جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار دیجیتال یکی از  موضوعاتی است که احتمالا بارها از ذهنمان گذشته و به آن فکر کردیم. راحتی استفاده، امکان مقایسه قیمت ها، تنوع بیشتر محصولات و … باعث شده تا اکثر مردم، بخش زیادی از خریدهایشان را بصورت آنلاین سفارش دهند و محبوبیت فروشگاه‌های اینترنتی هر روز بیشتر از قبل باشد. بنابراین بازار آنلاین هم بیش از هر زمانی در گذشته پر رونق و جذاب است و تقریبا تمام فروشگاه‌ها فیزیکی معتبر تا کنون، نسخه‌ی الکترونیکی ای از فروشگاهشان را در فضای اینترنت ایجاد کردند چرا که خواسته‌ یا ناخواسته جهان در حال حرکت به سمت این مسیر است.

شما برای داشتن یک مغازه در یک لوکیشن  معمولی در شهر  نیاز به پرداخت اجاره بها بسیار سنگین، هزینه دکوراسیون، انبارداری،  نیروی انسانی و… دارید که شروع کار شما را با چالش‌های بزرگ مالی مواجه می‌کند. در عین حالی که هزینه‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با فروشگاه  فیزیکی بسیار ناچیز است و در صورتی که بازاریابی درستی برای کار خود انجام دهید، میزان فروش و درآمد آنلاین شما چندین برابر یک مغازه معمولی خواهد بود.

درصورتی که شما نیز علاقمند به اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی و راه اندازی فروشگاه آنلاین هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا بصورت دقیق تمام هزینه های ایجاد چنین فروشگاهی را با هم مرور کنیم.

روش های مختلف راه اندازی سایت کدامند؟

در همین ابتدای کار باید بگوییم، طبیعتا هزینه های راه اندازی سایت یا فروشگاه یک هزینه ثابت و سراسری برای همه نخواهد بود. این هزینه تاحد زیادی بستگی  به روشی که شما برای طراحی فروشگاه تان انتخاب میکنید دارد. همچنین مواردی مثل گستردگی محصول، امکانات و قابلیت‌هایی که قرار است در اختیار مشتریان قرار دهید، تعداد بازدیدهای روزانه و … همگی در هزینه نهایی که برای ایجاد فروشگاه پرداخت خواهید کرد، موثر است.

نرم افزارها و ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند که ممکن است تا کنون اسم خیلی از آنها را شنیده باشید. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم سه روش برای ایجاد فروشگاه اینترنتی وجود دارد که هر کدام شرایط و مزایا و معایب خودشان را دارند؛ ۱- طراحی سایت با کدنویسی ۲- استفاده از وردپرس ۳- استفاده از سایت ساز.

که هزینه های هر کدام از آنها باهم مرور میکنیم.

برای داشتن فروشگاه اینترنتی چه هزینه هایی لازم است؟

نکته مهمی که پیش از معرفی روش‌ها باید به آن اشاره کنیم،‌ فرآیندهایست که شما برای فعالیت در فضای کسب و کار آنلاین باید با آنها آشنا باشید. از زمانی که ایده راه اندازی چنین فروشگاهی به ذهنتان برسد تا زمانی که اولین درآمد را از آن کسب کنید چنین مراحلی را در پیش خواهید داشت: ۱-ایجاد فروشگاه اینترنتی  ۲- مدیریت، بروزرسانی و پشتیبانی آن ۳- بازاریابی و تبلیغات برای جذب مخاطب و مشتری

در فرآیند ایجاد فروشگاه اینترنتی، ابتداعا باید با یک سری عبارت‌ها و اصلاحات آشنا شوید.

هاست (سرور یا میزبان سایت) : همانطور که برای عرضه محصولاتتان و معرفی به مشتریان در یک فروشگاه فیزیکی نیاز به یک مغازه دارید، برای معرفی آنها در دنیای اینترنت نیز، به یک فضا به نام هاست نیاز خواهید داشت. هاست یا هاستینگ، فضایی برای میزبانی عکسها، کدها و اطلاعات سایت شماست که در سرورهای یک شرکت خدمات دهنده خواهد بود. شما میتوانید این فضا  را برای مدت مشخصی – مثلا یکساله – از این شرکت‌ها تهیه کنید.

دامنه (دامین یا آدرس اینترنتی):  مشتریان شما در کسب و کار فیزیکی، شما را با آدرس مغازه تان به یاد خواهند آورد. دامنه یا دامین در فضای اینترنت همان آدرس فروشگاه مجازی شما خواهد بود. برای شروع کارتان حتما نیاز به خرید یک دامنه دارید که باتوجه به نوع پسوند می‌توانید آنها بصورت یکساله، دوساله یا پنج ساله تهیه کنید. در جدول زیر هزینه های حدودی پسوندهای متداول را برای یکسال قید کردیم (هزینه ها مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۰ می‌باشد).

 

پسوند دامنه هزینه ثبت یکساله
ir ۲۵ هزارتومان
com ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزارتومان
net ۳۴۰ الی ۴۰۰ هزارتومان
org ۳۴۰ الی ۴۰۰ هزارتومان
biz ۵۰۰ هزارتومان
co ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزارتومان

 

پشتیبانی سایت: نکته مهم دیگری که معمولا افراد در فرآیند راه اندازی فروشگاه آن را از قلم می‌اندازد موضوع پشتیبانی آن است که از. قضا مهم ترین عامل در موفقیت فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود. بسته به اینکه کدام یک از روشهای ساخت فروشگاه را در ادامه انتخاب میکنید هزینه های پشتیبانی سایت شما متغییر خواهد بود.

هزینه های ساخت فروشگاه اینترنتی به روش کدنویسی

اولین روش این است که شما فروشگاه آنلاین خودتان را به یک مجموعه یا شخص سفارش دهید تا با کدنویسی بصورت صفر تا صد، تمام امکانات و قابلیت های مورد نظرتان را پیاده سازی کنند. کیفیت سایت خروجی ای که تحویل خواهید گرفت بسته به تکنولوژی مورد استفاده در پروژه تان و میزان مهارت و توانایی طراح و برنامه نویس متغیر خواهد بود.  برای سفارش برنامه نویسی یک فروشگاه اینترنتی با امکانات استاندارد ، باید بودجه‌ی حداقل ۲۰ میلیون تومانی و مدت زمان ۲ الی ۶ ماهه را در نظر داشته باشید. به علاوه هزینه های جاری سالیانه مثل فضای هاست + دامنه و پشتیبانی را نیز به آن اضافه کنید.

 

مزایا: طراحی امکانات سایت دقیقا بر اساس نیاز و خواسته شما / امنیت بالا در مقایسه وردپرس

معایب:  هزینه‌های سنگین / وابستگی به تیم طراح / مدت زمان پیاده سازی طولانی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

 

هزینه‌های طراحی فروشگاه آنلاین با وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک برنامه رایگان برای راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی میباشد که شما با صرف زمان نسبتا کمی خودتان میتوانید به نحوه کار با آن آشنا شوید و یا از یک طراح سایت بخواهید فروشگاه اینترنتی شما را با این پلت فرم طراحی و آماده کند. در ادامه جزئیات هزینه‌ای که برای راه اندازی فروشگاه تان در این روش خواهید داشت را لیست میکنیم.  توجه کنید این هزینه ها برای زمانی است که بخواهید خودتان طراحی سایت را بدست بگیرید و درصورتی که بخواهید برای این کار طراحی استخدام کنید بودجه ای از ۲ الی ۵ میلیون تومان را نیز باید برای آن کنار بگذارید

 

آیتم دوره پرداخت هزینه
هاست مناسب برای یک فروشگاه  استاندارد سالانه از  ۶۵۰ هزارتومان به بالا
دامنه (آدرس اینترنتی) سالانه از ۲۵ هزارتومان
قالب  فروشگاه وردپرسی یکبار ۱۵۰ الی ۳۵۰ هزارتومان
افزونه های کاربردی یکبار ۳۵۰ الی ۷۰۰ هزارتومان
مجموعا (میانگین) ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان

 

مزایا: تنوع قالبها و افزونه ها / امکان انتقال هاست

معایب: امنیت پایین / سرعت پایین در مقایسه با سایر روشها

هزینه‌های فروشگاه ساز

فروشگاه ساز‌ها ابزارهایی هستند که به شما کمک میکنند بدون دانش فنی و صرف زمان زیادی بتوانید فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. مزیت این سیستم ها این است که برای همین منظور از ابتدا کدنویسی شدند و امکاناتی که نیاز خواهید داشت را در اختیار تان خواهند گذاشت. خدمات فروشگاه سازها بصورت یکپارچه است و شما نیاز به پرداخت هزینه مجزا بابت هر امکان به شکل جزئی را نخواهید داشت.

مزایا: هزینه مناسب / راه اندازی سریع / امکانات مناسب / پشتیبانی  / امنیت بالا

معایب: عدم امکان توسعه قابلیت‌ها توسط خودتان

 

نام هزینه ها
فروشگاه ساز وبزی شروع از سالانه ۹۸۰ هزارتومان
فروشگاه ساز شاپیفای شروع از سالانه ۳۴۸ دلار
فروشگاه ساز ویکس شروع از سالانه ۴۰۰ دلار

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان