جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

6 غذای فوق العاده که باید مرتب در رژیم غذایی ماه رمضان خود مصرف کنید

رژیم غذایی ماه رمضان
خواندن 6 دقیقه
4
(1)

در ماه رمضان شما چه می‌خورید و چه زمانی می‌خورید خیلی مهم است. اگر ادامه مطلب را بخوانید ممکن متوجه شوید که تمام غذاهای موجود در این لیست فوق العاده گیاهی هستند. اما این غذاها در ماه رمضان مفید و مهم هستند. خوردن بیشتر پروتئین گیاهی خطر مرگ را کاهش می‌دهد. رژیم های غذایی سرشار از پروتئین گیاهی مانند حبوبات (نخود، لوبیا و عدس)، غلات کامل و آجیل. خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهند. از سوی دیگر، مصرف منظم گوشت قرمز و مصرف زیاد پروتئین های حیوانی باعث ایجاد مشکلات در سلامت شما و کوتاهی عمر شما می‌گردد. برای زندگی طولانی تر، سالم تر و بدنی خوش فرم از قدرت گیاهان استفاده کنید!این مطلب به بررسی رژیم غذایی ماه رمضان پرداخته است.

مطلب مرتبط: چرا همه در ماه رمضان خرما می‌خورند؟

همه این غذاها حاوی داروی مادر طبیعت به نام فیتوکمیکال هستند. فیتوکمیکال ها هزاران ماده مغذی موجود در گیاهان خوراکی را توصیف می کند که نقش عمده ای در پیشگیری از بیماری های دژنراتیو مانند بیماری های قلبی و سرطانی دارند. فیتوکمیکال ها (فیتو به معنای گیاه یونانی است) در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و سایر غذاهای گیاهی یافت می شود. اما این خوراکی های مهم برای ماه رمضان چیست؟ در ادامه مطالعه نمایید.

مطلب مرتبط: ۵ نکته برای هیدراته ماندن در ماه رمضان

رژیم غذایی ماه رمضان، قهوه سیاه

هر چقدر از مزایای سلامتی و فواید قهوه سیاه برای کاهش وزن صحبت شود باز هم کم است. قهوه سیاه، دانه های قهوه دانه هستند و مانند همه دانه ها مملو از ترکیبات گیاهی محافظ می‌باشند. در واقع، قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی غربی است. که می‌توان آن را “آب گیاه” نیز نامید به همین دلیل برای ماه رمضان مفید است. توجه داشته باشید که قهوه سیاه بدون کافئین حاوی مقادیر مشابهی از آنتی اکسیدان ها مانند قهوه معمولی است. در صورت امکان قهوه ارگانیک بخرید.

برای شما و محیط زیست بهتر است. به عنوان یک امتیاز، دانه های قهوه ارگانیک غنی تر از آنتی اکسیدان های سالم و اسید کلروژنیک هستند که در پیشگیری از دیابت نوع 2 و کاهش فشار خون مفید هستند. بسیاری از مردم حتی می توانند تفاوت آن را حس کنند. با این قهوه سلامتی شما و سلامت سیاره، هر دو حفظ می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین مواد غذایی رفع خستگی روزه داری که باید به آنها توجه کرد!

اسفناج

اسفناج یک نیروگاه تغذیه است. این ابر غذای سبز پر از مواد مغذی و به راحتی در دسترس است. تازه، منجمد یا حتی کنسرو شده آن می‌تواند فواید یکسانی داشته باشد. اسفناج یکی از سالم ترین غذاهای روی کره زمین است که کالری بسیار کمی دارد. اما سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K است. همچنین سرشار از پتاسیم و منیزیم است و مواد معدنی که فشار خون را کاهش می دهند. به همین دلیل شما می‌توانید از اسفناج در طول ماه رمضان استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۷ نکته که رژیم غذایی سالمی در ماه رمضان داشته باشیم

کینوآ

کینوا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است و بسیار مغذی است. همچنین در بین غلات منحصر به فرد است زیرا یک پروتئین کامل است. به این معنی که حاوی مقدار مناسبی از تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن شما برای ساخت پروتئین های جدید است. در واقع، کینوا دو برابر غلات معمولی پروتئین دارد. و در سیر ماندن شما در طول روز کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ راهکار که در ماه رمضان از کم شدن آب بدن جلوگیری کنیم

روغن زیتون اضافی

روغن زیتون فوق بکر (EVOO) سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است و فواید سلامتی زیادی دارد. EVOO تنها روغن گیاهی است که حاوی مقدار زیادی پلی فنول های مبارزه کننده با بیماری ها و مواد ضد التهابی است. اعتقاد بر این است که التهاب مزمن یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت و آرتریت است.

مطلب مرتبط: علائم کم آبی بدن: ۲۰ نشانه دهیدراته شدن بدن که بسیاری نادیده می گیرند

لوبیا سیاه

به عنوان غذای دهقانان، گوشت فقرا شناخته می شد، اما اکنون به عنوان غذای اصلی افراد سالم شناخته می شود. لوبیا یک غذای فوق‌العاده خوشمزه، همه‌کاره، دلچسب و ارزان است. لوبیا حاوی بیشترین پروتئین در بین سبزیجات است. به علاوه، سرشار از ویتامین های ضروری B، مواد معدنی و فیبر هستند که به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. لوبیاها همچنین منبع غنی کربوهیدرات های پیچیده هستند که انرژی طولانی مدت و کربوهیدرات های آهسته خوب را فراهم می کنند.

مطلب مرتبط: رژیم لاغری ۷ روزه: با این برنامه غذایی خیلی سریع چند کیلو از وزن تان را آب کنید

انواع تیره لوبیا، مانند لوبیای سیاه، در صدر فهرست مواد غذایی وزارت کشاورزی امریکا از نظر آنتی اکسیدان‌های مبارزه کننده با بیماری قرار دارند. این دانه‌های کوچک سیاه مملو از مواد مغذی مانند کلسیم، پروتئین گیاهی و فیبر هستند و همچنین طعم عالی دارند! لوبیا سیاه می تواند شما را سیر کند بدون این که کیف پولتان را خالی کنید، و اکنون از همیشه مرسوم تر شده اند. یک پروتئین گیاهی بدون چربی، لوبیا سیاه باید چند بار در هفته در بشقاب همه باشد.

مطلب مرتبط: خواص آب لبو: ۲۷ فایده بی نظیر آب چغندر برای پوست، مو و سلامتی

چغندر

برای مغز مفید است و در کاهش فشار خون قوی است. چغندر معمولی اغلب به عنوان یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین نادیده گرفته می شود. این سبزی ریشه ای دارای مشخصات تغذیه ای چشمگیر است. کالری کمی دارد، در عین حال متراکم با مواد مغذی با ارزش مانند فیبر، فولات، منگنز، پتاسیم، کلسیم، آهن و ویتامین C است. چغندر همچنین دوز خوبی از نیترات ها را فراهم می کند. (بدن شما نیترات ها را به اکسید نیتریک تبدیل می کند، یک ماده شیمیایی که به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند.)

مطلب مرتبط: درمان فوری فشار خون با این نوشیدنی بسیار موثر

انواع قرمز/بنفش را برای محافظت از سلول های خود در برابر آسیب رادیکال های آزاد انتخاب کنید. با مصرف دوز روزانه یک فلاونوئید پلی فنل به نام آنتوسیانین. چغندر به طور طبیعی سدیم کمی دارد و عملاً فاقد چربی و کلسترول است. چغندر عموماً بقایای آفت کش کم دارد و بنابراین خرید غیر ارگانیک به طور کلی مناسب است. با خوردن چغندر در طول ماه رمضان بدن شما به مواد مورد نیاز خود دست پیدا کرده. و به رفع خستگی، و حس گرسنگی شما کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان