جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
19 بازدید

خواص ترکیب توت خشک و ماست: ترکیبی که سلامت روده را تضمین می کند!

خواص ترکیب توت خشک و ماست
خواندن 3 دقیقه
5
(3)

گیاهان دارویی و میوه های خشک خواص فراوانی برای سلامتی دارند. برخی از این میوه های خشک در صورتی که با برخی روغن ها و همچنین مایعات ترکیب شود، خواصی دو چندان و جدید پیدا می کنند. امروز بخش سلامت خبرنامه به بررسی خواص ترکیب توت خشک و ماست پرداخته است. امیدواریم تا پایان مقاله همراه ما باشید. این ترکیب را دنبال کنید و سلامتی را به خودتان هدیه دهید.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب انار و عسل: معجزه طبیعت برای سلامت جسم و روح

نگاه کلی به ماست و توت خشک

مصرف منظم ماست، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. توت خشک نیز از جمله میوه های خشکی است که دستگاه گوارش را تقویت و کارایی آن را افزایش می دهد. به باور بسیاری از پزشکان گیاهی، مشکل یبوست با مصرف منظم توت از بین می رود.

به باور بسیاری از پزشکان، روده ما، دومین مغز بدن است. بدن ما مستقیماً تحت تأثیر آنچه می خوریم قرار دارد. لذا آنچه مصرف می‌کنید و مصرف نمی‌کنید برای سلامت دستگاه گوارش شما اهمیت حیاتی دارد. کسانی که مشکل یبوست دارند عموماً غذاهایی مانند میوه های خشک و ماست و شیر با ارزش پروبیوتیک بالا را ترجیح می دهند. به طوری که همواره زردآلو خشک را برای از بین بردن یبوست توصیه می کنند.

با این حال، میوه خشک دیگری نیز وجود دارد که جایگزین مناسبی برای کسانی است که زردآلو دوست ندارند: توت خشک. توت خشک حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آهن است. جدای از اینها، سرشار از ویتامین K، پتاسیم و ویتامین E نیز می باشد.

در اینجا فواید و خواص ترکیب توت خشک و ماست که عملکرد روده ها را دو چندان می کند، مورد بررسی قرار گرفته است

بیشتر بخوانید: فواید باورنکردنی ترکیب شیره انگور و شیر و نوشیدن آن

خواص ترکیب توت خشک و ماست

توت خشک به دلیل ساختار فیبری که دارد به عملکرد منظم روده ها کمک می کند. مصرف توت خشک همراه با ماست هم برای تنظیم دستگاه گوارش و هم غلبه بر افزایش قند خون مفید است. توت یک قند طبیعی است که ضرر چندانی برای افراد دیابتی ندارد. اما با این حال افراد دیابتی نباید در مصرف توت، زیاده روی کنند.

بسیاری از مطالعات علمی بر روی ویژگی متعادل کننده قند خون توت متمرکز شده اند. ماده ای به نام DNJ (1-deoxynojirimycin) موجود در توت، آنزیمی را که در هضم غذا نقش دارد سرکوب می کند و باعث می شود قند خون آهسته تر افزایش یابد. این باعث کنترل قند خون می شود.

بیشتر بخوانید: فواید درمانی ترکیب سیر و عسل: اگر هر روز صبح، یک قاشق عسل و سیر بخورید….

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان