جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

معده در ماه رمضان حساس تر از هر وقت دیگری است پس باید به خوردن و نوشیدن خود توجه کنید. از همین سو باید به غذاهایی که در طول روز باعث اذیت شما می‌شود دوری کنید. به غذاهایی فکر کنید که مواد مفید و مغذی آن بیشتر می‌باشد. و در عین حال انرژی کافی به بدن شما بدهد. به آب بدن خود توجه کنید. میوه و سبزیجات بیشتری در طول این ماه مصرف کنید تا دچار کم آبی بدن نشوید. همه این ها در سلامت شما در این ماه تاثیر دارد. با بخش سلامت خبرنامه همراه باشید با غ غذاهای مفید در سحر و افطار.

مطلب مرتبط: چرا همه در ماه رمضان خرما می‌خورند؟

از غذاهای مفید در سحر و افطار: در سحری چه بخوریم؟

فرد روزه دار باید قبل از اذان صبح یک وعده غذایی سالم در هنگام سحری بخورد تا راهی برای سالم ماندن و حس سیری در طول روز داشته باشد. ترک سحری عاقلانه نیست، زیرا ممکن است بعداً در طول روز گرسنه شوید و وسوسه شوید تا روزه خود را بخورید. سحری هر چقدر هم که مهم باشد باید در حد اعتدال خورده شود. به همین دلیل غذاهای مایع می‌تواند انتخاب خوبی برای روزهای ماه رمضان باشد. پس از نوشیدن مایعات فراوان، غذاهای حاوی فیبر یا غلات کامل بخورید. این مواد به هضم غذا کمک کرده و شما را سیر نگه می‌دارد.

مطلب مرتبط: ۵ نکته برای هیدراته ماندن در ماه رمضان

بلغور جو دوسر

ممکن بخواهید بلغور جو دوسر بخورید زیرا هم مایعات و هم کربوهیدرات ها را برای انرژی کافی به بدن شما می‌رساند. سعی کنید بلغور جو دوسر خود را با دانه‌ها یا میوه‌ها ترکیب کنید تا مقداری کربوهیدرات اضافی به وعده غذایی خود اضافه کنید.

شیر

غلات با فیبر بالا را می توان با شیر مصرف کرد تا کلسیم و ویتامین B بدن شما تامین شود. این مواد مغذی را می‌توانید از سبوس پرک و غلات مالت گندم هم به دست آورید.

برنج

اگر ترجیح می‌دهید برنج بخورید، سعی کنید به جای یک غذای خوش طعم، پودینگ برنج را با میوه میل کنید. زیرا ممکن است در طول روزه داری تشنه شوید و پودینگ برنج به کاهش تشنگی روزانه شما کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ نکته که رژیم غذایی سالمی در ماه رمضان داشته باشیم

ماست از غذاهای مفید در سحر و افطار

همچنین می توانید ماستی را انتخاب کنید که می تواند با غلات یا میوه ها مصرف شود.

نان

نان یک گزینه غلات کامل است که می تواند فیبر بدن شما را فراهم کند. با این حال، سعی کنید نان را با غذاهایی بسیار شور مانند پنیر یا گوشت های کنسرو شده مصرف نکنید. زیرا می تواند در طول روز شما را تشنه کند. در عوض، از مواد غذایی استفاده کنید که نمک اضافه ندارند.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین مواد غذایی رفع خستگی روزه داری که باید به آنها توجه کرد!

از غذاهای مفید در سحر و افطار: هنگام افطار چه بخوریم؟

چنانچه شما به فکر سحری و خوردن غذای مفید هستید باید به فکر افطار خود نیز باشید. روزه خود را با یک ماده شیرین مانند خرما باز کنید. در همان اول کمتر آب بنوشید. نوشیدن مقدار زیادی آب، مواد غذایی کم چرب و غنی از مایعات که با قندهای طبیعی برای بدن انرژی می‌دهد، مهم است. در اینجا نمونه های سالمی از آنچه می توانید بخورید آورده شده است:

خرما یا مواد شیرین

معمولا افراد افطار را با خوردن خرما شروع می کنند. خرما دارای قندهای طبیعی است و می تواند انرژی، مواد معدنی مانند پتاسیم و فیبر را تامین کند. برخی دیگر نیز ممکن است با زردآلو، شیر شیرین، آب میوه، اسموتی یا فقط آب روزه خود را باز کنند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه اسموتی میوه ای خوشمزه که به کاهش درد و التهاب در بدن کمک می کند

میوه‌

میوه ها به‌طور طبیعی شیرین، مملو از مواد مغذی هستند. شما می‌توانید انواع میوه ها را در رژیم غذایی خود جا دهید. همه میوه ها آب دار بوده و می‌تواند به تامین آب بدن شما کمک کند. در واقع خوردن میوه به کاهش تشنگی شما در طول روز کمک می‌کند. شما می‌توانید میوه خود را بین افطار تا زمان خواب و سحری تقسیم کنید.

برنج از غذاهای مفید در سحر و افطار

اگر می خواهید برنج بخورید، برنج قهوه ای یا کینوآ را انتخاب کنید، چیزی که کامل تر از همه انواع برنج است. این جایگزین ها کندتر هضم می شوند و انرژی پایدار مورد نیاز بدن را به شما تولید می‌کند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خوشمزه و مخصوص فرانسوی مخصوص روزهای زمستان

سوپ

سوپ یک روش سنتی برای افطار در بسیاری از کشورهای عربی است. سبک است و در عین حال می تواند به شما احساس سیری بدهد. و همچنین مواد مغذی کافی را برای شما فراهم کند.

گوشت

در حالی که می‌خواهید هنگام افطار گوشت بخورید، سعی کنید از گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست، ماهی و تخم مرغ استفاده کنید. زیرا این ها انتخاب های سالم تری برای بدن شما هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان