۱۰ درمان خانگی موثر برای نابودی دیابت + راه های کاهش خطر ابتلا به دیابت 

توسطنگار ستوده

فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ ,
نقش درمان های خانگی در کنترل

امروزه دیابت یکی از بیماری های شایع در جهان است. این بیماری هر روز گسترش پیدا می کند. دیابت اکنون در بسیاری از کشورها به یک مشکل سلامتی رایج در میان پیر و جوان تبدیل شده است. از این رو، زمانی که تشخیص داده می شود یک فرد درگیر دیابت شده، باید اقدامات جدی را برای جلوگیری از آسیب های بیشتر به سلامتی او انجام شود. جدای از مصرف داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی تغذیه نقش مهمی در کنترل و کاهش دیابت دارد. در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به نقش درمان های خانگی در کنترل دیابت می پردازیم. شما با این درمان های خانگی موثر می توانید به صورت طبیعی دیابت تان را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

۱۰ درمان خانگی موثر دیابت

۱.برگ های ریحان

برگ های ریحان این قدرت را دارند که سطح قند خون بالا را در بدن کاهش دهند. برگ های ریحان حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ترکیباتی هستند که عملکرد سلول هایی را که انسولین را در بدن آزاد می کنند، تقویت می کنند. می توانید این برگ ها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید یا در وعده صبحانه با پنیر مقداری ریحان میل کنید.

بیشتر بخوانید: فواید ویتامین C برای سلامتی: 7 نکته مهم علمی درباره عملکرد ویتامین سی در بدن

۲.نقش درمان های خانگی در کنترل دیابت، کارلا

گیاه کارلا یکی از موثر ترین درمان ها برای کنترل دیابت است. زیرا گفته می شود این گیاه، حاوی چارانتین است. ماده شیمیایی که به کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند. با مصرف منظم، این گیاه ترشح انسولین افزایش می دهد و قند خون کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی واریس:بررسی خواص ترکیب سیر، پرتقال و روغن زیتون

۳.دارچین

یک درمان خانگی معمولی برای دیابت دارچین است. دارچین سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند سینامالدئید و اسید سینامیک است. با کاهش سطح بالای قند خون در بدن به کنترل دیابت کمک می کند. افزودن یک تکه چوب دارچین به چای برای مصرف روزانه بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: ۶بهترین مواد غذایی تسکین دهنده دردهای روماتیسم

۴.نقش درمان های خانگی در کنترل دیابت، آملا یا انگور فرنگی

آملا سرشار از ویتامین C است. این میوه معجزه آسا است. زیرا فواید زیادی برای سلامتی دارد. از همه مهم تر، قند خون را متعادل می کند. همچنین از فعالیت پانکراس حمایت می کند و تولید انسولین را افزایش می دهد. به علاوه به کنترل تولید گلوکز در بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی شگفت انگیز برای داشتن استخوان های قوی و سالم

۵.برگ انبه

آیا نمی توانید نوشیدن چای با برگ های تازه انبه را تصور کنید؟ این چای برای افراد دیابتی معجزه می کند. ۱۵برگ انبه را به مدت ۱ دقیقه بجوشانید و صاف کنید و این معجون را با معده خالی بنوشید. اگر حتی یک بار در روز این نوشیدنی را بنوشید، می تواند به تعادل قند در جریان خون کمک کند.

۶.نقش درمان های خانگی در کنترل دیابت، آلو سیاه

آلو سیاه میوه ای است که برای بیماران دیابتی بسیار توصیه می شود. این میوه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ها، تانن های قابل هیدرولیز و اسید الاژیک است. این میوه برای بیماران دیابتی نوع ۱ و ۲ بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: عوامل اصلی سردی بدن: ۱۳ دلیلی که باعث می‌شود همیشه بدنی سرد داشته باشید

۷.شنبلیله یا متی

متی یک سبزی برگدار محبوب است و دانه‌های متی یا دانه‌های شنبلیله به کنترل دیابت نوع ۱ و ۲ کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در این سبزی برگدار به کنترل سطوح بالاتر گلوکز کمک می کند. همچنین به جذب مناسب قند کمک می کند. کادی پاتا یا برگ کاری بخشی حیاتی از غذاهای هندی است. نه تنها طعم را اضافه می کند بلکه سرشار از آنتی اکسیدان است. علاوه بر این، سطح گلوکز در جریان خون را حفظ می کند. برگ های آن به کاهش مقدار قند بدست آمده از نشاسته کمک می کند.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی واریس:بررسی خواص ترکیب سیر، پرتقال و روغن زیتون

۸.نقش درمان های خانگی در کنترل دیابت، آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه همه کاره است. حاوی فیتواسترول هایی است که اثرات ضد قند خون روی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ دارد. این یک منبع بی خطر برای کاهش قندهای ناشتا در خون است.

۹.گواوا

گواوا دارای ویتامین C و فیبر فراوان است. هر دوی این مواد مغذی برای کنترل سطح قند در بدن ضروری هستند. فیبر موجود در گواوا از عملکرد متابولیسم در بدن پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: علل درد معده بعد از غذا: اگر بعد از غذا معده درد می شوید، این مطلب را بخوانید!

۱۰.نقش درمان های خانگی در کنترل دیابت، مورینگا

مورینگا فواید درمانی زیادی دارد. این گیاه در کنترل سطح قند خون و درمان موثر دیابت نوع ۲ بسیار موثر است. سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است. ویتامین C نه تنها برای پوست مفید است بلکه برای دیابت نیز مفید است. مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف روزانه ۶۰۰ میلی گرم ویتامین C می تواند سطح قند خون را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. شما می توانید چند تکه مورینگا را برش دهید و در یک کوزه پر از آب قرار دهید. هر زمان که إحساس تشنگی کردین مقدار از آن بنوشید.

راه های ساده کاهش خطر ابتلا به دیابت

۱.نوشیدن آب

بزرگسالان آب را به عنوان نوشیدنی اصلی خود انتخاب کنید. روزانه مقدار زیادی آب بنوشید. تا حد امکان از نوشیدنی های گازدار و شیرین دوری کنید. آب معمولی بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به دیابت است. به یاد داشته باشید که نوشیدنی های قندی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و دیابت خودایمنی نهفته در بزرگسالان مرتبط است.پس از این نوشیدنی ها اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ بیماری و اختلال که علت تعریق زیاد یا هیپرهیدروز هستند

۲. نقش درمان های خانگی در کنترل دیابت، کنترل وزن

اگر اضافه وزن دارید، چند کیلو وزن تان را کم کنید. اضافه وزن باعث از انبوهی از بیماری ها، از جمله خطر بالای ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود. اگرچه همه افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند اضافه وزن ندارند. اما اکثر افراد چاق مبتلا به دیابت می شوند. چربی بیش از حد احشایی باعث افزایش التهاب و مقاومت به انسولین می شود که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

۳.سیگار و الکل را ترک کنید

سیگار کشیدن با بسیاری از بیماری های جدی مرتبط است. مطالعات همچنین نشان داده است که استعمال دخانیات و سیگار دست دوم فرد را در معرض دیابت نوع ۲ قرار می دهد. حتی نوشیدن الکل به شدت با ابتلا به دیابت مرتبط است. سیگار را ترک کنید و محدودیت نوشیدن خود را کاهش دهید تا شانس ابتلا به دیابت را به دلیل این عوامل از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: عوامل محرک میگرن: ۱۳ عاملی که سبب بروز سردرد میگرنی می شوند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *