10 مزیت برتر صابون شیر بز

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ ,
صابون شیر بز

اگر به دنبال یک صابون طبیعی با فواید زیاد هستید، صابون شیر بز انتخابی عالی خواهد بود. فواید صابون شیر بز بسیار زیاد است. جایگزینی عالی برای صابون های مصنوعی است. این صابون دست ساز با شیر بز خالص همراه با روغن زیتون و روغن نارگیل برای مزایای زیادی ساخته شده است. آیا می خواهید بدانید که چگونه این صابون می تواند سلامت پوست شما را افزایش دهد؟ برای دانستن آن ادامه مطلب را بخوانید.

مطلب مرتبط: چگونه می توان از کره شیا برای پوست و مو استفاده کرد؟

فواید صابون شیر بز

صابون حمام باید خیلی بیشتر از پاکسازی بدن فایده داشته باشد. و وقتی نوبت به صابون شیر بز می‌رسد، می‌توانید انتظار بیشتری از آن داشته باشید!

  1. صابون شیر بز، توانایی پاک کنندگی عمیق

صابون های شیر بز صابون های دست سازی هستند که فاقد مواد شوینده خشن یا ترکیبات شیمیایی مضر می‌باشند. اسید لاکتیک موجود در شیر بز خالص در از بین بردن ناخالصی ها نقش کلیدی در پاکسازی پوست ما دارد. همچنین حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی است که پیوندهای بین سلول های مرده و لایه سطحی کدر پوست را از بین می برد. تا ظاهری تمیز به پوست بدهد. علاوه بر این، این صابون ها سرشار از مواد طبیعی هستند که به آرامی بدون ایجاد خشکی بیش از حد پوست را پاک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه‌های بلندتر

  1. تغذیه و سلامت پوست

شیر بز سرشار از ویتامین‌هایی مانند A، B1، B6، B12، C، D، E، و مواد معدنی مانند روی، مس، آهن، سلنیوم و غیره است. اسیدهای آمینه، اسید سیتریک، آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها از دیگر مواد داخل شیر بز است. همه این ها نه تنها برای بدن ما بلکه برای پوست ما نیز ضروری می‌باشد. با این حال، بهترین نکته این است که شیر بز می تواند به سرعت به لایه سطحی پوست نفوذ کند. و مقادیر کافی مواد مغذی را برای هر یک از بافت های صورت فراهم کند. به طور خلاصه، استفاده منظم از صابون شیر بز می تواند پوست را از درون تغذیه کند.

مطلب مرتبط: کهیر پوستی چیست؟ علت بروز کهیر پوستی و درمان خانگی آن

  1. صابون شیر بز، پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد

شیر بز خود یک نرم کننده یا مرطوب کننده طبیعی است که فورا جذب پوست می شود. و یک سد رطوبتی ایجاد می کند تا آن را برای مدت طولانی تری نرم، صاف و لطیف نگه دارد. سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب و گلیسیرین است که به خواص فوق العاده آبرسانی و مرطوب کنندگی کمک می کند. برعکس، بافت کرمی صابون با نفوذ به لایه بالایی پوست و رسیدن به شکاف های ایجاد شده بین سلول ها به راحتی لطافتی بینظیر به آن می بخشد.

مطلب مرتبط: گلیسیرین و کاربرد آن: فواید گلیسرین برای سلامت پوست، مو و ناخن

  1. از پیری زودرس جلوگیری می کند

شیر بز سرشار از آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. و می تواند بدن ما را از آسیب های اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد دور نگه دارد. همچنین لایه سلول‌های مرده را از لایه سطحی پوست ما از بین می‌برد و لایه های سلولی جدید زیر آن را آشکار می کند. هر دوی این ها به تاخیر در پیری و خلاص شدن از علائم پیری زودرس جلوگیری می‌کند. و مانع ظاهر شدن خطوط ریز، چین و چروک، لکه های خورشیدی و غیره می شود.

مطلب مرتبط: ۱۶ راهکار طبیعی و فوق العاده موثر برای درمان خانگی عفونت پوستی

  1.  پوست را بدون آکنه نگه می دارد

به گفته متخصصان، صابون شیر بز می تواند رقابت سختی را با هر صابون ضد باکتری دیگری که در بازار موجود است، ایجاد کند. به خصوص در مورد درمان آکنه و لک. پروتئین های شیر موجود دارای خواص ضد میکروبی شگفت انگیزی است. که به جلوگیری از رشد باکتری‌های مولد آکنه و از بین بردن باکتری‌های موجود بر روی پوست شما کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین داروی گیاهی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

  1. تحریک و التهاب را تسکین می دهد

استفاده منظم از صابون شیر بز می تواند برای تسکین التهاب پوست مفید باشد. شیر بز به دلیل وجود مولکول های چربی در آن دارای خواص ضد التهابی قوی است. علاوه بر این، افزودنی های شیمیایی را شامل نمی شود. بنابراین، هر کسی (حتی افرادی با پوست حساس) می تواند بدون نگرانی در مورد تحریک یا التهاب از آن استفاده کند.

  1. صابون شیر بز، عفونت های پوستی را سریع التیام می بخشد

همانطور که در نکته قبل گفته شد، شیر بز می تواند پوست ما را بدون ایجاد خارش آرام کند. از طرف دیگر، اثرات ضد میکروبی موثری نیز ارائه می دهد. بنابراین، می‌توان به راحتی از این صابون برای درمان سریعتر عفونت‌های پوستی روزاسه، اگزما، پسوریازیس و درماتیت تماسی استفاده کرد.

مطلب مرتبط: بهترین روتین پوستی برای شما چیست؟ راهنمای قدم به قدم برای داشتن پوست بی عیب و نقص!

  1. به تعادل pH پوست کمک می کند

صابون شیر بز به تعادل سطح pH بدن ما کمک می کند. ثابت شده که شیر بز حاوی اسید چرب خاصی به نام اسید کاپریلیک است که به کاهش تعادل pH صابون و تقریبا مشابه آن با بدن انسان معروف است. در نتیجه، پوست ما می تواند بیشتر مواد مغذی صابون را جذب کند و با موفقیت از حمله میکروب ها جلوگیری کند.

  1. صابون شیر بز، به ترمیم سریع پوست آسیب دیده می‌پردازد

شیر بز با اسیدهای آلفا هیدروکسی غنی شده است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. و رشد سلول های جدید تازه را در بدن ما تشویق می کند. این کار به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند و ظاهری جوان و شاداب به ما می بخشد.

مطلب مرتبط: ۴ ماسک تابستانی فوق العاده برای پوست خشک

  1. از سرطان پوست محافظت می کند

این صابون حاوی مقدار زیادی سلنیوم است. و ثابت شده که می تواند از پوست در برابر اشعه های مخرب فرا بنفش خورشید محافظت کند و از سرطان پوست جلوگیری کند.

آیا تا به حال به استفاده از صابون طبیعی شیر بز فکر کرده اید؟ آیا بعد از استفاده از صابون شیر بز تفاوت قابل مشاهده ای روی پوست خود مشاهده کردید؟ اگر نه پس کی قرار است صابون شیر بز را امتحان کنید؟ امروز و بعد خواندن این مطلب بهترین فرصت برای شروع استفاده و انتخاب این صابون است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *