیل شدن به والدین بهتر نیز شامل می‌شود. مراجعه به درمانگر به این معنی نیست که شما مشکلی دارید. گاهی اوقات مراجعه به یک درمانگر به معنای خودسازی است.

مطلب مرتبط: روانشناسی برند: ۸ نکته خواندنی بر روانشناسی برندهایی که عاشق شان هستیم!

از دلایل اصلی مراجعه به روانشناس، توسعه راهبردهای مقابله ای جدید

گاهی اوقات افرادی که به روانشناس مراجعه می کنند می خواهند راه های جدیدی برای مقابله با مشکلات یا استرس ایجاد کنند. به همین دلیل می تواند در زندگی اجتماعی و فردی خود مشکلات سلامت روان خود را درمان کند. با درمان می تواند استرس کار، استرس رابطه، مشکلات جسمانی یا هر نوع ناراحتی عاطفی را از بین برد. زندگی موقعیت ها و وضعیت های متفاوت زیادی دارد که ممکن به استراتژی های مقابله ای متفاوت یا جدیدی نیاز داشته باشد. گاهی اوقات حتی شرایط مثبت زندگی می تواند استرس زا باشد. بنابراین اگر متوجه شدید که با اتفاقات زندگی خود دست و پنجه نرم می کنید، یک درمانگر می تواند مفید عمل کند.

مطلب مرتبط: روانشناسی فروش: ۴ نکته بسیار کاربردی در رابطه با روانشناسی فروش و شناخت مشتری

پشتیبانی از تنظیم برای تغییر

گاهی اوقات ممکن است زندگی شما با یک اتفاق خوب یا بد دستخوش تغییر شود. ممکن است با از دست دادن یا تغییر در یک رابطه، شغل، سوگ، خانه یا دوستان احساس مطلوبی نداشته باشید. گاهی اوقات این فرآیند تغییراتی در شما ایجاد می‌کند که قبلا آن را تجربه نکرده‌اید و برای شما ناآشنا است. شروع یک رابطه، ایجاد برنامه غذایی مثبت، ترمیم رابطه فعلی، ایجاد اعتماد به نفس. یا مدیریت اضطراب همگی نمونه های واقعا خوبی برای چنین وضعیتی است. صرف نظر از نوع تغییراتی که به دنبال ایجاد آن هستید، یک روانشناس می تواند از شما در ایجاد این تغییرات حمایت کند.

مطلب مرتبط: ۵ ویتامین و ماده مغذی که برای سلامت روان ضرورت دارند

کاهش کیفیت زندگی شما با بروز یک اتفاق

شاید از تجربه ای که داشته اید و هرگز در مورد آن صحبت نکرده اید، احساس شرم یا خجالت می کنید. در حال یافتن مشکلات عاطفی هستید که باعث کاهش شادی یا کیفیت زندگی شما می شود. شاید بخواهید قدمی در حرفه کاری خود بردارید اما می ترسید یا نگران هستید. شاید به دلیل اضطراب وارد رابطه نمی شوید. صرف نظر از این دلایل، اگر مشکلات عاطفی یا روانی‌ باعث کاهش کیفیت زندگی شما می‌شود، مطمئنا ارزش فکر کردن به حل و راه های آن را دارد.

مطلب مرتبط: ۹ نکته موثر برای دوری از تاثیر اخبار منفی بر سلامت روان

 از دلایل اصلی مراجعه به روانشناس، شما سزاوار آن هستید

شما شایسته این هستید که خود را در اولویت قرار دهید و نیازهای عاطفی و روانی خود را برآورده کنید. شاید این نیازها قبلا هرگز برآورده نشده باشند، شاید شما هرگز شادی خود را در اولویت قرار نداده اید. پس با درمان و مراجعه به روانشناس راهی برای انجام آن پیدا کنید و حس بهتری در خود ایجاد کنید. مشکلات یا چالش های ارزش کمتری نسبت به شما و وضعیت روحی و عاطفی شما دارد، پس هر چه زودتر راهی برای از بین بردن و حل آن ها پیدا کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان