10 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی!

توسطنگار ستوده

فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۱۴, ۱۴۰۱
بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل است.

علاوه بر بسیاری از شیوه‌های زندگی که پیری را کاهش می‌دهند، گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی شما نیز یک روش مؤثر است. در اینجا غذاهایی وجود دارد که پیری سلولی را کاهش می دهند. ما نمی توانیم از پیری جلوگیری کنیم، اما حداقل می توانیم آن را کاهش دهیم. بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل است.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی

تغذیه قدرت های زیادی دارد، آنها می توانند از سیستم ایمنی بدن محافظت کنند.  التهاب را کاهش دهند، کیفیت پوست را بهبود بخشند و خیلی چیزهای دیگر.  مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها وجود دارند که اثر ضد پیری در بدن ما دارند. در اینجا 10 خوراکی وجود دارد که می توانید با خوردن آنها پیری را کاهش دهید و تا زمانی که ممکن است سالم و جوان بمانید.

بیشتر بخوانید: تغذیه ضد پیری: چگونه در پیری بدنی سالم و فوق العاده داشته باشیم!

زعفران

زعفران یک ادویه زرد است. این ادویه علاوه بر اینکه یکی از گران ترین ادویه های دنیاست، یکی از سالم ترین ها نیز می باشد. حاوی مواد شیمیایی گیاهی مختلفی مانند کروسین و کروستین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و از DNA در برابر پیری محافظت می کنند. همه اینها زعفران را به یک کمک کننده عالی در مبارزه با پیری تبدیل می کند.

آووکادو از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی

بسیاری از مردم این میوه را به خاطر چربی های تک غیراشباع سالم و فیبر آن دوست دارند که به سیر ماندن کمک می کند. به علاوه، آووکادو سرشار از مواد مغذی دیگری مانند مواد معدنی، پروتئین، فیبر محلول، فیتواسترول ها، پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، امگا 3 و ویتامین های B، C، E و K است. آووکادو با این محتوا سطح کلسترول و قند خون را متعادل می کند، از سلامت مغز، چشم و قلب حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: این ۵ ماده غذایی ساده، روند پیری را کند می ‌کنند

گل سرخ

گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و توانایی بدن برای تولید کلاژن را افزایش می دهد. پروتئینی که بدن با افزایش سن بیشتر از دست می دهد و برای داشتن پوستی زیبا و کشیده ضروری است.

بیشتر بخوانید: خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

روغن زیتون

از نظر فواید سلامتی، روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیتواسترول و ویتامین است و نشان داده شده است که از سلامت پوست و مغز حمایت می کند، سطح کلسترول و فشار خون را متعادل می کند. علاوه بر این، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که بین رژیم غذایی مدیترانه ای که مبتنی بر روغن زیتون است و با طول عمر، رابطه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیری پوست: ۱۰ ماده غذایی که به حفظ جوانی پوست کمک می کنند

قارچ از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی

غذاهای حاوی ویتامین D زیادی وجود ندارد. قارچ یکی از مواد غذایی حاوی ویتامین D است. برخی از انواع قارچ ها نیز حاوی مواد مغذی هستند که اثرات ضد سرطانی دارند.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

بلوبری

آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در زغال اخته به تولید کلاژن کمک می کند که از پیری پوست جلوگیری می کند. همچنین منبع خوبی از فیبر است که به حفظ سطح قند خون و کلسترول سالم کمک می کند. زغال اخته مملو از آنتوسیانین است که نقش مهمی در مغز و سلامت کلی ایفا می کند و تحقیقات ارتباط بین آنتوسیانین ها و پیری سالم را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: ۷ عادت روزانه که عامل پیری مغز هستند

آجیل خشک

آجیل با محتوای پروتئین بالا نیز می تواند از پیری سلولی جلوگیری کند. به ویژه بادام هندی سرشار از پروتئین، مس و منیزیم است و همچنین حاوی چربی های سالم است. فندق و گردو را نیز می توان ترجیح داد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عادت مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم

چای سبز از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی

این گیاه یک نوشیدنی معمولی نیست، یک نوشیدنی بسیار سالم پر از مواد مختلف است. چای سبز به حفظ سلول های سالم در بدن کمک می کند. و از آنها در برابر آسیب و استرس محافظت می کند. این به لطف آنتی اکسیدان های معروف به فلاونوئیدها اتفاق می افتد که نقش مهمی در محافظت از DNA دارند. چای سبز همچنین حاوی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. که ممکن است به کاهش وزن اضافی و کاهش التهاب در بدن کمک کند. بنابراین، قطعا به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید.

بیشتر بخوانید:۱۰ بهترین داروی گیاهی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

حبوبات

حبوبات به عنوان یک منبع غنی از فیبر شناخته می شوند که برای هضم خوب بسیار مهم است. اما آنها همچنین برای کند کردن پیری عالی هستند. به غیر از فیبر، آنها حاوی مواد معدنی مانند ویتامین B، کلسیم، آهن، منیزیم، روی و اسیدهای آمینه ضروری هستند. حبوباتی مانند لوبیا، لوبیا چشم بلبلی، نخود یا عدس را در منوی غذایی خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ بهترین خوراکی ضد چین‌ و چروک که مانع پیری پوست می شوند

میوه های قرمز از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی

میوه های قرمز رنگ مانند توت فرنگی و شاه توت حاوی پلی فنل ها و آنتوسیانین های بسیار خاصی هستند. آنها حافظه و تمرکز را بهبود می بخشند و همچنین با پیری درون سلولی مقابله می کنند. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین C هستند و از پیری پوست جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید:۱۰ ماده غذایی که مهم ترین عوامل پیری زودرس هستند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *