جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

حتما شما هم حتی برای یک بار هم که شده درد معده را تجربه کرده‌اید. و برای درمان به پزشک یا به دنبال داروهای گیاهی یا خانگی بوده‌اید. درد معده گاهی با نفخ، گاز و حالت تهوع همراه است. برای همین شما مجبورید به دنبال درمانی برای آن باشید. برای دردهای معده می‌توانید‌ درمان خانگی را امتحان کنید. در این مطلب به چند روش خانگی برای تسکیل درد معده پرداخته‌ایم.

مطلب معده: علل درد معده بعد از غذا: اگر بعد از غذا معده درد می شوید، این مطلب را بخوانید!

معده درد چقدر طول می کشد؟

معده درد معمولاً آنقدرها طول نمی کشد، شاید یک تا دو ساعت. و معمولاً خود به خود فروکش می کنند. اما این که چقدر طول می‌کشد، واقعاً نشان‌دهنده خوش‌خیم یا جدی‌تر بودن وضعیت سلامتی شما نیست. عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، مانند ویژگی درد، شدت آن.  وعده‌های غذایی یا غذاهای خاص، سابقه دارویی بیمار، زمان درد و سایر مشکلات پزشکی همه عوامل مهمی در ارزیابی علت معده درد هستند. اگر درد با داروهای بدون نسخه بهبود نمی یابد، و حتی از خواب بیدارتان می‌کند. همراه با کاهش وزن، خون در مدفوع، استفراغ یا تب، همراه است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

مطلب معده: ۱۰ درمان خانگی معده درد که برای تان معجزه می کند

درد معده، به تسکیل درد زمان بدهید

اگر کمی صبر کنید، معده دردهای خفیف می توانند خود به خود برطرف شوند. اگر درد معده شما با اسهال همراه است. می‌تواند نشانه مسمومیت غذایی خفیف در شما باشد. گاهی وقتی به خارج سفر می‌کنید نیز با تغییر برنامه غذایی‌تان معده درد به سراغتان می‌آید. به این دلیل که بدن شما باید با باکتری های جدید موجود در غذا و آبی که خارج از خانه مصرف می کنید، سازگار شود. صبور بودن بهترین کاری است که می توانید در این سناریوها انجام دهید. باید اجازه دهید بدنتان خود را شستشو دهد.

مطلب معده: اگر هر صبح، دمنوش آویشن با معده خالی بنوشید.

داروهای بدون نسخه را امتحان کنید

گاز معده ناشی از دو چیز است: مصرف مواد غذایی گازساز مانند سبزیجات سبز، خوردن میوه‌‌هایی با پوست، نوشیدنی‌های گازدار، کلم و لوبیا. یا هم بلعیدن لوبیا، افراد وقتی با نی چیزی می نوشند، با دهان پر صحبت می کنند، خیلی سریع غذا می خورند یا وقتی عصبی هستند، هوا را وارد معده خود می‌کنند. اگر مشکل گاز معده دارید که فکر می کنید باعث درد معده شما می شود، از داروهای OTC مانند Mylanta Gas استفاده کنید. به خصوص اگر سبزیجات با معده شما سازگاری نداشته باشد. یک محصول جانبی قند در گیاهان وجود دارد که هضم آن را سخت می‌کند.

در صورت بروز اسهال شدید، مقداری پپتو-بیسمول مصرف کنید. مایع صورتی به باکتری های عامل اسهال در سیستم بدنی شما حمله می کند. بنابراین می توانید در طول روز استراحت کرده و عملکرد بدنی‌تان به حالت اول برگردد.

مطلب معده: درمان خانگی اسید معده: ۶ ماده غذایی که به رفع سوزش معده کمک می کنند

درد معده، نوشیدن شیر

گاهی اوقات معده درد می تواند منجر به دردهای دیگری مانند سوزش سر دل. تحریک مری، احساس سوزش در آن یا سفت شدن معده پس از خوردن غذا شود. داروی خانگی که می‌توانید از آن استفاده کنید، عبارت است از:: شیر. وقتی دچار سوزش سر دل می شوید، یک لیوان شیر بنوشید. شیر اسید تولید شده توسط معده را خنثی می کند.

مطلب معده: میکروب معده یا هلیکوباکتر پیلوری چیست+درمان خانگی میکروب معده در خانه

از غذاهای تند پرهیز کنید

خوردن غذاهای تند قبل از خواب یکی از عوامل رایج رفلاکس اسید است. یا هم خوردن زیاد یا سریع غذا، سیگار کشیدن. اما تقریباً هر چیزی می تواند باعث احساس سوزش و در نتیجه معده درد شود. این وضعیت اغلب در شب اتفاق می‌افتد، زمانی که شما در حالت دراز کشیده هستید. اسید از معده به مری و گلو می رود و باعث سوزش سر دل یا گلودرد و ایجاد سرفه می شود. هرچند شما می‌توانید از دارو برای از بین بردن رفلاکس اسید معده خود استفاده کنید. اما خوب است اکثر اوقات و در غذای شب خود از غذاهای تند پرهیز کنید.

مطلب معده: غذاهای مفید برای معده های ضعیف؛ ۱۲ ماده غذایی که به بهبود سلامت معده کمک می کنند

درد معده، ماست بخورید

اگر با مشکلات معده به طور دائمی مانند نفخ دست و پنجه نرم می‌کنید، ماست می‌تواند به حفظ سلامت سیستم گوارش شما کمک کند. اگرچه نفخ آزاردهنده است، اما به طور کلی دلیل بزرگی برای نگرانی نیست. خیلی نگران نفخ معده خود نباشید. هر چیزی از قاعدگی گرفته تا یبوست می تواند باعث نفخ در معده و شکم شود. ماست می‌تواند به تنظیم سیستم گوارش شما کمک کند.

مطلب معده: ۲۰ درمان خانگی سوزش معده که بسیار موثر هستند

چای زنجبیل بنوشید

یک درمان ساده که مواد آن را می‌توانید در آشپزخانه خود پیدا کنید. ریشه زنجبیل سابقه طولانی در استفاده موفقیت آمیز به عنوان درمانی برای ناراحتی معده دارد. دلیل این که زنجبیل برای هضم خوب عمل می کند هرگز به طور دقیق مشخص نشده است. اما برخی می گویند که سرعت حرکت غذا از معده به روده کوچک را افزایش می دهد. وقتی بیش از حد غذا خورده و حالت تهوع داشتید، برای تسکین معده‌ خود چای زنجبیل بنوشید. درست کردن آن واقعاً آسان است – فقط زنجبیل تازه را در آب رنده کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید و بگذارید کمی دم بکشد و نوش جان کنید.

مطلب معده: ۱۰ برترین درمان خانگی زخم معده که طبیعی و بسیار موثر هستند

غذاهای فست فود را حذف کنید و آهسته تر غذا بخورید

غذاهای فست فود را حذف کنید و آهسته تر غذا بخورید. هرچند این غذاها اصلا قند ندارد. اما اگر بعد از غذا احساس درد می کنید، احتمالاً خیلی سریع، زیاد یا چیز اشتباهی خورده اید. راه حل سریع: فست فود را حذف کنید و سر میز سرعت غذا خوردن خود را کم کنید. اگر اهل مصرف غذاهای ناسالم نیستید و پس از آن همچنان احساس درد معده می کنید، بعید است. اما ممکن است بیماری کیسه صفرا داشته باشید. زنان بیشتر از مردان به بیماری کیسه صفرا مبتلا می‌شوند و برخی بدون دلیل دچار سنگ کیسه صفرا می‌شوند. برای تشخیص آن حتما به پزشک مراجعه کنید.

مطلب معده: نوشیدن آب با معده خالی: یک ماه با معده خالی آب بنوشید تا معجزه آن را ببینید

درد معده، آب آلوئه ورا بنوشید

آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک ملین عمل کند که برای افرادی با یبوست و درد معده مفید است. مطالعه‌ای که در سال 2015 در مجله طب سنتی چینی منتشر شد. نشان داد که آب آلوئه ورا ممکن است برای کسانی که با رفلاکس اسید سر و کار دارند، درد معده آن را تسکین می‌دهد.

درد معده، انجیر را امتحان کنید

انجیر سرشار از فیبر است که به تقویت حرکات روده در افرادی که با درد شکم ناشی از یبوست دست و پنجه نرم می کنند، کمک می‌کند. به این ترتیب می توانند به عنوان یک ملین طبیعی نیز عمل کنند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان